Jump to content
desko

Вентилатори за охлаждане

Recommended Posts

Здравейте, имам нужда от помощ. Колата е Акорд 1.8/136; F18b2. Да уточня, че колата е с климатроник. Някой знае ли дали вентилаторите за охлаждане имат степени. При включване на климатроника  включват и двата. При изключен климатроник, когато колата загрее отново включват двата вентилатора едновременно. Дали това е нормално. Основния проблем, е че напоследък включването на вентилаторите започна да става доста по късно и при по-висока температура от преди, и съответно колата започна да загрява. Та затова питам  дали при включване на климатроника не трябва да включи единия, а при достигане на определена температура тогава да включва и втория?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен климатроникът винаги включва двата. 

 

При другите ситуации не съм наблюдавал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, значи е нормално да включват двата едновременно. Ще трябва явно да търся проблема в датчика, който ги включва когато колата загрее. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз незная да имат степени. Термо ключа, който включва перките си провери, и смени ако трябва. При мен (F20B6), според инфоборда който имам, перките се включват при около 97-98'C, и се изключват при около 94-95'. Термоключа е един и същи при теб и мен. Успех.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи  направих една кратка разходка и като паркирах, вдигнах капака. След 10-тина секунди, докато оглеждам какво се случва, се включиха и двете перки едновременно, после се и изключиха едновременно, така че явно е както колегата над мен каза. Климатроникът не съм го включвал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

Аз незная да имат степени. Термо ключа, който включва перките си провери, и смени ако трябва. При мен (F20B6), според инфоборда който имам, перките се включват при около 97-98'C, и се изключват при около 94-95'. Термоключа е един и същи при теб и мен. Успех.

Да аз също имам инфоборд, и до скоро перките включваха на 96.1'С, но отскоро започнаха да включват на 98-100'С! А термо ключа е може би този, който е  над термостата? Благодаря на отзовалите се колеги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термо ключа е с зелената буксата, отгоре стояща, на 10см от втек клапана.... Ако закъсиш буксата с кламер примерно, би трябвало да ти се пускат перките (при работещ мотор разбира се).

п.п. Аз 100-102'C съм виждал на инфоборда ми само един път за 10години, на магистралата с 140, климатик, и външна Т' около 37'  :) . Така че тествай задължително термоключа.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем. Вкл перките късно на около 99 -102°. Проблема беше ,че маркучето което излиза от радиатора и влиза в разширителното казанче от страната на радиатора изпускаше вода и там където е датчика (в най горната част на радиатора) нямаше вода. Проблема се оправи с една скоба. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем. Първо смених датчика, който е до термостата и не се оправи. Оказа се, че е термостата. Не се отваряше напълно и не може да загрее достатъчно датчика, за да включи перката. Ако маркуча, който излиза от термостата и отива в горната част на радиатора (при капачката) не е еднакво твърд и горещ колкото долния на радиатора си за термостат 100% Само имай предвид, че ако си я караш колата и решиш да спеш и да провериш това, което ти казах може да не усетиш разлика в температурата, тъй като всичко близо до двигателя си се загрява почти еднакво. Най добре е да си я запалиш на паркинга и да изчакаш да загрее. Проверявай дали същия горен маркуч се загрява след 80-90 градуса. Ако не става горещ, или не се втвърдява значи термостата и при теб не се отваря напълно.

 

П.П. ако се окаже термостат и решиш да си го сменяш много внимавай с болтовете, които стягат корубата да не превъртят заедно с втулките, в които се навиват болтовете, че голяма мъка е след това. Казвам ти го от опит :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След сменен термостат аз продължавам да имам проблем с изхвърляне на антифриз от маркуча към разширителния съд, така че по мое мнение и това не е 100% решение. Очаквам колегата да покаже къде е поставил скоба, за да пробвам и аз.

 

За болтовете напълно подкрепям, не знам кой какво е правил преди да взема колата, но сваляхме над 2 часа термостата, а принципно е работа за около 10 минути.

Редактирано от Knoxville

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако при махане на капачката на радиатора (не разширителния съд) антифриза не е до горе, а имаш, било то и малко въздух, значи имаш издухана гарнитура на главата. Има ли въздух, датчика не задейства или при по висока температура задейства перките.

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка, нормална ли е такава температура на включване на перката - 98-99 градуса? Защото и при мен е на толкова - F20b7

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен  (F20B6) на 98 градуса включват  двата вентилатора и на 91 изключват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, kokosbagen написа:

Това е схемата на управление на двата вентилатора. Вижда се, че работят заедно, без степени (на пълна мощност).

 

Fan control.jpg

Редактирано от kokosbagen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.10.2018 г. at 11:19, Knoxville написа:

След сменен термостат аз продължавам да имам проблем с изхвърляне на антифриз от маркуча към разширителния съд, така че по мое мнение и това не е 100% решение. Очаквам колегата да покаже къде е поставил скоба, за да пробвам и аз.

 

За болтовете напълно подкрепям, не знам кой какво е правил преди да взема колата, но сваляхме над 2 часа термостата, а принципно е работа за около 10 минути.

Смени капачката на радиатора и обезвъздуши на пуснато парно. Ако има АГУ, къде е вързан изпарителя? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма газ, капачката е сменена и е обезвъждушено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Knoxville налягане има ли на загряло дв. в маркучите, ако има провери всички съединения да не сълзи от някоя скоба защото е възможно да взима въздух и да не ти сработва клапана на капачката в етап на вакум. В този случай приливника е с повишено ниво от това на което си го оставил преди да запалиш колата. Диагноза гарнитура на главата е най лесно да се каже, но не винаги е това. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверявано е, благодаря за съвета. Все пак мога да го направя отново. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега реши ли проблема с тия вентилатори и прегряването какво се оказа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...