Jump to content
vladimir8507

CR-V I 1999г не държи обороти и гасне

Recommended Posts

Здравейте колеги,
Притежавам HONDA CR-V I 147к.с. 1999г, която за четири години, откакто я имам, не ми създаваше почти никакви проблеми. 
През есента на 2018, започна да не държи обороти на празен ход, като в началото стрелката само играеше между 800 и 200 оборота, но в последствие започна и да гасне сама. Проблемът се забелязваше както при работа на LPG, така и при работа на бензин. Най-често, палеше от раз, първоначално поддържаше нормални обороти, след което, при първото подаване на газ и отпускане на педала, не успяваше да задържи на 800 оборота, падаше до 0 и гаснеше. Друг път проблемът се проявяваше още при самото запалване. Първо опитах почистване на дроселовата клапа - без резултат. 
С течение на времето, проблемът се задълбочи и когато тази зима температурите паднаха, беше много трудно изобщо да бъде запалена. Обикновено запалването се случваше с едновременно въртене на ключа плюс подаване на газ от педала, а в последствие трябваше да държа педала на газта, докато загрее достатъчно, за да мога изобщо да потегля. 
Заведох я на диагностика и елконаджията заключи, че проблемът е  в  регулатора на оборотите на празния ход (стъпковото моторче). Откри се обаче и проблем с клапаните (очаквано, предвид газовата уредба). Така или иначе трябва да се сваля главата, но първоначално бях посъветван да сменя стъпковия мотор, за да разреша поне проблема с нестабилните обороти.
Купих стъпков мотор от морга и след подмяната - проблемът магически изчезна... за около седмица. 
Първоначално колата палеше от раз, даже и в студа, а в последствие заковаваше на 800 оборота и работеше като швейцарски часовник. 

После обаче пак запя старата песен - след запалване, държи нормални обороти, но след първото подаване на газ, не може да задържи и обикновено гасне. 
Когато позагрее, проблемът се смекчава, но първоначалното потегляне е истинско мъчение. 

 

Явно проблемът не е (само) в стъпковия мотор. 

Имате ли някакви предположения от какво друго може да е?

Дали след като сваля главата и поправя клапаните, ще се оправи или това няма връзка?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И защо ти е да сваляш главата .. или имаш предвид капака на клапаните, за да се регулират? Ако за тези 4 години си минал 25-30 000 км на газ, гарантирано си за регулиране на клапани. Колата с газ ли я купи или ти си я слагал тук? Ти някога регулирал ли си и клапаните откакто я имаш?

Стъпковото моторче може да се почиства. Не е задължително да го сменяш, още повече с употребявано.

Редактирано от golfy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Трябва да се почисти дросела като се свали и измие с обезмаслител . Същата процедура и с IACVклапана или от теб  наречено стъпково моторче, и защо купи друго на старото какво му имаше.Виж си въздушния филтър всички мизериите натрупани по дросела и стъпковото идват пропуснати от него.Наистина откога не си регулирал клапани и знаеш ли че изобщо това се прави . Защо са ти казали ,или ти реши че трябва да правиш глава какви проблеми имаш с клапаните .

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за бързото включване.

По ред на въпросите:

 

1. Колата я купих с вече поставена газова уредба BRC.  За 4 години съм изминал около 45хил. км, като съм правил реглаж два пъти. Вторият път се установи, че  два от клапаните са "потънали" и няма накъде да се регулират вече. 

Предишният собственик не беше чувал, че трябва да се прави реглаж. 

2. Дроселовата клапа и IACV клапана (стъпковото моторче) ги свалях вече и чистих с кореселин. IACV клапана дори престоя един час в ултразвукова вана. 

Ефект от почистването обаче нямаше и затова купих друг. Както вече писах, първоначално проблемът изчезна, но в последствие пак се прояви. Това е най-странното за мен. 

3. Проблемите с клапаните се изразяват в силно завишен разход, комбинирано със загуба на мощност. Хем харчи много, хем върви малко.  На диагностиката се установи, че клапаните работят неравномерно и не затварят добре. Имам снимка на синусоидата, с характерни изкривявания.   Когато двигателят работи на място, от ауспуха си мирише на неизгорял бензин. 

Посъветваха ме да сваля главата, за да се правят клапани, легла и водачи. 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две са фирмите които правят глави в Варна Кортекс,Корди. Купи си гумички за клапаните  ще ти сложат най евтините.Струва около 600-700лв  при тях и около 300 за този който ще ти я монтира и свали от колата + всичките гарнитури е това.

Не почиствай вече IACV клапана в ултразвукова вана,незнам кой ти е дал този съвет,искай му парите за втория който си закупил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Празният ход ще се оправи като нагласиш клапаните.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сещам още нещо, което не знам дали има връзка с проблема. 

Преди година и половина се получи пукнатина, отдолу на дроселовата клапа, там, където минава охладителната течност през нея. 

В резултат, изтече антифриза. За да не купувам нова, просто я изолирахме от охладителната система и от тогава, през нея не преминава антифриз.  

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да те питам кой ги дава тези супер иновативни идеи нещо друго по двигателя да сте изолирали.Защо ти е нова втора употреба за стотина лева и нямаше да имаш ядове

Протекла е от тази част и е могло само тя да се замени

DROSEL.thumb.png.68e65d1151ece7d39b759cdb1546a299.png

Върнете всичко както е било и далече от този майстор с тези идеи.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато си изолирал подгрева, отоплението на дросела си спрял същия и на IACV клапана те са последователно свързани.Особенно за сутрешното палене това е важно  въстановете го.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

Автомобилът вече е в процес на сваляне на главата и ремонт на клапаните. 

Междувременно обаче, аз продължавам да разсъждавам за проблема с нестабилните обороти. 

Възможно ли е да се дължи на повреден MAF сензор и/или TPS, предвид това, че дроселовата клапа доста време работи без отопление, след като й направихме байпас?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

В руското ръководство има добре и нагледно обяснено теста на двата сензора.

Дано да не  ти прави ремонта този майстор с байпасите,по точно да я сваля и качва главата.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа, равносметката е следната:

 

Ремонтирана глава (шлайфане, 4 нови изпускателни клапани + легла, гумички и т.н.)

Сменени всички видове гарнитури

Нов ангренажен ремък, въпреки че стария беша на 30хил. км

Нова (втора употреба) дроселова клапа, в комплект с двата сензора

Ново двигателно масло (5w40) + всички филтри

+ Всичките пистови ремъци, че не бяха сменяни поне 50хил. км, откакто аз имам колата

Общо части и труд: 1020лв, от които 510лв за главата в Корди-94 Варна. 

 

Всички проблеми, свързани с гаснене, неравномерна работа и губене на обороти изчезнаха. Двигателят звучи и работи по съвсем различен начин. Не потреперва дори при форсиране, а на светофар почти не се чува.

 

Яви се обаче нов проблем - за една седмица, за 1500км извънградско, автомобилът смъкна маслото от максимума, почти до минимума. Доливането беше 600мл.

Преди ремонта я карах с 10w40 и никога не ми се е налагало доливане - за 10хил. км маслото никога не е падало под средата. 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега просто е трябвало да смениш и сегменти при отваряне на двигателя. Проблема е коментиран тук във форума многократно. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, vespa написа:

Колега просто е трябвало да смениш и сегменти при отваряне на двигателя. Проблема е коментиран тук във форума многократно. 

И ще се влошава. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах слагат най евтините гумички на клапаните.

5w40 каква марка е маслото.

Ако са заминали маслените сегменти както казват колегите нищо не отива на добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумичките уж били най-хубавите - elring.

Маслото е Total Quartz 9000 5W40. Преди я карах с Q8 10w40 и изобщо не го пипаше.

Ако продължава да гори, ще я подкарам пак на 10w40. Ако и това не помогне, ще пия една студена вода. 

Каквото - такова, човек не може да знае и да разбира от всичко, а късно прочетох темите за сегментите във форума. 

 

Дразнещото е, че нито в Корди, нито майстора, който ми сваля главата, ме посъветваха да си сменя сегментите. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Корди им носят само глава какво ги интересува  буталата и сегментите,майстора ти  е трябвало.

Тотал маслото най големия  ментеляк на пазара,гумичките най-евтините.

Карай маслото 3- 4 хил и сложи нещо от общите поръчки да не е менте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз минах по твоя път, само че смених и сегменти. Колата започна да гори по литър на хиляда км. масло. При мен се оказаха неправилните гумички. Главата я правиха в Сливен- без коментар. За малко да изхвърля двигател с 12 компресия на всички цилиндри. Приятел( много добър майстор) свали гумичките без да сваля главата и забеляза проблема. Извика от магазините всичко що е гумичка за B20Z1 и започна да ги налага по стар клапан, само една марка пасна от предлаганите ментета. Сега колата е като нова вече 25хил. Ако искаш пиши на лично, ще ти кажа марката да не я рекламирам публично. Елринг бяха 2 десети по-широки от колкото трябва. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако може  кажи марката има и други заинтересовани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, CARPERA написа:

Колега ако може  кажи марката има и други заинтересовани.

Имам  ги на 70 лева  алтернативни и 130 лева ое .  

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, D-D написа:

Ако искаш пиши на лично, ще ти кажа марката да не я рекламирам публично. Елринг бяха 2 десети по-широки от колкото трябва. 

@D-D Казвай я марката, но без да споменаваш от къде е купена. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложихме В. Реинц, менте са но само те предлагаха различни за всмукателни и изпускателни клапани каквито са ОМ. Третия вид който доставиха бяха Кортико и те пълен смях. Никога не съм вярвал че кола може да гори толкова масло само от гумички. Понеже бях сложил ОМ, влязох в страшни филми, а то се оказа че тъпака в магазина ми е дал оригинални за някъкъв К двигател с отвор 6,5мм. За Б20 мисля че бяха 6.3мм.(по спомен)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря  ще се окаже че В.Рейнц не са ментета аз съм с такъв комплект гарнитура за капака на клапани,вече трето регулиране на клапаните и без да омазани. Докато Елринг и Кортеко протичаха след 4-5 хил км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прословутата Елринг гарнитура на капака за 60 лв. издържа точно 1000км. и протече. При свалянето се оказа че се е свила с 3см. Темата тръгна в грешна посока, да извинява автора. Пазя си цени, марки и снимки на частите от ремонта, при интерес от страна на автора на темата мога да му помогна на ЛС.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ще бъда благодарен, ако споделиш информация и опит. 

Може и направо в темата, ако не противоречи на правилата на форума. Вероятно ще е интересно и за другите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай какво те интересува и ще споделя какво и как е направено при мен.За гумичките вече споделих.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...