Jump to content
Sign in to follow this  
Bizzito

Вибрации въздушен филтър 2.2 i-ctdi

Recommended Posts

Здравейте, вчера забелязах, че има малки вибрации на кутията на въздушния филтър при работещ двигател. Когато поставиш ръка върху кутията вибрациите спират и шумът от коша намалява значително.

Ясно е, че ще трябва да проверя крепежите. Въпросът ми е по-скоро дали не е така по дизайн, тъй като от кутията излиза гофра. Поне за мен се връзва някаква логика. 

Ще съм благодарен и ако още някой си направи труда да провери :)

Edited by Bizzito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е нормално е да има някакви минимални вибрации.

И точно за това е гофре (а не права твърда връзка) , да поема някакви вибрации между филтъра и двигателя.

Обаче чак да спира някакъв шум като натиснеш капака на филтъра , не знам на какво може да се дължи - най вероятно нещо не си сглобил филтъра както трябва, или ти се е изместило гуменото уплътнение на самия филтър при монтажа. Може и тампоните на кутията на филтъра да са заминали, или да липсват, а може и гофрето да е сцепено - което е най-лошия сценарии. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега го огледах пак. Всичко изглежда наред. Но като поставя ръка върху кутията вибрациите утихват и с тях звука. Не съм сменял филтъра, случайно го установих като се подпрях, докато оглеждах нещо друго. Явно ще е така, но ще съм благодарен ако все пак някой опита на своята кола.

Следващия път като ходя в сервиз ще накарам майстора да погледне.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На дъното на кутията има два гумени тампона които я държат и отделят от купето.

Виж дали са там !

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен ги има тези вибрации на кутията.След смяната на тампоните,които я държат,резултата беше нулев.Какво се оказа?Проблема от чуващият се звук на дрънчене е от самия  въздушен филтър.Той уплътнява двете части на кутията(долна и горна),за да не дрънкат.Оригиналния филтър може и да няма проблем,но заменките на Kavo са така.Реших проблема с уплътнение за прозорци отвътре на кутията по външните ръбове.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 1.11.2019 г. at 20:41, Deodriver написа:

И при мен ги има тези вибрации на кутията.След смяната на тампоните,които я държат,резултата беше нулев.Какво се оказа?Проблема от чуващият се звук на дрънчене е от самия  въздушен филтър.Той уплътнява двете части на кутията(долна и горна),за да не дрънкат.Оригиналния филтър може и да няма проблем,но заменките на Kavo са така.Реших проблема с уплътнение за прозорци отвътре на кутията по външните ръбове.

 

Браво колега! И на мен ми направи впечатление, че двете пластмасови части на кутията се допират плътно, без напрежение при затваряне. 

Което дава предпоставка за това, което си написал. Определено ще пробвам нещо подобно.

Гледах клип как се сменя филтър на ЦРВ 2 дизел и там разкачат всичко и вадят кутията за да се смени филтъра. И при ЦРВ 3 ли е така?

Благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нито при 2-ра ,нито при 3-та генерация се разкача всичко , нито пък се вади кутията, за да се смени въздушния филтър.

Операцията е елементарна - развиват се няколко винта, надига се леко капака на кутията , стария  филтър се повдига  леко нагоре и се издърпва напред  и на негово място се пъхва новия, след което се стягат  отново винтовете.

Елементарно е - за 5 минути време .

Edited by Emicha
допълване
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Emicha написа:

 

Ц не позна за 3-та генерация N22A2 не е така кутията на въздушния филтър е на щипки 4 на брой и задните мнооого гадно се разкопчават и закопчават. Затова аз си разкачам гофрето от кутията и леко я изваждам от гумените тампони нагоре за да имам достъп до щипките и спокойно да извадя филтъра без да кривя планките около филтъра.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, на 3-тата ми генерация, (но с DTEC двигател) ми е още по-лесно с тези щипки - отнема ми 4 минути.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дори не е необходимо да се разкопчават задните щипки. Моят го извадих за преглед само с разкопчаване на предните. Капакът се отваря достатъчно, без да се напъва и има място за вадене и слагане на филтъра, буквално за 2 мин. Единственият шибан филтър е горивният. Аз лично не бих се хванал да го сменям самостоятелно. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...