Bizzito 474 #1 Публикувано 20 Октомври, 2019 (Редактирано) Здравейте, вчера забелязах, че има малки вибрации на кутията на въздушния филтър при работещ двигател. Когато поставиш ръка върху кутията вибрациите спират и шумът от коша намалява значително. Ясно е, че ще трябва да проверя крепежите. Въпросът ми е по-скоро дали не е така по дизайн, тъй като от кутията излиза гофра. Поне за мен се връзва някаква логика. Ще съм благодарен и ако още някой си направи труда да провери Редактирано 20 Октомври, 2019 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1842 #2 Отговорено 20 Октомври, 2019 Е нормално е да има някакви минимални вибрации. И точно за това е гофре (а не права твърда връзка) , да поема някакви вибрации между филтъра и двигателя. Обаче чак да спира някакъв шум като натиснеш капака на филтъра , не знам на какво може да се дължи - най вероятно нещо не си сглобил филтъра както трябва, или ти се е изместило гуменото уплътнение на самия филтър при монтажа. Може и тампоните на кутията на филтъра да са заминали, или да липсват, а може и гофрето да е сцепено - което е най-лошия сценарии. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #3 Отговорено 20 Октомври, 2019 Сега го огледах пак. Всичко изглежда наред. Но като поставя ръка върху кутията вибрациите утихват и с тях звука. Не съм сменял филтъра, случайно го установих като се подпрях, докато оглеждах нещо друго. Явно ще е така, но ще съм благодарен ако все пак някой опита на своята кола. Следващия път като ходя в сервиз ще накарам майстора да погледне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #4 Отговорено 22 Октомври, 2019 На дъното на кутията има два гумени тампона които я държат и отделят от купето. Виж дали са там ! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Deodriver 35 #5 Отговорено 1 Ноември, 2019 И при мен ги има тези вибрации на кутията.След смяната на тампоните,които я държат,резултата беше нулев.Какво се оказа?Проблема от чуващият се звук на дрънчене е от самия въздушен филтър.Той уплътнява двете части на кутията(долна и горна),за да не дрънкат.Оригиналния филтър може и да няма проблем,но заменките на Kavo са така.Реших проблема с уплътнение за прозорци отвътре на кутията по външните ръбове. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #6 Отговорено 2 Ноември, 2019 На 1.11.2019 г. at 20:41, Deodriver написа: И при мен ги има тези вибрации на кутията.След смяната на тампоните,които я държат,резултата беше нулев.Какво се оказа?Проблема от чуващият се звук на дрънчене е от самия въздушен филтър.Той уплътнява двете части на кутията(долна и горна),за да не дрънкат.Оригиналния филтър може и да няма проблем,но заменките на Kavo са така.Реших проблема с уплътнение за прозорци отвътре на кутията по външните ръбове. Браво колега! И на мен ми направи впечатление, че двете пластмасови части на кутията се допират плътно, без напрежение при затваряне. Което дава предпоставка за това, което си написал. Определено ще пробвам нещо подобно. Гледах клип как се сменя филтър на ЦРВ 2 дизел и там разкачат всичко и вадят кутията за да се смени филтъра. И при ЦРВ 3 ли е така? Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1842 #7 Отговорено 2 Ноември, 2019 (Редактирано) Нито при 2-ра ,нито при 3-та генерация се разкача всичко , нито пък се вади кутията, за да се смени въздушния филтър. Операцията е елементарна - развиват се няколко винта, надига се леко капака на кутията , стария филтър се повдига леко нагоре и се издърпва напред и на негово място се пъхва новия, след което се стягат отново винтовете. Елементарно е - за 5 минути време . Редактирано 2 Ноември, 2019 от Emicha допълване 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #8 Отговорено 2 Ноември, 2019 Преди 2 часа, Emicha написа: Ц не позна за 3-та генерация N22A2 не е така кутията на въздушния филтър е на щипки 4 на брой и задните мнооого гадно се разкопчават и закопчават. Затова аз си разкачам гофрето от кутията и леко я изваждам от гумените тампони нагоре за да имам достъп до щипките и спокойно да извадя филтъра без да кривя планките около филтъра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1842 #9 Отговорено 3 Ноември, 2019 Да, на 3-тата ми генерация, (но с DTEC двигател) ми е още по-лесно с тези щипки - отнема ми 4 минути. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #10 Отговорено 30 Ноември, 2019 Дори не е необходимо да се разкопчават задните щипки. Моят го извадих за преглед само с разкопчаване на предните. Капакът се отваря достатъчно, без да се напъва и има място за вадене и слагане на филтъра, буквално за 2 мин. Единственият шибан филтър е горивният. Аз лично не бих се хванал да го сменям самостоятелно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Радо82 40 #11 Отговорено 18 Декември, 2019 На 30.11.2019 г. at 13:15, inspektora написа: Дори не е необходимо да се разкопчават задните щипки. Моят го извадих за преглед само с разкопчаване на предните. Капакът се отваря достатъчно, без да се напъва и има място за вадене и слагане на филтъра, буквално за 2 мин. Единственият шибан филтър е горивният. Аз лично не бих се хванал да го сменям самостоятелно. Точни същото щях да напиша, и филтъра се сменя в рамките на минута Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове