vladimir8507 14 #1 Публикувано 20 Март, 2019 Здравейте колеги, Притежавам HONDA CR-V I 147к.с. 1999г, която за четири години, откакто я имам, не ми създаваше почти никакви проблеми. През есента на 2018, започна да не държи обороти на празен ход, като в началото стрелката само играеше между 800 и 200 оборота, но в последствие започна и да гасне сама. Проблемът се забелязваше както при работа на LPG, така и при работа на бензин. Най-често, палеше от раз, първоначално поддържаше нормални обороти, след което, при първото подаване на газ и отпускане на педала, не успяваше да задържи на 800 оборота, падаше до 0 и гаснеше. Друг път проблемът се проявяваше още при самото запалване. Първо опитах почистване на дроселовата клапа - без резултат. С течение на времето, проблемът се задълбочи и когато тази зима температурите паднаха, беше много трудно изобщо да бъде запалена. Обикновено запалването се случваше с едновременно въртене на ключа плюс подаване на газ от педала, а в последствие трябваше да държа педала на газта, докато загрее достатъчно, за да мога изобщо да потегля. Заведох я на диагностика и елконаджията заключи, че проблемът е в регулатора на оборотите на празния ход (стъпковото моторче). Откри се обаче и проблем с клапаните (очаквано, предвид газовата уредба). Така или иначе трябва да се сваля главата, но първоначално бях посъветван да сменя стъпковия мотор, за да разреша поне проблема с нестабилните обороти. Купих стъпков мотор от морга и след подмяната - проблемът магически изчезна... за около седмица. Първоначално колата палеше от раз, даже и в студа, а в последствие заковаваше на 800 оборота и работеше като швейцарски часовник. После обаче пак запя старата песен - след запалване, държи нормални обороти, но след първото подаване на газ, не може да задържи и обикновено гасне. Когато позагрее, проблемът се смекчава, но първоначалното потегляне е истинско мъчение. Явно проблемът не е (само) в стъпковия мотор. Имате ли някакви предположения от какво друго може да е? Дали след като сваля главата и поправя клапаните, ще се оправи или това няма връзка? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
golfy 36 #2 Отговорено 20 Март, 2019 (Редактирано) И защо ти е да сваляш главата .. или имаш предвид капака на клапаните, за да се регулират? Ако за тези 4 години си минал 25-30 000 км на газ, гарантирано си за регулиране на клапани. Колата с газ ли я купи или ти си я слагал тук? Ти някога регулирал ли си и клапаните откакто я имаш? Стъпковото моторче може да се почиства. Не е задължително да го сменяш, още повече с употребявано. Редактирано 20 Март, 2019 от golfy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #3 Отговорено 20 Март, 2019 (Редактирано) Трябва да се почисти дросела като се свали и измие с обезмаслител . Същата процедура и с IACVклапана или от теб наречено стъпково моторче, и защо купи друго на старото какво му имаше.Виж си въздушния филтър всички мизериите натрупани по дросела и стъпковото идват пропуснати от него.Наистина откога не си регулирал клапани и знаеш ли че изобщо това се прави . Защо са ти казали ,или ти реши че трябва да правиш глава какви проблеми имаш с клапаните . Редактирано 20 Март, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladimir8507 14 #4 Отговорено 20 Март, 2019 Благодаря ви за бързото включване. По ред на въпросите: 1. Колата я купих с вече поставена газова уредба BRC. За 4 години съм изминал около 45хил. км, като съм правил реглаж два пъти. Вторият път се установи, че два от клапаните са "потънали" и няма накъде да се регулират вече. Предишният собственик не беше чувал, че трябва да се прави реглаж. 2. Дроселовата клапа и IACV клапана (стъпковото моторче) ги свалях вече и чистих с кореселин. IACV клапана дори престоя един час в ултразвукова вана. Ефект от почистването обаче нямаше и затова купих друг. Както вече писах, първоначално проблемът изчезна, но в последствие пак се прояви. Това е най-странното за мен. 3. Проблемите с клапаните се изразяват в силно завишен разход, комбинирано със загуба на мощност. Хем харчи много, хем върви малко. На диагностиката се установи, че клапаните работят неравномерно и не затварят добре. Имам снимка на синусоидата, с характерни изкривявания. Когато двигателят работи на място, от ауспуха си мирише на неизгорял бензин. Посъветваха ме да сваля главата, за да се правят клапани, легла и водачи. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #5 Отговорено 20 Март, 2019 Две са фирмите които правят глави в Варна Кортекс,Корди. Купи си гумички за клапаните ще ти сложат най евтините.Струва около 600-700лв при тях и около 300 за този който ще ти я монтира и свали от колата + всичките гарнитури е това. Не почиствай вече IACV клапана в ултразвукова вана,незнам кой ти е дал този съвет,искай му парите за втория който си закупил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #6 Отговорено 20 Март, 2019 Празният ход ще се оправи като нагласиш клапаните. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladimir8507 14 #7 Отговорено 21 Март, 2019 Сега се сещам още нещо, което не знам дали има връзка с проблема. Преди година и половина се получи пукнатина, отдолу на дроселовата клапа, там, където минава охладителната течност през нея. В резултат, изтече антифриза. За да не купувам нова, просто я изолирахме от охладителната система и от тогава, през нея не преминава антифриз. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #8 Отговорено 21 Март, 2019 (Редактирано) Да те питам кой ги дава тези супер иновативни идеи нещо друго по двигателя да сте изолирали.Защо ти е нова втора употреба за стотина лева и нямаше да имаш ядове Протекла е от тази част и е могло само тя да се замени Върнете всичко както е било и далече от този майстор с тези идеи. Редактирано 21 Март, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #9 Отговорено 31 Март, 2019 Когато си изолирал подгрева, отоплението на дросела си спрял същия и на IACV клапана те са последователно свързани.Особенно за сутрешното палене това е важно въстановете го. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladimir8507 14 #10 Отговорено 10 Май, 2019 Здравейте отново, Автомобилът вече е в процес на сваляне на главата и ремонт на клапаните. Междувременно обаче, аз продължавам да разсъждавам за проблема с нестабилните обороти. Възможно ли е да се дължи на повреден MAF сензор и/или TPS, предвид това, че дроселовата клапа доста време работи без отопление, след като й направихме байпас? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #11 Отговорено 10 Май, 2019 В руското ръководство има добре и нагледно обяснено теста на двата сензора. Дано да не ти прави ремонта този майстор с байпасите,по точно да я сваля и качва главата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladimir8507 14 #12 Отговорено 18 Юни, 2019 Такаааа, равносметката е следната: Ремонтирана глава (шлайфане, 4 нови изпускателни клапани + легла, гумички и т.н.) Сменени всички видове гарнитури Нов ангренажен ремък, въпреки че стария беша на 30хил. км Нова (втора употреба) дроселова клапа, в комплект с двата сензора Ново двигателно масло (5w40) + всички филтри + Всичките пистови ремъци, че не бяха сменяни поне 50хил. км, откакто аз имам колата Общо части и труд: 1020лв, от които 510лв за главата в Корди-94 Варна. Всички проблеми, свързани с гаснене, неравномерна работа и губене на обороти изчезнаха. Двигателят звучи и работи по съвсем различен начин. Не потреперва дори при форсиране, а на светофар почти не се чува. Яви се обаче нов проблем - за една седмица, за 1500км извънградско, автомобилът смъкна маслото от максимума, почти до минимума. Доливането беше 600мл. Преди ремонта я карах с 10w40 и никога не ми се е налагало доливане - за 10хил. км маслото никога не е падало под средата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #13 Отговорено 18 Юни, 2019 Колега просто е трябвало да смениш и сегменти при отваряне на двигателя. Проблема е коментиран тук във форума многократно. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #14 Отговорено 18 Юни, 2019 преди 4 минути, vespa написа: Колега просто е трябвало да смениш и сегменти при отваряне на двигателя. Проблема е коментиран тук във форума многократно. И ще се влошава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #15 Отговорено 19 Юни, 2019 Както казах слагат най евтините гумички на клапаните. 5w40 каква марка е маслото. Ако са заминали маслените сегменти както казват колегите нищо не отива на добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladimir8507 14 #16 Отговорено 20 Юни, 2019 Гумичките уж били най-хубавите - elring. Маслото е Total Quartz 9000 5W40. Преди я карах с Q8 10w40 и изобщо не го пипаше. Ако продължава да гори, ще я подкарам пак на 10w40. Ако и това не помогне, ще пия една студена вода. Каквото - такова, човек не може да знае и да разбира от всичко, а късно прочетох темите за сегментите във форума. Дразнещото е, че нито в Корди, нито майстора, който ми сваля главата, ме посъветваха да си сменя сегментите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #17 Отговорено 20 Юни, 2019 Корди им носят само глава какво ги интересува буталата и сегментите,майстора ти е трябвало. Тотал маслото най големия ментеляк на пазара,гумичките най-евтините. Карай маслото 3- 4 хил и сложи нещо от общите поръчки да не е менте. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D-D 33 #18 Отговорено 20 Юни, 2019 Колега и аз минах по твоя път, само че смених и сегменти. Колата започна да гори по литър на хиляда км. масло. При мен се оказаха неправилните гумички. Главата я правиха в Сливен- без коментар. За малко да изхвърля двигател с 12 компресия на всички цилиндри. Приятел( много добър майстор) свали гумичките без да сваля главата и забеляза проблема. Извика от магазините всичко що е гумичка за B20Z1 и започна да ги налага по стар клапан, само една марка пасна от предлаганите ментета. Сега колата е като нова вече 25хил. Ако искаш пиши на лично, ще ти кажа марката да не я рекламирам публично. Елринг бяха 2 десети по-широки от колкото трябва. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #19 Отговорено 20 Юни, 2019 Колега ако може кажи марката има и други заинтересовани. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #20 Отговорено 20 Юни, 2019 Преди 2 часа, CARPERA написа: Колега ако може кажи марката има и други заинтересовани. Имам ги на 70 лева алтернативни и 130 лева ое . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #21 Отговорено 20 Юни, 2019 Преди 6 часа, D-D написа: Ако искаш пиши на лично, ще ти кажа марката да не я рекламирам публично. Елринг бяха 2 десети по-широки от колкото трябва. @D-D Казвай я марката, но без да споменаваш от къде е купена. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D-D 33 #22 Отговорено 20 Юни, 2019 Сложихме В. Реинц, менте са но само те предлагаха различни за всмукателни и изпускателни клапани каквито са ОМ. Третия вид който доставиха бяха Кортико и те пълен смях. Никога не съм вярвал че кола може да гори толкова масло само от гумички. Понеже бях сложил ОМ, влязох в страшни филми, а то се оказа че тъпака в магазина ми е дал оригинални за някъкъв К двигател с отвор 6,5мм. За Б20 мисля че бяха 6.3мм.(по спомен) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #23 Отговорено 21 Юни, 2019 Благодаря ще се окаже че В.Рейнц не са ментета аз съм с такъв комплект гарнитура за капака на клапани,вече трето регулиране на клапаните и без да омазани. Докато Елринг и Кортеко протичаха след 4-5 хил км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D-D 33 #24 Отговорено 21 Юни, 2019 Прословутата Елринг гарнитура на капака за 60 лв. издържа точно 1000км. и протече. При свалянето се оказа че се е свила с 3см. Темата тръгна в грешна посока, да извинява автора. Пазя си цени, марки и снимки на частите от ремонта, при интерес от страна на автора на темата мога да му помогна на ЛС. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladimir8507 14 #25 Отговорено 21 Юни, 2019 Да, ще бъда благодарен, ако споделиш информация и опит. Може и направо в темата, ако не противоречи на правилата на форума. Вероятно ще е интересно и за другите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D-D 33 #26 Отговорено 22 Юни, 2019 Питай какво те интересува и ще споделя какво и как е направено при мен.За гумичките вече споделих. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове