JHM 1800 #1 Публикувано 25 Юни, 2018 Здравейте,бих искал да питам за проблем с потъване на педала на спирачката на акорд 8 2009 2.2 i-dtec.Колата е на близък и неговите обяснения на проблема са ,че при запален двигател,при натискане на педала,потъва до долу.Казва също,че нивото на течността си е в норми и колата спирала.Някой от вас дали е имал на колата си такива проблеми и къде (кое) бихте съветвали да огледа за първопричина.Колата не е в Бг. и все още не е попаднал на качествен сервиз на който да има пълно доверие. Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #2 Отговорено 25 Юни, 2018 Да е сменял съединител скоро? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1800 #3 Отговорено 25 Юни, 2018 Не, но до колкото знам от предишна комуникация с него,има симптоми на преплъзване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #4 Отговорено 25 Юни, 2018 Понеже се ползва една система за спирачките и съединителя,рядко но се случва при смяна на съединител и не добро обезвъздушаване да потъва педала,но щом не е правил такава интервенция на първо четене е да погледне казанчето на спирачната течност макар,че там при Акорда има датчик и ще светне при ниско ниво.Много вероятно да е горната помпа (тази до педала) или усилватела на казанчето с течноста. Приплъзването май няма нищо общо в случая. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 177 #5 Отговорено 26 Юни, 2018 Въздух в системата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1864 #6 Отговорено 26 Юни, 2018 Преди 14 часа, Митко Йотов написа: Понеже се ползва една система за спирачките и съединителя,рядко но се случва при смяна на съединител и не добро обезвъздушаване...... Митко, това удебеленото не го разбрах ?!? Може би, или всъщност, предполагам какво имаш в предвид - но според мен бъркаш . Та - коя е тази една система и за спирачките и за съединителя ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #7 Отговорено 26 Юни, 2018 Спирачната течност се използва и за помпите на съединителя.В повечето комплекти (демпфер,притескател и феродов) има и долна помпа,сменят се в комплект.При разкачването на помпата спирачната система се разхерметезира и тук е тънкият момент на обезвъздушаването,ако не се направи както трябва спирачките започват да `куцат`.Освен Акорда да е с жило,но това беше миналият век и аз не вярвам. Емич ти се бъзикаш с мен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1864 #8 Отговорено 26 Юни, 2018 Митко , ама въобще не се бъзикам с теб, а и нямам такова намерение. Цитат Спирачната течност се използва и за помпите на съединителя..... Тя, че спирачна течност се използва и за помпите на съединителя е ясно, но ето ти една примерна снимка, за да видиш къде бъркаш с това: Цитат Понеже се ползва една система за спирачките и съединителя,рядко но се случва при смяна на съединител и не добро обезвъздушаване...... Гледай горе в дясно,зад разпъващата щанга, където е хваната за бомбето . Ако не разбереш какво искам да ти кажа, ще ти го обясня после. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #9 Отговорено 26 Юни, 2018 (Редактирано) Айде темата на колегата отече. Добре Емич ако имам нужда ще питам! Заради скъсан маркуч към долната помпа и подмяната му с нов (в оторизиран сервиз) приятел вече две години се оплаква,че спирачките не са това което бяха. Редактирано 26 Юни, 2018 от Митко Йотов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1800 #10 Отговорено 26 Юни, 2018 Малко доуточнение по въпроса за педала.Есента е сменял накладки и спирачна течност,като манипулацията си я правил сам,което ме навежда на мисълта,че може да са направени пропуски от негова страна,защото не му е професията това. Това означава,че може наистина да има въздух в системата и от там да започне проверката.Но как е карал от есента така идея нямам...? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1800 #11 Отговорено 26 Юни, 2018 На 3000км. е от мен, няма как.Сам ще го мисли и оправя,благодаря ви за насоките. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2862 #12 Отговорено 26 Юни, 2018 (Редактирано) При мен, когато сменях спирачни маркучи и течност, докато не отидох в сервиз с машина за смяна на спирачната течност под налягане, педалът потъваше и не можеше да се обезвъздуши системата по обикновения начин. Влезе ли въздух в модула на ABS-а, само с такава машина става обезвъздушаването. Имаше тема как става и без такава машина, но е бавна и тегава процедурата. Да ходи човекът в сервиз с машина под налягане и да не си прави експерименти сам със спирачната система, за да не стане беля! А иначе спирачките и съединителят са на съвсем отделни, един от друг, хидравлични кръгове и нямат връзка помежду си . Колегата Emicha ти е показал на снимката, че има две отделни казанчета спирачна течност. Едното за спирачната система, а другото за съединителя. Редактирано 26 Юни, 2018 от dandilov 1 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #13 Отговорено 26 Юни, 2018 Преди 5 часа, Митко Йотов написа: Спирачната течност се използва и за помпите на съединителя.В повечето комплекти (демпфер,притескател и феродов) има и долна помпа,сменят се в комплект.При разкачването на помпата спирачната система се разхерметезира и тук е тънкият момент на обезвъздушаването,ако не се направи както трябва спирачките започват да `куцат`.Освен Акорда да е с жило,но това беше миналият век и аз не вярвам. Емич ти се бъзикаш с мен. Емича въобще не се бъзика с тебе. Единственото общо между двете системи, е че и на двете места се ползва една и съща течност. Аз не знам да има кола произведена последните 30 години, която да има ползва една система за съединител и спирачка. Най-малкото, ако системата беше една, щеше да има само едно казанче, а не отделни както е на акорда. Ако потъва педала на спирачката, вариантите са: сериозен теч, въздух в системата или умряла спирачна помпа. АБС помпата не вярвам да е дала фира - щяха да светнат лампите по таблото. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #14 Отговорено 26 Юни, 2018 (Редактирано) преди 24 минути, Wyvern написа: Емича въобще не се бъзика с тебе. Единственото общо между двете системи, е че и на двете места се ползва една и съща течност. Аз не знам да има кола произведена последните 30 години, която да има ползва една система за съединител и спирачка. Най-малкото, ако системата беше една, щеше да има само едно казанче, а не отделни както е на акорда. Ако потъва педала на спирачката, вариантите са: сериозен теч, въздух в системата или умряла спирачна помпа. АБС помпата не вярвам да е дала фира - щяха да светнат лампите по таблото. Ти не знаеш но повечето са така,с едно казанче.При немците е масово при франсетата също. Това е само един линк но мога да ти пратя още 10 - http://www.tdibg.net/obezvyzdushavane-spirachki-tdi/ Редактирано 26 Юни, 2018 от Митко Йотов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #15 Отговорено 26 Юни, 2018 Значи да уточня - като написах кола имах предвид Хонда. Немските и френските "коли" може и да са си така. Освен това ти пак се бъркаш - това че печката от линка ти има общо казанче със спирачната помпа съвсем не значи, че като сменяш съединител трябва да обезвъздушаваш спирачки. Просто не оставяш да влезе въздух в системата като следиш нивото в казанчето. Изпускаш и малката подробност, че при Акорда няма смяна на долната помпа на съединителя т.е. хидравличната система не се пипа изобщо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1864 #16 Отговорено 26 Юни, 2018 (Редактирано) Мите, пак ти казвам че бъркаш. Нарочно ти дадох снимката, за да видиш двете казанчета, ама не - после се сърдиш и обвиняваш, че те бъзикам, или се заяждам с теб (така беше писал един друг път, и ти обясних и тогава , а и сега - че не го правя). Разбирам те , че се стремиш да помогнеш и споделяш нещата от твоят опит или това което си виждал, но когато грешиш (както в случая) насочваш колегата в неправилна посока, за да търси проблема. Той пита за спирачките, а ти насочваш темата в друга посока и се получава това объркване : Цитат Да е сменял съединител скоро?...... Цитат ....Понеже се ползва една система за спирачките и съединителя,рядко но се случва при смяна на съединител и не добро обезвъздушаване...... Не се сърди , но в края на краищата, темата е за : Хонда Акорд 8 ген. 2.2 i-DTEC , а не за групата на ВАГ , немски, френски и други коли, за които споменаваш - има си разлики и особености. Иначе, ясно е че проблема е свързан с някоя скапана помпа или въздух в системата, но щом момчето не разбира, по-добре да не пипа, а да намери кадърен сервиз/човек, да му оправи проблема. п.п. Забравих затова допълвам:- Дори при други коли, да се използва едно казанче за спирачната течност,, пак няма нищо общо спирачната система и системата на съединителя. Просто това казанче е един разделен съд и от него се взима спирачна течност и за помпите на съединителя. Но така е направено/конструирано (на две отделения), че може да ти изтече течността за спирачките, но в отделението за съединителя да си има - и съответно обратния вариант. Двете системи нямат нищо общо. Редактирано 26 Юни, 2018 от Emicha допълване 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #17 Отговорено 26 Юни, 2018 Моля, извинете ме за отклонението, но се получи под-тема в темата, където също има някои неща, които може да доведат до заблуда. Дали е с едно или с две отделни казанчета - спирачната и тази на съединителя хидравлични системи са на практика разделени и независими. При две отделни казанчета са дори физически разделени и нямат никаква допирна точка. Изключително много коли, и то не отпреди 30 г., а много по-скоро произведени, са с едно общо казане и във всички, които съм виждал, казанчето е с такава структура, че при малко понижаване на нивото на течността, тя бива пак физически разделена на две части - една за съединителя и една за спирачките. Представлява просто преграда вътре в казанчето. Така дори и в едната система да има проблем, при който течността изтича напълно, другата продължава да работи с голям запас от течност, незавсимо от проблемната. Ако някъде има кола, при която казанчето не е така разделено, но е общо - то това е пълно малоумие от страна на инженерите на тази кола. Тази структура на казанчето определя също и това, че дори едната система да не е обезвъздушена добре, това няма начин да повлияе на другата, защото въздухът трябва първо да мине през най-горната точка на казанчето. Затова е невъзможно е въздух от едната система да отиде в другата. Ето така изглежда казанче, за което говоря, в най-общ вид: Малко по-разумно е да има отделни казанчета, от гледна точка на смяна на течност, например. Даже рисунката не е точна. Обикновено капачката е над частта за спирачките, така че като се налива течност, първо да се напълни при тях. Недостатък на системата с едно казанче е в това, че понякога не може хубаво да се види дали има ли или няма течност в частта за съединителя и ако се разчита на нивото в частта за спирачките - човек може да се заблуди. Още веднъж моля да ме извините за отклонението, но исках да кажа, че дори и с общо казанче - няма как да навлезе въздух от спирачки към съединител и обратно. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #18 Отговорено 1 Юли, 2018 (Редактирано) На 26.06.2018 г. at 23:37, Japanese fever написа: Няма такава простотия при Хондите. Дали. Колата е 2009 год. Не искам да се влиза в спорове,че ще станат три страници. Редактирано 1 Юли, 2018 от Митко Йотов 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 414 #19 Отговорено 1 Юли, 2018 Снимката на колата от подписа ти ли е? Защото ако е така, за какъв съединител говорим тогава? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #20 Отговорено 1 Юли, 2018 (Редактирано) Да. Просто нямах време да кача снимка по рано.Още повече ,че всички изказваме предположения, така както доктор слага диагноза във форум, разлика няма! Явно при колегите с дизел има разлика и от там идва разминаването както при мен така и при тях.Няма лошо, случват се и такива неща по някога. Щом ме питаш за - Защото ако е така, за какъв съединител говорим тогава? явно не си разбрал какво пиша или или аз не съм го написал достатъчно разбираемо.Няма да се обяснявам повече. Човека да кара в сервиза. Редактирано 1 Юли, 2018 от Митко Йотов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 414 #21 Отговорено 2 Юли, 2018 Аз много добре разбирам какво пишеш, но ти не разбираш какво ти казват хората. Ако информацията в подписа ти е вярна, значи, че твоята кола е с автоматична скоростна кутия. От което следва, че при теб няма съединител, респективно и второ казанче за спирачна течност. Та разликата не идва от това дали колата е дизелова или бензинова, а от това дали е ръчка или автомат. И да, за диагнозите си прав, може никой от колегите да не е познал. Но едно е сигурно на 100% точно твоята диагноза е абсолютно грешна. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #22 Отговорено 2 Юли, 2018 (Редактирано) @JHM Колега, друга възможна причина за увеличен ход на спирачния педал и все пак - спираща кола ("спираща" в случая е относително, просто осбственикът не изпада в толкова екстремни ситуации и успява да спре нормално дори само с единия мост / само с 2 от колелата, обяснение по-долу), може да бъде повреда в главния спирачен цилиндър, ако той не задържа налягане в единия кръг. Това може да е заради износени или повредени уплътнения. Тогава педалът има увеличен ход докато едното бутало опре или в другото или отзад в стената на цилиндъра, след което другият кръг вече заработва нормално и успява да предаде сила към спирачния апарат. Мисля, че добър клип по въпроса е този: https://www.youtube.com/watch?v=Xk2zGvKfrhc Има и други подобни, които обясняват такива случаи. I. Повредата се диагностицира без техника ако се натисне педалът и в първите няколко сантиметра (2-4) от хода му няма никаква реакция от спирачните апарати. Това е моментът, в който течността минава покрай повредените уплътнения, т.е. няма налягане в системата и всички колела се въртят свободно. II. Втори начин за диагностициране без техника - проба за обезвъздушаване: повреденият кръг не може да се обезвъздуши, защото в него няма налягане. Могат да се обезвъздушат колелата само на единия мост или две по две разположени диагонално, в зависимост от свързването към главния цилиндър. III. С техника се диагностицира още по-лесно - минава се през пункт за преглед на спирачки и на валовете се вижда веднага кои колела държат и кои - не. Успех! Моля да пишеш като разбереш какъв е бил проблемът, темата е важна и интересна. Редактирано 2 Юли, 2018 от ogi28b 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове