JHM 1803 #1 Публикувано 8 Април, 2019 https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/udariha-dizela-emisiite-so2-skochiha-drastichno-6094076 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2868 #2 Отговорено 8 Април, 2019 Тази статия като цяло е една фалшива новина! 1. Дизелът е изключително вреден не заради отделяния CO2, а заради отделяните голямо количество други вредни вещества и сажди. 2. Покачването на СО2 в посочените държави не се дължи само на автомобилния транспорт, а и на промишлеността, и енергетиката. Ето защо на първите места са Полша и Германия - държави със силно развита промишленост. Недоумение буди Швейцария, но предвид, че се намира между Германия, Италия и Франция, а за въздуха няма граници, може би заради това... 3. България не фигурира в класацията. Защо? Може би не са правили измервания тук, за да не счупят уреда... 4. Гърция и Франция са измежду държавите с най-ниски нива на СО2. ?!? Май са минали през България на път за Гърция... 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6174 #3 Отговорено 8 Април, 2019 Погледнете географското положение на "отличниците". Моретата около тях са голям фактор, спрямо индустриалните гиганти с централно континентална локация. Не че дизела е по-безвреден и спадащите му тиражи качват общото ниво - просто новата методика показва реални, а не тестови данни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 929 #4 Отговорено 11 Април, 2019 Имам крайно отрицателно мнение за дизела. Всеки ден в София гледам пушещи кълба чернилка дизели! Още щом го помириша получавам главоболие и ми се повръща! Сещате ли се за гадната, отвратителна и задушлива миризма по автогарите с вечно тракащите автобуси. Радвам се, че ваг лъжат, за да ускорят смърта на тоя боклук. Лично мнение! Бъдещето е в LPG, CNG, и хибридните технологии. 4 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #5 Отговорено 12 Април, 2019 Много интересно как от един проблем на световно ниво,местните умници си готвят рекламните предизборни кампании и да изкарат дивиденти... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prodavam_Honda 0 #6 Отговорено 1 Май, 2019 Краят на дизела е дошъл, за жалост обаче това не важи за България Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1803 #7 Отговорено 1 Май, 2019 Тука тепърва се развива...,справка в сайтовете за продажба на автомобили втора ръка. Дано по скоро да се промени нещо,ако не до тези избори,то до следващите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #8 Отговорено 3 Май, 2019 То е ясно, че ще се промени. Не, че някой доброволно ще направи някаква реформа, с която да удари кажи речи половината автомобили в държавата. Просто ще им бъде спуснато. Има и обаче нещо друго, в класацията за най-чист въздух е и Гърция. Там не е като да карат само хибриди, но явно застраховките и данъците на големите двигатели са тесла и си движат с 1.2, 1.4 двигателчета. Това също си казва думата. Вече 3-4 пъти като съм бил в Солун ми прави впечатление колко брутален е трафика, все едно е час пик нон стоп, но масово са коли с по-малки двигатели и доста от тях са сравнително новички и не смърди кой знае колко, на места да не кажа и въобще. Ние тук само ако сменим средностатистическия 6 цилиндров дизел 3 литра за едно 5-8 годишно 1.4-1.6 автомобилче без значение горивото пак ще дръпнем, ама воля няма. В момента разликата между 100 коня бензин Евро 5 и 250 коня Евро 4 дизел е между 150 и 250лв на година според зависи общината. Гражданската и тя да е макс 30лв на година по-евтина. Е кой да кара Голф 1.0тси 2011та, като за същите пари (както за закупуване, така и като разход на 100км) може да кара Е60 530д. Имам чувството, че ние тук заедно с Албания останахме последните места в Европа, където няма проблем да се притежават дърти, мощни и неподдържани коли. Сериозно ви казвам, за една 10минутна обиколка в студентски преди няколко седмици видях повече луксозни седани и лимузини с големи двигатели отколкото по целия път от Калотина до Любляна и обратно. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hrisimow 26 #9 Отговорено 3 Май, 2019 В Гърция много допринася това, че е заобиколена от вода и по-лесно се раздухва въздухът. Но това е само един фактор. Всичко останало което си споменал си оказва влияние в пълна сила. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1803 #10 Отговорено 3 Май, 2019 Преди 4 часа, Cap_Slow написа: Там не е като да карат само хибриди, но явно застраховките и данъците на големите двигатели са тесла и си движат с 1.2, 1.4 двигателчета. Това също си казва думата. Вече 3-4 пъти като съм бил в Солун ми прави впечатление колко брутален е трафика, все едно е час пик нон стоп, но масово са коли с по-малки двигатели и доста от тях са сравнително новички и не смърди кой знае колко, на места да не кажа и въобще. Ние тук само ако сменим средностатистическия 6 цилиндров дизел 3 литра за едно 5-8 годишно 1.4-1.6 автомобилче без значение горивото пак ще дръпнем, ама воля няма. Много добър пример е това с гърците колега. Всичко е така както си го описал.Това "перо" с вноса на употребявани автомобили не съществува при тях,като всичко е на по високо ниво и в порядък. Така е измислена системата на облагания на вноса на употребявани автомобили,че го прави не рентабилен.И това не е от сега,а го имат отдавна. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове