Jump to content
PILETORADI

Масла Civic VIII

Recommended Posts

Здравейте! Закупихме на бащаткото за 70-ти юбилей една колица Civic VIII с 1.8 бензин и авт. скоростна кутия....Та въпроса ми е следния - какво количество масло изтича от автомата за опресняване, като на Акорда 7 ма ли е, около 2.8 литра ли е и също за хидравликата какво количество е необходимо? И някакви други препоръки за подмяна и проверка на течности евентуално, че не ми е познат автомобила...По информация от бившите вече собственици е обслужена преди 8к километра в сервиз, маслата са сменени но с какво.....Та мисля да подменим това на скоростите задължително...

 

Благодаря предварително ако някой вещ може да помогне с инфо и препоръки!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Мисля, че тази таблица за обслужване на автомобила би ти била полезна.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е сивик хечбек, най-вероятно е роборизирана ръчна скоростна кутия, но има вариант и да е нормален автоматик. Ако е робот, там маслото е като за ръчна около 2л и се сменява цялото. Хидравличната течност си я смени с оригинална от Бултрако, 1л ще ти стигне и ще остане.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами по-различна ми е от тази на Акорда, предполагам, че тази е роботизираната...Само местиш лоста от дясно положение в ляво, на таблото се появява символ "А" и караш......Има възможност за ръчно превключване от лоста или от перките на волана.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутията ти е робот, смени й задължително спирачната течност на съединителя и й направи обучение, съветвам те да го направиш в Бултрако, че с тая кутия шега не бива. Не знам за каква хидравлична течност говориш, но ако имаш предвид за рейката, то тя е електрическа. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Rakeem написа:

Кутията ти е робот, смени й задължително спирачната течност на съединителя и й направи обучение, съветвам те да го направиш в Бултрако, че с тая кутия шега не бива. Не знам за каква хидравлична течност говориш, но ако имаш предвид за рейката, то тя е електрическа. 

Аз питах за маслото на скоростите....Значи да му сменят на бащата и спирачната течност да разбирам, така ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото на скоростите не е хидравлично. 

Ползва се МТФ на Хонда около 1.3л.

Кажи, че искаш смяна на течността на съединителя, ползва се спирачна течност, че ако им кажеш, да ти сменят спирачната течност, ще ти сменят тази на спирачките, която също е добре да се смени.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото за скоростите е MTF3 задължително на Хонда! Карате седмица поне ... колата се адаптира към карането ви, може и да не се наложи обучение! Важното е, да я кара един човек с едни навици на каране. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Обучението е по-скоро заради калибрирането на съединителя, което няма как да се случи при експлоатационни условия. Роботът можеш да го научиш само кога да качва предавка. 

Но при мен най-положителна промяна имаше след смяната на спирачната течност на съединителя. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. Някой да каже нещо за това масло ? Колата е Сивик, 1,8 бензин, 2008, ръчна. Обслужих я първо с него преди два месеца .

IMG_20200707_091343.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеално е, надали е 100% синтетика, както пише на етикета, но покрива спецификациите и вискозитетът е оптимален за този двигател. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така се надявам.Взех го от колега тук от форума,препоръчан.

Леко съм изненадан, че след около изминати 2000 км. се наложи леко доливане насред магистралата - светна оранжевата ламба. Имаше си масло по пръчката,долях малко и изгасна. Колеги бяха писали, че датчиците за масло на тези коли са много''чувствителни'' мисля беше....За 25 год, стаж никога не ми е светвала лампа за масло :) .Както се казва,винаги има пръв път.

И накрая - това масло ми го продадоха с идеята, че почиствало двигателя и след 6-7-8000 км. да го сменя.Това щяло да бъде много зле. Отново такова ли да сложа или ...???

Благодаря за инфото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях ти писал, първото масло да го смениш след 4000 км. А след това ( в зависимост от спецификацията, която ще ползваш) да сменяш ILSAC - на 6 хил. км, или ACEA A5/B5 - на 7 - 7,5 хил. км.

GDI на Yacco е със съвременна формула на диспергиращи добавки ( + Магнезий и Бор) и би трябвало да разтваря доста от натрупаните отлагания в двигателя.

Би могло да помогне в разпичането на сегменти, ако има запекли, а и по този начин да регулира (намали) горенето на масло. Това ще си проличи при следващите 1 - 2 смени на маслото. Ако и тогава имаш голям разход на масло, значи типа на маслото няма да помогне и си трябва ремонт.

 

Пиши по-нататък как се развиват нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А преди тези 2000км, как е било на щеката, на максимум или? До къде е било по щеката като е светнала лампата и къде е бил маркера когато е излязла от сервиза след смяната на маслото? Ако е било на максимум преди тези 2000км пробег и е светнала лампата когато е било на минимум или под него, датчика си е наред и колата гори/губи масло поради една или друга причина. Ако обаче е имало масло и е светнала предупредителната ламБа, датчика си е отишъл.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, dandilov said:

Бях ти писал, първото масло да го смениш след 4000 км. А след това ( в зависимост от спецификацията, която ще ползваш) да сменяш ILSAC - на 6 хил. км, или ACEA A5/B5 - на 7 - 7,5 хил. км.

GDI на Yacco е със съвременна формула на диспергиращи добавки ( + Магнезий и Бор) и би трябвало да разтваря доста от натрупаните отлагания в двигателя.

Би могло да помогне в разпичането на сегменти, ако има запекли, а и по този начин да регулира (намали) горенето на масло. Това ще си проличи при следващите 1 - 2 смени на маслото. Ако и тогава имаш голям разход на масло, значи типа на маслото няма да помогне и си трябва ремонт.

 

Пиши по-нататък как се развиват нещата.

Благодаря, ще споделя :)

 

2 hours ago, Mkilla said:

А преди тези 2000км, как е било на щеката, на максимум или? До къде е било по щеката като е светнала лампата и къде е бил маркера когато е излязла от сервиза след смяната на маслото? Ако е било на максимум преди тези 2000км пробег и е светнала лампата когато е било на минимум или под него, датчика си е наред и колата гори/губи масло поради една или друга причина. Ако обаче е имало масло и е светнала предупредителната ламБа, датчика си е отишъл.

 

Честно казано , веднага след първата смяна след покупката на колата, не съм сигурен гледах ли щеката. Карам няколко коли и при следенето на всички ''трупам грешки''.Може и да е имало нужда от доливане седмица-две след смяната, знам ли.Долях на пътя около 100 мл., след което - на студен двигател и на равно - догоре е на щеката. Надявам се, че е имало просто нужда от доливане.Иначе си върви перфектно, не пуши, няма течове отникъде.Та се надявам, че не гори повече, отколкото е нормалното.Ще видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз лично бих направил още един цикъл с това масло, ако продължи да го гори, следва смяна със Амсойл сигначър 5в30, ако и него го гори, минавам на Петро и не се занимавам повече. Просто след определени километри е напълно нормално да почне да гори, вече след колко зависи от това как е обслужвана до сега и как е карана. Реално това, че гори масло е проблем единствено за катализатора и ангажимента за редовна проверка, моята примерно не гори масло и това малко или много ми създава вредни навици, като карам хиляди километри без да се сетя да проверя маслото, дори нямам масло за доливане, което не е ок, всичко се случва. Някои дойче марки си горят от началото до края пък изкарват стотици хиляди. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другите коли хич не горят, дизели са, от смяна до смяна почти не доливам.Ако тази гори маслото, както пишеш- проблем е за катализатора. Ама пък той си е с грешка Р0420, така че сигурно му е все тая ;) .

Най-вероятно отново ще сменя със същото на 4-5000 км. , пък да видим каква ще е ситуацията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това доливане от 100мл е нищо, разликата от минимум до максимум е около 1 литър. Ако след 100мл доливане е изгаснала лампата, датчика най-вероятно е проблемен а ако си долял 100мл от суха щека, тогава датчика сигурно работи :D Провери го добре нивото какво е като е равно някаде, да кажем на бензиностанцията след като зареждаш. Иначе колко е нормално да харчи, не знам. Някой не харчат, други пък повече. Новите така ги правят вече, че да има разход до 1 литър на 1000км било нормално...Не знам и аз вече какво да мисля но пък за мен не е много нормално, особено при спокойно каране. Според мен виж на максимум на равно и засечи какво се случва следващите 2000км. Маслото не е лошо и ако харчи това, ще харчи и всичко останало.

P.S И при мен дизеловата няма видим разход

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...