ico76 1 #1 Публикувано 27 Ноември, 2019 Здравейте, колеги. Тази вечер се прояви въпросното придърпване, което в градски условия е доста дразнещо. Усеща се в ниските обороти, когато се поотпусне газта. Иначе като я натисна колата си наема нормално. Не съм забелязал промяна на оборотите на празен ход. Нека запознати с такъв проблем да споделят. Става въпрос за ЦРВ - дизел, 2006г. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Deodriver 35 #2 Отговорено 28 Ноември, 2019 При мен също го има това придърпване,ама си кара така.Имам съмнения да не е дюза. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1843 #3 Отговорено 28 Ноември, 2019 Случайно от 10-на дни и при мен започнах да усещам, едно леко придърпване/ притреперване и то точно в ниските обороти. Реално го усещам само, ако галя педала на газта - натискайки го леко,едвам едвам с последващо задържане на педала, в това леко натиснато положение. Предполагам, че причината може да е в потенциометъра на педала на газта. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #4 Отговорено 29 Ноември, 2019 Горивен филтър? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ico76 1 #5 Отговорено 29 Ноември, 2019 Прочетох мнение на колега, че точно потенциометъра на педала било при него. Каза, че го сменил с оригинален и от тогава нямало проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ico76 1 #6 Отговорено 6 Декември, 2019 И да довърша темата, колеги. Проблемът се оказа точно въпросният TPS . Както си карах и изведнъж влезе в авариен режим и светнаха лампите. Изчистих грешките и за сега си върви колата, но започвам да се оглеждам за нов потенциометър. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #7 Отговорено 6 Декември, 2019 Номерата на грешките имаш ли ги записани? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #8 Отговорено 6 Декември, 2019 преди 49 минути, ico76 написа: Проблемът се оказа точно въпросният TPS Колега, кой датчик точно имаш предвид? Пишеш за преди 51 минути, ico76 написа: точно въпросният TPS но за него не е ставало въпрос. Потенциометъра на педала не е TPS. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 119 #9 Отговорено 6 Декември, 2019 Да попитам, дали този потенциометър може да се разглоби и напръска със спрей за потенциометри? Някой да е правил това упражнение? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ico76 1 #10 Отговорено 6 Декември, 2019 Преди 3 часа, inspektora написа: Колега, кой датчик точно имаш предвид? Пишеш за но за него не е ставало въпрос. Потенциометъра на педала не е TPS. Извинявам се за грешката. За потенциометъра на педала на газта става въпрос. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ico76 1 #11 Отговорено 6 Декември, 2019 Преди 3 часа, ogi28b написа: Номерата на грешките имаш ли ги записани? Р1248 и Р2138 изписа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ico76 1 #12 Отговорено 6 Декември, 2019 Преди 1 час, Ivan B написа: Да попитам, дали този потенциометър може да се разглоби и напръска със спрей за потенциометри? Някой да е правил това упражнение? На моят пробих малка дупка и сложих малко тънко масло. Нямам идея дали е помогнало, но колега е разглобявал неговия, смазал го и после със силикон го залепил..... Каза, нямало проблем... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
achore1 5 #13 Отговорено 10 Декември, 2019 Привет! Имам същото придърпване при ниски обороти, около 1500,проявява се на втора и трета. Въпроса ми е, ако това е потенциометъра на газта, защо не се проявява на празен ход? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ico76 1 #14 Отговорено 10 Декември, 2019 Според мен и при теб ще е потенциометъра, щом имаш същите симптоми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1843 #15 Отговорено 23 Декември, 2019 Днес предколедно, неприятности с въпросното притрисане/придърпване, но една идея по-различно. След 30км. пробег, измих колата на една автомивка външно и потеглих отново. Изминах около 2км. и както си вървеше нормално, оборотите започнаха да падат, а двигателя заработи неравномерно с притрисане (все едно е на 3 цилиндъра). Спрях, изключих я от скорост, вдигнах капака и се опитах да я изфорсирам няколко пъти за да не изгасне, но трудно вдигаше до към 3 х.об. и се усещане доста нерасномерната работа на двигателя, а като отпусках газта оборотите падаха до 700 и а да изгасне - ако не натисна педала отново. Така около 1, 2 минути, след което чух някакво леко щракване/цъкване, в областта на алтернатора и хидравличната помпа и всичко се оправи. Прибрах се и огледах двигателя но на първо четене нищо. На празен ход работи равномерно, но като продавам газ, от 1200 об. двигателя започва леко да тресе и прекъсва, но мине ли 1500/1600 об. се успокоява и до края си се форсира нормално. Други 3 страни неща които забелязах са : 1- Докато работеше колата на место,се появи някаква много интересна и неприятна миризма - нещо от рода, като на ацетон ?! Това ме навежда на мисълта, че проблема може да е от скапано гориво, но зареждам на едно и също място от години. Горивния филтър е сменен скоро -преди около 2-3 х.км. 2- След като си поиграх малко с колата, я изгасих и отидох да взема мултицета и адаптера,за да видя за евентуално записани грешки. След 15 минути като се върнах, запали по-трудно, горе долу с 3-4 пъти повече въртене на стартера от обикновеното. 3- Също, силно впечатление ми направи, плафона в купето и предните габарити - светеха доста по-слабо от нормалното, а и цвета беше жълто/оранжев, а не бял (абе все едно акумулатора всеки момент ще издъхне напълно). Давам газ, но промяна почти не се усеща в светенето (една идея може би). Фаровете уж светят нормално. При закачен мултицет на празен ход дава от 12,6 до 12,8 при подаване на газ вдига от 14,00 до 14,10 според газта. Дали пък нещо на алтернатора не му става (това с въпросното щракване/цъкване което чух) и да ебава работата. И за протокола - чека не светна, но и няма никакви записани грешки. И дилемата е от къде да се почва? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #16 Отговорено 23 Декември, 2019 (Редактирано) Може би от алтернатора на празен ход след стартиране на колата трябва да е 14,2-14,5 пролема може да е в диодния му блок. Провери и акумулатора да не си заминава. Това е отпреди малко акумулатора е зареден. Показания на празен ход без включени консуматори. Редактирано 23 Декември, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
valentin 4 #17 Отговорено 30 Декември, 2019 Здравейте, колеги. И аз имах въпросното придърпване. Усеща се в ниските обороти, когато се поотпусне газта. Иначе като я натисна колата си наема нормално. Не съм забелязал промяна на оборотите на празен ход. Става въпрос за ЦРВ - дизел, 2006г. Грешки не са излизали. Днес смених само датчика с такъв от Алиекспрес и всичко заспа. Придръпването изчезна, колкото и да гъделичкам педала за проби няма симптоми. Оригиналния датчик преди време го отворих и напръсках с контакт спрей - не се оправи проблема. Ето какъв датчик сложих: https://www.aliexpress.com/item/32962223921.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.476a4c4dvMvBCa Весели празници на всички колеги и безаварийна 2020 година! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #18 Отговорено 30 Декември, 2019 Преди 2 часа, valentin написа: Днес смених само датчика с такъв от Алиекспрес и всичко заспа. Колега, този датчик къде се намира? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #19 Отговорено 30 Декември, 2019 (Редактирано) Показания от него датчек е точно TPS и се намира върху дросела. https://www.aliexpress.com/item/32962223921.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.476a4c4dvMvBCa Остава въпроса за кой потенциометър на педала на газта говориш ти,и не е ли едно и също. Важно е и да се уточни кой за каква кола говори защото не на всеки модел е на едно и също място явно. Редактирано 30 Декември, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #20 Отговорено 30 Декември, 2019 Тук има някакво объркване. Валентин пише за дизелов мотор, а този датчик е за бензин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #21 Отговорено 30 Декември, 2019 (Редактирано) Кой е този, моля уточнявай показаната от мен снимка е на Валентин датчика от постнатия линк. Ти за кой датчик говориш и покажи го накрая къде се намира. Ето от тук идва объркването това е Accelerator Pedal Sensor от клипа. А TPSa който е датчик за позицията на дроселовата клапа и се намира върху нея. Редактирано 30 Декември, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #22 Отговорено 30 Декември, 2019 Карпера, нещо бавно вдяваш. Валентин е постнал линк към Алиекспрес, аз го питам за този датчик, ти отново постваш същия линк и после питаш за кой датчик става дума И виж какво, не се чувствай длъжен да отговаряш и пишеш във всяка тема. Теб нищо не съм те питал. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #23 Отговорено 30 Декември, 2019 (Редактирано) Постнатия от Валентин датчик е Accelerator Pedal Sensor и в кутията която той се поставя завършва жилото на педала на газта,видно то клипа който е за друга кола къде е. Ти имаш HONDA C-RV 3 дизел раздела и темата е за C-RV 2, и можеш да отговориш имаш ли го тоя датчик или не при теб ,както и TPS който видно от името се намира върху дросела. Ако всеки беше направил труда да постне схема с датчика за който говори щеше да е по лесно,ето от тук по VIN номер е видно всичко https://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda Редактирано 30 Декември, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
valentin 4 #24 Отговорено 30 Декември, 2019 (Редактирано) Здравейте колеги! Колата ми е Хонда ЦРВ дизел 2.2 дизел 2006 и смених датчика Accelerator Pedal Sensor! Никъде не става въпрос за TPS и дросел. Номера го намерих като разглобих колата с https://partsouq.com по VIN номер, датчика излезе с каталожен номер, номера го намерих в Алито и така. Датчика е като на клипа постнат от CARPERA и той е описал много точно: "Постнатия от Валентин датчик е Accelerator Pedal Sensor и в кутията която той се поставя завършва жилото на педала на газта,видно то клипа". Ако бензиновия модел ползва същия датчик - нямам представа.... Този излезе за дизела 2.2 и работи ок. Смених САМО датчика а не цялата железария с пружина, оси и лагерчета. Явно се износва с времето. Номера му е: 37971-RDJ-A01 или 37971RDJA01. https://partsouq.com/en/catalog/genuine/parts?c=Honda&ssd=%24*KwEKPi9EYG4PaFpcc3UIHFJGZmF_RlpXWCFeDV5VX1h4fEBSBRczD0dQT1ReTEwhXg1KeVtBTlBQfDInIGp9BwgOCQhpUF9EDwAOAAAAAKD2Nx0%24&vid=20242&gid=232&q=shsrd97606u107790 Ако същия е и за ЦРВ 3 - нямам представа.... Споделям ако може да помогна на някой. Лека вечер и наздраве! Редактирано 30 Декември, 2019 от valentin 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #25 Отговорено 30 Декември, 2019 От тук е време да засечем колко време ще изкарат китайчетата и кой ще е първият изревал : " Разказа ми се играта момчета и даже не успях да се прибера заради китаеца дето сложих преди еди колко си време и търсих пътна помощ в планината у големият сняг и тнт ..... стига съм украсявал. Аз си купих , отворих , това което видях не ми хареса и си стои разпарчедисан. И не се разнитва , а се развиват специалните болтове със скъсаните глави против майстори. 😉 Само казвам. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #26 Отговорено 30 Декември, 2019 Преди 1 час, valentin написа: Ако същия е и за ЦРВ 3 - нямам представа.... При 3-та ген. този датчик си върви с педала. https://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-CRV-CR-V-MK3-2008-2-2-i-CTDI-ACCELERATOR-THROTTLE-PEDAL-JM14B-/273831032553 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
achore1 5 #27 Отговорено 7 Януари, 2020 Някой питал ли е в Бултрако колко струва оригиналния потенциометър. Шапка им свалям на японските инженери. По едно и също време започнахме с хидравличните маркучи и потенциометрите на газта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1843 #28 Отговорено 7 Януари, 2020 На 23.12.2019 г. at 3:46, Emicha написа: .......И за протокола - чека не светна, но и няма никакви записани грешки. И дилемата е от къде да се почва? Да докладвам. Потенциометъра ми е на ред. Проблема е бил, в некоректно работещ EGR клапан - на моменти е задържал в затворено положение и е задушавал двигателя. Оправи се и карах една седмица без проблем, след което пак го направи. Като я закачих на диагностика, клапана беше блокирал и не отчиташе нищо, но в такова положение което не пречи на работата на колата (все едно е елиминиран). Изглежда или се е натрупал нагар в самия EGR, или клапана с филтъччето което го командва се е зацапало/задръстило нещо. Като се постопли малко , ще ги сваля и двете профилактично, за да ги почистя. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
davido 0 #29 Отговорено 27 Март, 2020 В Бултрако Accelerator Pedal Sensor струва 710 лв. и ми отговориха,че е консуматив....на около 200 000 км се сменял....по принцип ако колата е карана повече в градски условия, сиреч в скоростниа диапазон 30-60 км дефектирането му настъпва и по-рано. Аз също имах този проблем и го смених с оригинален. Старият го разкапсоловах и го оправих....вътре представлява една графитена плоча около 1 см дебела с пластини – четци. С водна шкурка свалих грапавите и притиснах четците....датчика работи безупречно, проверен е и на осцилископ....Пипкава е работата, но си заслужава с оглед цената... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 119 #30 Отговорено 28 Март, 2020 Колега, с каква стойност е този потенциометър в омове? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове