Jump to content
Димитър Михайлов

Светна Check-ът (2.4 2008г. LPG)

Recommended Posts

Здравейте,

за втори път ми се случва да ми светне check-ът и двата случая са много подобни, но между тях минаха поне 3-4 месеца.

Какво правя:
- Паля колата пред нас, чекът не свети.

- Отивам до магазина до нас (няма и 5 мин да е работила), гася колата. 

- На връщане от магазина, като я запаля, check-ът светва.

 

Едно от предположенията ми е, че я гася бързо след като обърне на газ и това създава някви проблеми в компютъра при паленето след магазина. Също така днеска времето е "мокро", което може също да играе някаква роля.

 

Колата е 2.4 2008 г. и има газова AEB на 2000 км. Не усетих да придърпва, или да се държи странно. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Ако не, ще ходя до газаджийте да видим, дали ще успеят да измислят нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Димитър Михайлов написа:

Едно от предположенията ми е, че я гася бързо след като обърне на газ и това създава някви проблеми в компютъра при паленето след магазина. Също така днеска времето е "мокро", което може също да играе някаква роля.

Нямам такива наблюдения.

Каква грешка записва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги,

пристигна обд четецът и показа грешка P1009. Четох, че е свързана с веригата, но хората казват, че понякога е от липса на масло и т.н. Аз преди седмица-две долях 500мл масло. Вие какво ще кажете?

 

Може би, за да не стане някой фал, най-добре да сменя верига, така или иначе, като взех колата преди 7 месеца, не я смених. В такъв случай, кой майстор/сервиз бихте ми препоръчали в гр. София?

Редактирано от Димитър Михайлов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да се провери веригата, че да не се окаже нещо друго.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така, сменяш двете цедки -vtc, vtec и след това минаваш на гадната работа чистене на vtc соленоид. Ето ти правилното видео, супер е , може да си аднеш и канала. Дано си добре с терминологията на английски.В общи линии - всичко е от гадното масло ,дето не се сменя, понеже всички сме слабоумни потребители  по европата. Такива фини двигатели не са за нас, най-добре някоя VW или OPEL тесла.Инач после даваш газ и караш ХОНДА.

 

Редактирано от ivailopp
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото виждам цялата процедура е вадя, чистя вкарвам обратно. Или по-добре да купя нови цедки с гарнитури и да ги сменя. Днес бях до Бултрако, ама не им работи системата и не можаха да ми кажат цена за цедките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, чистенето на която и да е част е в общи линии на тоя принцип :D въпросът е , че на дела е по трудно отколкото на думи. Соленоидът се държи на един болт с леко малоумен дизайн и трудно се сваля. Не виждаш нищо и няма място за работа. Все пак се прави и аз минах от там, само внимавай да не го изпуснеш и на десетия път си го навил. Хахах цедките също не са трудни, но не са и лесни. Смени тая цедка под хидравличната помпа със сигурност. Там се филтрира преди да иде в соленоида. Другата цедка на vtec дава друга грешка и можеш да я отложишш, но ако едната е задръстена и другата е така.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега, мисля и да взема нови гарнитури и О-пръстен на соленоида. Не видях да тече масло, ама така или иначе ще го вадя, поне да не го мисля после.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

104750252_720803022066216_3048251196921400986_n.thumb.jpg.07558e0ae6def93e71098fb557d45b29.jpgКупих цедките. Сега може ли да ми препоръчате място, където да изтрият грешката от компютъра?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали грешката е от групата, която могат да се изтрият с обикновен ELM 327 OBD четец - може да си купиш такъв (не непременно от линка) и вероятно ще ти излезе колкото да отидеш в сервиз. Но някои грешки могат да се изтрият само с оригинална Хонда диагностика. Някои от сервизите в София за Хонда са Мотобокс, Юби-ко, Омбре. Като цяло сервизите не обичат да работят с части на клиента - за това ги предупреди като се обаждаш ако искаш те да извършат само труда.

 

ПП: Ако нямаш навика и инструментите да си поддържаш сам автомобила и не ти доставя удоволствие да оправяш такива проблеми - не бих купувал части и сменял неща на база форумни съвети и видеа. Сервизите има много опит. Отработено проверяват няколкото неща, които могат да причиняват дадена грешка и я отстраняват. При теб може да е доста повече работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сам ще си ги сменя. Купих такъв четец и с него успях да видя, че грешката е P1009. Ползвам хакната про версия на Torque. Опитах да изтрия грешката, но след сканиране пак се появи. Иначе в Бултрако вчера ми казаха, че процедурата по триене на грешки трае 30мин :D Ще се свържа с тези сервизи и ще ги питам дали могат само да изчистят грешката. Мерси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
16 minutes ago, Димитър Михайлов said:

Аз сам ще си ги сменя. Купих такъв четец и с него успях да видя, че грешката е P1009. Ползвам хакната про версия на Torque. Опитах да изтрия грешката, но след сканиране пак се появи. Иначе в Бултрако вчера ми казаха, че процедурата по триене на грешки трае 30мин :D Ще се свържа с тези сервизи и ще ги питам дали могат само да изчистят грешката. Мерси.

Вземи си кабел от алиекспресс  mvci j2534 дали е мини или не, няма значение, инсталираш hds и се кефиш. За 25 лева имаш почти всичко на разположение. В София съм на 27-ми, ако почакаш, мога да ти асистирам, но има доста колеги, които също могат да ти помогнат по-скоро в региона, а в горепосочените сервизи със сигурност ще свършат работа, за по-малко средства от Бултрако. 

Редактирано от sashua
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Veseliq написа:

ПП: Ако нямаш навика и инструментите да си поддържаш сам автомобила и не ти доставя удоволствие да оправяш такива проблеми - не бих купувал части и сменял неща на база форумни съвети и видеа. Сервизите има много опит. Отработено проверяват няколкото неща, които могат да причиняват дадена грешка и я отстраняват. При теб може да е доста повече работа.

Баща ми има всякакви инструменти и гледам да си сменям всичко сам. Напр. дискове, накладки, лагери. На предната кола сменявахме семеринги на буталата. Като знам какви лоши истории се носят за нашите майстори, предпочитам такива по-прости ремонти да си ги правя сам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Димитър Михайлов написа:

Баща ми има всякакви инструменти и гледам да си сменям всичко сам. Напр. дискове, накладки, лагери. На предната кола сменявахме семеринги на буталата. Като знам какви лоши истории се носят за нашите майстори, предпочитам такива по-прости ремонти да си ги правя сам.

Колега извинявай, че ти цапам темата, но моля те след като смениш задната цедка дай обратна връзка как го направи, защото си взех и двете с идеята да ги подменя профилактично. Грешки на таблото от тях нямам. С предната нямаше драма, но задната... Или са ми къси ръцете или не целя от къде се бърка. И другото важно, на колко NM се стягат след това болтовете?

IMG_20200615_112348.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз смених моята задна цедка, заради теч от към пасажерската част, много е важно да е чиста повърхността, сваляш, махаш старата, профилактично изчистваш клапана, изчистваш където стои и слагаш без да мажеш с масло и тн, защото в противен случай, шанса да протече е голям. Аз го направих отдолу, колата беше на подемник, иначе за да ти е по-удобно можеш да свалиш и масления филтър, все пак соленоида се намира над него. Не мисля, че е проблем да се направи и отгоре, просто е неудобно, има болтове от долната страна на клапана. Стягал съм на ръка, с малка тресчотка, колко точно, не мога да ти кажа, но от тогава теч нямам. 

Редактирано от sashua
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи като сменям маслото ще си намеря канал и тогава ще сменя и цедката. Благодаря.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 10 нютона се стягат и на двете места.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете се сменят от горе , на акорд и црв е лесно на стрийм ми идеше да се обеся .  малка тресчотка  с вложка 10 , удължена 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, sashua написа:

без да мажеш с масло и тн

Точно това щях да питам. На клипчето човекът каза да се намаже гарнитурата с масло, което ми се стори странно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, Ivan_Ch написа:

Колега извинявай, че ти цапам темата

Глупости, не я цапаш. Става дума за същите неща. Нали затова сме тук да споделяме информация :D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених цедките, почистих соленоида. Преди като карах и при ускорение от време на време придърпваше. Днес не го усетих, но може и да си втълпявам. Малко ме е яд, защото VTEC-а го почистих много добре, но забравих да почистя повърхността на самия двигател и сега се моля да не протече. VTEC-а го свалих от горе. Аз съм доста висок и бях от другата страна на колата, протегнат върху двигателя и стигах с дясната ръка всичко :D Тъй като харчи много масло се чудя дали да не сложа 5w40 (сега е с 5w30).
Един семеен приятел каза, че неговата хонда е харчила адски много масло, докато една вечер не му откраднали катализатора. Сложил резонаторна тръба и от тогава колата се отпушила и спряла да харчи масло :D 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Американците чистят клапана на картерната вентилация или го сменят с нов, има някви отзиви, че намалява след тва, но всичко си е въпрос на гледна точка, аз карам с 5w40 от години, гори достатъчно, за да не се занимавам, на следващата смяна ще го изчистя и сложа 5w30, че ми изпадна една оферта на Ravenol Fo, ще регулирам и клапаните, ще изчистя предната цедка и ще слагам силикон на гарнитурата на капака на клапаните, че леко изпуска отзад. Можеш да пробваш с тоя клапан (PCV valve) , при нас на европейските е малко по различен от техните, но не го бърка, има достъп отпред и не е нищо особено. Иначе едва ли ще протече, това което си правил, ако все пак почне, свали пак, почисти и пробвай, в крайна сметка и малко силикон да лепнеш не го бърка, при мен след старателното почистване усетих също подобрение, но на мен цедката ми беше задръстена на vtec-a. 

Редактирано от sashua
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На мен кракът ми е много тежък и бая карам във високите. Но на 2-3к съм долял 1л :D Иначе цедката на VTEC-а не изглеждаше проблемна. Забелязах обаче, че цедката на VTC-то беше омаслена отстрани, както и цялата помпа на хидравликата отдолу и предполагам гарнитурата на клапаните изпуска. Решил ли си при кого ще регулираш клапаните, защото мисля и аз да го направя?

 

 

104895226_1202039183479928_6233542982435357811_n.thumb.jpg.c644e19489f3b20fc6c81c8f99a64bc0.jpg104860084_257619645516905_7925876510175752428_n.thumb.jpg.8b5cab071679635eb19a43f3a45beef1.jpg104878662_307829113586105_3126512341569691574_n.thumb.jpg.85cc00d7731aabfc6456823f85753bef.jpg

 

Сега проверих в нета за този PCV valve. Това е снимка от Google, но и моят точно там е омаслил. image.thumb.png.42748bf3be6ceaf722c95a5796021cc4.png

Предполагам купувам същия от Бултрако и го сменям? 

Редактирано от Димитър Михайлов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
1 hour ago, Димитър Михайлов said:

... Решил ли си при кого ще регулираш клапаните, защото мисля и аз да го направя?... 

Предполагам купувам същия от Бултрако и го сменям? 

Реглажа ще си го правя аз, иначе тоя клапан е метален, нашият е пластмасов, или поне моят е, там е, да

Ще го изчистя пък квото такова, уж работи, има начин да се тества, като запалиш на загрята и стиснеш маркуча, ще се усети и чуе. 

Редактирано от sashua
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хубаво е да се смени целия клапан. После може да си го чистиш на 30-40 к със спрей за карбуратор. Намалява се разходът на масло, ама не с много. Сега лятото нашибай едно хубаво 5w40, щом и крачето ти е тежичко :). Направо смени и гарнитурата на капака на клапаните, колега. Доста ти омаслява там като гледам. Трябва да се внимава и със силикона след това. Иначе може да си ги поръчаш и от amayama.com тия неща. По-евтини ще ти дойдат в сравнение с бултрако. 

Пс. Цедката ти е била доста запушена. Смени маслото два пъти с къс интервал, ще останеш доволен. Провери дали не ти тече и хидравличната помпа, щом казваш, че под нея е омаслено. На всички хонди им протичат, но се оправят бързо и безболезнено.

Редактирано от ivailopp
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.06.2020 г. at 12:25, sashua написа:

Вземи си кабел от алиекспресс  mvci j2534 дали е мини или не, няма значение, инсталираш hds и се кефиш

Заинтригува ме,искаш да кажеш че мога да си поръчам само кабел примерно такъв цък.Инсталирам на PC и HDS ще тръгне така ли.Какво е достъпно и какво не,че ми е интересно ако си ровил в самата програма де :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
14 minutes ago, Draiman90 said:

Заинтригува ме,искаш да кажеш че мога да си поръчам само кабел примерно такъв цък.Инсталирам на PC и HDS ще тръгне така ли.Какво е достъпно и какво не,че ми е интересно ако си ровил в самата програма де :) 

Какво разцъквах, хмм... пуснах соленоидите на кутията да слушам тестчета, направих един ресет на еку, прочетох си грешките на всички модули, излезнаха 2, една от които беше за напрежението на акумулатора, който в последствие поизтощих, докато си играя, разбирамо, друга за бутона на спирачката, което бях оправил, все неща, които Делфи, например, не вижда. Изчиства си нещата, ресетва, общо взето всичко необходимо, за мен. Не съм се разровил по-обстойно, че съм с фарове в момента, в който включа на контакт, а и ми мина мерака, пробвах я и на една друга Хонда, прочете я изтри грешка за смес. От това, което съм чел, по-скоро единствено програмирането на еку и ключове не трябва да работи.

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, sashua написа:

програмирането на еку и ключове не трябва да работи

То това по-добре да не работи :D Особено за хора които не знаят точно какво правят.А със тоя ресет на ЕКУ какво се постига...кому е нужно 🤔

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ресета е необходим след сваляне и почистване на електронния дросел,иначе оборотите лудват.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Димитър Михайлов повдигам малко стара тема, но спря ли да излиза грешката след смяна на цедките и почистване на клапана? От скоро и аз съм и абонат, та да знам на къде да се насоча.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте карам хонда акорд 8ма генерация 2010г 2.0 бензин 156 конски сили когато е студена колата и и дам газ светва Чека на диагностика показва първа ламбда сонда окабеляването ,е смених я  с нова и пак ми прави същия номер .Моля за съвет къде може да е проблема ? Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.09.2022 г. at 10:19, h5rov написа:

@Димитър Михайлов повдигам малко стара тема, но спря ли да излиза грешката след смяна на цедките и почистване на клапана? От скоро и аз съм и абонат, та да знам на къде да се насоча.

Да, оттогава не е излизала грешката 

Редактирано от Димитър Михайлов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...