teodor_tsonev 54 #1 Публикувано 10 Септември, 2018 (Редактирано) Пускам темата и ще споделя моят опит, защото не видях да има подобна и може да е от полза за някои хора, които обичат сами да си "чоплят" по колата. Ако някой знае друг метод нека да сподели. Темата не е само за Сивик естествено и ако някой модератор реши може да я премести в Полезна информация за всяка Хонда Цялата манипулация ми отне около 2 часа, но можех да я свърша и за доста по-малко. Аз използвах следното: 1. Пет броя водна шкурка - 600, 800, 1000, 2000, 3000; 2. Полираща паста 2бр. на 3М - 09374 за грубо полиране и 09375 за фино; 3. Лак с UV защита - Lens clear; Всичко съм правил на ръка, без машинки. Става бързо. Важно е да поливате с вода при шкуренето с водна шкурка, аз използвах пулверизатор. Някои хора препоръчват да не се полира след шкуренето, а направо да се нанесе лака, защото хваща по-добре, но на мен ми се сториха доста мътни фаровете, дори след последната 3000 шкурка, а и ми се щеше да си направя експеримента и ги полирах. Пастите, които използвах са за ръчно полиране и вършат страхотна работа. Изполвах две домакински гъбички за двете пасти и полирането става за минута две с няколко кръгови движения. Очаквах да търкам много, понеже нямам машина, но за моя радост не бе така. Фаровете светнаха още след първата паста, ако някой иска може да си спести тази за фино, особено ако ще слага лак. След полирането е важно да почистите добре фаровете с обезмаслител преди да нанесете лака. Аз нанесох две ръце лак. Пръска се от 20-30см. разстояние и след първото нанасяне се чака 15-20 минути преди второто. При мен след първото нанасяне фаровете станаха кристални, имах чувството, че няма стъкло и мога да бръкна вътре След второто нанасяне се образува така наречената "портокалова кора", но не е болка за умиране. Най-добрият вариант е след полирането да се използва защитно фолио на 3М, но не ми се сваляше фара, а и не бях сигурен, че ще мога да го залепя добре. Ето и малко снимки: След упешният екперимент на моята кола трябваше да полирам и фаровете на Маздата на приятелката ми. При Маздата ефекта беше още по-добър, защото рефлекторите са и по-запазени. Ще видя колко време ще издържи, но поне пастите и лака са икономични, най-вероятно ще сменим колите преди да свършат Редактирано 10 Септември, 2018 от teodor_tsonev 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Николай Димитров 8 #2 Отговорено 11 Септември, 2018 Колега има ли сега някаква промяна в светенето на фаровете? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 54 #3 Отговорено 11 Септември, 2018 Да, както се вижда на снимките, пластмасата на левият ми фар беше в много лошо състояние. Сега светят по-добре. Все пак ако имаш проблеми с осветеността може би твоите трябва да се рециклират. Т.е. освен полиране да се смени покритието на рефлекторите, обработката на рефлекторите се нарича алуминизиране. Рециклирането върви м/у 250-300лв. за двата фара. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nunezz 22 #4 Отговорено 11 Септември, 2018 Аз знам, с WD 40... пръс, пръс, бършеш и айде Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Varz 34 #5 Отговорено 10 Октомври, 2018 Колега, ако не е тайна откъде си взе пастите и лака? Като се поразтърсих се оказа, че не на много места внасят 3М (особено по големите вериги), пък да тръгна ей така на сляпо по малките магазинчета ми се струва малко загуба на време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 54 #6 Отговорено 10 Октомври, 2018 Аз си ги поръчах от тук, но ги има и на други места. Нарочно не съм писал от къде в първият пост за да не се сметне за реклама. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slavib 6 #7 Отговорено 20 Август, 2019 Запалих се Колега имам три въпроса По колко време търкаш на ръка с всяка от шкурките - или друг критерий Какво количество от пастата отива за два фара - питам защото може би има и разфасовки от 100 гр. Пререди да пръскаш с лака защитаваш ли останалите чати на колата от него ли не пречи че ще се напръскат Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #8 Отговорено 20 Август, 2019 Аз си купих нови на Депо за 250 по спомен. 2 години никакви грижи. Шарката на рефлектора е като при оригиналните. Много съм доволен. Мита за лошата осветеност на модела, рязко се стопи. Малко коли могат да се похвалят с такава видимост! Тия дето алуминизират за 300 лв. да се гръмнат. Пластмасата е опечена отдавна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2834 #9 Отговорено 20 Август, 2019 преди 53 минути, goldbyrk написа: Аз си купих нови на Депо за 250 по спомен. 2 години никакви грижи. От къде ги купи, колега? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #10 Отговорено 20 Август, 2019 Аутопауър ако не се лъжа 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #11 Отговорено 21 Август, 2019 (Редактирано) 22 hours ago, slavib said: Запалих се Колега имам три въпроса По колко време търкаш на ръка с всяка от шкурките - или друг критерий Какво количество от пастата отива за два фара - питам защото може би има и разфасовки от 100 гр. Пререди да пръскаш с лака защитаваш ли останалите чати на колата от него ли не пречи че ще се напръскат Става с дрелка или винтоверт с регулируеми обороти има накрайник с гъба за целта за пастата. На ръка се търка с шкурката без паста и се полива с вода докато се свали тава жълтениканото от фаровете. Аз използвах паста за фаровете на К2 мисля че беше 60мл остана доста поне за още 3 пъти че и повече. Използвах само 2000 шкурка. Това е пастата https://unique.bg/грижа-за-екстериора/възстановяваща-и-полираща-паста-k2-46507.html Ефекта е същия на колегата не съм слагал лак,за 4 мес през лятото не са мръднал и, дори да ми се налага да ги освежава всяка година пак не е цената на 3м https://www.olx.bg/ad/3m-pasta-za-polirane-CID360-ID5gCVU.html Редактирано 21 Август, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #12 Отговорено 23 Август, 2019 Абе и аз съм полирал старите, та знам колко държат... Не се забелязва, защото се случва постепенно. Истината е, че за под година пак стават леш. Не си струва за мен, точно от фарове да пестя. По големият проблем не е от стъклото а от рефлектора. Обикновено старият е изгорял над крушката и от там пада отразеността, осветеността. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #13 Отговорено 23 Август, 2019 Преди 2 часа, goldbyrk написа: Обикновено старият е изгорял над крушката и от там пада отразеността, осветеността. ........ ииии пращаш/те за рециклиране. Аз го играх тоя филм с англичанката. Пратих ги на един пич в Плевен, върна ми ги след седмица, сложих Philips extreme vision 130%......... и прогледнах 😉😉 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #14 Отговорено 23 Август, 2019 Въпроса е, че за парите които струва рециклирането, ще си купиш нови. Пластмасите по фара са остарели и изпечени. Новите са с добро качество и пасват добре . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 54 #15 Отговорено 7 Декември, 2019 На 20.08.2019 г. at 21:52, slavib написа: Запалих се Колега имам три въпроса По колко време търкаш на ръка с всяка от шкурките - или друг критерий Какво количество от пастата отива за два фара - питам защото може би има и разфасовки от 100 гр. Пререди да пръскаш с лака защитаваш ли останалите чати на колата от него ли не пречи че ще се напръскат Малко късно отговарям, но... - Времето за търкане е относително, гледам да са изтъркани равномерно със всички номера шкурки. - Количеството е малко, колкото по-малка разфасовка намериш, толкова по-добре. Можеби 2-3 капки на фар. - Избери си: Или полираш (ако ти се дават пари, лепиш и фолио след това), или пръскаш с лак след шкурката. Не слагай лак ако си ги полирал. Аз направих тази грешка и лака издържа по-малко от година. Сега ги пръснах пак без да полирам и ще видя колко ще издържи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 54 #16 Отговорено 7 Декември, 2019 На 21.08.2019 г. at 20:10, CARPERA написа: Става с дрелка или винтоверт с регулируеми обороти има накрайник с гъба за целта за пастата. На ръка се търка с шкурката без паста и се полива с вода докато се свали тава жълтениканото от фаровете. Аз използвах паста за фаровете на К2 мисля че беше 60мл остана доста поне за още 3 пъти че и повече. Използвах само 2000 шкурка. Това е пастата https://unique.bg/грижа-за-екстериора/възстановяваща-и-полираща-паста-k2-46507.html Ефекта е същия на колегата не съм слагал лак,за 4 мес през лятото не са мръднал и, дори да ми се налага да ги освежава всяка година пак не е цената на 3м https://www.olx.bg/ad/3m-pasta-za-polirane-CID360-ID5gCVU.html Има си пасти за ръчно полиране, има и за машинно, тези които съм дал аз на 3м са за ръчно, дал съм линкове. Струват 15лв. за 250мл, твоята която си дал излиза даже по-скъпо, защото е 60гр. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове