Jump to content
zezo21

Жълтата лампа за нивото на маслото

Recommended Posts

Колегии... направи ми впечатление, че тази жълта лампичка на големия дисплей ( civic 8 - 1.8 FK2,R18A2 ) светка само когато стъпя на газта !!!

Карам си нормално и не ми свети да кажем 2 седмици. Ядоса ме някой....  и като жегна колата и хоп светва....... някаква идея ? ( масло в норма ).

Бях чел из форума мнение от един колега, че точно тази лампа светкала поради нисък вискозитет на маслото, когато двигателя е загрял и настъпваш колата и какво беше не помня, и затова трябвало масло с по-висок вискозитет ? Нещо такова беше, но сега немога да намеря темата. Колата се кара с RAVENOL 5w-30. Скоро ми предстои смяна и знам, че това масло е хубаво но дали да променя нещо като вискозитета на тази марка или да сменя марката и да запазя 5w-30 ? И ако сменя марката  с коя доказала се на пазара за японски машини ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен е така. Някой няма ли да отговори нещо, че ми стана интересно ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нивото на маслото близо до максимума ли е? Щом светва лампата за нивото, а не за налягането, значи остава малко масло в картера, тоест голяма част от маслото остава горе в двигателя и по бавно се оттича. Можеш да пробваш да я попържиш докато лампата светне и след това веднага отбиваш и мериш маслото.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И няма да разбере нищо. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен ще разбере колко масло има в картера, след като му е светнала лампата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Или да пробва да използва 0w30 както си е предложено от производителя. Аз си поръчвам от Cox-a 0w30 и си карам, без да ми светва, без да трябва да доливам.

Share this post


Link to post
Share on other sites

То на загрял двигател разликата между 0в30 и 5в30 е незначителна, по-скоро да пробва с 5в20 на амсойл и техен маслен филтър.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А каква ще е разликама във загрял двигател със 5в20 ? Гледам по книжката на хонда не дават такава опция за 5в20 ! Имате впредвид, че когато се настъпва колата и маслото се качва нагоре и долу няма масло да смазва и затова светка тази жълта лампа с вълничка... така ли ? Понеже не разбирам :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Също какво количество масло побира двигателя ? Имам спомен 3,6 литра ? 1,8 бензи говоря

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега Rakeem ти с масло амсойл ли караш ? Бензинка ? Гледам по интернет трудно се намира тази марка и 5в20 а филтър незнам. Предполагам трябва да намеря точното масло, но искам и качествено да е. Защото обичам да жегвам колата, но тази лампа ме притеснява да ми светка така и само при настъпване.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не, в момента съм с друго, но амсойла  има по-засилени миещи свойства и може да е полезно в твоя случай, а и е едно от най-добрите масла на пазара, в щатите се конкурира с Редлайн-а, така че няма да сбъркаш, ето тук можеш да си вземеш и масло и филтър https://ap1shop.com/bg/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам налични масла подходящи за този мотор . при интерес :
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 20 часа, PODLECii13 написа:

А каква ще е разликама във загрял двигател със 5в20 ? Гледам по книжката на хонда не дават такава опция за 5в20 ! Имате впредвид, че когато се настъпва колата и маслото се качва нагоре и долу няма масло да смазва и затова светка тази жълта лампа с вълничка... така ли ? Понеже не разбирам :)

Какво ще промени наистина 5в20 от 5в30 или 0в30 ? Ще помогне ли по рядкото масло да не свети жълтата лейка с вълничка ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не разбирам, но мойта логика от изчетеното по форомите е, че щом при жегване на колата при загрял двигател ми светка жълта лейка с въчничка. Значи при тези високи температури в двг и високи обороти нещо не се смазва или пада вискозитета, незнам точно, но ето този линк за масло 0в40 е показано три 100 C*  цифри (на мен не ми говорят нищо и не разбирам езика) 14.0 това не е ли по добро смазване при по високи температури ?

tds-ravenol-super-synthetik-ol-ssl-sae-0

А 0в30 да кажем или 5в20 имат доста по ниски стойности ? 

Ето линк пак и някой по разбиращ от тези стойности как и кое масло ще се отрази по добре да не свети тази жълта проклета лейка като настъпя звяра, нека отговори моля !

tds-ravenol-dxg-sae-5w-30?wpdmdl=1976

или това

tds-ravenol-super-fuel-economy-sfe-sae-5

На тази марка намерих и нея показвам :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, лейката с вълничката е за нивото на маслото. Изрични е написано в книгата, че когато ти светне тази индикация, по възможно най-бързия начин, се спира и се проверява нивото на маслото, ти направили го?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да колега, светка лейката и спирам. Проверявам маслото и е в горната граница на щеката, да кажем милиметър под макса. При следващо палене лампата не свети, до следващо настъпване. Затова мисля за смяна на някоя от цифрите по маслото, само незнам кои цифри :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е нормално след като си карал и то при високи обороти, когато дебита на масло е най-голям, маслото да ти е близо до максимума веднага след гасене на двигателя. С какъв маслен филтър си и откога ти се проявява този проблем? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Така е от както я купих ! И след обслужването започнах да я настъпвам и хоп лейки, млейки и на баба му дрона.

Edited by zezo21
Повторих коментара

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

преди 4 минути, zezo21 написа:

Rakeem под веднага, разбирай както е написано в книгата “изключвам двигателя и изчаквам 2 мин.” Може би не трябва да чакам изобщо ? Сега маслото е равенол 5в30 и маслен филтър, ще кача снимка. Но все си мисля че това масло не подхожда са по-агресивното ми шофиране ! И така.....

705330DC-A0D3-4696-A093-CD251DE56BD2.thumb.jpeg.6aa45c23e0f0a140d6573bea17acbdf7.jpeg

Ето и маслото и филтъра.

Забравих да кажа, че колата има и газова уредба :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Откакто ти се появява този проблем слагал ли си друга марка филтър и масло? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като изключим олиото а в него е най вероятно проблема, какво общо има филтъра. И ако тези двете са окей може да е датчик. И някой опитали да си представи 1.5 литра всичкото в главата :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дефектирал датчик е трета възможна причина, но първо да се изключи маслото и филтъра, за това го питам дали е слагал други, защото ако е слагал и го е имал проблема, значи не е от тях.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз лично не мисля че е датчик както съм писал по-горе, че ако карам нормално лейката не свети и 2-3 седмици. А когато я вкарам в лютеницата лейката светка, спирам и гася. Паля и карам нормално и всичко е ок. Докато след 15 мин. Пак я вкарам в мармалада и пак лейка !!! И така се повтаря всичко до момента в който я изпържа всичко е ок. Може да я пържа цял ден и цял ден ще свети. Може да я галя и 1 месец и няма да светне тъпата лейка. Тези масло и филтър са първите които съм сложил, и не знам с какво е карана преди, защото не е била моя :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами колега, въздържай се от пърженето докато не смениш маслото и филтъра, по възможност сложи оригинален на хонда. Колата откъде си я взел?

Share this post


Link to post
Share on other sites

БЛАГОДАРЯ БЕ КОЛЕГИ !!! ЯВНО ИМА САМО 2-3-4 ЧОВЕКА С ХОНДИ ВЪВ ФОРУМА ! МНОГО СТЕ ОТЗИВЧИВИ ( КАТО ИЗКЛЮЧИМ 3-ма ) БЛАГОДАРЯ ИМ.  ПРОБЛЕМА СИ ОСТАВА НО ЯВНО ТРЯБВА ДА ПИТАМ ПО ДРУГИ ФОРУМИ, ЧЕ ТУКА НЕЩО НЕ РАЗБИРАТ ЯВНО И НЕ ГИ ИНТЕРИСУВА ЗА ХОРСКИТЕ ПРОБЛЕМИ. АДМИНИТЕ ДА ЗАКЛЮЧАТ ФОРУМА :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е хубаво да се пише с големи букви. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 8.05.2019 г. at 15:54, zezo21 написа:

Ето и маслото и филтъра.

Колега,

Маслото си е О.К. за R18-та. Само не карай с него повече от 8 хил. км.

Търси проблема другаде.

Иди на кадърен майстор - хондаджия, в место да се сърдиш на форума...

Тук никой не е ясновидец!

Успех! :thumbs1:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, dandilov написа:

 

Маслото си е О.К. за R18-та. Само не карай с него повече от 8 хил. км.

 

Е ако  е ок защо да не кара повече?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Преди 13 часа, dandilov написа:

Колега,

Маслото си е О.К. за R18-та. Само не карай с него повече от 8 хил. км.

Търси проблема другаде.

Иди на кадърен майстор - хондаджия, в место да се сърдиш на форума...

Тук никой не е ясновидец!

Успех! :thumbs1:

 

Не се сърдя ! Надявах се някой с подобен проблем (а и без подобен) да сподели нещо което да ме насочи към нещо конкретно. За кадърни майстори..... посочи ми такъв във околието на Пловдив ? Защото аз не знам някой чак толкова кадърен за хонди. За бултрако пък на тази тама абсурт.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще ти изпратя на лични телефона на кадърен майстор. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега явно никой не знае нищо :) слагай тотал 9000 5в40 35лв. за 5л. туба и си свиркай ;) като чета по темите на никой не му е умрял двигателя все още от различните марки и вискозитети масла ! Влкючително има колеги които карат точно със тотал 9000 5в40 и си гледат рахата. Няма ги тези изисквания А2 Б4 и там разни ислак 3-4-5 ама доста коли от различни марки карат с това масло :) каквото решиш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе и другото........ този датчик щом се знае че е болно място на R18A2 и незнам на друге така е и има ли го ? Но неможе ли да се изолира и софтуерно и хардуерно ? И хоп няма го :) как се изолира егр клапан например ? Не разбирам толкова, просто стрелям на сляпо. Някой да разбирач да сподели дали може или не, да се изолира този датчик и колата да си работи пак правилно и без него ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 5/9/2019 at 1:26 PM, zezo21 said:

Аз лично не мисля че е датчик както съм писал по-горе, че ако карам нормално лейката не свети и 2-3 седмици. А когато я вкарам в лютеницата лейката светка, спирам и гася. Паля и карам нормално и всичко е ок. Докато след 15 мин. Пак я вкарам в мармалада и пак лейка !!! И така се повтаря всичко до момента в който я изпържа всичко е ок. Може да я пържа цял ден и цял ден ще свети. Може да я галя и 1 месец и няма да светне тъпата лейка. Тези масло и филтър са първите които съм сложил, и не знам с какво е карана преди, защото не е била моя :)

 


Здрасти колега,
мен ако питаш е филтъра! При големи обороти пропускателната му способност явно е по-ниска и прави тая мизерия (просто размишлявам, не казвам че съм прав). На старата ми кола (нисан), горе-долу същата мизерия ми правеше. След смяна на масло и филтър, препоръчани от производителя, нещата заспаха.
Всички бензинови двигатели на хонда.. 1,4 или 1,8 тук в Англия задължително им слагат 0W20, или по изрична молба, 0w30 ... марка, или Мобил 1, или масло на Хонда. Филтри, само на Хонда или на Ман. Филтърите са горе-долу 10-12 паунда (маслените).

Без да се впускам в ненужни спорове, но защо си караш хондата с 5w30, след като и Хонда си препоръчват или 0W20 или 0W30?

A пък отделно от това, ако се кара с 0w20 дава и по-малък разход. Аз моята я карам с 0w30 и замерено с приятел каращ неговата с 0w20, моята харчи повече, факт! Да, не е болка за умиране, но има разлика.
На следващата смяна, и аз мисля да сложа 0w20 на Мобил 1, всички филтри на Ман.

Edited by squid
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Със това масло беше карана и аз със него продължих ! А това за филтъра..... има някаква логика да ти кажа. Чак се замислям да го сменя преди смяната на маслото от любопитство :) не е и скъп. Благодаря за насоката колега. Така или иначе като дойде време за смяна няма да е това масло.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×