Jump to content
V Kolev

Въпроси за три проблема

Recommended Posts

          Здравейте Любители на ХР-В!

          Имам въпроси за три проблема , за които не открих отговори в други публикации.  За да не пълня форума с много теми реших да ги задам в една.  Колата е ХР-В, 124 коня, 4 врати, газ /не инжекцион/

       1. Проблемът е от края на зимата  - от 3-4 месеца.  Почна да загрява и да препълва /и прелива/ разширителния съд на охладителната система. Държеше термометъра в горната част на скалата, при високи обороти я сваляше до средата, но при ниски и на празен ход опираше в червения сектор. Ходих в 4 сервиза. В трите започваха с думите - Гарнитура на глава, като в единия добавиха и сегменти. В четвъртия казаха - Абе дай да караме под ред охладителната система. И почнахме , като след всяка стъпка имаше мааалко подобрение - не загряваше толкова бързо. Капачка на радиатор, Радиатор, Термостат, Водна помпа. Разбира се последното - водната помпа - към ангренажния ремък изглеждаше по-добре от нова, но от лопатките на турбинката не беше останало нищо - сякаш бяха струговани и беше останала гола ос. След смяна на помпата колата се прероди - термометърът заспива на 1/3 от синята скала , без значение скорост, обороти и т.н. Вчера на дълъг път след около 150 км реших да видя какво се случва под капака и .... казанчето прелива, двигателят и опръскан с антифриз , но термометърът не е мръднал от 1/3. След около 5 минути работа на място термометърът отново тръгна нагоре. Потеглих и след 2минути температурата се нормализира - слезе на първата третина. 

Възможно ли е да е от капачка на радиатор - да отваря по-рано и да не задържа течността. Моля за съвет! И от къде в Пловдив да купя сигурна капачка, че ми писна от ментета всякакви във всички области.

          2. Проблем 2 може да е свързан с проблем 1. След движение по магистрала със 100+  километра на газ при излизане от нея и намаляване на скоростта не поддържа ниските обороти. Ако не подавам газ и съм изключил от скорост - гасне. Ако сменям предавките последователно надолу - 5,4,3,2 и покарам на по-ниска предавка няколко минути всичко е ОК. На бензин проблем няма. Дали остава "гладна" по някаква причина? А после при по-малко натоварване успява да компенсира ?

          3.Трябва ли да се изчака да загасне лампата - Зелено ключе - за имобилайзера след подаден контакт преди да се завърти ключа до край за стартиране. Аз го изчаквам - навик от дизелите, които карам - там чакам лампата на подгряването. Отново вчера /явно не ми е бил ДЕН/ докато паля , разговарям с приятел и не съм сигурен дали съм изчакал изгасването на "Зеленото ключе ", но таблото "умря"  -  всички светлини изгаснаха и стартер без звук. Връщам ключа в нулева позиция , втори опит и пак нищо- този път таблото изобщо не светна, за да загасне като първия път - пълен мрак. За около 3 минути 3-4 опита - все едно няма акумулатор - никаква реакция. Някъде на четвъртата минута опитвам, таблото светва, чакам "Зеленото ключе" да изгасне и паля , нооо - втора серия на същия филм. Няколко напразни опита при пълна тъмнина на таблото и тишина на стартера. На 4-5-тата минута  при пореден опит талбото светва, стартерът завърта и пали от половин оборот.  Около обяд отново . Паля докато съм разсеян с разговори и отново не знам дали съм изчакал или не. Сценарият е същия - на 100%. При изчезването на светлините на таблото всеки път се чуваше някакво тихо метално чукване , подобно на това при прехвърляне от бензин на газ - отваряне/затваряне на клапан. А може би има някаква защита ? Опитвам да паля преди колата да си е разпознала ключа и тя се защитава така?

           Доста дълго писание се получи, но нямам достатъчно време  да го формулирам по-кратичко, за което се извинявам!

          Благодарности предварително на тези, които имат време и нерви да прочетат горното и отговорят на въпросите, ако могат!

          Безаварийно шофиране на всички !

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, V Kolev написа:

газ /не инжекцион/

Възможно е да ти гасне и да ти светва чек лампата, имах същия проблем с обикновено газово, при скорост над 50 км. по инерция колата си гаснеше, обяснението беше че сместа става много бедна заради голямата въздушна струя, реших го като махнах въздуховода който излиза от голямата кутия до левия фар (но при скорост над 130 км колата пак си гасне или ако има силен страничен вятър) също така ако оставиш на скорост колата да намаля пак може да ти обърка сместа и чека да светне (като стане това колата не държи обороти на газ и бензин оборотите са около 400-600 нестабилни и ако не подадеш с педала гасне) в моя случай се оправяше по два начина

1. като я оставя за около 2-3 часа да не работи.

2. като я оставя да работи на бензин за около 10-15 минути сама да си регулира оборотите.

Неудобно е да се кара така особено зимата когато се налага почти постоянно да си на скорост.

За имобилайзера... аз ходих на майстор в Бургас и го махна, колата от март до сега не ми е правила проблеми, преди това за февруари два пъти с пътна помощ на майстор. Мисля че ти трябва майстор който да се разбира със старите електроники и да има съответните диагностични иснтрументи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързото отзоваване!

        Проблемът с работата на газ при мен е друг. Пробвах я днес . При скорост около 90-100 км/ч  и поддържане над 15 минути натискам съединителя и го задържам и оборотите на празен ход падат и двигателят изгасва - всички лампи по таблото светват , воланът и педалът на спирачката стават тежки . Понеже не съм освободил от скорост и колата продължава да се движи с около 90 км/ч отпускам съединителя и двигателя запалва и продължавам напред все едно нищо не се е случило. Когато намалявам скоростта , но при смяна на предавки не оставям оборотите да паднат като подавам по малко газ и  а покарам с 40-50 км/ч няколко минути  оборотите на празен ход са перфектни.

        Тествах и другите два проблема.

        Тръгнах от Пловдив към Върховръх - път с доста завои и доста стръмен. На качване и на слизане термометърът беше като закован на 1/3 от скалата - супер добре. Но като вдигнах капака като се качих разширителното казанче отново преливаше. Ако и след смяна на капачката на радиатора с читава от сигурен доставчик може би ще се отива към гарнитура на глава. Не знам какво да мисля вече

       Тествах и паленето - завъртях стартера без да изчакам загасване на "Зеленото ключе" и колата запали без проблем. При това няколко пъти.  Явно не е защита някаква. Знам ли.

        Продължавам да търся решения и съвети.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, закършил си го, това с изчакването на лампите, го правя и аз , но заради помпата(бензиновата) и това не е константа, просто така съм възприел паленето. Тоците сигурно ти се губят заради лоша маса някъде, но може и да е от някой силов(калпав) бушон, за всеки случай си провери и краш бутона. А за загряването, най често залодозрян е радиатира, не разбрах, нов или втора ръка, датчика за перката нов или стария, направи ли промивка на охладителната система. Понеже сме в летен сезон, обезвъздушаването с включено парно ли го правите? И не на последно място, изпарителя на газовата, да не би той да е л..й..то във вентилатора?

Редактирано от zmiata29

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш въздух в охладителната система, или е от гарнитура на главата (смуче въздух)  или не е обезвъздушена (има въздушен джоб). Това е за което се сещам за охладителната система. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите!

Ще търся решения и ще пиша за резултатите ...... когато има такива!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверката следната последователност:Бтерия>клеми>маса към купето,маса към ск,кутия/стартер,маса към двигателя/хидравликата.От към плюса: Външно табло с предпазители>таралеж на контактния ключ>главноо реле на бензиновата помпа/то захранва и дюзите/.

За обикновената газова просто забравяш.Няма как да се настрои да работи на празен ход,на обороти и на климатик.Избираш си най-важното и си настройваш там. На високи обороти със сигурност ти е бедна сместа ,така ,че скоро ще правиш и глава.

 

За зеленото ключе и другите лампи.Хубаво е да си изчакаш да минат тестовете на системите и тогава да палиш,но това не е задължително и няма нищо общо с проблема ти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за подробните отговори!

            За проблем три , ако има значение - след като се появи ток и запалих , установих, че часовникът се е нулирал и стъклото на шофьорската врата беше "забравило" че е автомат. Всъщност часовникът показваше 1,00 - няколко пъти съм свалял акумулатор и после винаги показва 1,00 , а не 0,00 , както на други коли.

              Като казваш, че на "високи обороти" ще е бедна сместа, какви обороти са "високи"  за ХР-В ?  Аз не съм екстремен шофьор и над 4000 оборота май никога не съм минавал. При мен на прав и равен път на пета предавка 100 км/ч са при около 3200 оборота. По нашите пътища не си позволявам повече от 120 , с някои изключения 130 км/ч.

             По проблема със загряването :  Смених отново капачката на радиатора с нова от поредния магазин, оставих на поработи на място без капачка на радиатора и с отворено кранче на парното. После сложих капачката и покарах около 20 км. на доста стръмен път, като настъпвах колкото позволяваше пътят и завоите. Този път не изхвърли антифриз. Само нивото в разширителното казанче беше се вдигнало от средата между мин. и макс.  - до 2/3 над макс. Не знам толкова качване дали е нормално, но не преля. Сутринта беше се върнал антифриза до средата между мин. и макс.

              Дано и други четящи темата имат полза от обмена на информация и дадените мнения и съвети!

             Успешен и по-хладен ден на всички !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, V Kolev написа:

Само нивото в разширителното казанче беше се вдигнало от средата между мин. и макс.  - до 2/3 над макс. Не знам толкова качване дали е нормално, но не преля. Сутринта беше се върнал антифриза до средата между мин. и макс.

 

 

Идеално, това му е работата на казанчето. :thumbs1: Все пак си следи нивото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.06.2018 г. at 12:45, dindin написа:

Идеално, това му е работата на казанчето.  Все пак си следи нивото.

 

След доста тестове резултатите са следните:

    След  дълго каране - над 100км -при различни условия на пътя с пълен радиатор до капачка и разширителен съд пълен до средата между мин. и макс при старта - антифризът прелива през капачката на разш.съд

   При същите условия , но с антифриз в радиатора на ниво 2-3 см под капачката и празен разширителен съд  при старта - антифризът  пълни разш. съд почти до капачката , но не прелива.

    Извод - голяма амплитуда в нивото на антифриза между студен и загрял - вместо около половин разш. съд - цял.

    Във всички случаи стрелката на термометъра  не помръдва от нормалното - първата 1/3 на синята зона.

    Може би нещата ще отидат към гарнитура на глава, все се надявах да се размине за сега, но май не останаха други непроверени възможни причини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.06.2018 г. at 23:03, Markony написа:

 

За обикновената газова просто забравяш.Няма как да се настрои да работи на празен ход,на обороти и на климатик.Избираш си най-важното и си настройваш там. На високи обороти със сигурност ти е бедна сместа ,така ,че скоро ще правиш и глава.

 

 

Благодаря за изчерпателните отговори!

Като казваш, че на "високи обороти" ще е бедна сместа, какви обороти са "високи"  за ХР-В ?  Аз не съм екстремен шофьор и над 4000 оборота май никога не съм минавал. При мен на прав и равен път на пета предавка 100 км/ч са при около 3200 оборота. По нашите пътища не си позволявам повече от 120 , с някои изключения 130 км/ч.

Така, както е настроена АГУ не съм усетил липса на мощност при моя начин на шофиране / която би трябвало да е резултат от бедна смес , или бъркам ? /

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъркаш.Стехиометричната смес ,която изисква двигателя е разтегливо понятие,но с обратната връзка от Ламбда-сондата през бензиновия компютър се виждат идеално смесите -обогатяване и обедняване обърнато в % ,за да е разбираемо.В темата /раздела за Алтернативни горива на няколко пъти съм го обяснил подробно и не желая да се повтарям.При +/- 5 % газта е настроена перфектно. При +/- 15 % се записва временна грешка за съответно бедна /богата смес. Ако се повтори 2 пъти светва чека.Да кажем теоретично че имаш прозорец от 10% в които чека не светва ,а сместа е далеч от идеална.

Повечето колеги с ГИ също са в този режим ,но майсторите им толкова си могат :)..,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Markony написа:

Бъркаш.Стехиометричната смес ,която изисква двигателя е разтегливо понятие,но с обратната връзка от Ламбда-сондата през бензиновия компютър се виждат идеално смесите -обогатяване и обедняване обърнато в % ,за да е разбираемо

Повечето колеги с ГИ също са в този режим ,но майсторите им толкова си могат :)..,

Благодаря за разясненията!

Ще търся изход от ситуацията.

Ако стигна /а вероятно на там отиват нещата/ до смяна на гарнитура на глава, дали ще се повиши след това и разходът на масло , който сега е 1,5 - 2 л на 10 000 км?  Дали смяна и на сегменти ще подобри разхода на масло?  Така и така ще се прави ремонт, дали да не включа и сегменти? Май въпросите станаха много, но явно един отговор води до следващ въпрос. Все пак говорим за "пълнолетни" коли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам и аз темата понеже съм в аналогична ситуация с оборотите на празен ход, също с обикновена ГУ.
При по висока скорост забрави да не гасне като освободиш от скорост.
При по ниска, много зависи как е настроена Газта, колко газ се подава. Също така и състоянието на въздушния филтър, свещите, кабелите на свещите, акумулатора, маслото в двигателя...
Та за това исках да си регулирам оборотите от врътката която е показана в учебника. Картинката/скица е доста неясна с това което е на практика под моя капак.
Та ако може някой който го е правил да посочи точно кое капаче се маха и къде се върти с отвертка?
Благодаря!
1c34476feb72bfdcad721547fdea0684.jpg541d45b74aace2e85ad4e57afee5885c.jpg22ce8e2c8b1b2d1bfbc9e6053e174361.jpg4fd073af2f0adac35a290c3e1b555143.jpg047fd7b3fac98f15788016d005403c60.jpg

Sent from my YD206 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Един много ефикасен метод за проверка на гарнитурата на главата е надуване с въздух през отвора за свещите /цикъл на сгъстявяне/-разбира се клапаните на съответния цилиндър да са затворени. Започне ли да бълбука антифриза в радиатора/при отворена капачка се вижда/ резултата е гарнитура. За съжаление и аз минах от там. Колата в града при добро обезвъздушаване не загряваше,  а само при катерене. Задължителна смяна на термостата - от там всичко тръгва.

Има сервизи които мерят и за наличие на изгорели газове в антифриза, но при по горе описания метод грешка няма-изпитах го при мен е разбира се последва ремонт.

Редактирано от didofl

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

На ‎7‎/‎5‎/‎2018 at 23:00, V Kolev написа:

Благодаря за разясненията!

Ще търся изход от ситуацията.

Ако стигна /а вероятно на там отиват нещата/ до смяна на гарнитура на глава, дали ще се повиши след това и разходът на масло , който сега е 1,5 - 2 л на 10 000 км?  Дали смяна и на сегменти ще подобри разхода на масло?  Така и така ще се прави ремонт, дали да не включа и сегменти? Май въпросите станаха много, но явно един отговор води до следващ въпрос. Все пак говорим за "пълнолетни" коли.

Минах по този път, ако нещо те интересува виждам, че си от Пловдив може на лични

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То май повечето хонди в  форума са в тази поносима фаза разход на масло 1,5-2л на 10 000 км,като гледам на къде вървят нещата за моите 6 000 км 0,5 литра масло и то отведнъж изчезна и стана за доливане.... еми до 10 000 ще стигна цифрата от 1,5-2л....според мен ако е само това проблема ще сменям масло на 7-8 000 км и не си струва от скъпи  ремонти,доволен на вървеж ако е само масло ще го преглътна:)))))))))))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си тема за маслата,Който я чете е наясно с нещата.Който не -си скуби косите.

Масово маслата тук изкарват 3-4000км и се сриват.Правилните масла са за до 6-7000 км.

10000 км  с едно масло може да изкара един двигател до 100000 км пробег ,а 90% от Харвитата в БГ са над 300000км....

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така ще отваряш мутора ,сменяй сигменти , биелни лагери и ремонт на главата.Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...