Jump to content
fenabg

Двигатели и скоростни кутии. Тема за лакърдии и локуми.

Recommended Posts

Пускам темата си разискване на всички мотори и скоростни кутии. Конструкция, кое как, защо, чипове,  подобрения, обслужване, части  парт номера и т.н. Все локуми що се сетите .   

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее, най-накрая fenabg се "отпуши"!  :lol:

От кога го чакам да почне да пише подробно и напоително...

Поздрави за начинанието, Ванка! Изцяло те подкрепям!

Още повече, че ще е от голяма полза за целия форум! :thumbs1:

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20190821_120624.jpg

20190821_172200.jpg

20190821_180750.jpg

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, fenabg написа:

K серията вече не е с  ремък а верига и нейния живот при нормална експоатация приключва на около 230к .Живот зависещ много от маслото , ако изключим скоростната кутия , веригата има най много триене метал в метал в мотора . Затова тук поне аз не си правя експерименти к20 5/30  к20 тапира 0/40 също и к24 или 5/30 или 0/40 , спокоино знам какво пише в менюала.

Сега искам да питам от чисто любопитство и любознателност, разбира се...

За веригата не е ли по-добре да се ползва масло с по-високо съдържание на цинк и фосфор, като противоизносни присадки?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се за темата ти Ванка, но при мен макар че е карана над 60к само с две смени с 10w40 главата е перфектна, но пустото бутало трака като трактор. Там проблема не вярвам да е от маслото, може да е прегряван или с масло под минимума карана. Все пак к20 е един добър икономичен и не толкова проблемен като на единичката или хашката двигател :D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@vespa

Когато един двигател е каран с минерално масло (мани, че му викат "полусинтетика") и то по 30 хил. км на смяна, става мазут вътре!

И когато конструктивните особености на тоя двигател изискват вискозитет 8 - 9, а са му сложили 14 - 15, няма как да има нормално мазане!

От там и бутала ще са се прецакали, и сегменти ще са запекли и още куп други неща...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, vespa написа:

 

Проблема си е на лице с тоя мотор, а какво го е породило? Това може да се гадае само. И аз съм на път да си взема кола с к20 просто другия мотор вграждан в това купе е д17 и е безмислено. 

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен Стрийма ми харесваше, но реших да "разроша гаргата". :)

Иначе пиши (макар че снимките са стряскащи), но пък нека знаят и дано някому е от полза. Както е казано: "По-добре веднъж да видиш, отколкото 100 пъти да ти разкажат". Интересуващите се уважават техниката и целесъобразно я пазят, а на другите им е "през оная работа" и стигат до твоята работа (операционната ти маса имам предвид).

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема си отворил.продължавай да пишеш и с с снимки.браво

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.08.2019 г. at 19:06, fenabg написа:

Screenshot_20190823-203241.png

Screenshot_20190823-203203.png

Отлагания по бутало , клапани и свещите  , силно абразивни и твърди налепи . На клапаните се виждат как са се отчупвали , мго често се получават надирания на бутало или цилиндрите .

 

20190821_120548.jpg

20190821_120601.jpg
Тук комбинацията с дълги интервали на смяна е със добавки . Не слагаите л@йна в двигателите си .

Ако пред мен ми отвориш капак, с такава гняс на мой двигател,директно отива за скрап, та ако ще и най хубавата серия да е!

Ша ода пеш, да го е.а..!;)

 

Редактирано от JHM
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да стигне един двигател до такова състояние какво трябва де е правил или не правил?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Да не е знаел че има двигател, или да е смятал че е от най-яките ДВГ-та по всички земни кълбета. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, dragob написа:

За да стигне един двигател до такова състояние какво трябва де е правил или не правил?

По горе съм писал дълги интервали на смяна между 15-20 к и добавки в маслото.  Това нещо не се разтваряше от нормалните химии които ползвам за миене.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не повтарям,

пак ще попитам... ;):D

На 24.08.2019 г. at 20:30, dandilov написа:

За веригата не е ли по-добре да се ползва масло с по-високо съдържание на цинк и фосфор, като противоизносни присадки? 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/24/2019 at 6:56 PM, fenabg said:

Ако има газ :
B20 - 15k IN15 -EX20 !!! 

 


 

Един въпрос в същия менюал пише че клапаните за този двигател са както следва-

35592402_KLAPANISTOINOSTI.thumb.png.13e76188f299303b4898be2587dd392f.png

входящи стойностите са 0.08-0.12мм какво налага или се е доказало в твоя опит те да са на 0.15мм,

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, dandilov написа:

За да не повтарям

 

Дани реално е по добре и за мен лично е по добре. Преди години и маслата бяха с повече цинк както някои рейсингови в момента . Тук идва момента че C маслата са с по малко цинк  от АВ  , за дизелите имам в предвид.

 

 

 

преди 18 минути, CARPERA написа:

 

 

Някъде  в менюала да пише че колата може да е в бг,ще е на 20+ години и на газ!. 
Налага се заради натягането на клапаните по бавно става така . И натягат прогресивно  , не спрямо пребега а колкото по натягат толкова по бързо става.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, fenabg написа:

Дани реално е по добре и за мен лично е по добре. Преди години и маслата бяха с повече цинк както някои рейсингови в момента . Тук идва момента че C маслата са с по малко цинк  от АВ  , за дизелите имам в предвид.

Значи в такъв случай, за К20 и К24, най-добре да се ползват масла по ACEA A5/B5 (0W30 и 5W30). При двигатели в добро здраве, разбира се.

Te са нисковискозитетни, точно като за тези двигатели, но една идейка по-гъстички от 0W20 и 5W20. Същевремено са с по-високо съдържание на цинк и фосфор. Мисля, че това би намалило и износването на разпределителния вал на К20-ската.

Правилно ли разсъждавам?

 

За дизелите с ДПФ няма много опции и трябва да се ползват масла по АСЕА С - спецификациите.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
29 minutes ago, fenabg said:

 

 

Някъде  в менюала да пише че колата може да е в бг,ще е на 20+ години и на газ!. 
Налага се заради натягането на клапаните по бавно става така . И натягат прогресивно  , не спрямо пребега а колкото по натягат толкова по бързо става.

Благодаря за отговора.

Малко разяснение ако може,както знаем входящите в повечето случаи не са променили своите стойности натягат изходящите.

Правилно ли съм разбрал зависимоста от 0,15 на входящите и така натягат по-бавно изходящите като това е за коли на газ.

Ще пробвам 0,15 на входящите тази стойност при следващото регулиране,така не се ли чуват да тракат клапаните ,винаги са ми ги правили in 0,10-ex 0,20.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20190826_154505.jpg

20190823_193654.jpg

20190827_101646.jpg

20190827_125056.jpg

20190827_125106.jpg

20190827_150225.jpg

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, CARPERA написа:

0,10-ex 0,20.

Сам ми цитираш менюала но не го правиш , превантивно го правя на 0.15  и не тракат а и да тракат е около 90 секунди на студен старт . Изпускателните  натягат повече да така е но на 0.10 In  вярвай ми не е много трудно  да почнат и те . 
Не анагажирам никой с моето мнение просто пиша от опит !

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не цитирам менуала просто винаги са ми ги правили така и това е in 0,10-ex 0,20..Никога съм нямал натегнати входящи или поне така са ми казвали.

За това питах за твоите изводи и опит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като за грее добре  двигателя това 0,10 на колко става според теб CARPERA. Защото според мен става на кръгла нула и караш случайно на газ един от най капризните двигатели на Хонда. 

Редактирано от vespa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно снимките на спирачките.

Кой е карал на магия с такива спирачки? То си е направо страшно!

А маншончето със свинската опашка направо кърти! :lol:

  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

Значи в такъв случай, за К20 и К24, най-добре да се ползват масла по ACEA A5/B5 (0W30 и 5W30). 

Този път уцели шестицата, но не знам защо 5w30 го наричаш нисковискозитетно като е в златната среда :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фен ,само дисковете ли смени на този горе или има последствия и на "горе" по системата?

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, JHM написа:

Фен ,само дисковете ли смени на този горе или има последствия и на "горе" по системата?

Ремонтен комплект предни и задни водачи с маншони , дискове и накладки .

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, vespa написа:

но не знам защо 5w30 го наричаш нисковискозитетно като е в златната среда :D

Защото, Веско, от 5W30 до 5W30 има голяма разлика! Има много видове 5W30 и се различават съществено и по вискозитет, и по спецификации, и по съдържание, и по приложение!

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм споделял с теб, че използвам Castrol Edge 5w30 ACEA A1B1, A5B5 и само това имах предвид. Да до уточним, че става въпрос за к20а6 двигател. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя със спирачките е за пребиване - и в прекия, и в преносния смисъл.  :bash:

Добре че си ни спасил от него. 10Q!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани моя двигател до 180хкм е обслужван на 15хкм в сервиза на Хонда с масло 5w40 на Bardahl, имам всички фактури за доказателство. Втория собственик до 250хкм само две смени с 10w40 на Agiip :angry: и мога да кажа, че валовете, цялата глава е перфектна. Така че Фена може малко да се замисли за маслените магистрали.По добре да каже, дали става 6 стената ск. кутия от другите седмици, че много ме дразне Цецо с неговите 2100об. при 100км. а аз съм с 3000об. Ако може да сваля още литър на 100 няма да е зле. То е ясно, че автоматика няма да го стигна, но все пак минавам 20хкм на година 

Редактирано от vespa
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз много благодаря за темата и за превода. Не съм му свикнал и руският ми е абсолютно непонятен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, vespa написа:

 Така че Фена може малко да се замисли за маслените магистрали.

Коя година е твоята че доколкото знам , по спомен 1вите 3 години от производството на к20 е  проблема с валовете . Пиша по спомен не  помня точно до коя година беше .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, vespa написа:

Дани моя двигател до 180хкм е обслужван на 15хкм в сервиза на Хонда с масло 5w40 на Bardahl, имам всички фактури за доказателство.

А проблемът с буталото? :rolleyes:

Да допълня малко превода...

Освен разпределителните валове, братушката коментира и запечни сегмнти, и също както, и Ванката коментира:

На 23.08.2019 г. at 23:05, fenabg написа:

запушени дренажни отвори на маслосъбирателните пръстени .

Това от изпечено масло, поради какво? ... смяна на 15 000 хил. км. Пък дори и 0W20!

Представяте ли си каква "глеч" става в дренажните отвори на маслосъбирателните пръстени при масло 5W40 и 15 хил. км.?! :o

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ivailopp написа:

Аз много благодаря за темата и за превода. Не съм му свикнал и руският ми е абсолютно непонятен.

Ами аз съм го учил от трети клас нататък... Той е същият като българския, само трябва малко въображение и речник... ;):)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...