Jump to content
Slavko

Автоматична кутия или вътрешни карета

Recommended Posts

      Здравейте колеги

Следя форума почти две години но до сега не ми се е налагало да търся съвет. Автомобила е CR-V 3 2008 г., бензин 2,0 ,автоматична кутия , с газов инжекцион . От около два месеца се усеща нещо като вибрация или може би придърпване /все едно че автомобила набира скорост на неравен участък /  и то само при скорост 40 км/ч . , 1500 оборота на 4 предавка при леко подаване на газ  и то не винаги ,вчера се опитах да пресъздам това придърпване и не успях.При по ниски  или по високи обороти или при друга скорост няма и помен от това  . С един колега се опитахме да диагностицираме проблема  и стигнахме до извода че вероятно е или вътрешни карета или хидротрансформатора на скоростната кутия .

       Говорих по телефона с МиД авто Варна / бяха изключително любезни/ но според тях тази вибрация  /според моите обяснения по телефона / не е от хидротрансформатора...за една друга фирма просто не ми се говори , там отговора беше "на ясна сме с проблема но ще струва около 2000 лв."- дори не изчакаха да се изкажа .

        Тук  в форума прочетох че един колега е имал същия проблем но се е оправил от само себе си..което някак не ми се вярва....със сигурност не е от газовия инжекцион защото го прави и на бензин.

     Ако някой колега се е сблъсквал с подобен проблем ще го помоля да сподели как го е решил . Какъв е най точния  метод за диагностика на вътрешните карета /в момента и двете имат по около 1 мм. луфт спрямо полуоската / и хидротрансформатора и какви са симптомите... а и още нещо висящия лагер на кардана трябва ли да има луфт /образно казано когато разклатиш кардана нагоре и надолу/...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото на какъв пробег е? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 000 км.  / преди 2 години /  смених 3 л. -както го дават по книжката  и сега преди една седмица 3л. -маслото е оригинално хонда ATF -DW1 ...цялото не е сменяно 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

малко вероятно е да са карета според мен. Аз имах проблем с вътрешните карета преди време, но проблема беше много ясно изразена вибрация във волана, и то само в режим на ускорение. Най-ясно изразена около 90-100 км/ч скорост. Напъната на трета, вибрираше здраво. А иначе, при плавно ускорение, по не се усещаше. Колата беше с ръчна кутия, но на не много голям пробег - около 140к км, без ГИ. След смяна на каретата, нещата заспаха.

Ако не се лъжа, колкото и странно да звучи, каретата на автомата и на ръчката са еднакви..... при положение, че решиш да пробваш с карета.

Успех с диагностиката. Ще следя темата колкото мога, че аз отскоро съм с автомат, пък и газификация ще предстои вероятно..

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го прави и при бензин и на газ ли? Опиши това подърпване. Не иска да смени предавка, забавя или какво или прекъсва нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Здравей колега,

Имах същите симптоми на същият автомибил и се оказа вътрешно каре. Рециклираха го в "Жизет" и от тогава съм минал повече от 20 000 км. без проблеми.

 

Поздрави.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи направих няколко опита и накрая установих кога го прави . Когато натиснеш леко педала и ускориш  до около 45-50 км. е вече на 3 скорост в този момент отпускаш педала ,автомата превключва на четвърта ,след малко скоростта пада на 40 км. оборотомера също пада до 1000  и тогава като написнеш съвсем леко педала да ускориш обортомера отива на 1500  и  в този момент /при 40 км. и при 1500 оборот / се получава това  бих казал придърпване или вибрация , все едно че пътя е на вълни и автомобила се ускорява  -не знам дали го обясних добре. При всички други условия няма и помен от придърпване или вибрация . При по голям баир тя просто си превключва на трета и там няма вибрации също и при по силно натискане на педала  , по надолнище и по равно просто си се ускорява ,прави го само при много леко изкачване /бих казал едва забележимо т.е при много леко натоварване /. Успях да я задържа при това положение 20 метра  и докато се ослушвах  всичко се нормализира . Явно нещо  ще аварира но  е в начален стадии. ..Ако е каре не е проблем то ще се доразбие и ще се разбере , но да не е хидротрансформатора защото ако се разбие много няма да може да се рециклира  и ще трябва нов ..а той струва доста пари ,въпреки че от МиД авто Варна казах че според тях не е от там ...   дано успях да обясня ...

      Прави го и на бензин и на газ. Превключва си нормално автомата ..върви като "тролей"  почти не се усеща превключването. Единственото нещо което чувам от автомата е когато превключва от D на R и обратно съвсем леко бих казал тупване , така си беше като я купих, преди две години в Бултрако казаха че това си е нормално...и автомата и задния дифернциал са напълно изправни....е не че няма да се повреди нещо ...но колкото по малко толкова по  добре ..

Редактирано от Slavko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно, както го описваш беше и при мен.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.08.2018 г. at 11:46, Slavko написа:

Снощи направих няколко опита и накрая установих кога го прави . Когато натиснеш леко педала и ускориш  до около 45-50 км. е вече на 3 скорост в този момент отпускаш педала ,автомата превключва на четвърта ,след малко скоростта пада на 40 км. оборотомера също пада до 1000  и тогава като написнеш съвсем леко педала да ускориш обортомера отива на 1500  и  в този момент /при 40 км. и при 1500 оборот / се получава това  бих казал придърпване или вибрация , все едно че пътя е на вълни и автомобила се ускорява  -не знам дали го обясних добре. При всички други условия няма и помен от придърпване или вибрация . При по голям баир тя просто си превключва на трета и там няма вибрации също и при по силно натискане на педала  , по надолнище и по равно просто си се ускорява ,прави го само при много леко изкачване /бих казал едва забележимо т.е при много леко натоварване /. Успях да я задържа при това положение 20 метра  и докато се ослушвах  всичко се нормализира . Явно нещо  ще аварира но  е в начален стадии. ..Ако е каре не е проблем то ще се доразбие и ще се разбере , но да не е хидротрансформатора защото ако се разбие много няма да може да се рециклира  и ще трябва нов ..а той струва доста пари ,въпреки че от МиД авто Варна казах че според тях не е от там ...   дано успях да обясня ...

      Прави го и на бензин и на газ. Превключва си нормално автомата ..върви като "тролей"  почти не се усеща превключването. Единственото нещо което чувам от автомата е когато превключва от D на R и обратно съвсем леко бих казал тупване , така си беше като я купих, преди две години в Бултрако казаха че това си е нормално...и автомата и задния дифернциал са напълно изправни....е не че няма да се повреди нещо ...но колкото по малко толкова по  добре ..

Първо, за да смениш напълно маслото по този начин който си почнал ти трябват още 2ве смени по 3 л. Незнам защо го взимаш от Бултрако като тук във форума идва доста по евтино за литър.

https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1-0-946-l.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро колеги 

    Да колега абсолютно си прав за маслото, цената в Бултрако е 40 лв. за литър , и следващия път ще си поръчам и ще го сменя още два пъти . Благодаря за линка.

     Колегата dent май ще се окаже прав .Снощи прегледахме каретата по следния начин .Когато проверихме лявото вдигнахме от дясната страна и с леки движения въртяхме дясното колело т.е. придаваме движение през диференциала и обратно за лявото и в двете карета има луфтове но в дясното е осезаем и самата полуоска към колелото се мести в аксиална посока /нагоре и надолу/ опасявам се обаче че има и движение в шлиците към междинния лагер , другата също има луфт и се мести но по-малко. До колкото знам от литературата вътре са на иглени лагери и  не трябва да има луфтове. Ако ми остане време в събота ще сваля лявото каре /там не се налага да се точи маслото а и то е по разбито/ и ще видим вътре какво е положението , но според мен като го сваля ще "хлопа" още по -вече когато не е на автомобила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, интересно как много колеги пропускат тази тема за  ОБЩИТЕ ПОРЪЧКИ в форума. а тя е направена за да си помогнем и да спестим доста пари от фирмите  като Бултрако  които ни обират,има доста хубави и евтини оригинални неща

Ето https://forums.hondabg.com/forum/27-общи-поръчки-от-страната-и-чужбина/

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

   Преди малко говори с Жизел, тяхната цена за рециклиране на вътрешно каре е около 220 лв. Говорих с представители на Febest при тях цената на вътрешното дясно каре в момента е 120 лв. комплект , бихте ли споделили кое е за предпочитане рециклирано старо или ново неоригинално...за оригинално е ясно..там цените сериозни....колегата сподели че с рециклирано кара вече 20 000 км. и няма проблеми...а някой монтирал ли е ново на Febest или от друг производител...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Здрасти колега,
Аз искам до допълня нещо от предният си коментар - Пред мен не беше представена въобще алтернатива за смяна на карето, даже напротив, майтора каза че това каре отделно не се продава и единствената алтернатива е рециклиране. Инъче диагнозата "вътрешно каре", майстора даде само по моето описане на проблема. Няма да споменавам името на майстора, защото вече не го посещавам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги 

Ето до къде стигнаха нещата. Сменихме дясното каре и резултата е почти никакъв.На оригиналното му нямаше абсолютно нищо дори и минимално износване, вътре си беше като ново,а лявото според специалисти е здраво. Това което ми направи впечатление е че смазката вътре беше почти течна /светлокафява - вероятно такава трябва да бъде/. Сега ще си поръчам масло от общите поръчки и ще подменя маслото на скоростната кутия .

      Тук имам един въпрос . Когато ми докараха колата не знаех как се мери маслото . Измерих го на работещ двигател на позиция P /така ми казаха/ и тогава нивото беше точно на средата между двата белега . След първата смяна в Бултрако като го проверих по начина описан в книжката /между 60- 90 секунда след като се угаси двигателя/ се оказа на долната граница.Преди няколко месеца като го смених му налях 2,5 л./както е по книжка/ ,след като загря и го проверих беше поне 5 мм. под долната граница долях му половин литър т.е стана 3 л. и тогава нивото застана между белезите измерено по начина описан в книжката. След което го проверих /от любопитство/ при работещ двигател на позиция P - беше 1мм. под долната граница. Питам се коя е истината ?..да не би да е ниско нивото и от там да се появява това претрисане.   Със сигурност когато купих колата това го нямаше. 

 Бях във Варна в сервиза за автоматици МиД  /мога да кажа само  - чудесно отношение и изключително любезни хора/  обикаляхме по улиците на Варна известно време и в крайна сметка не можахме  да възпроизведем това претрисане  , след като се прибрах в нашия град го възпроизведох поне 5 пъти ??? 

  Колеги и още един въпрос бихте ли ми препоръчали сервиз / не зависимо къде в България/ в които могат да направят диагностика и да установи ме какъв е проблема ...по този начин с подмяната на това и онова просто няма да стане, а и парите не са малко за експерименти.Не е проблем известно време да се кара така тъй като рядко попада при тези условия ,но се притеснявам от по -големи поражения ако не се диагностицира и ремонтира на време.

Ще бъда благодарен за всякакви съвети.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 Този  е отгоре на кутията може да се почисти без да се точи маслото

20180906_183306.thumb.jpg.0116af427fe0206b2b49c004b77b3e28.jpg20180906_183321.thumb.jpg.5b31561ce4531e04b7e33fd4e447b845.jpg20180906_184307.thumb.jpg.00ab15ab8ae4f8df5d212714851275ca.jpg

 

Този е описания

20180909_121741.thumb.jpg.bf179f1283d849327104d74e42c6d6b5.jpg20180909_121749.thumb.jpg.a92617412422b30ee5aef9aa30553dc6.jpg

но се сваля при смяна на маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря !Събота и неделя ще ги огледам....дано излезе нещо такова. Правими впечатление че когато карам по дълго в един момент почти не се усеща ,а когато отива сутрин на работа го усещам по осезателно,дали зависи нещо от температурата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги

Има развитие по темата.Проблема е диагностициран благодарение на Любо от гр.Мартен /изключително любезе и отличен професионалист/. Към него ме насочи един познат със същите проблеми но с AUDI което е отремонтирано там и вече над 50 000 км.  си го кара без проблеми.Оказа се че е точно хидротрансформатора .

Е и аз като доста колеги направих проба с едното каре,но спрях до тук. В понеделник ще я закарам за ремонт и след ремонта ще напиша какво е станало. Между другото изчетох всички форуми и американски и руски и се оказа че този проблем на  Хонда съвсем не е единичен случай .Просто трябва да се диагностицира на време и да се вземат мерки в противен случай щетите стават необратими кутията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Този "хидротрансформатор" само на автоматичните кутии ли е (моята е с ръчни)? Защото все още не мога да открия проблема с вибрациите на моето ЦРВ, сменихме 2 вътрешни карета, те бяха в доста лошо състяние. Сега с двете нови на марка PASCAL е по-добре, но пак продължава да вибрира.

Редактирано от rambisimos

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да при автоматиците е.

Не си описал твоя проблем .

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е прав..опиши по подробно проблема..при каква скорост,обороти и т.н...а между другото на няколко места ми казаха че за Хонда трябват оригинални карета..аз смених само едното с febest,но при мен нещата бяха други ,но смятам да си върна старото ,че на това новото луфта му е два пъти по голям от на оригиналното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

Да споделя и аз моя проблем с автоматична скоростна кутия ако някой може да помогне с мнение мерси.

Проблема е следния при запалване има едно изчаткване и лек удар откъм скоростната кутия придружено с леко виене като на лагер което изчезва след 4-5секунди не го прави при всяко палене. Обновено е маслото с 4л като старото беше между черно с лек розъв отенък. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега

Моя съвет е да отидеш в специализиран сервиз.Това което описваш като масло е признак за прегряване на кутия или другия вариант да не е сменяно маслото никога.Почерняването се дължи на прегорели части от феродо.Може да бъде от хидрото ,но може и от съединителите на предавките ,те са от три до пет броя на предавка.Има начини за диагностика като се измерва налягането в съединитела...но трябва да е спец.сервиз.Пожелавам ти успех в диагностиката....и не се доверявай на случайни сервизи...ще ти излезе много скъпо...

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор ще направя още едно опресняване и ако не се подобри ще я върна на пазара някой англичанин да си я оправя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей отново проблема който описах има ли вероятност да е от селеноидите (ако ги сваля да ги почистя ) или от изтънели предни накладки 🤔 като обновявах маслото нямаше много стружки по пробката. Това е старото маслото  ако може да се прецени от снимката . Проблема е само и единствено при палене и отвреме на време при преминаване от N на R или от P на R.Screenshot_20190704-205342_Gallery.thumb.jpg.19fb1c7e53775d92b8c2bd5b5c498d41.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По добре сложи нещо за промивка и после смени цялото масло тук е описан един от възможните методи https://www.drive2.ru/l/1512328/ по добре е ако намериш да го измучиш с нещо. Вече има доста алтернативи на хондовското масло което е по тънко, някъде съм виждал да го наричат dextron 4 или 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Всякъква алтернативи и заместители ще  трябва после ремонт на кутията.

Само ATF-DW1 HONDA в кутията.

Каза колегата че нямало много стружки,то не трябва да има никакви, може само един много фин прах по магнитната глава на болта.

Може да се пробва цялостна смяна  с машина ,но мисля че вече е за ремонт кутията  или друг собственик  колата.

Пробвай да почистиш соленоидите преди всичко друго. 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Ioan написа:

По добре сложи нещо за промивка и после смени цялото масло тук е описан един от възможните методи https://www.drive2.ru/l/1512328/ по добре е ако намериш да го измучиш с нещо. Вече има доста алтернативи на хондовското масло което е по тънко, някъде съм виждал да го наричат dextron 4 или 5

Аз не ти препоръчвам да промиваш кутията..и в никакъв случай заместители на оригиналното масло..Да промива се но пак казвам в специализиран сервиз, там се промива не само кутията но охлаждащия радиатор и всички маслени пътища. Сменя се и филтъра. В това състояние в което се вижда маслото на снимката вероятно се е запушил и филтъра. Голяма част от феродото което се е отделило ,се е утаило по маслените пътища. Този номер с опресняването на маслото три пъти през 2-3000км. няма да ти помогне. За соленоидите не мога да кажа нищо,но със сигурност няма да навреди едно почистване,но се съмнявам проблема да е там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Утре ще отида до един сервиз да пуснат диагностика и да видя те какво ще кажат по въпроса. Маслото се обновява с масло на хонда 40£ са ми 4л. След сервиза мисля да сваля да почистя селвноидите те мисля че са два на една платформа с 4 пина. Доколкото знам този филтър в кутията се сменя само когато е свалена или 🤔.

Screenshot_20190705-181646_Gallery.jpg

Редактирано от Basatauser

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото в кутията /цялото/е 7 литра. Пълната смяна става с машина /но и по този начин остава около 1,5 л. в кутията -в  хидрото и в съединителите/ или като се свали кутията. Филтъра е външен и се намира под въздушния. Сменя се за пет минути /две скоби и два болта/,но трябва да се свали кутията на въздушния филтър. 

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Slavko написа:

Филтъра е външен и........

Номер да имаш наличен?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Slavko said:

Филтъра е външен и се намира под въздушния. Сменя се за пет минути /две скоби и два болта/,но трябва да се свали кутията на въздушния филтър. 

 

Поздрави

Нещо се бъркаш при CRV  няма външен филтър снимай го този филтър ако може на твоята кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е тоя филтър на снимката 🤔

maxresdefault.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този незнам защо е отдолу /поне така виждам на снимката/ но моя си е под въздушния филтър...но е същия като на снимката,сигурен съм че е на кутията....кутията е MR4A..пише го от страна кутията,можеш да го видиш с огледало ,ако е същия тип филтъра сие точно под кутията на въздушния. Напиши в google този тип и  ще изляза кутии / най често от руснаците обяви/ и така ще се ориентираш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, fenabg написа:

Номер да имаш наличен?

25430-plr-003

Поздрави

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега Slavko може ли да снимаш твоя, какъв е кода на твоя двигател.

Да тук ясно се вижда

https://www.b-parts.com/en/store/products/1705614/automatic-gearbox-honda-cr-v-iii-re_-20-i-4wd-mr4a-2006-2018

 

000000871951.thumb.jpeg.d765edfc35adb5b17130f486a1ebeea7.jpeg000000871949.thumb.jpeg.9535cab848c8c421ffe2213058a72cc8.jpeg

 В Бултрако варна казаха ли че имаш такъв.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става въпрос за филтър на ЦРВ 2010 не за Акорд или старото ЦРВ. Аз до колкото знам е в кутията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В линка е описано кое точно е CRV то и коя точно е кутията MR4A явно с външен филтър.

 

https://www.b-parts.com/en/store/products/1705614/automatic-gearbox-honda-cr-v-iii-re_-20-i-4wd-mr4a-2006-2018

 

Brand

HONDA

Year

2009

Model

CR-V III (RE_) [2006-2019]

Version

2.0 i 4WD (RE5) (150 hp) [2007-2019]

No. of Doors

5

Manufacturer Reference

MR4A

Engine

R20A2

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно някой от кутиите го имат излиза като резервна част 🤔

Screenshot_20190706-071204_Samsung Internet.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, CARPERA написа:

Колега Slavko може ли да снимаш твоя, какъв е кода на твоя двигател.

Да тук ясно се вижда

https://www.b-parts.com/en/store/products/1705614/automatic-gearbox-honda-cr-v-iii-re_-20-i-4wd-mr4a-2006-2018

 

000000871951.thumb.jpeg.d765edfc35adb5b17130f486a1ebeea7.jpeg000000871949.thumb.jpeg.9535cab848c8c421ffe2213058a72cc8.jpeg

 В Бултрако варна казаха ли че имаш такъв.

Аз лично си го смених...преди да реша проблема с хидрото....цената беше около 30-40 лв.двигатела е R20A2...ноември 2008 г. Ще го снимам още го кача ...в интерес на истината малко трудно се надуваше и си личеше като го обърнеш изтичаше масло омесено с феродо....явно никога не беше сменян...в тубата има клипчета как се сменя маслото и филтъра.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...