Jump to content
emulsia

Нестабилност вЪВ високи скорости

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравей на форума,първото ми дълго пътуване със харвито и малко по високи скорости по магистрала Тракия:)))) искам да попитам всички харвита ли са не стабилни по неравности усещане,че задницата се сейка,това е в участъка към Пловдив който е минавал от там ... при скорост 100 км се държи добре през бабуните,но по високи скорости спазвайки правилата по магистралата не повече от 140,според сервиза колата е технически изправна и проверена,има ли решение на проблема или просто си е недомислица на хонда,някъде бях чел в формума но не намерих точно къде мисля,че Маркони споделяше за такъв проблем

Редактирано от Zlatozator

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писал съм го многократно.Магистрала на прав участък без вятър до 160, в завой и неравности до 130.Икономично каране 110.Гуми 16 цола на 2 бара.Като срещнеш ТИР или Автобус държиш волана здраво ,че тегли на ляво.

  • Like 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако духа вятър пак тегли. Аеродинамиката на това кубче е клоняща към 0 :D 

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 При първото пътуване с Харвито ,като минах с 130-140 през снадките на виадукта имах усещане че ми отскача задницата. След като смених всички тампони на задните щанги(въпреки че според майстора бяха ок.) + тези на панхарда  това отскачане го няма-значително по-стабилна е по неравности.

  • Like 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, pet71 написа:

 При първото пътуване с Харвито ,като минах с 130-140 през снадките на виадукта имах усещане че ми отскача задницата. След като смених всички тампони на задните щанги(въпреки че според майстора бяха ок.) + тези на панхарда  това отскачане го няма-значително по-стабилна е по неравности.

Нищо друго не ми остава освен да подменям всички тампони отзад и на мен ми казаха,че всичко е наред но явно не е...имах чувството,че някой ме рита отзад :))))))Маркони е прав на прав участък си карах със 160 без проблеми,ноооооо през не равностите като бабуни подскача и едно сейкане отзад създаващо  усещане за нестабилност,ще търсим части и време да подменим всичко отзад..Благодаря на всички за съвети те !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото усещане го имах и аз в началото, но след смяна на гумите с по нови и читави (задните), това усещане за ритане - нестабилност изчезна, та колега първо пробвай със смяна на гумите и тогава с всичко останало.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да се прибера от отпуска,вчера са завирах отдолу на един канал,видях неща който не ми харесаха.Става дума за стабилизиращата щанга се държи нещо като биелета от двата края се движи на ръка,до колкото съм технически грамотен мисля че не трябва да е така,към колегата не  мисля,че е от гумите .. меки със дот 2015 и предни дот 2016 от старата ми кола купвани чисто нови,за задните бяха предни на харвито сега съм ги сложил отзад.Само да се прибера в Лом и ще има скандали :))))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Изпуснали амортисьори на 70-80 % заменени със чисто нови двойно действащи газови на Монро,по меко возене като усещане,за високи скорости по магистрала Тракия ще тествам края на юли,тръгнали са и тампоните на тази щанга която е хваната за купето и задния мост не знам как се казва,поръчал съм и тампони.. чакам да дойдат ще има смяна и се надявам това сейкане по пътя да изчезне!

Редактирано от emulsia
  • Like 2
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е панхарда. Научих я от Маркони,при мен тя беше причината да имам леко изместване на задния мост(по показания при регулиране на предния мост). Не прави компромиси с евтини тампони. Оригиналните от Хонда са по 20-22 лв.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Стабилизиращата щанга е това, но тя не влияе на окачването, ако колата не е в завой. Може и други тампони да са засмяна също. Сивикът също става доста нестабилен след 160 км/ч с оригиналното окачване, защото е лек. Не мисля, че HR-V-то е много по-тежко. Пробвай с натоварена кола дали не става по-стабилно.

 

Максималната скорост на HR-V по каталог е 162 км/ч.

Колата тежи 1160 кг (70-80 кг повече от Сивик само че е по-висока от него). 

Имай го това предвид също!

http://www.automobile-catalog.com/car/1998/1127765/honda_hr-v_4wd.html

 

p.s.

Максималната скорост на CR-V е 174 км/ч (неофицилано):

http://www.automobile-catalog.com/car/1998/1119695/honda_cr-v_performa.html

 

 на Сивик 190-200 км/ч (неофициално), но според мен е пресилено:

http://www.automobile-catalog.com/car/1998/1508255/honda_civic_ex_coupe.html

 

 

Редактирано от Japanese fever
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Официално вчера минах по Хемус разклона за Ботевград/ със 174 км/ч с Харвито на клиент ,докато му настройвахме газовото..

В завоите макс.скорост 130 ,точно заради шибани панхард.

  • Like 1
  • Confused 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аман от майстори,ушшш панхарда е добре,става дума за тази щанга по дългата хваната за купето и заден мост заградена в черно казаха ми че изместването се получава точно от тази щанга понеже било там голямо натоварване ..... майстори,според него е тръгнал този тампон сменям и от двата края.Поръчани

Без име.jpg

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко още инфо,сменял съм и кормилни щанги което ще рече,че колата е минала реглаж всичко е ОК .. за таз пуста геометрия на колата... уш няма изместване отзад ,отдавам го на тез тампони сменям наред,че ханс май само кара :))) а ние даваме нов живот,утре идват тампоните да видим кога ще влезна в бокса и ще пиша.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е стаб. щанга, а т.нар. биелетка. Сменяй тампоните и на двете и също всякакви други, ако са за смяна.

Успех, защото това е много черна рабита!

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Биалетките тропат, ако са заминали ! Скоро ги сменях моите пак. 

 

Не знам как с изпуснали амортисьори ще е водила по-твърдо от със здрави, ама айде. 

 

Моите амортисьори за сега се държат,а не е като да не я карам юнашката :D:D:D 

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последни новини от бокса,изчистиха се всякакви звуци и шумове от зад,сменени амортисьори ,,Монро'' газови двойно действащи,сменени 4-ри тампона по 2-ва на щангичка от двата края,колата се усеща по друг начин,утре ще намерим терен със неравности за тест драйв :))))) честно да си призная ме е жал да е вкарам в нивата ........ ха ха. За високи скорости по магистралата ще е чак юли другата отпуска,да видя как се държи между 120-160 в този диапазон.Благодаря на всички за съветите ..... наздраве!

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз с повече от 140 не я карам. Първо щото гори масло :D Второ, щото радиото не може да се чуе. 

 

  • Like 1
  • Haha 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 8 часа, Drone написа:

Аз с повече от 140 не я карам. Първо щото гори масло :D Второ, щото радиото не може да се чуе. 

 

Още е наблюдавам за маслото за 3500км който 1000км по магистрала Тракия и малко по Хемус на големи скорости почти не е мръднало маслото,карам я със Елф 5в40 ... Дроне и аз се кръстим,че като чета тука какви масларки са :)))))))) ако до сега само правим дано съм уцелил на мотор,а по темата за радио не съм доволен почти нищо не хваща със същото сиди сони при старата кола проблеми нямаше,ще търсим някакъв антенен усилвател но какъв като са само ментета китайски!

Редактирано от emulsia
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Зависи на какъв интервал сменяш маслото, може и да стане масларка. :D

По принцип 3500 км е нищо за едно масло. Наблюдавай го след 5000 - 6000км.

Редактирано от Japanese fever
  • Confused 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои са масларки, моята гори към 1.5-2 кила за 10000 км и няма смисъл да наливам пари в нея да я ремонтирам. За това си карам с ато24 5/30 и си доливам :)  При този градски цикъл, който правя в момента го сменям на 6-7000км. 

  • Like 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм така, но сменям полусинтетика на 5000 км, до тогава е глътнала около литър. Ако я оставя до 10 000 два литра ще заминат със сигурност, ако не и повече. 

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Доволен от новите амортисьори днес са заигравах по неравности със 120-130 колата се държи стабилно,даже обмислям и предни да сменим със газови.Двойно действащи газови препоръчвам на всеки който уважава себе си и колата,по темата със маслото още е следим колко ще пипа,а и от темата за маслото на Маркони доста се чесах по чалмата празна :))) при следващата смяна само не знам какво да взема да измие вътре отлаганията и тем подобни от старото масло,ако някой знае изпитана фирма нека сподели.

Редактирано от emulsia
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз я промих моята сега с на amsoil engine cleaner-a Разлика не мога да забележа. 

 

За амортисьорите, аз смених първо предните, че бяха заминали тотално, бяха замаскирани при покупката. След това смених и задните.

 

Моите са Kayaba, за сега към 70000 км държат на бой, като не я жаля много колата :D 

  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм ги сменил на монро,устройва ме цената и гаранцията,предложиха ми и каяба по скъпи без гаранция предпочетох гаранцията. а кво сабя покаже .... наздраве!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Доволен от новите амортисьори днес са заигравах по неравности със 120-130 колата се държи стабилно,даже обмислям и предни да сменим със газови.Двойно действащи газови препоръчвам на всеки който уважава себе си и колата,по темата със маслото още е следим колко ще пипа,а и от темата за маслото на Маркони доста се чесах по чалмата празна :))) при следващата смяна само не знам какво да взема да измие вътре отлаганията и тем подобни от старото масло,ако някой знае изпитана фирма нека сподели.
Да споделя моят опит , дано ти е от полза. Отидох при fenabg защото гарнитурата на картера ми беше за смяна. Накратко - момчетата свалиха картера , разглобиха го и като се започна едно търкане -беше страшно. Обезмаслители , вода , търкане около два часа - стана чисто нов. Същата работа и с капака на клапаните. Когато го попитах какво масло да сложа , каза че има масла , които промиват двигателя , но се сменяват след 5000 км. защото иначе има обратен ефект -цялата отмита тиня се връща обратно в мотора. След кратка дискусия решихме да сложим не толкова агресивно масло и ако не го пипа да останем с него. Между другото той разполага с цялата гама на маслата Yacco , отделно и с всички течности за хидравлики , раздатки и т.н. Ако наистина искаш компетентно мнение можеш да му звъннеш и да се разберете. И защото малко се отклонихме от темата , най-добре е което е възможно да се почисти ръчно и за маслата да оставим най-лесната работа :)

Изпратено от моят ALE-L21 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявайте , че пускам второ мнение веднага , но пиша от телефона и не мога да редактирам. Относно сеенето отзад - имам същият проблем най-вече на магистрала при висока скорост. Струва ми се, че колата направо подскача. Нямам никакви шумове , чукания и т.н. За мое собствено успокоение съм решил да я вкарвам да я прегледат и да видим какво ще излезе. Вчера карах колата на приятел , която е четириврата (моята е къса база с две врати) - е неговата вози много по-добре. Качих се на една същата като моята сега е докарана - горе-долу същата возия. Не знам.

Изпратено от моят ALE-L21 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.05.2018 г. at 22:52, rangel111 написа:

Да споделя моят опит , дано ти е от полза. Отидох при fenabg защото гарнитурата на картера ми беше за смяна. Накратко - момчетата свалиха картера , разглобиха го и като се започна едно търкане -беше страшно. Обезмаслители , вода , търкане около два часа - стана чисто нов. Същата работа и с капака на клапаните. Когато го попитах какво масло да сложа , каза че има масла , които промиват двигателя , но се сменяват след 5000 км. защото иначе има обратен ефект -цялата отмита тиня се връща обратно в мотора. След кратка дискусия решихме да сложим не толкова агресивно масло и ако не го пипа да останем с него. Между другото той разполага с цялата гама на маслата Yacco , отделно и с всички течности за хидравлики , раздатки и т.н. Ако наистина искаш компетентно мнение можеш да му звъннеш и да се разберете. И защото малко се отклонихме от темата , най-добре е което е възможно да се почисти ръчно и за маслата да оставим най-лесната работа :)

Изпратено от моят ALE-L21 с помощта на Tapatalk
 

Идеята е хубава колега,но няма сълзене и течове по картера,при реглаж на клапани и смяна със нова гарнитура,това което Маркони е поствал със снимков материал трагични харвита при мен всичко е чисто,въпреки това капака на клапаните беше почистен,ако съм забравил колата е от Австрия и вероятно е бил добър стопанин поне на масла,ще се консултирам със Фена,при свободно време промивка само или масла със отмиващ ефект,ако слушам майстора казва няма нужда по това което е видял по капака на клапаните,но казва ако искаш имало нещо слагало се поработва двигателя и се източва,после се обслужва колата със масло и маслен филтър

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 4.05.2018 г. at 23:11, rangel111 написа:

Извинявайте , че пускам второ мнение веднага , но пиша от телефона и не мога да редактирам. Относно сеенето отзад - имам същият проблем най-вече на магистрала при висока скорост. Струва ми се, че колата направо подскача. Нямам никакви шумове , чукания и т.н. За мое собствено успокоение съм решил да я вкарвам да я прегледат и да видим какво ще излезе. Вчера карах колата на приятел , която е четириврата (моята е къса база с две врати) - е неговата вози много по-добре. Качих се на една същата като моята сега е докарана - горе-долу същата возия. Не знам.

Изпратено от моят ALE-L21 с помощта на Tapatalk
 

имах го същия проблем,нови газови двойно действащи на Монро,коренна разлика в возията на цена 97 лв бройка,със пълен комплект прахоуловители и другите неща,без тампона,обмислям даже и предните да сменям със газови,без да са изпуснали който не знам от кога са изобщо,при мен проблема беше в смяна на амортисьори и по горе съм постнал схема на задницата на харвито и съм оградил тази щанга която е имала проблем само тампоните и от двата края,писано е доста и за Панхарда провери си го,стегнеш ли си я веднъж невероятна машина и успех.

Редактирано от emulsia

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блазе ти.Имам 2 чисто нови регулириуеми амортисьори в кашоните и нямам време да ги сложа. 

  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам.

  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 5/7/2018 at 9:29, emulsia написа:

имах го същия проблем,нови газови двойно действащи на Монро,коренна разлика в возията на цена 97 лв бройка,със пълен комплект прахоуловители и другите неща,без тампона,обмислям даже и предните да сменям със газови,без да са изпуснали който не знам от кога са изобщо,при мен проблема беше в смяна на амортисьори и по горе съм постнал схема на задницата на харвито и съм оградил тази щанга която е имала проблем само тампоните и от двата края,писано е доста и за Панхарда провери си го,стегнеш ли си я веднъж невероятна машина и успех.


@emulsia Добре, а след като смени амортесьорите с газови, возията на Харвито не стана ли още по твърда.

Питам, защото като чета една от разликите между газовите и маслените амортесьори, е че при газовите возията става доста по-твърда и всяка бобунка се усеща.

Също така би ли споделил точния модел на амортесьорите които си използвал на Монр,. може би модела рефлекс?

Благодаря.

Редактирано от sakrayaami

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, sakrayaami написа:


@emulsia Добре, а след като смени амортесьорите с газови, возията на Харвито не стана ли още по твърда.

Питам, защото като чета една от разликите между газовите и маслените амортесьори, е че при газовите возията става доста по-твърда и всяка бобунка се усеща.

Също така би ли споделил точния модел на амортесьорите които си използвал на Монр,. може би модела рефлекс?

Благодаря.

За модела на монро не бих могъл да знам понеже майстора ме посъветва да са двойно действащи да обират по неравности,чух само за хонда хр-в 1.6 105 коня.тъй като му се оплаквах,че много скача задницата и тез отзад ще ми се качат на врата оплаквайки,че остават без бъбреци.честно да ти кажа как да преценя кой возят по добре като моите бяха изпуснали на 80%,известна е твърдата возия на харвито но то и без това не е много стабилно мисля,че постигнах успех стабилност и возия.за нашите харвита не мисля,че има има 5-модела двойно действащи,допитай се до Маркони има повече опит със всякакви тунинги 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Малко по-твърда е возията с нови амортисьори. Моите вече 4-5 години ги карам към 80000км и нямам проблеми.

 

Еинственото по окачването, което съм сменям са биалетки и кормилни накрайници. 

 

Поиграваш си с налягането на гумите и стават нещата. 

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А след като стана въпрос за налягането на гумите, малко офтопик - 205/60/16 мислите ли, че е приемливо да се карат на по-малко от 2-та бара, които японецът е определил? Защото возията ми идва малко по-твърдичка от 195/65/15 на 1,8 бара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблема в колата......кмета на Русе е виновен :)

 

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Tihobir написа:

 

А след като стана въпрос за налягането на гумите, малко офтопик - 205/60/16 мислите ли, че е приемливо да се карат на по-малко от 2-та бара, които японецът е определил? Защото возията ми идва малко по-твърдичка от 195/65/15 на 1,8 бара.

 

 

Не е проблем, ако колата се кара празна, но, ако я натовариш с хора и багаж няма да е лошо да ги качиш на 2 бара. Ако си я караш празна до работа и обратно 1.8 е О.К. Имай предвид, че ако гумата е по-мека има по-голяма верятност да изкривиш джанта или да скъсаш гума, ако попаднеш в по-голяма дупка.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Markony написа:

Не е проблема в колата......кмета на Русе е виновен :)

 

И той, и Фандъкова, все от един дол дренки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ново пет,аз пък изобщо не съм и поглеждал колко бара са,до колкото знам май на 2.2 ги слагат майсторите гумаджии,ще трябва да ги проверя!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, emulsia написа:

Ново пет,аз пък изобщо не съм и поглеждал колко бара са,до колкото знам май на 2.2 ги слагат майсторите гумаджии,ще трябва да ги проверя!

И на мен така гумаджиите ми ги бяха сложили на 2,5 без да погледна и имах после чувството, че ще ми изпадат пломбите и че всеки завой ще ме изхвърли :D

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×