bbozhanov 74 #1 Публикувано 5 Февруари, 2018 (Редактирано) Колеги, След като колата бе в гараж цяла нощ, още при подаването на контакт се включиха перките - на климатика и на радиатора. Като запалих колата се включи и компресора, въпреки че A/C бутонът е принудително на off. Освен това парното духа само и единствено в себе си, но не и през някой от въздуховодите. Имах 100% аналогичен проблем преди месец, който се прояви някъде по път. Оправи се сам и реших, че през определено време системата си прави някакъв вид профилактика, тъй като не е работила дълго време. Този път обаче в продължение на 250 км, няколко гасенета и паленета на двигателя и 10-ина минути с откачена клема на акумулатора проблемът си е налице. Опитах се да намеря решение сам, но безрезултатно към този момент: - направих автодиагностика на климатроника чрез HDS и xDiag - и на двете места показва, че няма проблем (и грешки); - размених местата на релетата на климатика с друго от същия модел и цвят от кутията с предпазителите в двигателния отсек; - опитах се принудително да изключа електромагнитната шайба: чувам я да цъка при изгасен двигател, но в момента, в който запаля и се включва, без да приеме команда да се изключи. Проверил съм и всички клапи и моторчетата им са напълно изправни: тази на топлия и студения въздух, която е до педала на газта; тази на въздушния поток (крака, челно стъкло и крака, лице и т.н.); както и за вътрешната рециркулация. Така изглеждат и останалите по-интересни живи данни: Направих и клипче как: 1. тръбата на ниското налягане на фреона е цялата в скреж; 2. шайбата на компресора се върти; 3. двете перки са включени на високи обороти; 4. парното е изключено; 5. клапата за топъл и студен въздух работи; 6. клапата за въздуховодите се движи. Чува се и шумът на въздуха като в затворено пространство. YouTube видео с проблема Има ли някой с идеи/пред(по)ложения? Поздрави! Редактирано 5 Февруари, 2018 от bbozhanov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #2 Отговорено 5 Февруари, 2018 Е това вече си е шамар с крак...... Как така вентилатора работи а въздух не излиза......???? Аз дори не се сещам за подобен режим на парното да кажеш да е запекло там и да не мърда. сигурен ли си че всички клапи работят? Би следвало някоя да не пуска въздух, ама коя ще е тая и въобще има ли такава и за какво е? И тва с климатика? Ако се смени само котролния модул който е на таблото и се пробва с друг? Той поне лесно се сваля и е на една букса.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #3 Отговорено 5 Февруари, 2018 Бобозанов , тоя твой климатик те "изяде"! Малко предположения от мен: По точка 1 - може блокирало ТРВ По точка 2 - да не е пак зацепил/блокирал този съединител на шайбата По точка 5 и 6 - моторчетата за клапите може и да работят, но дали вътре самите клапи се движат е въпроса? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #4 Отговорено 5 Февруари, 2018 (Редактирано) Преди 6 часа, jaccomo написа: сигурен ли си че всички клапи работят? Би следвало някоя да не пуска въздух, ама коя ще е тая и въобще има ли такава и за какво е? И тва с климатика? Ако се смени само котролния модул който е на таблото и се пробва с друг? Той поне лесно се сваля и е на една букса.. Ами моторчетата работят, на 99% съм убеден, че и клапите вътре. Предният път както си шофирам и без да променям нищо, така по едно време от само себе си спря да духа. Както спря, така и тръгна. А си играх с всички клапи. И сега като махна филтъра на купето виждам перката как върти зверски. Само дето не знам къде отива този въздух. Като в затворено пространство е. Не мисля, че има общо с контролния модул, тъй като перките на климатика са включени дори и когато модулът не работи. Все пак имам мегдан да заменя и да тествам, но това ще е една от по-нататъшните стъпки. Преди 2 часа, Emicha написа: Бобозанов , тоя твой климатик те "изяде"! Малко предположения от мен: По точка 1 - може блокирало ТРВ По точка 2 - да не е пак зацепил/блокирал този съединител на шайбата По точка 5 и 6 - моторчетата за клапите може и да работят, но дали вътре самите клапи се движат е въпроса? Не съм имал грам проблем откак му смених шайбата с американска такава и нацелих правилната дължина ремък за уголемената шайба. Цялото лято на 2017-та не съм го спирал този климатик (и профилактика правя всяка пролет). По т.1 - тук не знам за кой вентил говориш. Имаш ли го някъде на схема да видя точно къде е? Много е учудващо как само тръбите на ниското налягане са заскрежени. По т.2 - не мисля, че е така. Написах, че тествах да го включа и изключа и си работи на изгасен двигател. Вторият аргумент е, че включва принудително перките само на контакт дори и без да е палена колата в продължение на 24 часа. Просто врътнах ключа, чух перките да се включват и след това 250км не се изключиха, независимо какво правих. По т.5 като дам на най-ниската температура започвам да усещам естествената циркулация при висока скорост на студен въздух. Респективно при макс температура на топъл въздух. Значи освен, че клапата се движи, ами и си върши работата. По т.6 като сменя мястото на обдухване, например към лицето, при скорост 100км в час усещам как влиза въздух. Много мъничко, но влиза. Ако започнат да се запотяват прозорците, тогава пускам в режим крака-челно стъкло и като започне да минава въздух там, влагата от стъклата изчезва. Т.е. освен, че моторчето работи, аз го разбирам и като самата клапа вътре да работи. Така че го изключвам и това. Поздрави, Боби Редактирано 5 Февруари, 2018 от bbozhanov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #5 Отговорено 5 Февруари, 2018 (Редактирано) Преди 2 часа, bbozhanov написа: По т.1 - тук не знам за кой вентил говориш. Имаш ли го някъде на схема да видя точно къде е? Много е учудващо как само тръбите на ниското налягане са заскрежени. По т.2 - не мисля, че е така. Написах, че тествах да го включа и изключа и си работи на изгасен двигател. Вторият аргумент е, че включва принудително перките само на контакт дори и без да е палена колата в продължение на 24 часа. Просто врътнах ключа, чух перките да се включват и след това 250км не се изключиха, независимо какво правих. Относно т.1 - бях чел някъде в някоя тема, че Бранко го споменаваше това ТРВ ( предполагам е някакъв температурен датчик при изпарителя) и симптомите на замръзване на тръбата ,ми се сториха същите , а ти искаше идеи , но нямам представа къде се намира - нека Бранко да каже ако знае. А по т.2 - може да щрака но дали отцепва - защото ми се струва че на клипа, при работеща кола и изключен на таблото климатик, компресора си работи и набива студ. Редактирано 5 Февруари, 2018 от Emicha Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #6 Отговорено 5 Февруари, 2018 Намерих това, по т.1 за което ти казах, че съм го чел някъде и Бранко го споменаваше: Цитат ТРВ-то е блокирало.Това е устройството,което изключва компресора,когато замръзне фреона във вътрешното радиаторче-изпарителя. Вместо да изключи компресора ,той е продължил да блъска, но радиатора е бил замръзнал ,а това блокира потока на фреон. В следствие отваря аварийния вентил. Което ме навежда на мисълта, че не само тръбата ти е замръзнала , а твърде възможно и изпарителя да е целия в скреж, откъдето, евентуално това което си констатирал: Цитат ......Освен това парното духа само и единствено в себе си, но не и през някой от въздуховодите..... ...... Чува се и шумът на въздуха като в затворено пространство....... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #7 Отговорено 6 Февруари, 2018 Емич, мерси за вниманието! Гледам и не виждам къде ще да е този ТРВ. Виждам само един датчик за налягането, който се оказа, че при презаредена система с газ също ще включи перките: Но не мисля, че това ми е проблемът първо защото цяло лято е работила като хората тази система, второ защото включва и компресора. Мисля и друго, освен контролния модул, както jaccomo е предложил не ми идва на ум. От там по някаква причина ако подава сигнал за defrost, тогава постоянно-работещите перки дори и само на контакт биха имали логично обяснение. Скрежта също - с неизключването на компресора. Обаче въздухът ме озадачава: след като колата е престояла около 20 часа на температура 12 градуса, пуснах обдухването на лицето и от там духаше нормално. В продължение на 15-ина минути шофиране, макар и на една и съща степен на парното, струята въздух започна да намалява и почти дотам, както бях описал по-горе. След изгасянето на двигатела, престоя около 2 часа и после повторното запалване, отново нямаше проблем със струята въздух. Утре първата ми работа ще е да откача HVAC контролния модул и ще видя дали ще спрат перките. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #8 Отговорено 6 Февруари, 2018 (Редактирано) Развитието днес: при махане на HVAC контролния модул от купето нищо не се променя. Вентилаторите работят дори само на контакт. Опитах да го заменя от друга кола - дизел такава - обаче не съвпадат буксите (с приблизително 1мм разлика имат). Откачих датчика на налягането. При подаването на контакт вентилаторите се включват за 5-10 секунди и после се изключват (съответно компресорът не работи и всичко е наред). При обратното включване на този датчик всичко се връща в изходно положение и проблем наличен. Не мога да кажа дали е от него, ще си поиграя да видя какви стойности подава за да разбера дали е заминал той. Това ме съмнява поради факта, че перките продължават да въртят 5-10 секунди, явно преди системата да се сети, че "няма" газ/фреон (т.е. датчикът не работи/е изключен). Редактирано 6 Февруари, 2018 от bbozhanov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #9 Отговорено 6 Февруари, 2018 Има нещо, но какво? Мисля това №26 е въпросния датчик: Разгледай и тук за евентуален проблем: http://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000000996.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #10 Отговорено 6 Февруари, 2018 (Редактирано) Точно там гледах, Емич. Но не мисля, че е някъде по трасето. Иначе мога да проверя. Гледах датчикът за високо налягане дали си върши работата и изглежда съвсем нормално: на първоначалния screenshot, който съм пуснал е показвал над 0.8V; сега показва 1.4V. В момента, в който махна неговата букса всичко спира. И напрежението е 5V (като да е заминал). Нормално да е в диапазона 0.3-4.5V, където реално е. http://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000003828.html Има нещо по-главно, което кара системата да стои постоянно включена. Какво може да е то? Не знам дали мога да отпиша на 100% HVAC контролния модул, обаче ми е логично като му махна буксата да спира всичко. А то не е така - продължава да работи. И не иска принудително да спре при A/C Off, когато е закачено. Един друг важен момент е, че като подам рязко газ и климатичната система спира за момент, което също е нормално поведение. Това ме кара да мисля, че ЕКУ-то знае какво прави. Временното решение е така да карам с извадена букса на датчика за налягането. Редактирано 6 Февруари, 2018 от bbozhanov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #11 Отговорено 6 Февруари, 2018 Абе, ей така ми мина нещо в главата (колкото за идея) - да не е нещо свързано с бутона AUTO ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #12 Отговорено 7 Февруари, 2018 (Редактирано) Колега, датчика за високо налягане е само за кондензатора, т.е. пуска и спира перките на кондензатора. Компресора се командва само от датчик ниско налягане (или пресостат ниско налягане). Ако ти се пуска компресора то това е или от електронния блок за управление или от релето. Принципно ако компресора е изключен от от блока за управление то тогава независимо от наляганията той няма да се пусне освен ако релето не е залепнало и стои включено постоянно или пък управляващия сигнал на релето не е активиран за постоянно, което пак идва от главния контролер. Във всички случай не може да е от сондата по налягане. Тя е контролен/регулиращ орган за обратна връзка на регулатора. Спира го защитно, защото няма обратен сигнал, което ме навява на мисълта ,че релето е ок и проблема идва от контролера. ТРВ - терморегулиращ вентил, служи за дроселиране, като по този начин понижава налягането на фреона и той кипи в изпарителя, където отнема топлина от въздуха. Скреж не може да има при кондензатора, защото там е високо налягане ! Редактирано 7 Февруари, 2018 от sttekata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #13 Отговорено 7 Февруари, 2018 Снощи успях да си поиграя малко повече и вижте следното клипче: YouTuBe видео Колата е само на контакт с напълно изключен контролер/команден модул в купето/на таблото. Чува се как нещо кара релето да цъка и вентилаторите се включват ту на ниски, ту на високи обороти. Понякога и ги спира. Смених на всички релета местата, така че ако има проблем с реле, то той ще се премести на друго място. Но и с другото реле резултатът е същия. Нещо ги контролира. Сега въпросът е какво може да контролира ниските и високите обороти, включването и изключването на системата. Гледам схемата и не ми се иска да вярвам, че е ЕКУ-то. Боби Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #14 Отговорено 7 Февруари, 2018 Имаше на повечето коли едно компютърче, което стоеше вътр в самия въздуховод и беше достъпно откъм жабките. Та то служеше за плавната регулация на оборотите. Проблема което то правеше обаче ,е че спираше да върти вентилатора..... Дори и да е ЕКУ, коя е тази позиция на клапите ,която спира притока на въздух към купето? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #15 Отговорено 7 Февруари, 2018 (Редактирано) Преди 2 часа, bbozhanov написа: Снощи успях да си поиграя малко повече и вижте следното клипче: YouTuBe видео Колата е само на контакт с напълно изключен контролер/команден модул в купето/на таблото. Чува се как нещо кара релето да цъка и вентилаторите се включват ту на ниски, ту на високи обороти. Понякога и ги спира. Смених на всички релета местата, така че ако има проблем с реле, то той ще се премести на друго място. Но и с другото реле резултатът е същия. Нещо ги контролира. Сега въпросът е какво може да контролира ниските и високите обороти, включването и изключването на системата. Гледам схемата и не ми се иска да вярвам, че е ЕКУ-то. Боби PCM го контролира - Powertrain control module Това би трябвало да бъде дисплея с копчетата, освен ако някъде няма друг контролер, а това в даш таблото да е само дисплей с копчета за контролиране... Виж по схемите Редактирано 7 Февруари, 2018 от sttekata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #16 Отговорено 7 Февруари, 2018 Проблема е в грешен сигнал на А4, А5 и А14. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #17 Отговорено 9 Февруари, 2018 PCM за мен е ECU-то: Това е схемата на HVAC контролния модул, който е в купето. Гледам и не виждам други ел. части, освен температурен датчик на изпарителя и един резистор. Ще взема на един колега HVAC модула довечера и ще го бодна на моята да видя дали ще продължи да прави магариите. Обаче определено нещо му казва: включи системата с вентилаторите на ниски обороти; изключи системата; включи системата с вентилатори на високи обороти, после ниски, след това изключи и т.н. в разбъркана последователност. Не искам да вярвам, че е нещо общо с ЕКУ-то. Поне някаква грешка щеше да върне на диагностиките. А то никаква... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #18 Отговорено 9 Февруари, 2018 (Редактирано) Не е и от HVAC контролния модул, който е на таблото в купето. Тествах с проверено работещ такъв. Карам на изключена букса на датчика за високо налягане. Иначе включва климатичната система веднага, след като подам на контакт и след 10-ина секунди като се усети, че датчикът връща 5V напрежение (един вид не работи), изключва. Единственото известно на мен нещо, което може да включи цялата система на незапален двигател е defrost бутона за обдухване на челното стъкло. Не знам дали и как тази информация помага. Редактирано 9 Февруари, 2018 от bbozhanov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1259 #19 Отговорено 9 Февруари, 2018 Пробвай с друг модул,ако може от колега с такъв просто само за проба.Френските коли от 2002 масово страдат от управлението чак след 2006 го оправят (студени и укъсели спойки),не твърдя,че е това но да го изключиш като проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #20 Отговорено 9 Февруари, 2018 (Редактирано) Точно него имах предвид в предния ми пост - не е той. Вече е потвърдено. Редактирано 9 Февруари, 2018 от bbozhanov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1259 #21 Отговорено 9 Февруари, 2018 преди 42 минути, bbozhanov написа: Точно него имах предвид в предния ми пост - не е той. Вече е потвърдено. Не пипай тогава там,че ако нещо разчупиш филма е страшен.Но е факт,че нещо дава команда на клима да бачка. Без да съм специалист по климатични инсталации залагам на оголени и окъсили кабели в посока компресора.Бих погледнал и задължително датчика (и буксата му за късо)за влажност който кара климатроника да се включва сам когато си на топло.Те вариантите не са много.Гледам,че Емич намеква за някакви проблеми които си имал преди това,виж какво си правил тогава как са нещата,много вероятно там да е разковничето.Това са само догатки колега,ще се справиш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #22 Отговорено 9 Февруари, 2018 (Редактирано) Колега, само един семестър съм учил електротехника и знанията са ми твърде оскъдни, но гледайки схемата по-горе не виждам този компресор да прави нещо друго, освен да изпълнява каквото му се каже. Едно реле, което комутира плюса и един минус в другия край. Сложили са и един температурен датчик там ако случайно прегрее да изключи. Не вярвам да е от там, но благодаря за предложението. Имам един приятел със сервиз. Ще ида да я кача там на подемника да огледам/размърдам кабелите и тръбите за всеки случай. Може пък нещо да се промени или най-малкото да ме осени някоя друга идея... Започвам да се замислям дали да не седна да прочета как да си reflash-на с последния firmware ЕКУ-то. Ако Launch-ът може, значи и аз мога Редактирано 9 Февруари, 2018 от bbozhanov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #23 Отговорено 9 Февруари, 2018 (Редактирано) Преди 3 часа, bbozhanov написа: Не е и от HVAC контролния модул, който е на таблото в купето. Тествах с проверено работещ такъв. Карам на изключена букса на датчика за високо налягане. Иначе включва климатичната система веднага, след като подам на контакт и след 10-ина секунди като се усети, че датчикът връща 5V напрежение (един вид не работи), изключва. Единственото известно на мен нещо, което може да включи цялата система на незапален двигател е defrost бутона за обдухване на челното стъкло. Не знам дали и как тази информация помага. След като си сигурен, а и си тествал с проверен работещ модул, не виждам как може да е от бутона за обдухване на предното стъкло. Чудя се защо не направи и тест, с размяна на релетата от другата кола от която взе модула? Започвам да се съмнявам и аз като Митко Йотов , че може да има някъде нещо окъсило по инсталацията и да подава импулси и да включва системата. Между другото, на клипа където пипаш релетата, забелязах че са доста хлабави и тази кутия/платка в която са сложени, може да е двойна/тройна от долу, с платки и писти , които ако са нагорели може да бъзикат нещата. Такъв нагорял модул, с релета и бушони в Каптивата на приятел, за малко да я запали и да изгори. Дойде ми на гости и като се смрачи леко, случайно забелязах, че не е изгасил фаровете, та отидохме да ги изгасим. Да обаче от врътката на волана си бяха изгасени, а и ключа си беше в него, а не да го забравил на контакта примерно, но фаровете си мижаха леко на половин от нормалната светлина. Даваме на контакт завъртаме врътката - светват нормално. Искаме да ги изгасим - връщаме врътката, вадим ключа и пак мижат и не гаснат. Докато умуваме как да ги изключим, от буксата за управлението на врътката (която я набедихме за виновна че не сработва) усещам мирис на бакелит идващ точно от този модул с релетата и бушоните. Веднага разкачихме акумулатора и нещата се успокоиха. На следващия ден на светло отидохме при ел. техник, познаваш модела и той откри проблема точно в този блок . Отгоре нищо не се виждаше, но вътре на втората плоча/платка беше станало мазало. Така че не е лошо да погледнеш и това. Редактирано 9 Февруари, 2018 от Emicha Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #24 Отговорено 12 Февруари, 2018 Ако си от София мога да те свържа с добър техник по климатични инсталации на автомобили (Цецо, от Младост). Пиши ми на лично ако искаш телефон! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #25 Отговорено 18 Февруари, 2018 Последните новости: замерих температурния датчик на изпарителя и изглежда да работи - ~2.3 kΩ му е съпротивлението. Като му разкача буксата и веднага излиза грешка за него. След това като го закача обратно и изтрия грешките всичко е нормално: Аналогично направих и с датчика за температура в купето - понижава си съпротивлението при повишаване на температурата (~2.3-2.0 kΩ). И той връща грешка като е разкачен. @Emicha тест правих с размяна на релетата в моята си кутия. Ако имаше в някое проблем, то той щеше да се измести на друго място и климатикът да спре да прави магарии. Остава нещо по кабелите да е, макар и никак да не ми се иска да вярвам, че е от тях или ЕКУ-то. @sttekata откак съм купил тая кола на майстор не съм ходил за нещо различно, освен окачване (например трябва ми преса да сменя някой тампон). И то при приятел-майстор с мое участие по време на ремонта. Може би това ще е първи път, само се притеснявам да не започнат глупости да ми говорят и да ме третират като идиот. Вярваш или не, точно този Цецо (0898264527 на ул. "Магнаурска школа" 11 в София) ти си вторият след един (неразбиращ от електроника) приятел със сервиз, който ми го препоръчва. Та ще взема да ида да видя дали наистина е толкова разбиращ, колкото го описват. Това ще е първият проблем, който няма да мога да реша сам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1259 #26 Отговорено 18 Февруари, 2018 Датчика за влажност е на средата на арматурното табло точно до предното стъкло.Той кара климатика да се пуска сам дори когато си на макс топло само да хвани някаква влажност,после сам си спира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1259 #27 Отговорено 18 Февруари, 2018 Преди 2 часа, Митко Йотов написа: Датчика за влажност е на средата на арматурното табло точно до предното стъкло.Той кара климатика да се пуска сам дори когато си на макс топло само да хвани някаква влажност,после сам си спира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #28 Отговорено 19 Февруари, 2018 Датчика е за слънцегреене, а не за влажност! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mafyata 9 #29 Отговорено 19 Февруари, 2018 Ако датчика на таблото , колегата sttekata e прав . Това е за климатика , но за това дали пече слънцето или не , а не за влажност. Аз забелязах в много студено време , парно на макс топло , от време на време включва компресора и перките, дори се променя звука и силата на струята леко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1259 #30 Отговорено 19 Февруари, 2018 Не една от колите ми това е датчика за влажност.Та си мисля,че и тук е така.Така и така стана на въпрос за него,та да попитам какво командва този датчик? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1259 #31 Отговорено 19 Февруари, 2018 (Редактирано) Преди 4 часа, mafyata написа: Ако датчика на таблото , колегата sttekata e прав . Това е за климатика , но за това дали пече слънцето или не , а не за влажност. Аз забелязах в много студено време , парно на макс топло , от време на време включва компресора и перките, дори се променя звука и силата на струята леко. Това е защото датчика за влажност хваща влагата и включва климатроника,после си го изключва.Обикновено го прави на няколко пъти.А къде се намира при ЦРВето? Редактирано 19 Февруари, 2018 от Митко Йотов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mafyata 9 #32 Отговорено 19 Февруари, 2018 И къде е този датчик? Това го прави и в сухо време , но трябва да е много студено Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #33 Отговорено 19 Февруари, 2018 (Редактирано) Мда, това е датчик за осветеност. Няма друга функция. http://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000001002.html Според мен ролята му е да димира диодите на HVAC модула в купето когато включи фаровете в тъмното. Вижте отново схемата (става със zoom на браузъра): http://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000003044.html Другото, което виждам по тази схема е датчика за температура на радиатора на двигателя (ECT2). Той отчита правилно според мен, защото наблюдавам този на двигателя (ECT1) и като стигне 90 градуса термостатът започва да отваря и пуска охладителна течност към радиатора, чиято измерена от датчика температура започва да повишава плавно. Та изключвам да е от него. Виждам и един модул, който управлява датчиците (МОДУЛЬ УПРАВЛЕНИЯ ДАТЧИКАМИ). Не го знам има ли го, той е с пунктир. Навярно е при системите с навигация и ме съмнява да го има (иначе ще е първия в листата, който бих проверил). Нямам и идея къде може да се намира. Замислих се и за датчика за външната температура. Но и него го гледам, че показва сравнително точно с околната температура. При него като разкача HVAC модула от купето и спират показанията му на таблото на колата. Мога профилактично да го разкача да видя дали диагностиката ще го хване. А ако е на удобно място и да го замеря. Датчик за влажност на моделите от 3-то поколение не мисля, че има. А ако пък има, то той ще да е комбиниран с този на температурата на купето, който го видях как променя съпротивлението и работи. Редактирано 19 Февруари, 2018 от bbozhanov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1259 #34 Отговорено 19 Февруари, 2018 Ок.Но ако няма отделен датчик за влажност тогава някой е комбиниран предполагам.Щом са проверени всички датчици и са в норма колега гледаш по веригата за късо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mafyata 9 #35 Отговорено 19 Февруари, 2018 Аз за пръв път чувам тази кола да има датчик за влажност. Този на таблото е за климатроника , следи дали пече слънце или не. Според него определя силата и температурата на духане когато е на auto. За auto фаровете и за auto чистачки , датчиците са на стъклото , горе до огледалото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1259 #36 Отговорено 19 Февруари, 2018 Преди 2 часа, mafyata написа: Аз за пръв път чувам тази кола да има датчик за влажност. Този на таблото е за климатроника , следи дали пече слънце или не. Според него определя силата и температурата на духане когато е на auto. За auto фаровете и за auto чистачки , датчиците са на стъклото , горе до огледалото. Би трябвало да има ако е климатроник,ако е климатик не. Тези коли може и да нямат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mccoy 50 #37 Отговорено 19 Февруари, 2018 Датчика на средата на таблото е за "силата" слънцето. Има значение как ще рабооти климатика когато на вън е 30градуса и пече слънце или е 30градуса и е облачно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #38 Отговорено 20 Февруари, 2018 Малко късно виждам темата, но съм сигурен ,че вървиш по грешен път.Приеми ,че охлаждането и включването на компресора са 2 отделни вериги ,абсолютно независими.Компресора се включва само и единствено от командата от пулта и разрешение от пресостата за замръзване в изпарителя.Единствения начин да остане включен комресора при изключена команда е залепнало реле или малка хлабина на съедителя на копресора. Перките са съвсем друга тема.Те могат да се включват аварийно по команда от двигателния компютър иначе с тръгването на компресора се включват на ниска скорост,а след сигнал от датчика за високо налягане -втора степен.Аварийно перките могат да се включат при липсата на кой-да е от температурните датчици. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #39 Отговорено 20 Февруари, 2018 @Markony Брани, виж видеото: Преди да се стигне до момента да е постоянно включена климатичната система хванах този момент как нещо кара перките да се включват и изключват на различни обороти без да е запален двигателят и без да е включен климатикът. Без да пипам нищо и без очевидна странична причина. Сега положението е: перките се включват на високи обороти още при контакт. Ако запаля двигателя и компресора се включва няколко секунди след запалването. Ако е малка хлабината на електромагнитната шайба, тогава като дръпна датчика за високо налягане ще спира ли да работи компресорът? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #40 Отговорено 20 Февруари, 2018 И аз мисля че в грешна посока копаеш за проблема !Ти сигурен ли си че компресора зацепва без да си го включил ,независимо че перките въртят?Ходи на майстор по автоклимите да види нещата как са -няма сам да го оправиш,помощ не можеш да получиш от нас понеже и ти сам не знаеш какво става и ни объркваш допълнително .Климатик не се ремонтира така от разтояние .Учил си туй онуй и датчика май това трябва да показва ,няма такива работи ,хич не пипай нищо ,ами отивай на сервиз по автоклими ,там пък изобщо не споменавай какво си пипал и учил ,понеже се нервират хората от такива клиенти . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове