Jump to content
to-shiba

Смяна на свещи и проблем с работата на двигателя

Recommended Posts

Здравейте, имам няколко въпроса и се надявам да ми помогнете. Закарах колата (сивик 2004, 1.6i, 110 кс.) на майстор заради странно играене на мощността, усеща се като някакво прескачане на двигателя, но не се забелязва промяна в оборотите. Смениха ми свещите преполагайки, че е от това, но проблема остана малко по-незабележим, но пак се усеща и двигателя работи по шумно след смяната. При смяната на свещите казаха, че едната е омаслена и смениха гарнитура на капака на цилиндровата глава. Искам да ви попитам от какво според вас може да е проблема с мощността. Имам и един въпрос, за което не съм доста запознат е дали при смяна на гарнитурата трябва да сменя и маслото, защото в сервиза казаха, че не е нужно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда от смяна на маслото. Не съм сигурен, но проблема ти може да е от частично запушени ЕГР пътища.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А от коя страна беше омаслена свещта точно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, ruil4o написа:

Няма нужда от смяна на маслото. Не съм сигурен, но проблема ти може да е от частично запушени ЕГР пътища.

Възмо ли е някоя добавка да помогне, ако е това проблема.

Преди 8 часа, dindin написа:

А от коя страна беше омаслена свещта точно?

Не ми казаха от коя страна е омаслена. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, с добавка няма да стане.

 

Ако никога не са чистени пътищата, добре е да се направи. Със сигурност ще има нижда. Не е лесно, защото се разглобява доста, докато се свали плочката, която е между входящия колектор и главата на двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, ruil4o написа:

Не, с добавка няма да стане.

 

Ако никога не са чистени пътищата, добре е да се направи. Със сигурност ще има нижда. Не е лесно, защото се разглобява доста, докато се свали плочката, която е между входящия колектор и главата на двигателя.

Мамка му това някой сакат майстор ще омаже всичко :(. А възможно ли е пак свещите да са проблема. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, to-shiba написа:

А възможно ли е пак свещите да са проблема. 

Почти е невъзможно.

Проблемът е другаде.

Както каза колегата ruil4o, ако никога не са чистени EGR пътищата, добре е да се почистят. Друго, което може да прави проблем е нещо по запалителната система. Кабели към свещите, бобина, комутатор.

Трето - клапани и/или други вече по сложни неща, но с гадаене няма да стане.

Трябва си кадърна диагностика, при кадърен човек.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
27 minutes ago, dandilov said:

….да прави проблем е нещо по запалителната система. Кабели към свещите.

Трето - клапани

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

Почти е невъзможно.

Проблемът е другаде.

Както каза колегата ruil4o, ако никога не са чистени EGR пътищата, добре е да се почистят. Друго, което може да прави проблем е нещо по запалителната система. Кабели към свещите, бобина, комутатор.

Трето - клапани и/или други вече по сложни неща, но с гадаене няма да стане.

Трябва си кадърна диагностика, при кадърен човек.

Благодаря на всички за отговорите!

Друго нещо което не съм сигурен дали е нормално и при другата ми хонда го имаше, като включа светлините и оборотите се повишат и колата започва да работи по друг начин и след като ги изключа се успокоява. И другото което е като изключа двигателя се тресе цялата кола. Прикачената снимка са старите ми свещи (ngk zfr5f-11) и опаковката на новите. 

IMG_20180824_163303.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Japanese fever написа:

Кога точно се появява това "играене на мощността" - в движение, когато си на скорост или само на свободна, когато си на място?

Едно уточнение към Japanese fever - на свободна, и когато е на място, няма как да му "играе мощността"... ;):D

А и тези свещи се сменят на макс. 40 000 км.

@to-shiba

Svesht_2018.thumb.jpg.5028f60ce7cf554810856d0cf0fa0a29.jpg

Този кафяв налеп, по изолатора се получава, когато уплътнението на тръбата за свещта е за смяна. Пропуска по малко масло и то се изпича по свещта.

148588791_SEALSPARKPLUGTUBE.thumb.jpg.eba053b0789ab0d7464dff8236f3851a.jpg

За двигател D16V1 (това е твоят двигател, нали?), уплътнението е №6. Над снимката е посочен и оригиналният номер на Хонда. Трябват ти 4 бр. такива.

 

Другото омасляване - по резбата на свещта, говори за масло в цилиндъра. Най-често в този случай са за смяна гумичките на клапаните. Това е и най-лекият вариант. Дано да е то. Иначе по-тежкият случай е сегменти на буталата.

До тук видимите проблеми, които е наложително да оправиш са:

1. Уплътненията на тръбите за свещтите.

2. Гумички на клапани.

3. Да добавим и EGR пътищата, които при горене на масло се запушват задължително.

4. Диагностика на запалителната система от комутатора, през кабелите та до бобините. Много ме съмнява, че имаш скапана бобина, а може и да не е само една. Като гледам колко е голямо разстоянието между електродите на свещите, като нищо може да е пробила някоя - друга бобина.

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих предложил и още нещо: много често основният проблем за придърпвания/играене на мощността е неправилни горивно-въздушни смеси. Това е адски често срещано. Но лошото е ,че причините за това са много. Трябва си четене на грешките с диагностика и да се обърне внимание от какво са причинени тези грешки. Това е с цел, да се тръгне поне отнякъде.Бих казал, че масово разбиране измежду разни 'майстори' , но и потребители е ,че грешките са само някакви работи дето пречат на работата на колата и трябва да се трият. Като ги изтриеш, ако проблемут не е отстранен ,пак излизат.Грешките се наричат 'диагностични проблемни кодове' в буквален превод. Използват се за диагностика на проблемите на автомобила. Или поне откъде може да тръгнеш. Казвам го , не за да давам акъл , а споделям опит като потребител. До преди известно време цялото ми семейство и аз мислехме ,че грешките са 'бъгове' едва ли не. Затова съвет : прочитане на грешки и след това интерпретация от някой , който разбира от такива неща. Нищо чудно да имаш една p0171 бедна смес. После трябва да се търсят причините.Ако са задръстени егр пътища , със сигурност ще имаш грешка , която те насочва направо натам. Успех!

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло в цилиндрите не е от бедна смес. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тресенето при изключване на двигателя -имаш скъсан/и   тампон на двигателя .Обърни първо внимание на предния тампон ,който е между радиатора за антифриза и двигателя .Зад двигателя има още един тампон в пластмасов корпус -виж и него .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.08.2018 г. at 17:52, Japanese fever написа:

Кога точно се появява това "играене на мощността" - в движение, когато си на скорост или само на свободна, когато си на място? 

"Играенето на мощността" се получава на място на празен ход, може би не съм се изказал правилно, но така го определям, като пректъсване или играене на мощността. За останалите съвети ще се търси майстор, защото нямам удобно място за работа по колата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Невъзможно ли е да е МАП сензор ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко извън темата, но и при вас ли подскача толкова много 7 генерация, защото при мен е нещо страшно, все едно карам джип в някоя градина пълна с неравности. На прегледа на ходова част всичко беше наред малко накъсани шарнири и долни и горни, но здрави, от които съм сменил долните и още повече скачам сега :/

Редактирано от to-shiba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ако някой следи темата все още, отново се наложи да се махнат свещите, за да се провери компресията на двигателя и отново същата свещ беше омаслена. Възможно ли е майстора който е сменил гарнитурата на капака да си е оставил ръцете там или има друг проблем, който да омаслява тази свещ. При меренето на компресията се откри, че има разминаване и е нужен реглаж на клапаните, което е възможно да е причината за проблема по-горе. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разминаването на стойността на компресията между цилиндрите означава загуба на такава. Причините за това може да са: износени сегменти, спукана гарнитура на главата ( това е ,което аз знам) 

 Може да има и друга причина, колегите ще кажат. Проблемът не е от реглажа на клапаните, със сигурност. Трябва ти добър сервиз, да ти обърнат внимание. Колкото до оставянето на ръцете, може и да е така , понеже според мен не могат да ти открият реалния проблем. Смяната на гарнитура на капака на главата не води до нищо, всвен да не ти тече масло извън двигателя. Колегата по горе е казал ,че ти трябва смяна на уплътнението на тръбата на свещта. Това ще те лиши от маслото по керамичната изолация на свещта.  Маслото по резбата в комбинация с разлики в компресията почти със сигурност значи сегменти. Успех!

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не значи.

Може точно от нерегулирани клапани да идва неравномерната работа и разликата в налягането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...