Jump to content
JHM

Потъва педала на спирачките

Recommended Posts

Здравейте,бих искал да питам за проблем с потъване на педала на спирачката на акорд 8 2009 2.2 i-dtec.Колата е на близък и неговите обяснения на проблема са ,че при запален двигател,при натискане на педала,потъва до долу.Казва също,че нивото на течността си е в норми и колата спирала.:blink:Някой от вас дали е имал на колата си такива проблеми и къде (кое) бихте съветвали да огледа за първопричина.Колата не е в Бг. и все още не е попаднал на качествен сервиз на който да има пълно доверие.

Благодаря предварително!:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, но до колкото знам от предишна комуникация с него,има симптоми на преплъзване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже се ползва една система за спирачките и съединителя,рядко но се случва при смяна на съединител и не добро обезвъздушаване  да потъва педала,но щом не е правил такава интервенция на първо четене е да погледне казанчето на спирачната течност макар,че там при Акорда има датчик и ще светне при ниско ниво.Много вероятно да е горната помпа (тази до педала) или усилватела на казанчето с течноста.

Приплъзването май няма нищо общо в случая.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въздух в системата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, Митко Йотов написа:

Понеже се ползва една система за спирачките и съединителя,рядко но се случва при смяна на съединител и не добро обезвъздушаване......

 

Митко, това удебеленото не го разбрах ?!? :)

Може би, или всъщност, предполагам какво имаш в предвид -  но според мен бъркаш .

Та - коя е тази една система и за спирачките и за съединителя ?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачната течност се използва и за помпите на съединителя.В повечето комплекти (демпфер,притескател и феродов) има и долна помпа,сменят се в комплект.При разкачването на помпата спирачната система се разхерметезира и тук е тънкият момент на обезвъздушаването,ако не се направи както трябва спирачките започват да `куцат`.Освен Акорда да е с жило,но това беше миналият век и аз не вярвам.

Емич ти се бъзикаш с мен.:rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко , ама въобще не се бъзикам с теб, а и нямам такова намерение:).

 

Цитат

Спирачната течност се използва и за помпите на съединителя.....

 

Тя, че спирачна течност се използва и за помпите на съединителя е ясно, но ето ти една примерна снимка, за да видиш къде бъркаш с това:

 

Цитат

Понеже се ползва една система за спирачките и съединителя,рядко но се случва при смяна на съединител и не добро обезвъздушаване......

 

5b323eb7ce920_.thumb.jpg.2dc5d251fa0f716bf47e692a69cbdc0b.jpg

 

Гледай горе в дясно,зад разпъващата щанга, където е хваната за бомбето :).

Ако не разбереш какво искам да ти кажа, ще ти го обясня после.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Айде темата на колегата отече.

Добре Емич ако имам нужда ще питам!;)

Заради скъсан маркуч към долната помпа и подмяната му с нов (в оторизиран сервиз) приятел вече две години се оплаква,че спирачките не са това което бяха.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко доуточнение по въпроса за педала.Есента е сменял накладки и спирачна течност,като манипулацията си я правил сам,което ме навежда на мисълта,че може да са направени пропуски от негова страна,:Dзащото не му е професията това.:D

Това означава,че може наистина да има въздух в системата и от там да започне проверката.:)Но как е карал от есента така идея нямам...?:huh:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3000км. е от мен,:D няма как.Сам ще го мисли и оправя,благодаря ви за насоките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Митко Йотов написа:

Спирачната течност се използва и за помпите на съединителя.В повечето комплекти (демпфер,притескател и феродов) има и долна помпа,сменят се в комплект.При разкачването на помпата спирачната система се разхерметезира и тук е тънкият момент на обезвъздушаването,ако не се направи както трябва спирачките започват да `куцат`.Освен Акорда да е с жило,но това беше миналият век и аз не вярвам.

Емич ти се бъзикаш с мен.:rolleyes:

 

Емича въобще не се бъзика с тебе. Единственото общо между двете системи, е че и на двете места се ползва една и съща течност. Аз не знам да има кола произведена последните 30 години, която да има ползва една система за съединител и спирачка. Най-малкото, ако системата беше една, щеше да има само едно казанче, а не отделни както е на акорда. Ако потъва педала на спирачката, вариантите са: сериозен теч, въздух в системата или умряла спирачна помпа. АБС помпата не вярвам да е дала фира - щяха да светнат лампите по таблото.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 24 минути, Wyvern написа:

 

Емича въобще не се бъзика с тебе. Единственото общо между двете системи, е че и на двете места се ползва една и съща течност. Аз не знам да има кола произведена последните 30 години, която да има ползва една система за съединител и спирачка. Най-малкото, ако системата беше една, щеше да има само едно казанче, а не отделни както е на акорда. Ако потъва педала на спирачката, вариантите са: сериозен теч, въздух в системата или умряла спирачна помпа. АБС помпата не вярвам да е дала фира - щяха да светнат лампите по таблото.

Ти не знаеш но повечето са така,с едно казанче.При немците е масово при франсетата също.

Това е само един линк но мога да ти пратя още 10 -     http://www.tdibg.net/obezvyzdushavane-spirachki-tdi/

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да уточня - като написах кола имах предвид Хонда. Немските и френските "коли" може и да са си така. Освен това ти пак се бъркаш - това че печката от линка ти има общо казанче със спирачната помпа съвсем не значи, че като сменяш съединител трябва да обезвъздушаваш спирачки. Просто не оставяш да влезе въздух в системата като следиш нивото в казанчето. Изпускаш и малката подробност, че при Акорда няма смяна на долната помпа на съединителя т.е. хидравличната система не се пипа изобщо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мите,  пак ти казвам че бъркаш.

Нарочно ти дадох снимката, за да видиш двете казанчета, ама не - после се сърдиш и обвиняваш, че те бъзикам, или се заяждам с теб (така беше писал един друг път, и ти обясних и тогава , а и сега - че не го правя).

Разбирам те , че се стремиш да помогнеш и споделяш нещата от твоят опит или това което си виждал, но когато грешиш (както в случая) насочваш колегата в неправилна посока, за да търси проблема.

 

Той пита за спирачките, а ти насочваш темата в друга посока и се получава това объркване :

Цитат

Да е сменял съединител скоро?......

Цитат

....Понеже се ползва една система за спирачките и съединителя,рядко но се случва при смяна на съединител и не добро обезвъздушаване......

 

Не се сърди , но в края на краищата, темата е за :  Хонда Акорд 8 ген. 2.2 i-DTEC  , а не за групата на ВАГ ,  немски, френски и други коли, за които споменаваш - има си разлики и особености.

 

Иначе, ясно е че проблема е свързан с някоя скапана помпа или въздух в системата, но щом момчето не разбира, по-добре да не пипа, а да намери кадърен сервиз/човек, да му оправи проблема. 

 

п.п. Забравих затова допълвам:- Дори при други коли, да се използва едно казанче за спирачната течност,, пак няма нищо общо спирачната система и системата на съединителя.

Просто това казанче е един разделен съд и от него се взима спирачна течност и за помпите на съединителя. Но така е направено/конструирано (на две отделения), че може да ти изтече течността за спирачките, но в отделението за съединителя да си има - и съответно обратния вариант.

Двете системи нямат нищо общо.

Редактирано от Emicha
допълване
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic: Моля, извинете ме за отклонението, но се получи под-тема в темата, където също има някои неща, които може да доведат до заблуда.

 

Дали е с едно или с две отделни казанчета - спирачната и тази на съединителя хидравлични системи са на практика разделени и независими. При две отделни казанчета са дори физически разделени и нямат никаква допирна точка. Изключително много коли, и то не отпреди 30 г., а много по-скоро произведени, са с едно общо казане и във всички, които съм виждал, казанчето е с такава структура, че при малко понижаване на нивото на течността, тя бива пак физически разделена на две части - една за съединителя и една за спирачките. Представлява просто преграда вътре в казанчето. Така дори и в едната система да има проблем, при който течността изтича напълно, другата продължава да работи с голям запас от течност, незавсимо от проблемната. Ако някъде има кола, при която казанчето не е така разделено, но е общо - то това е пълно малоумие от страна на инженерите на тази кола.

 

Тази структура на казанчето определя също и това, че дори едната система да не е обезвъздушена добре, това няма начин да повлияе на другата, защото въздухът трябва първо да мине през най-горната точка на казанчето. Затова е невъзможно е въздух от едната система да отиде в другата. Ето така изглежда казанче, за което говоря, в най-общ вид: 

Untitled.thumb.png.dbacc6273ac5f455ea5c2b2a0b31338b.png

 

Малко по-разумно е да има отделни казанчета, от гледна точка на смяна на течност, например. Даже рисунката не е точна. Обикновено капачката е над частта за спирачките, така че като се налива течност, първо да се напълни при тях. 

 

Недостатък на системата с едно казанче е в това, че понякога не може хубаво да се види дали има ли или няма течност в частта за съединителя и ако се разчита на нивото в частта за спирачките - човек може да се заблуди. 

 

Още веднъж моля да ме извините за отклонението, но исках да кажа, че дори и с общо казанче - няма как да навлезе въздух от спирачки към съединител и обратно. 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 26.06.2018 г. at 23:37, Japanese fever написа:

 

Няма такава простотия при Хондите. :lol: :lol: :lol:

 

 

 

Дали. Колата е 2009 год.

Не искам да се влиза в спорове,че ще станат три страници.

36430072_1864989870213761_1495667999430934528_n.jpg

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимката на колата от подписа ти ли е? Защото ако е така, за какъв съединител говорим тогава?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да. Просто нямах време да кача снимка по рано.Още повече ,че всички изказваме предположения, така както доктор слага диагноза във  форум, разлика няма!

Явно при колегите с дизел има разлика и от там идва разминаването както при мен така и при тях.Няма лошо, случват се и такива неща по някога.

Щом ме питаш за  - Защото ако е така, за какъв съединител говорим тогава?  явно не си разбрал какво пиша или или аз не съм го написал достатъчно разбираемо.Няма да се обяснявам повече. Човека да кара в сервиза.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз много добре разбирам какво пишеш, но ти не разбираш какво ти казват хората. Ако информацията в подписа ти е вярна, значи, че твоята кола е с автоматична скоростна кутия. От което следва, че при теб няма съединител, респективно и второ казанче за спирачна течност. Та разликата не идва от това дали колата е дизелова или бензинова, а от това дали е ръчка или автомат. И да, за диагнозите си прав, може никой от колегите да не е познал. Но едно е сигурно на 100% точно твоята диагноза е абсолютно грешна.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@JHM

 

Колега, друга възможна причина за увеличен ход на спирачния педал и все пак - спираща кола ("спираща" в случая е относително, просто осбственикът не изпада в толкова екстремни ситуации и успява да спре нормално дори само с единия мост / само с 2 от колелата, обяснение по-долу), може да бъде повреда в главния спирачен цилиндър, ако той не задържа налягане в единия кръг. Това може да е заради износени или повредени уплътнения. Тогава педалът има увеличен ход докато едното бутало опре или в другото или отзад в стената на цилиндъра, след което другият кръг вече заработва нормално и успява да предаде сила към спирачния апарат.

 

Мисля, че добър клип по въпроса е този: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Xk2zGvKfrhc

 

Има и други подобни, които обясняват такива случаи. 

 

I. Повредата се диагностицира без техника ако се натисне педалът и в първите няколко сантиметра (2-4) от хода му няма никаква реакция от спирачните апарати. Това е моментът, в който течността минава покрай повредените уплътнения, т.е. няма налягане в системата и всички колела се въртят свободно.

 

II. Втори начин за диагностициране без техника - проба за обезвъздушаване: повреденият кръг не може да се обезвъздуши, защото в него няма налягане. Могат да се обезвъздушат колелата само на единия мост или две по две разположени диагонално, в зависимост от свързването към главния цилиндър.

 

III. С техника се диагностицира още по-лесно - минава се през пункт за преглед на спирачки и на валовете се вижда веднага кои колела държат и кои - не.

 

Успех! Моля да пишеш като разбереш какъв е бил проблемът, темата е важна и интересна.  

 

 

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...