desko 6 #1 Публикувано 11 Септември, 2018 Здравейте, имам нужда от помощ. Колата е Акорд 1.8/136; F18b2. Да уточня, че колата е с климатроник. Някой знае ли дали вентилаторите за охлаждане имат степени. При включване на климатроника включват и двата. При изключен климатроник, когато колата загрее отново включват двата вентилатора едновременно. Дали това е нормално. Основния проблем, е че напоследък включването на вентилаторите започна да става доста по късно и при по-висока температура от преди, и съответно колата започна да загрява. Та затова питам дали при включване на климатроника не трябва да включи единия, а при достигане на определена температура тогава да включва и втория? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #2 Отговорено 11 Септември, 2018 При мен климатроникът винаги включва двата. При другите ситуации не съм наблюдавал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
desko 6 #3 Отговорено 11 Септември, 2018 Благодаря, значи е нормално да включват двата едновременно. Ще трябва явно да търся проблема в датчика, който ги включва когато колата загрее. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_pileto_ 44 #4 Отговорено 12 Септември, 2018 Аз незная да имат степени. Термо ключа, който включва перките си провери, и смени ако трябва. При мен (F20B6), според инфоборда който имам, перките се включват при около 97-98'C, и се изключват при около 94-95'. Термоключа е един и същи при теб и мен. Успех. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #5 Отговорено 13 Септември, 2018 Снощи направих една кратка разходка и като паркирах, вдигнах капака. След 10-тина секунди, докато оглеждам какво се случва, се включиха и двете перки едновременно, после се и изключиха едновременно, така че явно е както колегата над мен каза. Климатроникът не съм го включвал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
desko 6 #6 Отговорено 13 Септември, 2018 Цитат Аз незная да имат степени. Термо ключа, който включва перките си провери, и смени ако трябва. При мен (F20B6), според инфоборда който имам, перките се включват при около 97-98'C, и се изключват при около 94-95'. Термоключа е един и същи при теб и мен. Успех. Да аз също имам инфоборд, и до скоро перките включваха на 96.1'С, но отскоро започнаха да включват на 98-100'С! А термо ключа е може би този, който е над термостата? Благодаря на отзовалите се колеги. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_pileto_ 44 #7 Отговорено 13 Септември, 2018 Термо ключа е с зелената буксата, отгоре стояща, на 10см от втек клапана.... Ако закъсиш буксата с кламер примерно, би трябвало да ти се пускат перките (при работещ мотор разбира се). п.п. Аз 100-102'C съм виждал на инфоборда ми само един път за 10години, на магистралата с 140, климатик, и външна Т' около 37' . Така че тествай задължително термоключа. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Д.Методиев 8 #8 Отговорено 16 Октомври, 2018 Имах същия проблем. Вкл перките късно на около 99 -102°. Проблема беше ,че маркучето което излиза от радиатора и влиза в разширителното казанче от страната на радиатора изпускаше вода и там където е датчика (в най горната част на радиатора) нямаше вода. Проблема се оправи с една скоба. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda5500 2 #9 Отговорено 16 Октомври, 2018 Имах същия проблем. Първо смених датчика, който е до термостата и не се оправи. Оказа се, че е термостата. Не се отваряше напълно и не може да загрее достатъчно датчика, за да включи перката. Ако маркуча, който излиза от термостата и отива в горната част на радиатора (при капачката) не е еднакво твърд и горещ колкото долния на радиатора си за термостат 100% Само имай предвид, че ако си я караш колата и решиш да спеш и да провериш това, което ти казах може да не усетиш разлика в температурата, тъй като всичко близо до двигателя си се загрява почти еднакво. Най добре е да си я запалиш на паркинга и да изчакаш да загрее. Проверявай дали същия горен маркуч се загрява след 80-90 градуса. Ако не става горещ, или не се втвърдява значи термостата и при теб не се отваря напълно. П.П. ако се окаже термостат и решиш да си го сменяш много внимавай с болтовете, които стягат корубата да не превъртят заедно с втулките, в които се навиват болтовете, че голяма мъка е след това. Казвам ти го от опит :-) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #10 Отговорено 16 Октомври, 2018 (Редактирано) След сменен термостат аз продължавам да имам проблем с изхвърляне на антифриз от маркуча към разширителния съд, така че по мое мнение и това не е 100% решение. Очаквам колегата да покаже къде е поставил скоба, за да пробвам и аз. За болтовете напълно подкрепям, не знам кой какво е правил преди да взема колата, но сваляхме над 2 часа термостата, а принципно е работа за около 10 минути. Редактирано 16 Октомври, 2018 от Knoxville Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #11 Отговорено 18 Октомври, 2018 Ако при махане на капачката на радиатора (не разширителния съд) антифриза не е до горе, а имаш, било то и малко въздух, значи имаш издухана гарнитура на главата. Има ли въздух, датчика не задейства или при по висока температура задейства перките. Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stoimirov 1 #12 Отговорено 23 Октомври, 2018 В крайна сметка, нормална ли е такава температура на включване на перката - 98-99 градуса? Защото и при мен е на толкова - F20b7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokosbagen 0 #13 Отговорено 1 Ноември, 2018 При мен (F20B6) на 98 градуса включват двата вентилатора и на 91 изключват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokosbagen 0 #14 Отговорено 1 Ноември, 2018 (Редактирано) преди 57 минути, kokosbagen написа: Това е схемата на управление на двата вентилатора. Вижда се, че работят заедно, без степени (на пълна мощност). Редактирано 1 Ноември, 2018 от kokosbagen Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #15 Отговорено 3 Ноември, 2018 На 16.10.2018 г. at 11:19, Knoxville написа: След сменен термостат аз продължавам да имам проблем с изхвърляне на антифриз от маркуча към разширителния съд, така че по мое мнение и това не е 100% решение. Очаквам колегата да покаже къде е поставил скоба, за да пробвам и аз. За болтовете напълно подкрепям, не знам кой какво е правил преди да взема колата, но сваляхме над 2 часа термостата, а принципно е работа за около 10 минути. Смени капачката на радиатора и обезвъздуши на пуснато парно. Ако има АГУ, къде е вързан изпарителя? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #16 Отговорено 5 Ноември, 2018 Няма газ, капачката е сменена и е обезвъждушено. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #17 Отговорено 5 Ноември, 2018 Knoxville налягане има ли на загряло дв. в маркучите, ако има провери всички съединения да не сълзи от някоя скоба защото е възможно да взима въздух и да не ти сработва клапана на капачката в етап на вакум. В този случай приливника е с повишено ниво от това на което си го оставил преди да запалиш колата. Диагноза гарнитура на главата е най лесно да се каже, но не винаги е това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #18 Отговорено 6 Ноември, 2018 Проверявано е, благодаря за съвета. Все пак мога да го направя отново. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokyo 27 #19 Отговорено 28 Август, 2019 Колега реши ли проблема с тия вентилатори и прегряването какво се оказа? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове