Jump to content
Димитров79

Високи обороти при първо палене

Recommended Posts

Здравейте.На няколко пъти при първо палене сутрин оборотите се качват до 2000 за около 5 сек. и после на 1500.До сега нямаше такъв проблем но това се случва при температура около  10-12 градуса.Налага се сутрин и по дълго въртене докато запали.Какъв може да е проблема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай няколко пъти да подкачиш гориво.

Ако е тегаво въртенето зареди акумулатора или го провери може да са му  заминали стартовите характеристики.

Това е за дългото въртене. 

Чистена ли е дроселаовата клапа ,IACV  клапана. 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, CARPERA написа:

Пробвай няколко пъти да подкачиш гориво.

 

 

Как?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дава на контакт  изчаква  да изгаснат светлините по таблото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, CARPERA написа:

Пробвай няколко пъти да подкачиш гориво.

Ако е тегаво въртенето зареди акумулатора или го провери може да са му  заминали стартовите характеристики.

Това е за дългото въртене. 

Чистена ли е дроселаовата клапа ,IACV  клапана. 

Не съм чистил дроселовата клапа и IACV клапана а за паленето ще пробвам с подкачване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да се направи тази процедура  да се погледне въздушния филтър в какво състояние е той е пряко отговорен за замърсяването на дросела и клапана.

С застудяване наистина се вдигат оборотите при сутрешно палене днес и аз го забелязах макар да не скочиха до 2000 оборота.Това сутрешно палене с високи обороти мисля че точно се контролира от IACV клапана (моторчетао за празен ход)  да ме поправи някой ако не е така,и е нормално за по студено време иначе двигателя ще угасне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не винаги са високи оборотите 3-4 пъти се случи за последните десет дни.Тази сутрин всичко беше ОК.Въздушния филтър е на 8 х и горивен е за смяна.Ще направя профилактика на всичко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сменяй въздушния филтър щом е на 8000.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При каране в града и основно градско при мен е още на 4 хил достатъчно мръсен въздушния, да поясня града ми е целия разкопан и страшен прахоляк.Ако не е сменяна и горивния и евентуално задръстен това допълнително товари сутрешното палене.

Аз проверявам често въздушния  и го почиства с четка , но използвам бюджетен такъв който не е проблем да се смени два пъти за една смяна на маслото ако е нужно. 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въздушният филтър не се чисти с четка, а се изтупва или се издухва от вътрешната към външната страна и след това обратно с въздух под налягане. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех да не го казвам, но много се съмнявам проблемът да се реши с описаните досега препоръки. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 minutes ago, Rakeem said:

или се издухва от вътрешната към външната страна и след това обратно с въздух под налягане. 

Това ако имаш въздух под налягане.

Ок dindin

темата е отворена за предложения за решение на проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните 25 000 правено ли е нещо по  мотора или нищо ?. Някои датчик се шашка най вероятно  . Колко коня е 105 или 125 .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само реглаж на клапани преди два месеца.Издухах въздушният филтър и засега две сутрини е добре.105коня е мотора.

Редактирано от Димитров79

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За въздушния използвам марката  Filtron  евтин филтър при проверка видя ли го замърсен в кофата. Защото както казах спестиш ли оставиш ли го да не филтрира всичкия прахоляк се набива в дросел, IACV клапана. Особено вредено този абразивно фин прах когато се смеси и попадне в триещите части на двигателя .Но вид малка и незначителна част и никой не се замисля за сериозното и значение. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

Моят проблем е точно обратния: Не може да вдигне обороти на студен двигател, дори при достатъчно ниски температури гасне. Стигнах до един термоклапан за вакуума, предполагам, че върши работата на смукач (не съм убеден, че така се казва). Не мога да го намеря нито в морги, нито в магазин. Харви 1.6, 124кс. На тази схема е Е-15.

drosselnaya.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляш дросела и почистваш хубаво с обезмаслител Меглио.

Чистиш и този термоклапън и моторчето за празен ход IACV.

Как разбра че не работи точно той.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Всичко е почистено. Стигнах до него по пътя на логиката - какво променя ГВС при различни температури на антифриза.

Редактирано от Diev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Болта за празен ход,ако имаш такъв отвъртал ли си го да го чистиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах, всичко е почистено и продухано. Оборотите на празен ход са точни. Само при ниска температура ги няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 18.01.2024 г. at 14:46, Diev написа:

Здравейте, колеги!

Моят проблем е точно обратния: Не може да вдигне обороти на студен двигател, дори при достатъчно ниски температури гасне. Стигнах до един термоклапан за вакуума, предполагам, че върши работата на смукач (не съм убеден, че така се казва). Не мога да го намеря нито в морги, нито в магазин. Харви 1.6, 124кс. На тази схема е Е-15.

drosselnaya.jpg

Няма ли един свестен майстор покрай тебе? Автомонтьорството не е твоята стихия! Термоклапан там няма! Е-15 е преход-упътване за следваща страница :)

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като не е термоклапан защо е в антифриза?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,тука е показано как се регулира FITV   на D серията :ЦЪК

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за видеото, но това не е моят проблем. Изглежда не съм обяснил достатъчно ясно. За това ще опиша симптомите пак:

При първо палене на студен двигател, оборотите на празен ход са прекалено ниски. До степен на гасенене, при по-студено време. След като двигателя позагрее проблеми няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,тука е показано как се регулира FITV   на D серията :ЦЪК  

Да де ,този FITV(Fast Idle Termo Valve) в зависимост колко е натегнат или отпуснат регулира оборотите при първоначалното палене.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това съм го прочистил, ще пробвам да го завъртя наляво-надясно, да видя какъв ще е ефекта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...