gellllle 0 #1 Публикувано 16 Юни, 2020 Колата я взех декември миналата година,смених маслото с Фукс 5W30.До днес съм изминал 4000км и съм долял вече 1л.масло.Според мен това си е доволно харчене,колата е на 151000км.Посъветваха ме да сменя маслото примерно с 5W40.Ще бъда благодарен за съвети!Колата си върви нормално,няма течове,разход на гориво като по книга,градско 7,6-7,8 извънградско 5,6-5,8.За пръв път карам кола с такъв голям разход на масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #2 Отговорено 16 Юни, 2020 (Редактирано) Сложи следващия път Амсойл сигначър 5в30, за да изключиш маслото. Предполагам си я огледал хубаво за течове. Къде е карана колата преди това, има ли сервизна история? Иначе основните заподозряни са: или сегменти, или гумички на клапаните. Колата е с катализатор и с този голям разход ще го скапеш за нула време, особено ако караш основно градско. Редактирано 16 Юни, 2020 от Rakeem 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gellllle 0 #3 Отговорено 16 Юни, 2020 Карана е в Швейцария,по книжка е сервизирана перфектно,всичко е описано,маслото си е сменяно перфектно. Единствено я гледаха отдолу има леко омасляване на коляновия вал и ми казаха ,че трябва да се смени семеринг на коляновия вал,но това се правело когато се сменял съединителя. Ще я мисля да я правя нещо,ако ли не ще я продавам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #4 Отговорено 16 Юни, 2020 Ами значи все пак има теч, сега дали той е изцяло причината за загубата на масло или е в комбинация с нещо друго.... Можеш да провериш за синкав пушек: сутрин на студено, няколко минути след като си я запалил, на ниски обороти и на около 3к. и пак така на загрял двигател. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #5 Отговорено 16 Юни, 2020 Преди 3 часа, gellllle написа: с Фукс 5W30.До днес съм изминал 4000км и съм долял вече 1л.масло. Смени марката ,масло а не вискозитета . Имам тема за масла имам и други теми можеш да ги разгледаш . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #6 Отговорено 16 Юни, 2020 Направо да ти я кара, да му го смениш и да я преслушаш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gellllle 0 #7 Отговорено 16 Юни, 2020 Благодаря ви за насоките!В крайна сметка с какво масло да пробвам освен Амсойл сигначър 5в30,някакво друго добро има ли ?Някъде където да я закарам в сервиз,дали има някой който ще ми обърне внимание в София за този проблем? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #8 Отговорено 16 Юни, 2020 Първо сменяш маслото,после гледаш все пак за течове,накрая засичаш на 2 хиляди килиметра дали има разход на масло и решаваш какво да правиш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #9 Отговорено 16 Юни, 2020 (Редактирано) Кола на реални 151000 километра със смени на 10 000 километра на масло и да харчи 1л на 4000 ми е крайно подозрително. Или километражът не е тоя или маслото е сменяно на 20к и е карана само градско... тогава сегментите са леш. Как пък не се намери една единствена кола в "автокъща" да е на километраж извън интервала 140-190 000 километра. Тука все на тия километри идват и така ги взимаме.От швейцария била ,малка държава.. дрън дрън. Там ходят през уикенда на стотици километри по франция, германия и къде ли не на почивки.Ще споделя само ,че в интервала 2000-2008 горе долу колите на вторичния пазар с възраст около 8 години от датата на производство, масово бяха с километраж под 100к.Тогава никой в бг не въртеше километри, щото нямаше къде, освен ако не е по работа. Не ,че е нямало изключения , но най-общо. После българинът някак си склони ,че колите могат да се купуват и на 150 000 километра и вече всичко на пазара е с тоя километраж.Сега ако видим някоя с 60 к - ще кажем моментално ,че сигурно е връщана. Ама и такива под 100 к почти няма, продавачите не са толкова смели. След десет години може и да се усетим ,че купуваме на 250 хиляди и нагоре. И всичко е щото пречупваме през собствената си призма. В последните 10 години стана много евтино да имаш дърта кола, пък и някак си стандарта се повиши и хората карат повече километри на година.В последните 10 години се появи и някоя и друга "магистрала" , пък че и границата с Гърция и Европейския съюз се отвори. Много лесно е да излезеш с персоналния си автомобил и да въртиш километри.Самият аз го правя.Е, ами европейците го правят от десетилетия, понеже имат всички условия. Колега, старата кола е на късмет. Тоя път си изтеглил късата клечка, съжаляваме.На всеки се случва.Направи ремнот на мотора , сменяй маслото после както си трябва на 5-10 хиляди километра , врътни и едни 150 000 и кажи пак как е това животно наречено Хонда. Тамън се регистрира и веднага написа какво не ти харесва в оная тема. Ти от хонда нищо не си видял още , па се и дразниш... хехе Редактирано 16 Юни, 2020 от ivailopp 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #10 Отговорено 16 Юни, 2020 Преди 1 час, dragob написа: Първо сменяш маслото,после гледаш все пак за течове,накрая засичаш на 2 хиляди килиметра дали има разход на масло и решаваш какво да правиш. 2k не са критерий , от 5к нагоре вече резултатите са приемливи . Тея митове тука в някои теми за смени на 5к са ,............. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #11 Отговорено 17 Юни, 2020 Да 2к не са критерии,но ако харчи масло ще си проличи още на тези 2 к,ако го хорчи след 5 к може би е вида масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
yassen georgiev 0 #12 Отговорено 26 Април, 2021 Здрвейте колеги,правя сефтето както се казва и пиша за първи път във форума.Темата активна ли е още?!? Закупих на жената преди 3 години Сивик9 1.8 автоматик,беше на 41 000км.В момента е на 83 000 км,автомобила до тук има само обслужване на масла и филтри и смених веднъж масло на скоростите в Бултрако.На минала смяна я карах с 5W30/Тoyota /масло някакво уверихаме че вискозиета отговаря по спесификация за R18 мотора,за 10 000 км долях може би 2,5 литра допълнително,понеже не бях направил обслужването в Бултрако го отдадох,че всепак не е точното масло на втомобила.Преди месец и няма 2000 км в Бултрако смених маслото и там ми сложиха 5w40 оригинално масло,днес жената ми докладва ,че нивото на масло я предупреждава за ниско ниво,утре на студено и равно ще видя и на пръчката какво се случва.Колата се кара предимно градско в София в момента.Темата отворена ли е и има ли някакво развитие по нея,интересно ми е каква е разходната норма,че Vtec харчи масло съм ок,но да ми го прави на 2 000 км от смяната в Бултрако и с предишното масло да съм долял около 2 ,5 литра до смяна ми изниква въпрос какви са причините?!?Дали е само от маслото?Автомобила не дава признаци на промяна във вървнето,не пуши,държи се абслолютно нормално.Ще съм благодарен ако имам отговори на питането. Благодаря Ви предварително, "Немското за престиж,японското за вечността"-това е от мен за сега,ще следя с интерес темата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 212 #13 Отговорено 26 Април, 2021 (Редактирано) Хммм... Аз на моя R18 още не съм доливал... Почти на 230 К е, и го карам от две години... 🙄🤢 И 90% градско.. 0w20 и 5w30 му слагам... Полу-и пълна синтетика до сега... Редактирано 26 Април, 2021 от mitaka0007 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове