Jump to content
Tino

CRV 2.0 2013 - къде се крие проблема

Recommended Posts

Здравейте, с CRVто се разбирахме без проблем до преди 2 седмици. В един от наистина по-студените дни ( -2градуса в Пловдив ) след палене и каране 15мин, загасване и след 1час палк палене започнаха да светкат всички лампи по таблото ( за волана, за сензор за гумите, за AWDто и разбира се чек енджина). Предположих акумулатор, защото така или иначе авто-стоп системата не ми работеше от както е купена колата, а това е 1ви признък за отиващ си акумулатор. Свалих го, заредих го, сложих и първото шофиране нямаше нищо като проблем ( преход 1-2часа градско), в един момент пак светнаха всички лампи. 1ва проверка с мултицет след 1 ден престой без палене - 11.5в, запалване на колата, включване на консуматори 14и нещо - явно не е алтернатора. Нов акумулатор, 2 дни шофиране всичко е наред ( авто-стоп системата си работи вече) и днеска отново светна всичко. Спрях, изключих акумулатора, включих и нищо не светеше. Във всеки един от случаите няма никаква разлика в управлението на автомобила и неговата работа ( може би една идея по-трудно въртене на волана и то при завой и връщане в права позиция ).

Интервенциите от мен в/у колата за последните почти 20000км ( от Май 2019г.) са газова уредба ( без проблеми почти 15000км ) и монтаж на GPS предавател ( по изискване на Каското).  Газаджията ми твърди, че тези модели имали проблем с кутията за бушони и релета в двигателния отсег, не намерих и едно оплакване в нета из света. С Маркони гадаем, че може да е някаква хлабава връзка. Интересно ми е дали някой се е сблъсквал с подобен проблем и как го е решил. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, Tino написа:

Предположих акумулатор, защото така или иначе авто-стоп системата не ми работеше от както е купена колата, а това е 1ви признък за отиващ си акумулатор.

Каква е тази "авто-стоп" система?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали да не е свързано с монтажа на gps-а? Един колега се оплакваше нещо след такава инсталация на gps заради каското.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старт/стоп системата изисква AGM акумулатор.Такъв ли е монтиран на колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, оригинален акумулатор е монтиран от Бултрако.  И моите съмнения са в GPSа най-вече, странно е, че се случва почти 10месеца след монтажа на GPSa, но реално ако е хлабава връзка нищо чудно да се е размърдала с времето. Въпроса е този GPS към екуто ли се връзва? 

Редактирано от Tino

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За GPS  може да са използвали болта на някоя маса,важно е ти имаш ли достъп до него и можеш ли да проследиш връзките му.

Няма какво да прави с ЕКУ то,слагат го с Каското в случай на кражба ,дори мисля че има собствена батерия ако се махне акумулатора да не се изключи.

Та може да е забутан някъде на скришно,обърни се към фирмата която го е монтирала.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А утечката колко е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Невиждам защо колегата Tino е пуснал тази тема след като най големите му приятели са Бултрако 😂

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утечка няма - акумулатора никога не е умирал. 

Веспа не знам какво общо има какви приятели са ми Бултрако 🙄  Сега виждам какво съм писал, те не са го монтирали - от тях дойде само.

Редактирано от Tino

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Да грешката е моя само акумулатора е от любимият ти сервиз. Но не отричай, че са ти големи приятели от доста години 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, vespa написа:
  Скрий съдържанието

Да грешката е моя само акумулатора е от любимият ти сервиз. Но не отричай, че са ти големи приятели от доста години 

 

Да, много сме си близки - признавам си :D  

Относно GPSa - при положение, че контролира подаванет на гориво, защото ако го изключа ръчно от дистанционното колата не пали, за кое може да са се вързали, че да прави евентуално той проблема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен  на старата Хонда беше вързано за помпата в резервоара. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тази Хонда баш, не зная как стоят нещата.Ама на някои автомобили трябва да им се каже какъв точно акумулатор е монтиран, че да знаят как да го зареждат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак казвам - акумулатора е 1:1 със стария. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е лоша връзка, въпроса обаче е да се открие къде е!

На жена ми на Джаза имаше подобен проблем, почваха да светят лампи по таблото! Оказа се, че проблема е в клемата на акумулатора! Изглеждаше затегната, но тъй като излизат и окиси, явно е падало напрежението. Откачих двете клеми, почистих, стегнах добре и всичко се оправи.

Ти си сменял акумулатора и си видял клемите, така че трябва да се търси по другите вериги, както и да се провери връзката на GPS модула!

P.S. GPS модула дали е вързан като новите аларми с CAN шината или действа самостоятелно? Ако е вързан по шината, може и от това да се получава бъркотията!

Редактирано от ivan_m

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, ivan_m написа:

Според мен е лоша връзка, въпроса обаче е да се открие къде е!

На жена ми на Джаза имаше подобен проблем, почваха да светят лампи по таблото! Оказа се, че проблема е в клемата на акумулатора! Изглеждаше затегната, но тъй като излизат и окиси, явно е падало напрежението. Откачих двете клеми, почистих, стегнах добре и всичко се оправи.

Ти си сменял акумулатора и си видял клемите, така че трябва да се търси по другите вериги, както и да се провери връзката на GPS модула!

P.S. GPS модула дали е вързан като новите аларми с CAN шината или действа самостоятелно? Ако е вързан по шината, може и от това да се получава бъркотията!

 

На 17.01.2020 г. at 20:19, Tino написа:

Здравейте, с CRVто се разбирахме без проблем до преди 2 седмици. В един от наистина по-студените дни ( -2градуса в Пловдив ) след палене и каране 15мин, загасване и след 1час палк палене започнаха да светкат всички лампи по таблото ( за волана, за сензор за гумите, за AWDто и разбира се чек енджина). Предположих акумулатор, защото така или иначе авто-стоп системата не ми работеше от както е купена колата, а това е 1ви признък за отиващ си акумулатор. Свалих го, заредих го, сложих и първото шофиране нямаше нищо като проблем ( преход 1-2часа градско), в един момент пак светнаха всички лампи. 1ва проверка с мултицет след 1 ден престой без палене - 11.5в, запалване на колата, включване на консуматори 14и нещо - явно не е алтернатора. Нов акумулатор, 2 дни шофиране всичко е наред ( авто-стоп системата си работи вече) и днеска отново светна всичко. Спрях, изключих акумулатора, включих и нищо не светеше. Във всеки един от случаите няма никаква разлика в управлението на автомобила и неговата работа ( може би една идея по-трудно въртене на волана и то при завой и връщане в права позиция ).

Интервенциите от мен в/у колата за последните почти 20000км ( от Май 2019г.) са газова уредба ( без проблеми почти 15000км ) и монтаж на GPS предавател ( по изискване на Каското).  Газаджията ми твърди, че тези модели имали проблем с кутията за бушони и релета в двигателния отсег, не намерих и едно оплакване в нета из света. С Маркони гадаем, че може да е някаква хлабава връзка. Интересно ми е дали някой се е сблъсквал с подобен проблем и как го е решил. 

Според мен.

1 стъпка - отиваш да те закачат на една диагностика 

2 стъпка - след като видят къде е дала грешка, преценяваш какво да правиш 

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво представлява CAN шината? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитирам от Wikipedia:

"От 1990-те се разработват и внедряват, предимно в автомобилите от висок клас, контролни електронни блокове на различни подсистеми. Макар някои от подсистемите да са независими, те са свързани помежду си не само по отношение обработката на резултатите от датчиците и управляване на конкретното задвижване. Тази връзка между различните системи се реализира посредством свързването им към стандартна серийна обща шина CAN bus. CAN (на английски: Controller Area Network) е стандарт за мрежа от контролери, създаден през 1986 г. за обединяване в единна мрежа на изпълнителните устройства и контролни датчици за потребностите на промишлената автоматизация. [61]

Навигационна система

Автомобилна електроника

Началото на прилагането на електроника с архитектурата и хардуера на компютърните технически средства за контрол и управление в автомобилите започва с автомобила на Mercedes модел W140 от клас S през 1991 г. Това е първият произведен автомобил с базирана компютърна CAN мрежа за автоматизираните производствени процеси. В автомобила са внедрени само пет електронни контролни блока (ECU). Понастоящем в луксозните автомобили се вграждат по няколко CAN системи и подсистеми, свързващи около 100 и повече електронни контролни блока, като развитието на този процес на електронизация в автомобилите продължава да се развива. [62] Тази система за компютърно управление е приета и се прилага като стандартна в автомобилната автоматика.

Чрез компютърен контрол и управление се обезпечават почти всички функции, свързани с работата на двигателя, трансмисията, спирачната система, системите за сигурност и охрана, подобряване на комфорта и управляемостта на транспортното средство. Вграждат се системи с функции, разширяващи контрола и сигурността при експлоатация (EBD- електронна система за разпределение на спирачната сила, ESP- електронна система за динамичен контрол на траекторията, ABS- електронна антиблокираща система, ASR-система за контрол на теглителната сила, AFU- електронна система за подпомагане на екстремно спиране, HSA- електронна система за подпомагане потеглянето по наклон, метрикс система за управление на т. нар. адаптивно осветление за намаляване на осветлението против заслепяване посредством измерване скоростта на насреща движущите се. Създадени са и се използват системи за видеонаблюдение при управление на заден ход, контрол и сигнализация за непоставени колани и др."

 

https://en.wikipedia.org/wiki/CAN_bus

 

Това е така да се каже компютърната мрежа на автомобила. Почти всички сигнали минават през нея. При монтиране на допълнителна аларма на новите модели коли, тя се свързва с CAN bus за да работи коректно с датчиците и с фабричната аларма /ако има такава/.

Не знам дали GPS-а се свързва също към тази шина или просто е свързан някъде по захранване и само излъчва сигнала!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвам GPS-а да е вързан към CAN!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мое щасти ( да не дърпам дявола ) до момента от миналата седмица ( към 1500км ) нямам проблеми с излишни светещи лампи. Единствената инервенция, която съм правил е да развия и завия отново добре клеймите на акумулатора и клеймите на алтернатова влизащи в кутията с бушони в двигателния отсег. Явно е имало слаб контакт, който системата е отчитала като по-слабо напрежение. 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...