Димитров79 2 #1 Публикувано 24 Септември, 2019 Здравейте.На няколко пъти при първо палене сутрин оборотите се качват до 2000 за около 5 сек. и после на 1500.До сега нямаше такъв проблем но това се случва при температура около 10-12 градуса.Налага се сутрин и по дълго въртене докато запали.Какъв може да е проблема? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #2 Отговорено 24 Септември, 2019 (Редактирано) Пробвай няколко пъти да подкачиш гориво. Ако е тегаво въртенето зареди акумулатора или го провери може да са му заминали стартовите характеристики. Това е за дългото въртене. Чистена ли е дроселаовата клапа ,IACV клапана. Редактирано 24 Септември, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #3 Отговорено 24 Септември, 2019 Преди 1 час, CARPERA написа: Пробвай няколко пъти да подкачиш гориво. Как? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #4 Отговорено 24 Септември, 2019 Дава на контакт изчаква да изгаснат светлините по таблото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитров79 2 #5 Отговорено 24 Септември, 2019 Преди 7 часа, CARPERA написа: Пробвай няколко пъти да подкачиш гориво. Ако е тегаво въртенето зареди акумулатора или го провери може да са му заминали стартовите характеристики. Това е за дългото въртене. Чистена ли е дроселаовата клапа ,IACV клапана. Не съм чистил дроселовата клапа и IACV клапана а за паленето ще пробвам с подкачване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #6 Отговорено 25 Септември, 2019 Хубаво е да се направи тази процедура да се погледне въздушния филтър в какво състояние е той е пряко отговорен за замърсяването на дросела и клапана. С застудяване наистина се вдигат оборотите при сутрешно палене днес и аз го забелязах макар да не скочиха до 2000 оборота.Това сутрешно палене с високи обороти мисля че точно се контролира от IACV клапана (моторчетао за празен ход) да ме поправи някой ако не е така,и е нормално за по студено време иначе двигателя ще угасне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитров79 2 #7 Отговорено 25 Септември, 2019 Не винаги са високи оборотите 3-4 пъти се случи за последните десет дни.Тази сутрин всичко беше ОК.Въздушния филтър е на 8 х и горивен е за смяна.Ще направя профилактика на всичко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #8 Отговорено 25 Септември, 2019 Не сменяй въздушния филтър щом е на 8000. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #9 Отговорено 25 Септември, 2019 (Редактирано) При каране в града и основно градско при мен е още на 4 хил достатъчно мръсен въздушния, да поясня града ми е целия разкопан и страшен прахоляк.Ако не е сменяна и горивния и евентуално задръстен това допълнително товари сутрешното палене. Аз проверявам често въздушния и го почиства с четка , но използвам бюджетен такъв който не е проблем да се смени два пъти за една смяна на маслото ако е нужно. Редактирано 25 Септември, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 767 #10 Отговорено 25 Септември, 2019 Въздушният филтър не се чисти с четка, а се изтупва или се издухва от вътрешната към външната страна и след това обратно с въздух под налягане. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #11 Отговорено 25 Септември, 2019 Мислех да не го казвам, но много се съмнявам проблемът да се реши с описаните досега препоръки. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #12 Отговорено 25 Септември, 2019 3 minutes ago, Rakeem said: или се издухва от вътрешната към външната страна и след това обратно с въздух под налягане. Това ако имаш въздух под налягане. Ок dindin темата е отворена за предложения за решение на проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #13 Отговорено 25 Септември, 2019 Последните 25 000 правено ли е нещо по мотора или нищо ?. Някои датчик се шашка най вероятно . Колко коня е 105 или 125 . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитров79 2 #14 Отговорено 27 Септември, 2019 (Редактирано) Само реглаж на клапани преди два месеца.Издухах въздушният филтър и засега две сутрини е добре.105коня е мотора. Редактирано 27 Септември, 2019 от Димитров79 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #15 Отговорено 27 Септември, 2019 За въздушния използвам марката Filtron евтин филтър при проверка видя ли го замърсен в кофата. Защото както казах спестиш ли оставиш ли го да не филтрира всичкия прахоляк се набива в дросел, IACV клапана. Особено вредено този абразивно фин прах когато се смеси и попадне в триещите части на двигателя .Но вид малка и незначителна част и никой не се замисля за сериозното и значение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diev 0 #16 Отговорено 18 Януари Здравейте, колеги! Моят проблем е точно обратния: Не може да вдигне обороти на студен двигател, дори при достатъчно ниски температури гасне. Стигнах до един термоклапан за вакуума, предполагам, че върши работата на смукач (не съм убеден, че така се казва). Не мога да го намеря нито в морги, нито в магазин. Харви 1.6, 124кс. На тази схема е Е-15. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #17 Отговорено 18 Януари Сваляш дросела и почистваш хубаво с обезмаслител Меглио. Чистиш и този термоклапън и моторчето за празен ход IACV. Как разбра че не работи точно той. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diev 0 #18 Отговорено 18 Януари (Редактирано) Всичко е почистено. Стигнах до него по пътя на логиката - какво променя ГВС при различни температури на антифриза. Редактирано 18 Януари от Diev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #19 Отговорено 18 Януари Болта за празен ход,ако имаш такъв отвъртал ли си го да го чистиш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diev 0 #20 Отговорено 18 Януари Както писах, всичко е почистено и продухано. Оборотите на празен ход са точни. Само при ниска температура ги няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #21 Отговорено 20 Януари (Редактирано) На 18.01.2024 г. at 14:46, Diev написа: Здравейте, колеги! Моят проблем е точно обратния: Не може да вдигне обороти на студен двигател, дори при достатъчно ниски температури гасне. Стигнах до един термоклапан за вакуума, предполагам, че върши работата на смукач (не съм убеден, че така се казва). Не мога да го намеря нито в морги, нито в магазин. Харви 1.6, 124кс. На тази схема е Е-15. Няма ли един свестен майстор покрай тебе? Автомонтьорството не е твоята стихия! Термоклапан там няма! Е-15 е преход-упътване за следваща страница Редактирано 20 Януари от Markony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diev 0 #22 Отговорено 20 Януари Като не е термоклапан защо е в антифриза? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #23 Отговорено 22 Януари Колега,тука е показано как се регулира FITV на D серията :ЦЪК Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diev 0 #24 Отговорено 22 Януари Благодаря за видеото, но това не е моят проблем. Изглежда не съм обяснил достатъчно ясно. За това ще опиша симптомите пак: При първо палене на студен двигател, оборотите на празен ход са прекалено ниски. До степен на гасенене, при по-студено време. След като двигателя позагрее проблеми няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #25 Отговорено 22 Януари Колега,тука е показано как се регулира FITV на D серията :ЦЪК Да де ,този FITV(Fast Idle Termo Valve) в зависимост колко е натегнат или отпуснат регулира оборотите при първоначалното палене. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diev 0 #26 Отговорено 22 Януари Това съм го прочистил, ще пробвам да го завъртя наляво-надясно, да видя какъв ще е ефекта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове