Jump to content
AzSum

Доживях...CR V IV gen 2015 facelift

Recommended Posts

Честита да ти е и много безавариини км.

От какво кола слизаш  и сравняваш мудносга на тази.

Както  каза 4 има сте  и стила на каране е по спокоен.

Автомата  ще се адаптира за твоето каране.

Потърси  ръководства и инфо

http://www.crvclub.ru/honda_crv_manual.htm#crv4

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка,със здраве да си я караш. Много безаварийни километри за цялата фамилия!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първи основен въпрос ми възниква въпреки,че внимателно четох ръководството:

Каква е разликата между режимите D и S ? S= Sport ли?Като включих на S колата стана по-динамична.

Чета ,че при S предавките се въртят между 1 и 4 и,че там мога да карам постоянно с перата докато при D предавките са до 5 и мога да използвам перата в случай на нужда за кратко? 

И как аджаба се активират тия пера? Вчера докато бях на D натиснах - ,но не слязох една предавка надолу? Както и нищо не ми изписа на малкия дисплей където би трябвало да пише M и предавката ,която си избрал. Имам чувството ,че с гугъл преводач е превеждано.

Редактирано от AzSum

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега, дано много да те радва!

Моето Cr-V е със същия двигател и усещането за мудност го имах и аз. Купето е тежко и особено при изпреварване в извънградски условия се усеща липса на мощност. Отне ми няколко пъувания докато свикна и сега не ми прави впечатление.
На “S” скъсява предавките, превключва малко по-рязко, става по-шумна, леко вдига разхода и определено подобрява динамиката. Ползвал съм го едва няколко пъти. Когат свикнеш с превключването на кутията, става много приятна за каране.
Това с което не можах да свикна е слабата шумоизолация. Аз направих допълнителна такава на пода и вратите и донякъде реших проблема, но има още какво да се желае.

Другия неприятен момент е разхода на гориво. Доста изчетох по темата и се оказа, че има колеги които постигат разход извън града 9 и под 9л./100км. И градско 11-12/100...??? При мен разхода извънградско е между 10.3 и 11.5л./100км. Като най често е около 11/100. Това е при скорост 150 км/ч., круиз контрол, четири човека и доволно багаж. В София разхода ми е 14.5 - 15/100. Стигал съм и до 17/100. Това е с каране на кратки разстояния и в задръствания, основно в центъра. Карам само с бензин 100 октана. Имам чувство, че за да постигна разход като при колегите, трябва да сляза и да я бутам.
До гореизложените изводи съм стигнал след малко повече от три години и 108 000 км. с автомобила.
 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо караш с 100 октанов,  пише ли накъде или е това твое решение. 

Двигател пригоден  за ниско октанов бензин ,е зле да  се кара с 100 октанов ,да не кажа  по силни думи. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и твоя не е пригоден за газ ама....

  • Харесвам 3
  • Хаха 6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде четох,че го дават минимум 95 октана и на горе.На самият капак на резервоара на колата ли беше в упътването ли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, CARPERA написа:

Защо караш с 100 октанов,  пише ли накъде или е това твое решение. 

Двигател пригоден  за ниско октанов бензин ,е зле да  се кара с 100 октанов ,да не кажа  по силни думи. 

Всичките ми коли се карат с такъв бензин и до ден днешен не съм имал проблем от това. Преди да излезе 100 октановият ги карах с 98. Просто вървят много по-добре със 100 октана, отколкото с 95. И разхода е малко по-нисък.

Изискванията към бензина са да бъде минимум 95 октана, за горна граница няма ограничение. Поне това ми обясниха в представителството преди да купя последния си автомобил.
Жена ми кара Fr-V 1.8, което вече е на 160 к. км. Карано е само с 98 и 100 октана и не са се появили никакви проблеми.

Имам и един Jazz 1.3 102к.с., който вече е на почти 50 000 км. и се кара предимно градско, отново само със 100 октана.

Той също не се оплаква. Даже пее!

Преди да взема Cr-V-то, карах Сивик 8 с R18A2. За 160 000 км. е зареждана единствено и само с 98 октана. Никакви проблеми!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

TipoMan

Потребител

 

Фен

15

217 posts

Място:Варна

Report post

 #5

Posted August 28, 2009

Теоретично:

 

Няма никакъв смисъл да сипваш по-високооктанов бензин отколкото този, за който е направен двигателя.

По-високото октаново число означава по-висока устойчивост към детонации, съответно по-висока компресия.

Дори високооктановият бензини е по-малко калоричен от нискооктанов, защото добавките, които го правят такъв, го "резреждат".

Също така по-високооктановият бензин гори по-бавно, т.е изисква различен момент на запалване.

 

Така че ако не си бутал нещо по двигателя (слагал турбо, пилил глава) няма никаква полза! Дори и 150 октанов (още втората световна война се е ползвал в авиационните двигатели) да и сложиш пак ще ти върви еднакво колата (че и по-зле)

 

Иначе е напълно възможно А-98 да идва от друг производител от А-95 в бензиностанцията и да е по-качествен или обратното.

Но това няма никаква връзка с октановота число.

 

Ето инфо за това мнение №51

Quote

Veseliq

Опитен

 

Администратор

1325

2464 posts

Кара:Accord 2009 Tourer 2.4i EX

Място:София

Report post

 #51

Posted January 19, 2016

1. Има ли смисъл да се слага 98 или 100 октана? Става ли по-икономична или е лъжа, че по-високият октан е по-добре.

 

Не, няма никакъв смисъл, освен ако няма едно типично "цъкане" от двигателя от преждевременни детонации, което се случва при двигатели с много висока компресия и недостатъчно октанов бензин. По-високият октан не е мерна единица за количество енергия, а мерна единица за устойчивост на компресия, без горивото да се самовъзпламени. Не само че няма никаква логика гориво с по-висок октан да е по-икономично, а дори изгаря малко по-бавно, заради което е малко по-неикономично. Но обикновено разликата е пренебрежима. Смисълът на високооктанов бензин е да се ползва в двигатели с изключително висока компресия, при които само от компресията бензин 95 би се възпламенил по-рано, ще чуваш типичното тракане при натискане на газта и това може да доведе до повреда на двигателя. Но масовите автомобили са предвидени да работя с всичко над 93 октана. Спортните коли и колите с модификации са изключение - те наистина имат нужда и могат да се възползват от бензин с висок октан. Интересен факт е, че например LPG-то е с много висок октан - около 110.

 

Тук говоря чисто за октана. Ако има бензиностанции, които разреждат бензинът или продават стар бензин като 95 (а той всъщност реално е много по-нисък октан), то тогава може колата да ти е по-икономична с бензин, който продават като 98 или 100 октана. Но на база личният ми опит с карането на бензинови мотоциклети с компресия по-висока от тази на колата, не съм имал никакъв проблем с 95 октана от известните марки бензиностанции (OMV, Shell, EKO, Petrol, Rompetrol) и не съм открил абсолютно никаква разлика във вървеж или разход спрямо бензин от BP, Elin, JetOil и др. в Гърция. Сипвал съм веднъж 100 октана бензин на по-новото Кавазаки от OMV и там вървеше осезаемо по-зле - малките двигатели на моторчетата и по-лошото корегиране на възпламеняването прави разликата в горивото по-осезаемо. Тогава всъщност от сервиза ми казаха, че висок октан на мотор на който пише "95 only" на капачката не трябва да се сипва и се поинтересувах защо.

 

Така че който си мисли, че като налива гориво с 30-40ст по-скъпо си прави услуга - финансово или на колата, обикновено силно греши. Отново, изключвам хората, които знаят какво правят и са тунинговали колите си, увеличавайки компресията на доста над заводските показатели.

 

Ето още едно мнение

Quote

tonywoolf

Member

 

Фен

96

400 posts

Кара:Accord 2002, 2.3iSE, F23Z5, CL3, automatic | Jazz 2003, 1.2 i-DSI

Място:Бургас

Report post

 #6

Posted December 27, 2019

100 октановия бензин е за автомобили с по-висока степен на компресия. Октановото число показва способността на бензина да се съпротивлява на самозапалване при по-високо налягане. Няма нищо общо с енергийната стойност на единица обем. Не слагайте по-висок октан на нискооктанови двигатели - детонациите са по-големи.1

 

 

Още едно

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Bla написа:

.....

Това с което не можах да свикна е слабата шумоизолация. Аз направих допълнителна такава на пода и вратите и донякъде реших проблема, но има още какво да се желае.

 

Другия неприятен момент е разхода на гориво. Доста изчетох по темата и се оказа, че има колеги които постигат разход извън града 9 и под 9л./100км. И градско 11-12/100...??? При мен разхода извънградско е между 10.3 и 11.5л./100км. Като най често е около 11/100. Това е при скорост 150 км/ч., круиз контрол, четири човека и доволно багаж. В София разхода ми е 14.5 - 15/100. Стигал съм и до 17/100. Това е с каране на кратки разстояния и в задръствания, основно в центъра. Карам само с бензин 100 октана. Имам чувство, че за да постигна разход като при колегите, трябва да сляза и да я бутам.

 


Първо честито на колегата за придобивката и много безаварийни километри.Виж това дали ще ти свърши работа.Разгледай из папките има доста други интересни неща:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1Adu8uTMC4HL1PhWMGm2Fn3i2bVZwTYPc

Колега Bla,къде направи шумоизолацията ,че се замислям и аз.По-добре е от III та генерация, но има какво да се желае.
Относно разхода,моята е 2.4 и извънградско при 140 км на круиз по Тракия ми дава около 10/100 с трима човека и багаж. 8/100 ми дава ако ходя примерно до Русе и се влача след тировете. Градско ми дава зимата около 13/100.
Относно динамиката и 2.4 не е самолет но е доста по-добре от 2.0.А разхода като гледам няма голяма разлика.Изключвам тези които постигат 7-8/100 при 140 км/ч.
 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, Bla написа:

Другия неприятен момент е разхода на гориво

По принцип знаеш,че градското,а и междуградското са много относителни.В смисъл София е едно,при мен би било друго.Поради малките разстояния в Стара Загора очаквам,че няма и да загрява колата, а аз вече ще съм стигнал крайната точка. Задръствания,газ-спирачка всичко дава отражение.И аз очаквам неприятни изненди :) Ще видим.

Живот и здраве събота съм решил да направя един воаяж междуградски и да направя точна засечка и то не по борд компютър, а пълно-пълно и ще споделя.

Хубавото е ,че R20 A9 e перфектен за газ. Не ми се слага,но ако минавам много километри на висок разход ...

Относно шума на мен ми прави добро впечатление. Но там зависи с какво се сравнява и на какво си свикнал .Примерно е изключително по-обезшумено от служебните ми Фиат и Опел, но пък е по-шумно от предишното ми Ауди А6 С7, но там вече е друг клас. 

@tenev Благодаря.Аз намерих същото даже и на български, но не намирам логика с някои неща така,че ще сравня и английското обяснение.

Редактирано от AzSum

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

edit

Редактирано от AzSum

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, tenev написа:

Колега Bla,къде направи шумоизолацията ,че се замислям и аз.По-добре е от III та генерация, но има какво да се желае.
Относно разхода,моята е 2.4 и извънградско при 140 км на круиз по Тракия ми дава около 10/100 с трима човека и багаж. 8/100 ми дава ако ходя примерно до Русе и се влача след тировете. Градско ми дава зимата около 13/100.
Относно динамиката и 2.4 не е самолет но е доста по-добре от 2.0.А разхода като гледам няма голяма разлика.Изключвам тези които постигат 7-8/100 при 140 км/ч.

Шумоизолацията беше сложена в специализиран сервиз в Емендинген в началото на 2017г.

Предложиха ми няколко варианта, избрах двуслоен битумен материал с алуминиева мембрана (каквото и да означава), с дебелина 3.6мм. Изолирани са дъното на купето, дъното на багажника, вратите и стената между двигателния отсек и купето.
Можеше да бъдат изолирани още тавана, подкалниците и колонките, но много се оскъпяваше услугата.

Преди и след полагането на изолацията беше измерен шумът при идентични условия и се оказа, че е органичен с около 20%. Изказано в проценти не звучи много, но всъщност в купето е доста по-тихо.

Имам приятел който кара Cr-V 2.4 внос от Канада. Карал съм я няколко пъти на къси разстояния и мога да кажа, че върви осезаемо по-добре от двулитровата. За разход не мога да кажа, защото режимите и стиловете ни на шофиране са коренно различни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкалниците не са ли един от основните „проводници“ на шум?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Bla написа:

Имам приятел който кара Cr-V 2.4 внос от Канада. Карал съм я няколко пъти на къси разстояния и мога да кажа, че върви осезаемо по-добре от двулитровата. За разход не мога да кажа, защото режимите и стиловете ни на шофиране са коренно различни.

А на шум как е? По-добре лие от европейските?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Pavel_Pavlov написа:

Подкалниците не са ли един от основните „проводници“ на шум?

Така е, но оскъпяването беше много сериозно. 
 

 

Преди 12 часа, dandilov написа:

А на шум как е? По-добре лие от европейските?

Карал съм я едва няколко пъти за много кратко в София и не мога да дам точно мнение. Но ако има разлика е незначителна.

Това което ми направи впечатление беше, че чистачките на канадската вървят по-мазно и са по безшумни. С моята когато шофирам дълго време на дъжд, направо ме вбесява. За три години съм сменил 8-9 комплекта чистачки. Купувал съм и от представителството и афтърмаркет. Ефекта е нулев. Вкарвах я и два пъти в сервиза гаранционно. Казват, че всичко е наред и работят съвсем нормално. От година и нещо ползвам препарат “Течна чистачка” и положението леко се подобри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно чистачките и на мен ми се наложи да карам на дъжд още като купих колата и се връщах от София.Нямам шум и работят нормално,но потвърждавам,че замазва дъжда и то обилен такъв.В същото време,ако използвам течност от чистачките чисти добре.Още не съм стигнал до там ,но ще проуча и това.

Да ви развеселя с една случка още от първия ден. След приключване на сделката си тръгнах и спрях да заредя на ОМВ на 70 км на магистралата. Отивам да плащам и казвам шеста колонка.Момичето ми предлага кафе ала-бала и казва готов сте. 25 литра дизел нали? ...онемях..КАКВО??????? О,грешка бензин е.Очевидно вече нямате нужда от кафе :) .Весело й беше ,но сърцето ми прескочи няколко пъти :)

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То в бензинка май няма как да се зареди дизел защото дизеловият пистолет е с по-голям диаметър. Но си е шок, със сигурност :D

 

Относно чистачките (на Акорда поне) смених и аз няколко, включителолн и оем, и не бях доволен от чистенето докато не взех Хайнер и чистят отлично. Алка също съм виждал на друг Акорд и чистят добре, но те са с класическата шарнирна констрункция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Pavel_Pavlov написа:

То в бензинка май няма как да се зареди дизел защото дизеловият пистолет е с по-голям диаметър

Това го кажи на един мой колега, напълни една тойота ярис хибрид с дизел.

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.02.2020 г. at 19:19, CARPERA написа:

 

Защо караш с 100 октанов,  пише ли накъде или е това твое решение. 

Двигател пригоден  за ниско октанов бензин ,е зле да  се кара с 100 октанов ,да не кажа  по силни думи. 

 

Никога досега не се бях заглеждал, какво пише от вътрешната страна на капакчката на резервоара. Снощи докато зареждах го направих.
Според прочетеното, не е зле да се кара с високооктанов / премиум бензин. Даже е препоръчително.  
95 октана са посочени като минимална граница.

Трябва да кажа, че автомобила е “German Edition”, и съответно е закупен от Германия. Но, едва ли има някакви разлики с в това отношение с такива предлагани на български пазар.
 

B7E614CB-CB66-493A-8C4C-7A5F10604AFF.png

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bla потвърждавам,че в ръководството пише нещо от рода да се кара с 95 или по-високо октаново число.

Да добавя и малко впечатления след първите 1500 км.

-Разхода в междуградски условия (около 50% магистрала и 50% междуградски ми се върти около 8,5-8,7. Карах нормално с 4 души без много багаж, сравнително спазвайки ограниченията. Подозирам,че ако няма магистрала ще падне още.Едно ходене до Копривщица и едно до мача в Разград почти еднакъв разход.

-Оказа се,че колата не е толкова "мудна" .Зад кормилното устройство е виновно. Боравенето с педала на газта не ми е било правилно.Все още не е самолет,но далеч по-добре от първоначалните усещания .На равен път е напълно достатъчно.

-навигацията се опита да ме подведе на 2 пъти макар да е ъпдейтната в Бултрако. Но пък на места се показа нещо като снимка на някоя отбивка ,където има вариант да сгреша.Това не го бях виждал и е много яко.Предполагам повечето от вас знаят какво визирам.Ако някой се интересува ще кача снимка

-позицията на водача много ми допада

-нещо не мога да си наглася комфортно лумбалната опора

-ще си купя гумени стелки.Тия мокетните се цапат яко и после много прах.

-подгряването на седалките се усеща повече в кръста отколкото на задника

-колата е доста маневрена,но заради габарита й трябва да се внимава.

Имам доста още да чета и да откривам разни нещица.

Поздрави

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нови 2 въпроса :

1.Има ли значеие каква течост за чистачки ще сложа?

2.N за какво се използва? За избутване/дърпане на колата при авария ли? Ако е за дълъг престой на мсто, то не се ли използва и Р ? Четох ръководството ,но обяснението е постничко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P e паркинг. На него оставяш колата. Може и докато си в нея, ако е по-продължително. Ако е под наклон + ръчната.

N е неутрална. За преместване или теглене, ако не е на собствен ход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...