Jump to content
JHM

DIESEL..,идва ли края?

Recommended Posts

Тази статия като цяло е една фалшива новина!

1. Дизелът е изключително вреден не заради отделяния CO2, а заради отделяните голямо количество други вредни вещества и сажди.

2. Покачването на СО2 в посочените държави не се дължи само на автомобилния транспорт, а и на промишлеността, и енергетиката.

Ето защо на първите места са Полша и Германия - държави със силно развита промишленост. Недоумение буди Швейцария, но предвид, че се намира между Германия, Италия и Франция, а за въздуха няма граници, може би заради това...

3. България не фигурира в класацията. Защо? Може би не са правили измервания тук, за да не счупят уреда...

4. Гърция и Франция са измежду държавите с най-ниски нива на СО2. :blink: ?!? Май са минали през България на път за Гърция...

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Погледнете географското положение на "отличниците". Моретата около тях са голям фактор, спрямо индустриалните гиганти с централно континентална локация.

Не че дизела е по-безвреден и спадащите му тиражи качват общото ниво - просто новата методика показва реални, а не тестови данни.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам крайно отрицателно мнение за дизела.

Всеки ден в София гледам пушещи кълба чернилка дизели!

Още щом го помириша получавам главоболие и ми се повръща!

Сещате ли се за гадната,  отвратителна и задушлива миризма по автогарите с вечно тракащите автобуси.

Радвам се, че ваг лъжат, за да ускорят смърта на тоя боклук.

Лично мнение! Бъдещето е в LPG, CNG, и хибридните технологии.

  • Like 4
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много интересно как от един проблем на световно ниво,местните умници си готвят рекламните предизборни кампании и да изкарат дивиденти...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Краят на дизела е дошъл, за жалост обаче това не важи за България

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тука тепърва се развива...,справка в сайтовете за продажба на автомобили втора ръка.:biggrin:

Дано по скоро да се промени нещо,ако не до тези избори,то до следващите.:(

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

То е ясно, че ще се промени. Не, че някой доброволно ще направи някаква реформа, с която да удари кажи речи половината автомобили в държавата. Просто ще им бъде спуснато. Има и обаче нещо друго, в класацията за най-чист въздух е и Гърция. Там не е като да карат само хибриди, но явно застраховките и данъците на големите двигатели са тесла и си движат с 1.2, 1.4 двигателчета. Това също си казва думата. Вече 3-4 пъти като съм бил в Солун ми прави впечатление колко брутален е трафика, все едно е час пик нон стоп, но масово са коли с по-малки двигатели и доста от тях са сравнително новички и не смърди кой знае колко, на места да не кажа и въобще.

 

Ние тук само ако сменим средностатистическия 6 цилиндров дизел 3 литра за едно 5-8 годишно 1.4-1.6 автомобилче без значение горивото пак ще дръпнем, ама воля няма. В момента разликата между 100 коня бензин Евро 5 и 250 коня Евро 4 дизел е между 150 и 250лв на година според зависи общината. Гражданската и тя да е макс 30лв на година по-евтина. Е кой да кара Голф 1.0тси 2011та, като за същите пари (както за закупуване, така и като разход на 100км) може да кара Е60 530д. Имам чувството, че ние тук заедно с Албания останахме последните места в Европа, където няма проблем да се притежават дърти, мощни и неподдържани коли. 

Сериозно ви казвам, за една 10минутна обиколка в студентски преди няколко седмици видях повече луксозни седани и лимузини с големи двигатели отколкото по целия път от Калотина до Любляна и обратно.

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В Гърция много допринася това, че е заобиколена от вода и по-лесно се раздухва въздухът. Но това е само един фактор. Всичко останало което си споменал си оказва влияние в пълна сила.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, Cap_Slow написа:

Там не е като да карат само хибриди, но явно застраховките и данъците на големите двигатели са тесла и си движат с 1.2, 1.4 двигателчета. Това също си казва думата. Вече 3-4 пъти като съм бил в Солун ми прави впечатление колко брутален е трафика, все едно е час пик нон стоп, но масово са коли с по-малки двигатели и доста от тях са сравнително новички и не смърди кой знае колко, на места да не кажа и въобще.

 

Ние тук само ако сменим средностатистическия 6 цилиндров дизел 3 литра за едно 5-8 годишно 1.4-1.6 автомобилче без значение горивото пак ще дръпнем, ама воля няма.

Много добър пример е това с гърците колега.

Всичко е така както си го описал.Това "перо" с вноса на употребявани автомобили не съществува при тях,като всичко е на по високо ниво и в порядък.

Така е измислена системата  на облагания на вноса на употребявани автомобили,че го прави не рентабилен.И това не е от сега,а го имат отдавна.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×