Jump to content
Sign in to follow this  
Емо accord7

Автоматичен реглаж на фаровете

Recommended Posts

Здравейте колеги,даите съвет от каде да намеря една биалетка за сензора за автоматичните фарове.Питах в Хонда бг,ама тия са цифромани.

FB6F7788-D276-4C3A-9D05-A69163EFB7EA.jpeg

099CD402-10DE-4C7D-8615-A5B8376D07A0.jpeg

1BB077B2-88F6-4FAF-97B1-0B2EC35343BB.jpeg

Edited by Емо accord7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж тази тема, може да се свържеш с автора и да си поръчаш като него. 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моето се счупи също. сега леко играя хазарт и съм поръчал оригинално лостче, но за CRV. В края на месеца трябва да дойде, та ще знам дали съм хвърлил 40лв на вятъра. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако е 40 лева е добре,че за акорда нямаше и предложиха лостчето и датчика за 540лева.Сега съм сложил едно втора ръка,но нз колко ще изкара.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе не знам дали е от CRV, но стана! Колегата Izanagi го поръча и директно ми го даде - заспа! 

Не знам парт номер и от каква кола е, затова се свържи с него да то поръча! 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Автоматични фарове всички 7ма ли го имат 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не, някои са с ръчно регулиране от купето. Мисля, че автоматично регулиране имат колите с фабричен ксенон.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 23 часа, Pavel_Pavlov написа:

Не, някои са с ръчно регулиране от купето. Мисля, че автоматично регулиране имат колите с фабричен ксенон.

 

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Фаровете от известно време са прекалено вдигнати, явно автоматичното регулиране не работи. 
Биалетите на предния и задния сензор са здрави.
От къде да започна с търсенето на проблема?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може моторчето на фаровете да не работи. Ако насочиш колата в тъмното към стена и натиснеш задницата с повечко тежест (например с някой приятел едновременно), трябва да можеш да видиш как се регулират. Другия начин, който съм виждал, е спираш под наклон, гасиш двигателя и спираш фаровете. После палиш двигателя без фаровете, обръщаш колата (наклона да е на обратно) и палиш фаровете. Мисля, че при тези стъпки, след като запалиш, трябва да видиш как се изместват нагоре или надолу. Може и някоя от стъпките да е излишна, но мисля, че, ако пробваш и видиш движение, можеш да изключиш моторчето като проблем.

 

ПС: иначе можеш ръчно да регулираш фаровете с кръстата отвертка.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Преди 4 часа, gmarinov написа:

Фаровете от известно време са прекалено вдигнати, явно автоматичното регулиране не работи. 
Биалетите на предния и задния сензор са здрави.
От къде да започна с търсенето на проблема?

Започни със снимка, за да ни покажеш проблема. Колата да е на 10 метра от стена, земята да е равна (паркинг на мол) и снимай на каква височина свети фарът. На 7-ца фарът е на 65 см от земята, а на стената трябва лявата половина на хоризонталната черта между светлото и тъмното да е на около 50 - 52 см. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Извънградско вадя очите на катериците. 

Първото са снимки от 10 метра, вторите от 5 метра, последните от 1 метър. 

Пробвах както казват повечето, да седна в багажника, но от това спортно окачване изобщо не мърда. IMG_20190730_153207.thumb.jpg.72ac696c5d470885da603faf63417408.jpg

IMG_20190730_153151.jpg

IMG_20190730_153140.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е, няма как да сложа ролетка на тези снимки, но виж, ти - би могъл. Единствено виждаме, че левият е много по-високо спрямо десния. Или десният - по-ниско, зависи от гледната точка.

 

 IMG_20190730_153140.jpg.7bf2efa59cce5b2f0c8c76cd95fe7146.thumb.jpg.d09131c409416fb14925f39ecbe00197.jpg

 

Сега измери от червената линия до синята линия, после измери от червената до жълтата. Синята ти е левият фар, жълтата - десният, червената - земята там при стената. Напиши резултатите от измерването. 

Edited by ogi28b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Десния трябва да е горе-доло на жълтата линия, левия и десния преди правиха идеална черта. 
Въпроса е как да разбера дали реглажа ми работи без HDS диагностика?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Десният е на жълтата линия. Левият обаче е твърде нагоре, в такъв случай. Трябва синята линия (тя е нивото на левия фар) да слезе на нивото на жълтата (жълтата е нивото на десния фар), т.е. синята да я се прожектира там, където е зелената. Зелената е само илюстративно на картинката, да покаже точното положение. Жълтата и зелената трябва да съвпадат по хоризонтал, тук са разминати съвсем леко, само с цел да се виждат и двата цвята. Ето ти картинка на двата снопа:

 

IMG_20190730_153140.jpg.7bf2efa59cce5b2f0c8c76cd95fe7146.thumb.jpg.3a1589f8b1439113e5395ab02f2bddf2.jpg

 

 

Еми това ти е вариантът, щом си с толкова твърдо окачване - товариш няколко човека в багажника и гледаш на всеки следващ дали светлината няма да мръдне. Допълнително може да си набавиш два крика и да вдигаш предницата, но без да отлепваш гумите от земята. Така гумите и окачването ще паднат надолу и системата ще си мисли, че колата е много вдигната отпред, съответно - ще свали светлината. 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вдигах колата с крик, сензора не мърда. Биалетите са здрави, задната малко скърца но я смазах. 
От реглажа с успях само да събера двата фара, не виждам да може да се регулира дългия спрямо късия. 
На единия фар крушката на късия не беше добре закопчана, но нямаше съществена разлика след поставянето. 
Реглажа на височина само с HDS диагностика ли става?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дългият спрямо късия не може. Регулира се позицията на целия вътрешен блок-фар, спрямо корубата и стъклото. Има врътка за горе/долу и друга, за ляво/дясно. Става на ръка, с HDS диагностика не става.

DSC06486.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тези са за наляво-надясно, за нагоре-надоло не е ли през малката дупчица на моторчето за автоматичен реглаж на фара?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, през нея е, а отгоре на пластмасата точно до дупката, през която се бърка, за да достигнеш тази на моторчето, е написан и наклонът, който трябва да спазваш. 

 

Имай предвид, че някой трябва сериозно да си поиграе, за да вдигне толкова много левият фар, което на практика няма как да се случи. Най-вероятно имаш проблем в системата за регулиране, която не възприема позицията на окачването, или самите моторчета не работят. Това, че като си натиснал задницата, не помръдва нито левият, нито десният - по-скоро подсказва за проблем в тази система, а не за проблем с някое моторче или отделен сензор. Не съм сигурен, но мисля, че ако имаш проблем със сензорите, с диагностичен софтуер трябва да може да се проверят и тестват. Тестът е да им се подадат изкуствени команди за придвижване в крайно горно и долно положение. Това не е критична грешка и от нея едва ли ще ти светне лампата, но е твърде вероятно да стои записана и текуща в паметта. 

 

Накратко: не пипай ръчното регулиране, преди да си сигурен, че автоматичното е в изправност. 

Edited by ogi28b
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес имах възможност да направя малко картинки, ето нещо ако ти е от полза: 

 

Това е ДЕСЕН ФАР, сниман откъм гърба му. Най-отляво (по посока на движение на колата), се намира врътката за регулиране в посока ляов-дясно. Червените стрелки сочат към нея. В средата на фара се намира моторчето за движение на фара нагоре и надолу, а с жълтата стрелка е посочено мястото, където се бърка с отвертка, за да го регулираш ръчно. Ръчното се прави когато колата е натоварена с шофьор, стандартното оборудване като резервна гума и инструменти, и резервоар пълен догоре или по-възможност - над половината. 

 

IMG_20190803_121122.thumb.png.8611ca8b74b6dad99e95e3132e2f68e1.png

 

IMG_20190803_121503.thumb.png.14944823a885141d0ad41bc8ee1e993d.png

 

IMG_20190803_121129.thumb.png.0d2a7650bf832b8a8d8c8fcfbf19f12b.png

 

Регулирането се прави с отвертка тип PH2, даже дали не е и с PH3. Това не пробвах, но мисля, че преди време го правих с 2-ка. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...