Jump to content
ico76

Странно придърпване при дизела

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Тази вечер се прояви въпросното придърпване, което в градски условия е доста дразнещо. Усеща се в ниските обороти, когато се поотпусне газта. Иначе като я натисна колата си наема нормално. Не съм забелязал промяна на оборотите на празен ход. Нека запознати с такъв проблем да споделят.  Става въпрос за ЦРВ - дизел, 2006г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също го има това придърпване,ама си кара така.Имам съмнения да не е дюза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случайно от 10-на дни и при мен започнах да усещам, едно леко придърпване/ притреперване и то точно в ниските обороти.

Реално го усещам само, ако галя педала на газта - натискайки го леко,едвам едвам с последващо задържане на педала, в това леко натиснато положение.

Предполагам, че причината може да е в потенциометъра на педала на газта. 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох мнение на колега, че точно потенциометъра на педала било при него. Каза, че го сменил с оригинален и от тогава нямало проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да довърша темата, колеги. Проблемът се оказа точно въпросният TPS . Както си карах и изведнъж влезе в авариен режим и светнаха лампите. Изчистих грешките и за сега си върви колата, но започвам да се оглеждам за нов потенциометър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Номерата на грешките имаш ли ги записани? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, ico76 написа:

Проблемът се оказа точно въпросният TPS

Колега, кой датчик точно имаш предвид? Пишеш за

преди 51 минути, ico76 написа:

точно въпросният TPS

но за него не е ставало въпрос. Потенциометъра на педала не е TPS.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам, дали този потенциометър може да се разглоби и напръска със спрей за потенциометри? Някой да е правил това упражнение?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, inspektora написа:

Колега, кой датчик точно имаш предвид? Пишеш за

но за него не е ставало въпрос. Потенциометъра на педала не е TPS.

Извинявам се за грешката. За потенциометъра на педала на газта става въпрос. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, ogi28b написа:

Номерата на грешките имаш ли ги записани? 

 Р1248 и Р2138 изписа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Ivan B написа:

Да попитам, дали този потенциометър може да се разглоби и напръска със спрей за потенциометри? Някой да е правил това упражнение?

На моят пробих малка дупка и сложих малко тънко масло. Нямам идея дали е помогнало, но колега е разглобявал неговия, смазал го и после със силикон го  залепил..... Каза, нямало проблем...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Имам същото придърпване при ниски обороти, около 1500,проявява се на втора и трета. Въпроса ми е, ако това е потенциометъра на газта, защо не се проявява на празен ход?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен и при теб ще е потенциометъра, щом имаш същите симптоми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес предколедно, неприятности с въпросното притрисане/придърпване, но една идея по-различно.

След 30км. пробег, измих колата на една автомивка външно и потеглих отново. Изминах около 2км. и както си вървеше нормално, оборотите започнаха да падат, а двигателя заработи неравномерно с притрисане (все едно е на 3 цилиндъра).

Спрях, изключих я от скорост, вдигнах капака и се опитах да я изфорсирам няколко пъти за да не изгасне, но трудно вдигаше до към 3 х.об. и се усещане доста нерасномерната работа на двигателя, а като отпусках газта оборотите падаха до 700 и а да изгасне - ако не натисна педала отново.

Така около 1, 2 минути, след което чух някакво леко щракване/цъкване, в областта на алтернатора и хидравличната помпа и всичко се оправи.

Прибрах се и огледах двигателя но на първо четене нищо. На празен ход работи равномерно, но като продавам газ, от 1200 об. двигателя започва леко да тресе и прекъсва, но мине ли 1500/1600 об. се успокоява и до края си се форсира нормално.

Други 3 страни неща които забелязах са :

1- Докато работеше колата на место,се появи някаква много интересна и неприятна миризма - нещо от рода, като на ацетон ?! Това ме навежда на мисълта, че проблема може да е от скапано гориво, но зареждам на едно и също място от години. Горивния филтър е сменен скоро -преди около 2-3 х.км.

2- След като си поиграх малко с колата, я изгасих и отидох да взема мултицета и адаптера,за да  видя за евентуално записани грешки. След 15 минути като се върнах, запали по-трудно, горе долу с 3-4 пъти повече въртене на стартера от обикновеното. 

3- Също, силно впечатление ми направи, плафона в купето и предните габарити - светеха доста по-слабо от нормалното, а и цвета беше жълто/оранжев, а не бял (абе все едно акумулатора всеки момент ще издъхне напълно).  Давам газ, но промяна почти не се усеща в светенето (една идея може би). 

Фаровете уж светят нормално. При закачен мултицет на празен ход дава от 12,6 до 12,8 при подаване на газ вдига от 14,00 до 14,10 според газта. Дали пък нещо на алтернатора не му става (това с въпросното щракване/цъкване което чух) и да ебава работата.

И за протокола - чека не светна, но и няма никакви записани грешки. 

И дилемата е от къде да се почва?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би от алтернатора на празен ход след стартиране на колата трябва да е 14,2-14,5 пролема може да е в диодния му блок.

Провери и акумулатора да не  си заминава.

 

Това е отпреди малко акумулатора  е зареден. 

Показания на празен ход без включени консуматори. 

20191223_085325.thumb.jpg.0792787d9819ec8919bc860e2aee1e2b.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. И аз имах въпросното придърпване. Усеща се в ниските обороти, когато се поотпусне газта. Иначе като я натисна колата си наема нормално. Не съм забелязал промяна на оборотите на празен ход. Става въпрос за ЦРВ - дизел, 2006г. Грешки не са излизали. Днес смених само датчика с такъв от Алиекспрес и всичко заспа. Придръпването изчезна, колкото и да гъделичкам педала за проби няма симптоми. Оригиналния датчик преди време го отворих и напръсках с контакт спрей - не се оправи проблема. Ето какъв датчик сложих:

https://www.aliexpress.com/item/32962223921.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.476a4c4dvMvBCa

Весели празници на всички колеги и безаварийна 2020 година!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, valentin написа:

Днес смених само датчика с такъв от Алиекспрес и всичко заспа.

Колега, този датчик къде се намира?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Показания от него датчек е точно TPS и се намира върху дросела.

https://www.aliexpress.com/item/32962223921.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.476a4c4dvMvBCa

 

TPS.thumb.png.c223140e9bd29ae673ff1bc3ed202433.png

 

Остава въпроса за кой потенциометър на педала  на газта говориш ти,и не е ли едно и също.

Важно е и да се уточни кой за каква кола говори защото не на всеки модел е на едно и също място явно.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук има някакво объркване. Валентин пише за дизелов мотор, а този датчик е за бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой е този, моля  уточнявай показаната от мен снимка е на Валентин датчика от постнатия линк.

Ти за кой датчик говориш и покажи го накрая къде се намира.

Ето от тук идва объркването това е Accelerator Pedal Sensor от клипа.

 

 

 

 

 

 

А TPSa който е датчик за позицията на дроселовата клапа и се намира върху нея.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карпера, нещо бавно вдяваш. Валентин е постнал линк към Алиекспрес, аз го питам за този датчик, ти отново постваш същия линк и после питаш за кой датчик става дума :confused: И виж какво, не се чувствай длъжен да отговаряш и пишеш във всяка тема. Теб нищо не съм те питал.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Постнатия от Валентин датчик е Accelerator Pedal Sensor и в кутията която той се поставя завършва жилото на педала на газта,видно то клипа който е за друга кола къде е.

Ти имаш HONDA C-RV 3 дизел раздела и темата  е за C-RV 2, и можеш да отговориш имаш ли го тоя датчик или не при теб ,както и TPS който видно от името се намира върху дросела.

Ако всеки беше направил труда да постне схема с датчика за който говори щеше да е по лесно,ето от тук по VIN номер е видно всичко

https://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Колата ми е Хонда ЦРВ дизел 2.2 дизел 2006 и смених датчика Accelerator Pedal Sensor! Никъде не става въпрос за TPS и дросел. Номера го намерих като разглобих колата с https://partsouq.com по VIN номер, датчика излезе с каталожен номер, номера го намерих в Алито и така. Датчика е като на клипа постнат от CARPERA и той е описал много точно: "Постнатия от Валентин датчик е Accelerator Pedal Sensor и в кутията която той се поставя завършва жилото на педала на газта,видно то клипа". Ако бензиновия модел ползва същия датчик - нямам представа.... Този излезе за дизела 2.2 и работи ок. Смених САМО датчика а не цялата железария с пружина, оси и лагерчета. Явно се износва с времето. Номера му е: 37971-RDJ-A01 или 37971RDJA01.

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/parts?c=Honda&ssd=%24*KwEKPi9EYG4PaFpcc3UIHFJGZmF_RlpXWCFeDV5VX1h4fEBSBRczD0dQT1ReTEwhXg1KeVtBTlBQfDInIGp9BwgOCQhpUF9EDwAOAAAAAKD2Nx0%24&vid=20242&gid=232&q=shsrd97606u107790

Ако същия е и за ЦРВ 3 - нямам представа....

Споделям ако може да помогна на някой.

 

Лека вечер и наздраве!

 

Редактирано от valentin
  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тук е време да засечем колко време ще изкарат китайчетата и кой ще е първият изревал :  " Разказа ми се играта момчета и даже не успях да се прибера заради китаеца дето сложих преди еди колко си време и търсих пътна помощ в планината у големият сняг и тнт ..... стига съм украсявал. 

Аз си купих , отворих , това което видях не ми хареса и си стои разпарчедисан. 

И не се разнитва , а се развиват специалните болтове със скъсаните глави против майстори. 😉

Само казвам.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, valentin написа:

Ако същия е и за ЦРВ 3 - нямам представа....

При 3-та ген. този датчик си върви с педала.

https://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-CRV-CR-V-MK3-2008-2-2-i-CTDI-ACCELERATOR-THROTTLE-PEDAL-JM14B-/273831032553

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой питал ли е в Бултрако колко струва оригиналния потенциометър. Шапка им свалям на японските инженери. По едно и също време започнахме с хидравличните маркучи и потенциометрите на газта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бултрако Accelerator Pedal Sensor струва 710 лв. и ми отговориха,че е консуматив....на около 200 000 км се сменял....по принцип ако колата е карана повече в градски условия, сиреч в скоростниа диапазон 30-60 км дефектирането му настъпва и по-рано. Аз също имах този проблем и го смених с оригинален. Старият го разкапсоловах и го оправих....вътре представлява една графитена плоча около 1 см дебела с пластини – четци. С водна шкурка свалих грапавите и притиснах четците....датчика работи безупречно, проверен е и на осцилископ....Пипкава е работата, но си заслужава с оглед цената...

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, с каква стойност е този потенциометър в омове?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...