rangel111 34 #1 Публикувано 17 Февруари, 2018 (Редактирано) Здравейте! Проблема ми е следния: днес вдигнах капака да проверя маслото и видях , че колата е хвърляла антифриз. Долях малко (около 250 гр.) и реших да завъртя няколко км. да видя дали ще хвърля пак. Покарах около 20 км. стори ми се че вдигна температурата малко по-бързо , но нито прегрява нито нищо. Като отворих пак почти целият мотор беше в антифриз. Капачката на радиатора и термостата (оригинален хонда) смених октомври месец. Запалих колата на място без да доливам този път защото нивото в преливника си беше добре, оставих я да работи на място не хвърля покарах около 5 км. пак не хвърля. Температурата си е нормална парното работи , но термостата не отваря, радиатора е студен и перката не включва. Въпроса ми е може ли ей така изведнъж термостата да умре и кава е вероятната причина. Лошото е , че не знам кога е станало. Последните няколко дни беше -15 - 20 градуса и я карам 10-тина км. , но на баир 12-15%.Забравих да кажа , че става въпрос за Харви 105к.с. 4х4. Ясно , че 99% термостата е заминал защото не пави големия кръг , но може ли да е и нещо друго. Лошото е ,че съм в чужбина и няма как да си го сменя сам. Забравих да кажа че маркучите без този най-отдолу , който свързва термостата с долната част на радиатора са горещи. Радиатора почти целият е студен. Антифриза е само концентрат. Редактирано 17 Февруари, 2018 от rangel111 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mx rider 31 #2 Отговорено 17 Февруари, 2018 може ли ей така изведнъж термостата да умре Може ,рязко умират.Лошото при теб е,че е останал затворен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1842 #3 Отговорено 18 Февруари, 2018 Първо - никога не се слага само концентрат. Второ - може да умре изведнъж. Трето - какво като си в чужбина, сменяваш термостата и си ти. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rangel111 34 #4 Отговорено 18 Февруари, 2018 (Редактирано) Преди 14 часа, Emicha написа: Първо - никога не се слага само концентрат. Второ - може да умре изведнъж. Трето - какво като си в чужбина, сменяваш термостата и си ти. Проблема с "чужбината" е , че нямам никакви инструменти , нито гараж , където да сменя термостата. За щастие един колега обеща да ми заеме инструменти и утре сигурно ще се опитам да го сменя. Лошото тука е , че трябва да чакаш за да вкараш колата в сервиз и не можеш да им кажеш - искам да ми смените само термостата. Благодаря Ви за бързите отговори.Колкото до това , че е само концентрат , мислех , че е по-добре , защото тука температурите са минусови почти 3 месеца , ама сега ще долея и малко вода. Редактирано 18 Февруари, 2018 от rangel111 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1842 #5 Отговорено 18 Февруари, 2018 (Редактирано) Това, че си само с концентрат може и да е причината да ти го изхвърля. Само Концентрата - НЕ охлажда добре и може да си прецакаш двигателя. И сега като го разредиш, да не му сипеш вода от чешмата - трябва дейонизирана/дестилирана. Хубаво е да го направиш за около - 37 градуса, както се препоръчва - съответно и да го измериш, като го разредиш. Редактирано 18 Февруари, 2018 от Emicha 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #6 Отговорено 20 Февруари, 2018 Така е, антифризът е там, за да намали температурата на замръзване и да вдигне температурата на кипене на охлаждащата течност, съдържа и инхибитори за(против) ръжда, а водата е това, което охлажда. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитров79 2 #7 Отговорено 20 Февруари, 2018 Антифриза на моята Хонда е май само концентрат защото когато го замериха есента уреда неможа да го хване и ме питаха да не е само концентрат но така я купих и не се е налагало да доливам.Това проблем ли е и трябва ли да го разредя? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #8 Отговорено 20 Февруари, 2018 (Редактирано) Само два поста преди теб, колегата Emicha вече е отговорил на твоя въпрос. А също иди да ти го премерят и на друго място. За всеки случай... Да не се окаже, че на предните майстори не им е работел уреда... Редактирано 20 Февруари, 2018 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитров79 2 #9 Отговорено 20 Февруари, 2018 Преди 1 час, dandilov написа: Само два поста преди теб, колегата Emicha вече е отговорил на твоя въпрос. А също иди да ти го премерят и на друго място. За всеки случай... Да не се окаже, че на предните майстори не им е работел уреда... Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rangel111 34 #10 Отговорено 21 Февруари, 2018 Оказа се , че на 20 км. от мен има официален дилър на Хонда и сервиз. Лошото е , че не иска да ми продаде само частите , а иска той да смени термостата , така че ще ме одруса и някой лев за работа. Лошото е , че няма частите налични и трябва да ги поръчва , дано поне да са о.к. , че се напатих с "оригинални" части. Поръчах си и капачка за радиатора , защото мисля , че от там е тръгнало всичко. В крайна сметка очаквам със свито сърце петък сутринта , не толкова заради парите , колкото да не се окаже нещо по-сериозно (шефа на сервиза веднага започна - "тя сигурно гарнитурата на главата е заминала..." и накрая завършихме с "дай 30 евро да не се откажеш и ще се видиме в петък") 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rangel111 34 #11 Отговорено 21 Февруари, 2018 Да попиша още малко , че нещо влизам във филми. Преди малко свалих стария термостат , да не я карам така , че ме е страх. Нали ме човърка отвътре , пуснах го във вода и чаках да заври и О чудо , термостата си отваря и затваря. Не знам само при каква температура. Проверих маслото и антифриза са чисти , затворих я без термостат за да я закарам вдругиден до сервиза , покарах я малко така , на място си загрява нормално , като я подкарам температурата логично пада , но ме плаши , че пак хвърля малко антифриз около разширителният съд и капачката на радиатора. Дано да е скапаната капачка. Нивото в радиатора е нормално , в разширителния съд също. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #12 Отговорено 21 Февруари, 2018 (Редактирано) Колега, не разбрах от постовете ти, разбра ли със сигурност от къде изхвърля антифриза? Кога го изхвърля- при загрял двигател или след като изстине двигателя? Имал съм подобен случай, когато е горещ двигателя от никъде не капе, поглеждам на студен двигател - всичко олято с антифриз! Трябваше да наблюдавам колата 5-6 часа за да разбера, че капе от един пробит мъркуч и то когато изстине напълно и започне да се свива. Редактирано 21 Февруари, 2018 от Prelude98 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_japan 73 #13 Отговорено 21 Февруари, 2018 Това основния му проблем според мен без да разбирам е, че си я карал с концентрат без да го разредиш с дестилирана вода. Огромна грешка. Пробвай да го разредиш малко и виж пак дали хвърля отново. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rangel111 34 #14 Отговорено 21 Февруари, 2018 Преди 1 час, Prelude98 написа: Колега, не разбрах от постовете ти, разбра ли със сигурност от къде изхвърля антифриза? Кога го изхвърля- при загрял двигател или след като изстине двигателя? Имал съм подобен случай, когато е горещ двигателя от никъде не капе, поглеждам на студен двигател - всичко олято с антифриз! Трябваше да наблюдавам колата 5-6 часа за да разбера, че капе от един пробит мъркуч и то когато изстине напълно и започне да се свива. Не , нямам идея от къде го изхвърля. Все си мисля , че е от капачката или от разширителният съд. Като я запаля не виждам да хвърля от никъде. Интересното е , че както казваш ти целият двигател е олят , но може да е от завихрянето по време на движение. Утре сигурно ще почивам и ако трябва ще я наблюдам и аз Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rangel111 34 #15 Отговорено 21 Февруари, 2018 Преди 1 час, honda_japan написа: Това основния му проблем според мен без да разбирам е, че си я карал с концентрат без да го разредиш с дестилирана вода. Огромна грешка. Пробвай да го разредиш малко и виж пак дали хвърля отново. Поръчах направо нов и ще го разредя , да видим. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #16 Отговорено 22 Февруари, 2018 Ами трябваше с това да започнеш, че не знаеш от къде изхвърля! Заливаш с една кофа вода да се изчисти разлетия антифриз, доливаш в разширителния съд, караш докато загрее напълно, спираш и почваш да гледаш. Ако не капе при напълно загрял и работещ двигател, значи не е от разширителния съд а от някое съединение или маркуч. Изключваш двигателя и почваш да гледаш, най-вероятно ще протече когато изстине двигателя след 2-3-4 часа в зависимост от външната температура. Моя съвет е да не предприемаш никакви действия докато не разбереш от къде точно капе антифриза. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rangel111 34 #17 Отговорено 22 Февруари, 2018 Ами трябваше с това да започнеш, че не знаеш от къде изхвърля! Заливаш с една кофа вода да се изчисти разлетия антифриз, доливаш в разширителния съд, караш докато загрее напълно, спираш и почваш да гледаш. Ако не капе при напълно загрял и работещ двигател, значи не е от разширителния съд а от някое съединение или маркуч. Изключваш двигателя и почваш да гледаш, най-вероятно ще протече когато изстине двигателя след 2-3-4 часа в зависимост от външната температура. Моя съвет е да не предприемаш никакви действия докато не разбереш от къде точно капе антифриза.Сега пак завъртях няколко километра , като замириса на антифриз спрях и погледнах , беше мокър около капачката и на щеката , която подпира капака. Всички маркучи са топли и меки , само този между капачката и разширителния съд е студен , което пак ме навежда на мисълта, че е капачката или поне така ми се иска.Изпратено от моят ALE-L21 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #18 Отговорено 22 Февруари, 2018 Ами може и да се разминеш само с капачка. Кажете на 1,1 бара ли трябва да е тая капачка? Почисти и продухай маркучето между нея и казанчето, почисти и казанчето ако има нужда. Гледам, че няма и скоба. Между другото и на казанчето трябва да има една клапичка на капачката му ако не се бъркам. Отделно няма да е лошо да обезвъздушиш. А какъв е тоя сервиз дето искат 30 евро капаро "да не се откажеш"? 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rangel111 34 #19 Отговорено 22 Февруари, 2018 преди 2 минути, dindin написа: Ами може и да се разминеш само с капачка. Кажете на 1,1 бара ли трябва да е тая капачка? Почисти и продухай маркучето между нея и казанчето, почисти и казанчето ако има нужда. Гледам, че няма и скоба. Между другото и на казанчето трябва да има една клапичка на капачката му ако не се бъркам. Отделно няма да е лошо да обезвъздушиш. А какъв е тоя сервиз дето искат 30 евро капаро "да не се откажеш"? http://www.auto-rothschopf.at/ Това е сервиза .Исках да си купя термостат и капачка , но като му казах , че ще си ги сменям сам ме изгледа все едно падам от Марс. Не даде и да се издума и накрая се разбрахме утре да отида за да ми го сменят те. 30 -те евро предполагам са , защото му изглеждам съмнителен и може да си потърся части от друго място . Къде трябва да има скоба да му кажа утре да сложи . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #20 Отговорено 22 Февруари, 2018 Ако го е изхвърлила докато е топла колата може да накараш някой на място да форсира двигателя до 3-4000 оборота, а и ти да гледаш откъде излиза. Като ти гледам капачката, хич не ми вдъхва доверие! Според мен задължително я смени с оригинална от представителството на хонда. Не ми се вярва да е кой-знае колко по-скъпа. И май наистина ще извадиш късмет май само с една капачка 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rangel111 34 #21 Отговорено 22 Февруари, 2018 преди 4 минути, Prelude98 написа: Ако го е изхвърлила докато е топла колата може да накараш някой на място да форсира двигателя до 3-4000 оборота, а и ти да гледаш откъде излиза. Като ти гледам капачката, хич не ми вдъхва доверие! Според мен задължително я смени с оригинална от представителството на хонда. Не ми се вярва да е кой-знае колко по-скъпа. И май наистина ще извадиш късмет май само с една капачка Капачката е поръчана вече , утре ще я сменям. Термостата и антифриза също. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rangel111 34 #22 Отговорено 22 Април, 2018 Здравейте отново! Ето че дойде време да напиша за развитието по темата. Смених термостата , капачката , антифриза и радиатора и от тогава около 2500 км. всичко е наред. Явно е било заради фалшива капачка и заради неразреденият антифриз. Благодаря на всички отзовали се! 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Илиян- 4 #23 Отговорено 23 Април, 2018 Здравейте, колко литра антифриз + вода събира системата. При мен показва -50 антифриза при измерване и ще трябва да го разредя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
haunted 13 #24 Отговорено 23 Април, 2018 Здравейте, колко литра антифриз + вода събира системата. При мен показва -50 антифриза при измерване и ще трябва да го разредя.2.8 литраSent from my MI 5 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #25 Отговорено 23 Април, 2018 Ръчка 4,1 ,автомат 4,3л с източване от двигателя.От пробката на радиатора 2,8/3,3 л МТ/АТ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове