Jump to content
Ronin7

Модул за дневни светлини DRL - монтаж

Recommended Posts

Здравейте! В тази тема ще споделя монтажа на дневни светлини, който сам направих, за да получа обратна връзка и ако се окаже, че монтажа е правилен, то може да послужи като ръководство, в случай, че някой иска да осъществи монтаж на такъв модул и на своята Honda. Освен това имам и някои проблеми след монтажа, за които бих искал да получа мнение.

Модулът, който използвам е от български производител, споменаван е в други теми. Избрах него, понеже нямаше нужда да бъде свързван с контактния ключ, а директно към акумулатора, което улеснява монтажа. За самия монтаж ми бяха нужни:

2 кабелни клеми за връзка към акумулатора

2 кабелни клеми за бушона

2 метра кабел

1 бушон 10А

термосвиваем шлаух

и следните инструменти:

разклонител с дълъг кабел

поялник и спойка

клещи резачи

 

ето го и модула със схемата за свързване:

image.thumb.png.95e167b5c8f618d8959ab623dffd802c.pngimage.thumb.png.8047965d9d3178aebfd9c0a50d435eb1.pngimage.thumb.png.dbb5932e7d177d0202a96934dae33992.png

 

Първоначално трябваше да избера място, на което да стои модула. Като за това избрах кутията с бушони, на която направих малка дупка странично, през която да излязат кабелите. Модула е достатъчно малък, за да се затвори кутията с него вътре. След това удължих кафявия и синия кабели добавяйки клемите накрая на всеки, така че да стигат до клемите на акумулатора. Плюса на акумулатора трябва да бъде свързан и със червеният кабел, като трябва да има и защита, като 10А бушон би трябвало да е достатъчен, изчислявайки тока на база мощността на крушките на дългите. За да свържа бушона използвах две плоски клеми за кабел и на тях влизат двете крачета на бушона.

В моя случай, за управление на модула използвах +DIS, като взех плюс от левия габарит. За да достигна до габарита трябваше да махна няколко щипки на подкалника, за да мога да го подгъна леко и да бръкна с ръка, за да извадя клемата от крушката. Кабела с червена линия е + така че го прекъснах и след това го запоих обратно, но с още един кабел към спойката, който свързах с кабел +DIS (черен) на модула. Кабела -DIS в моя случай остава неизползван и просто може да бъде срязан и изолиран. 

 

20181104_151215_2.thumb.jpg.25a007bae2095e6e13589cf72e6a91b2.jpg

 

Следващата стъпка беше да пусна захранването към самите лампи на дългите. Там по същия начин прекъснах плюса, за да добавя кабела идващ от модула. Кабела към десния фар прекарах под кората над бронята, за да е прикрит и да не опира в радиатора. Пространството при десния фар е доста малко и затова се получи малко усложнение, тъй като вместо да оголя кабела от буксата, го срязах и се наложи да го надължавам доптълнително (втората снимка). 

 

20181104_162631_2.thumb.jpg.389ddd33f21054760a3cf3cf2e7478c3.jpg

 

20181104_162637_2.thumb.jpg.cc5c5c97f776412d1f3aaa455eb185c7.jpg

 

В крайна сметка след монтажа нещата изглеждат по следния начин:

 

20190221_143045_2-min.thumb.jpg.5e743ee18bba5a0516e878f532b75c49.jpg20190221_143013_2-min.thumb.jpg.a1626891b5133c35ac787ff39d46fad7.jpg20181105_104447_2.thumb.jpg.16179fce3d7d41fc1a204514b003110f.jpg

 

Проблема който имам след монтажа е, че след продължително шофиране светлините угасват. Единствено при по-високи обороти светват отново, докато паднат под 2000, когато пак изгасват. Забелязах го случайно в трафика, когато се отразяват с бронята на предната кола. Реално по този начин модула е излишен, тъй като варианта да карам без светлини си остава и то нямам контрол над него. Дали това става тъй като акумулатора е зареден напълно и алтернатора спира да зарежда или е проблем в самия алтернатор? 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става, защото при ниска консумация на ток от автомобила, алтернаторът минава в режим на зареждане с ниско напрежение 12.6 волта. Трябва да имаш определена консумация (например включени къси светлини, включен климатик, или само вентилация на висока степен) и то измерена след бушоните, където е измерващата електроника, а не на акумулатора. Лятото ще ти гаснат още по-често. Затова такива модули, които мерят напрежението на зареждане не са подходящи за тези коли. По-подходящо е да се сложи модул, който заработва от +12 при контакт без да следи напрежението. По този въпрос е писано назад из темите, може да потърсиш за "ELD" (Electric Load Detector)

 

За да работи правилно такъв модул като този - трябва да лъжеш електрониката, че има висока консумация, за да държи постоянно алтернатора на високо ниво на напрежението. Но по-разумно би било да се използва +12 при контакт, от което модулът да се захранва. 

 

Забележка към монтажа - кабелите за дългите са отдолу под тази кутия. Пускането на допълнителен кабел към дългите е излишно. 

 

След внимателен преглед, имам още една забележка - бушонът е добре да е 15 А, защото токът през двете лампи заедно е над 10 А в режим на работа, било то и на импулси от 30-40 процента. Сега няма да гори само защото е бавно-изгарящ. Добави също и какъв кабел използваш, защото "кабел" е много относително.

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам възможност за редактиране, затова пускам ново мнение. Ето видео на напрежението в същата кола. За да мине на "високо" напрежение трябва да включиш например отоплението на седалките и вентилатора на 1-ва степен:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега @ogi28b извинявам се липсата на отговор тук толкова дълго време и благодаря за твоите коментари. Предполагах, че под кутията се намират кабелите, но не успях да я отворя, а беше студено, когато го свързвах и не исках да рискувам да се счупят щипките, защото не помръдваха. Относно бушона, изчислих тока с формулката I=P/U, откъдето идва I=(55W+55W)/12V или около 9 ампера. Кабела е със сечение 1.5мм. 

Явно ще се наложи да сменя модула, защото варианта да държа висока консумация не е ок. Откъде мога да взема +12 при контакт, за да захраня новия модул? 

Редактирано от atanasi4a

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж в темата за монтаж на ДРЛ дето я правих за моята кола, там съм писал откъде аз съм го взел и как се вдига кутията. На една от буксите взех от един жълт кабел. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вярно ли е че лед крушките не могат да работят с такива модули, защото не поддържат плавно пускане и въобще няма да светнат?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да димираш (да свети по-слабо) лед лампата не става с модул, ако искаш да ти свети на 100% просто трябва да избереш модул който подлежи на регулиране и да му избереш функцията за палене и гасене при 100%.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам модул, настройва се от 20 до 60 процента. Но ме предупредиха да не слагам лед крушки. Иначе пък продавача каза че можело :ermm:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите ледове могат да се димират

 Зависи от модела на лампата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са крушките, не са от "скъпите". На плафоните вътре също съм с лед крушки и се пускат и гаснат плавно

IMG_20240516_162758.thumb.jpg.f709a7f0af689dc5dc6cced2cf5d4d2e.jpg

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така, не мога да кажа. Ако са в теб, можеш да ги пробваш. Щом продавача, казва че може... ти си решаваш.

Редактирано от Ivan_Ch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...