Jump to content
zezo21

Жълтата лампа за нивото на маслото

Recommended Posts

Колегии... направи ми впечатление, че тази жълта лампичка на големия дисплей ( civic 8 - 1.8 FK2,R18A2 ) светка само когато стъпя на газта !!!

Карам си нормално и не ми свети да кажем 2 седмици. Ядоса ме някой....  и като жегна колата и хоп светва....... някаква идея ? ( масло в норма ).

Бях чел из форума мнение от един колега, че точно тази лампа светкала поради нисък вискозитет на маслото, когато двигателя е загрял и настъпваш колата и какво беше не помня, и затова трябвало масло с по-висок вискозитет ? Нещо такова беше, но сега немога да намеря темата. Колата се кара с RAVENOL 5w-30. Скоро ми предстои смяна и знам, че това масло е хубаво но дали да променя нещо като вискозитета на тази марка или да сменя марката и да запазя 5w-30 ? И ако сменя марката  с коя доказала се на пазара за японски машини ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така. Някой няма ли да отговори нещо, че ми стана интересно ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нивото на маслото близо до максимума ли е? Щом светва лампата за нивото, а не за налягането, значи остава малко масло в картера, тоест голяма част от маслото остава горе в двигателя и по бавно се оттича. Можеш да пробваш да я попържиш докато лампата светне и след това веднага отбиваш и мериш маслото.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И няма да разбере нищо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ще разбере колко масло има в картера, след като му е светнала лампата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или да пробва да използва 0w30 както си е предложено от производителя. Аз си поръчвам от Cox-a 0w30 и си карам, без да ми светва, без да трябва да доливам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То на загрял двигател разликата между 0в30 и 5в30 е незначителна, по-скоро да пробва с 5в20 на амсойл и техен маслен филтър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А каква ще е разликама във загрял двигател със 5в20 ? Гледам по книжката на хонда не дават такава опция за 5в20 ! Имате впредвид, че когато се настъпва колата и маслото се качва нагоре и долу няма масло да смазва и затова светка тази жълта лампа с вълничка... така ли ? Понеже не разбирам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също какво количество масло побира двигателя ? Имам спомен 3,6 литра ? 1,8 бензи говоря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Rakeem ти с масло амсойл ли караш ? Бензинка ? Гледам по интернет трудно се намира тази марка и 5в20 а филтър незнам. Предполагам трябва да намеря точното масло, но искам и качествено да е. Защото обичам да жегвам колата, но тази лампа ме притеснява да ми светка така и само при настъпване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, в момента съм с друго, но амсойла  има по-засилени миещи свойства и може да е полезно в твоя случай, а и е едно от най-добрите масла на пазара, в щатите се конкурира с Редлайн-а, така че няма да сбъркаш, ето тук можеш да си вземеш и масло и филтър https://ap1shop.com/bg/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам налични масла подходящи за този мотор . при интерес :
 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, PODLECii13 написа:

А каква ще е разликама във загрял двигател със 5в20 ? Гледам по книжката на хонда не дават такава опция за 5в20 ! Имате впредвид, че когато се настъпва колата и маслото се качва нагоре и долу няма масло да смазва и затова светка тази жълта лампа с вълничка... така ли ? Понеже не разбирам :)

Какво ще промени наистина 5в20 от 5в30 или 0в30 ? Ще помогне ли по рядкото масло да не свети жълтата лейка с вълничка ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам, но мойта логика от изчетеното по форомите е, че щом при жегване на колата при загрял двигател ми светка жълта лейка с въчничка. Значи при тези високи температури в двг и високи обороти нещо не се смазва или пада вискозитета, незнам точно, но ето този линк за масло 0в40 е показано три 100 C*  цифри (на мен не ми говорят нищо и не разбирам езика) 14.0 това не е ли по добро смазване при по високи температури ?

tds-ravenol-super-synthetik-ol-ssl-sae-0

А 0в30 да кажем или 5в20 имат доста по ниски стойности ? 

Ето линк пак и някой по разбиращ от тези стойности как и кое масло ще се отрази по добре да не свети тази жълта проклета лейка като настъпя звяра, нека отговори моля !

tds-ravenol-dxg-sae-5w-30?wpdmdl=1976

или това

tds-ravenol-super-fuel-economy-sfe-sae-5

На тази марка намерих и нея показвам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, лейката с вълничката е за нивото на маслото. Изрични е написано в книгата, че когато ти светне тази индикация, по възможно най-бързия начин, се спира и се проверява нивото на маслото, ти направили го?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега, светка лейката и спирам. Проверявам маслото и е в горната граница на щеката, да кажем милиметър под макса. При следващо палене лампата не свети, до следващо настъпване. Затова мисля за смяна на някоя от цифрите по маслото, само незнам кои цифри :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално след като си карал и то при високи обороти, когато дебита на масло е най-голям, маслото да ти е близо до максимума веднага след гасене на двигателя. С какъв маслен филтър си и откога ти се проявява този проблем? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така е от както я купих ! И след обслужването започнах да я настъпвам и хоп лейки, млейки и на баба му дрона.

Редактирано от zezo21
Повторих коментара

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

преди 4 минути, zezo21 написа:

Rakeem под веднага, разбирай както е написано в книгата “изключвам двигателя и изчаквам 2 мин.” Може би не трябва да чакам изобщо ? Сега маслото е равенол 5в30 и маслен филтър, ще кача снимка. Но все си мисля че това масло не подхожда са по-агресивното ми шофиране ! И така.....

705330DC-A0D3-4696-A093-CD251DE56BD2.thumb.jpeg.6aa45c23e0f0a140d6573bea17acbdf7.jpeg

Ето и маслото и филтъра.

Забравих да кажа, че колата има и газова уредба :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откакто ти се появява този проблем слагал ли си друга марка филтър и масло? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като изключим олиото а в него е най вероятно проблема, какво общо има филтъра. И ако тези двете са окей може да е датчик. И някой опитали да си представи 1.5 литра всичкото в главата :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дефектирал датчик е трета възможна причина, но първо да се изключи маслото и филтъра, за това го питам дали е слагал други, защото ако е слагал и го е имал проблема, значи не е от тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не мисля че е датчик както съм писал по-горе, че ако карам нормално лейката не свети и 2-3 седмици. А когато я вкарам в лютеницата лейката светка, спирам и гася. Паля и карам нормално и всичко е ок. Докато след 15 мин. Пак я вкарам в мармалада и пак лейка !!! И така се повтаря всичко до момента в който я изпържа всичко е ок. Може да я пържа цял ден и цял ден ще свети. Може да я галя и 1 месец и няма да светне тъпата лейка. Тези масло и филтър са първите които съм сложил, и не знам с какво е карана преди, защото не е била моя :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега, въздържай се от пърженето докато не смениш маслото и филтъра, по възможност сложи оригинален на хонда. Колата откъде си я взел?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БЛАГОДАРЯ БЕ КОЛЕГИ !!! ЯВНО ИМА САМО 2-3-4 ЧОВЕКА С ХОНДИ ВЪВ ФОРУМА ! МНОГО СТЕ ОТЗИВЧИВИ ( КАТО ИЗКЛЮЧИМ 3-ма ) БЛАГОДАРЯ ИМ.  ПРОБЛЕМА СИ ОСТАВА НО ЯВНО ТРЯБВА ДА ПИТАМ ПО ДРУГИ ФОРУМИ, ЧЕ ТУКА НЕЩО НЕ РАЗБИРАТ ЯВНО И НЕ ГИ ИНТЕРИСУВА ЗА ХОРСКИТЕ ПРОБЛЕМИ. АДМИНИТЕ ДА ЗАКЛЮЧАТ ФОРУМА :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е хубаво да се пише с големи букви. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.05.2019 г. at 15:54, zezo21 написа:

Ето и маслото и филтъра.

Колега,

Маслото си е О.К. за R18-та. Само не карай с него повече от 8 хил. км.

Търси проблема другаде.

Иди на кадърен майстор - хондаджия, в место да се сърдиш на форума...

Тук никой не е ясновидец!

Успех! :thumbs1:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

 

Маслото си е О.К. за R18-та. Само не карай с него повече от 8 хил. км.

 

Е ако  е ок защо да не кара повече?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 13 часа, dandilov написа:

Колега,

Маслото си е О.К. за R18-та. Само не карай с него повече от 8 хил. км.

Търси проблема другаде.

Иди на кадърен майстор - хондаджия, в место да се сърдиш на форума...

Тук никой не е ясновидец!

Успех! :thumbs1:

 

Не се сърдя ! Надявах се някой с подобен проблем (а и без подобен) да сподели нещо което да ме насочи към нещо конкретно. За кадърни майстори..... посочи ми такъв във околието на Пловдив ? Защото аз не знам някой чак толкова кадърен за хонди. За бултрако пък на тази тама абсурт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти изпратя на лични телефона на кадърен майстор. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега явно никой не знае нищо :) слагай тотал 9000 5в40 35лв. за 5л. туба и си свиркай ;) като чета по темите на никой не му е умрял двигателя все още от различните марки и вискозитети масла ! Влкючително има колеги които карат точно със тотал 9000 5в40 и си гледат рахата. Няма ги тези изисквания А2 Б4 и там разни ислак 3-4-5 ама доста коли от различни марки карат с това масло :) каквото решиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и другото........ този датчик щом се знае че е болно място на R18A2 и незнам на друге така е и има ли го ? Но неможе ли да се изолира и софтуерно и хардуерно ? И хоп няма го :) как се изолира егр клапан например ? Не разбирам толкова, просто стрелям на сляпо. Някой да разбирач да сподели дали може или не, да се изолира този датчик и колата да си работи пак правилно и без него ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 5/9/2019 at 1:26 PM, zezo21 said:

Аз лично не мисля че е датчик както съм писал по-горе, че ако карам нормално лейката не свети и 2-3 седмици. А когато я вкарам в лютеницата лейката светка, спирам и гася. Паля и карам нормално и всичко е ок. Докато след 15 мин. Пак я вкарам в мармалада и пак лейка !!! И така се повтаря всичко до момента в който я изпържа всичко е ок. Може да я пържа цял ден и цял ден ще свети. Може да я галя и 1 месец и няма да светне тъпата лейка. Тези масло и филтър са първите които съм сложил, и не знам с какво е карана преди, защото не е била моя :)

 


Здрасти колега,
мен ако питаш е филтъра! При големи обороти пропускателната му способност явно е по-ниска и прави тая мизерия (просто размишлявам, не казвам че съм прав). На старата ми кола (нисан), горе-долу същата мизерия ми правеше. След смяна на масло и филтър, препоръчани от производителя, нещата заспаха.
Всички бензинови двигатели на хонда.. 1,4 или 1,8 тук в Англия задължително им слагат 0W20, или по изрична молба, 0w30 ... марка, или Мобил 1, или масло на Хонда. Филтри, само на Хонда или на Ман. Филтърите са горе-долу 10-12 паунда (маслените).

Без да се впускам в ненужни спорове, но защо си караш хондата с 5w30, след като и Хонда си препоръчват или 0W20 или 0W30?

A пък отделно от това, ако се кара с 0w20 дава и по-малък разход. Аз моята я карам с 0w30 и замерено с приятел каращ неговата с 0w20, моята харчи повече, факт! Да, не е болка за умиране, но има разлика.
На следващата смяна, и аз мисля да сложа 0w20 на Мобил 1, всички филтри на Ман.

Редактирано от squid
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със това масло беше карана и аз със него продължих ! А това за филтъра..... има някаква логика да ти кажа. Чак се замислям да го сменя преди смяната на маслото от любопитство :) не е и скъп. Благодаря за насоката колега. Така или иначе като дойде време за смяна няма да е това масло.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...