Jump to content
Bizzito

Вибрации въздушен филтър 2.2 i-ctdi

Recommended Posts

Здравейте, вчера забелязах, че има малки вибрации на кутията на въздушния филтър при работещ двигател. Когато поставиш ръка върху кутията вибрациите спират и шумът от коша намалява значително.

Ясно е, че ще трябва да проверя крепежите. Въпросът ми е по-скоро дали не е така по дизайн, тъй като от кутията излиза гофра. Поне за мен се връзва някаква логика. 

Ще съм благодарен и ако още някой си направи труда да провери :)

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нормално е да има някакви минимални вибрации.

И точно за това е гофре (а не права твърда връзка) , да поема някакви вибрации между филтъра и двигателя.

Обаче чак да спира някакъв шум като натиснеш капака на филтъра , не знам на какво може да се дължи - най вероятно нещо не си сглобил филтъра както трябва, или ти се е изместило гуменото уплътнение на самия филтър при монтажа. Може и тампоните на кутията на филтъра да са заминали, или да липсват, а може и гофрето да е сцепено - което е най-лошия сценарии. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега го огледах пак. Всичко изглежда наред. Но като поставя ръка върху кутията вибрациите утихват и с тях звука. Не съм сменял филтъра, случайно го установих като се подпрях, докато оглеждах нещо друго. Явно ще е така, но ще съм благодарен ако все пак някой опита на своята кола.

Следващия път като ходя в сервиз ще накарам майстора да погледне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дъното на кутията има два гумени тампона които я държат и отделят от купето.

Виж дали са там !

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен ги има тези вибрации на кутията.След смяната на тампоните,които я държат,резултата беше нулев.Какво се оказа?Проблема от чуващият се звук на дрънчене е от самия  въздушен филтър.Той уплътнява двете части на кутията(долна и горна),за да не дрънкат.Оригиналния филтър може и да няма проблем,но заменките на Kavo са така.Реших проблема с уплътнение за прозорци отвътре на кутията по външните ръбове.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.11.2019 г. at 20:41, Deodriver написа:

И при мен ги има тези вибрации на кутията.След смяната на тампоните,които я държат,резултата беше нулев.Какво се оказа?Проблема от чуващият се звук на дрънчене е от самия  въздушен филтър.Той уплътнява двете части на кутията(долна и горна),за да не дрънкат.Оригиналния филтър може и да няма проблем,но заменките на Kavo са така.Реших проблема с уплътнение за прозорци отвътре на кутията по външните ръбове.

 

Браво колега! И на мен ми направи впечатление, че двете пластмасови части на кутията се допират плътно, без напрежение при затваряне. 

Което дава предпоставка за това, което си написал. Определено ще пробвам нещо подобно.

Гледах клип как се сменя филтър на ЦРВ 2 дизел и там разкачат всичко и вадят кутията за да се смени филтъра. И при ЦРВ 3 ли е така?

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито при 2-ра ,нито при 3-та генерация се разкача всичко , нито пък се вади кутията, за да се смени въздушния филтър.

Операцията е елементарна - развиват се няколко винта, надига се леко капака на кутията , стария  филтър се повдига  леко нагоре и се издърпва напред  и на негово място се пъхва новия, след което се стягат  отново винтовете.

Елементарно е - за 5 минути време .

Редактирано от Emicha
допълване
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Emicha написа:

 

Ц не позна за 3-та генерация N22A2 не е така кутията на въздушния филтър е на щипки 4 на брой и задните мнооого гадно се разкопчават и закопчават. Затова аз си разкачам гофрето от кутията и леко я изваждам от гумените тампони нагоре за да имам достъп до щипките и спокойно да извадя филтъра без да кривя планките около филтъра.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на 3-тата ми генерация, (но с DTEC двигател) ми е още по-лесно с тези щипки - отнема ми 4 минути.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори не е необходимо да се разкопчават задните щипки. Моят го извадих за преглед само с разкопчаване на предните. Капакът се отваря достатъчно, без да се напъва и има място за вадене и слагане на филтъра, буквално за 2 мин. Единственият шибан филтър е горивният. Аз лично не бих се хванал да го сменям самостоятелно. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.11.2019 г. at 13:15, inspektora написа:

Дори не е необходимо да се разкопчават задните щипки. Моят го извадих за преглед само с разкопчаване на предните. Капакът се отваря достатъчно, без да се напъва и има място за вадене и слагане на филтъра, буквално за 2 мин. Единственият шибан филтър е горивният. Аз лично не бих се хванал да го сменям самостоятелно. 

Точни същото щях да напиша, и филтъра се сменя в рамките на минута :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...