Jump to content
Restless

Подгряване на двигателя - митове и факти

Recommended Posts

Попадна ми тази статия - бях я чел преди време

https://www.zr.ru/content/articles/504279-sovremennyj_dvigatel_gret_ili_ne_gret/?internal_visits=main_top_stories

Накратко - 1-2 мин на място и тръгване е най-доброто за двигателя и екологията

При под -15 - минутите да са 3-4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно - продължителната работа на място при палене в студено време, вреди на двигателя - освен, че не е и екологично.

http://www.businessinsider.com/heres-what-idling-your-car-in-the-morning-is-doing-to-your-engine-and-its-not-good-2016-1

Тук накратко препоръчват работа на място под 1 минута и после леко потегляне и леко натискане на газта докато не позагрее.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една, две минути на место и тръгвам, само под нулата!

Над нулата изобщо не чакам, паля и тръгвам.Използвам постоянно свободна!

Още навремето Ники Лауда е дал няколко съвета:

 

Никога не подгрявай колата.

Никога не се качвай с кални обувки в колата.

Като караш напред, гледай назад и обратното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това да палиш с 50% натиснат педал е пълна простотия..предполагам го знаеш?

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,не съм го чел.Би ли ми копирал абзаца? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като гледам и ти четеш "като дявола евангелието".

Паленето с

Цитат

Педала на 50% газ при първото завъртане

се прави само ако колата се намира на над 2400м надморска височина - първия опит е с 50% газ за 15сек. и ако не заппали - втори опит със 100% газ.

При нормални условия и в двете упътвания е описано, че първия опит за палене е без газ и до 15сек. и ако не запали - чак при втория опит с 50% газ. Ако пак не запали - трети опит със 100% газ.

На каква надморска височина се намираш ти?

Редактирано от DTEC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преведи ми го. Но моля преведи и четвърти.

Колко кислород има в повече?

П.П.: палил съм на под -30°C, но няма връзка с темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора що се дърляте за глупости?!

Пише ли при ниски температури/голяма надморска как да се пали - пише

Всеки има право да използва начина който е подходящ за неговите условия и кола...

 

Просто исках да покажа че "палиш и тръгваш" не е екологично при всякакви условия - както и обратната крайност.

И че това е измерено и доказано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако (грешните) заключения на (глупав) лаборант, получени чрез (грешни) методи са някакви релевантни доказателства, то тогава имаш право.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има подобна тема в Oil-club.ru - ТУК (Греть двигатель перед поездкой или не греть?), в т.ч. анкета с отговори. Аз лично зимата подгрявам 2-3 минути, колкото да завърти маслото, и тръгвам. Лятото паля и тръгвам.

Ето и как ми се изменя температурата на маслото в картера на D15Z8 - MyHonda_Oil_Temperature (линкът е към Onedrive). Файлът съдържа няколко sheet-a, в т.ч. графики. Поразходете се надолу-нагоре из него. Измерванията са правени лятото с Петро-Канада СС 5w-30, а зимата с Mobil 1 New Life 0w-40 (последно на 30.11.2017). Реализацията на измерването на температурата в картера е по идея от темата "Температура масла в картере" - ТУК.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уха! Брутална разлика

Лятото на 5тата минута е 50+ градуса в картера, а зимата тази температура се достига едва на 10тата!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ emod - Браво за положения труд!

Като човек изучавал статистика (и стъкмистика) бих казал, че точна и ясна линия на зависимост не може или е трудно да се установи. Има данни за малко по-добро представяне на Mobil 1 New Life 0w-40, но са според мен строго минимални.

 

Ако съм теле-журналист на Телешоп, който трябва да продава Mobil 1 New Life 0w-40 бих формулирал следната теза: УчЕните от Магаданския Институт по моторните масла доказаха, с помоща на потребител от Хонда Форум България, че Mobil 1 New Life 0w-40 е много по-добро масло от Петро-Канада СС 5w-30. За целта се вземат данните от 02.06.2017 и 11.08.2017, като при еднаква температура на околоната среда от 17°C сутрешно време са измерени следните температури в картера на лек автомобил Honda Civic Aerodeck с двигател D15Z8 без подкартерна защита след само 5мин работа:

02.06.2017 -> Петро-Канада СС 5w-30 -> 37°C

11.08.2017 -> Mobil 1 New Life 0w-40 -> 57°C

Както виждате с просто око, то само за 5мин с масло Mobil 1 се постигат 20°C по-висока работна температура. С това за пореден път се доказва, че най-големия производител на моторни масла ExxonMobil със своя продукт Mobil 1 New Life 0w-40 предлага на своите клиенти най-добрата защита на вашия двигател. Както сами виждате, "който купува евтино, купува два пъти". Не пестете от моторно масло, защото това ще доведе до скъпи ремонти на вашия автомобил.

 

Ако обаче съм теле-журналист на Телешоп, който трябва да продава Петро-Канада СС 5w-30 бих формулирал следната теза: УчЕните от Магаданския Институт по моторните масла доказаха, с помоща на потребител от Хонда Форум България, че Mobil 1 New Life 0w-40 изключително скъпо моторно масло се представя почти еднакво с алтернативния евтин супер-дупер продукт - Петро-Канада СС 5w-30. За целта се вземат данните от 08.06.2017 и 04.08.2017, като при еднаква температура на околоната среда от 17°C сутрешно време са измерени следните температури в картера на лек автомобил Honda Civic Aerodeck с двигател D15Z8 без подкартерна защита след само 5мин работа:

02.06.2017 -> Петро-Канада СС 5w-30 -> 42°C

11.08.2017 -> Mobil 1 New Life 0w-40 -> 45°C

Както виждате и с просто око, то само за 5мин с масло Петро-Канада СС 5w-30 се постигат почти същата работна температура сравнено с изключително скъпото и надценено Mobil 1 New Life 0w-40. С това за пореден път се доказва, че финансово изгодните алтернативи на прехвалените скъпи масла предлагат на своите клиенти същата защита на вашия двигател. Кажете НЕ на големите световни корпорации, които опразват вашия джоб и заложете на евтините, но все така качествени продукти. И сега само за вас скъпи Клиенти в следващите 20 сек. невероятна промоция - купете 5л Петро-Канада СС 5w-30 на цената на 1л.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих казал: "W40 масло ще достига по-бързо раб. темп. от W30 масло".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък бих казал ,че работна температура ще достигне всяко масло ,след като загрее двигателя от горивния процес в цилиндрите .Цифрите на вискозитетите са за течливоста на маслата в студено и работно(загрято ) състояние -нали така .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип работната температура на маслото се достига в резултат на: скоростта (оборотите) на мотора, натоварването на мотора, триенето в бутално-цилиндровата група, триенето в основните и биелни лагери, триенето в клапанната група/разпределителен вал, температурата на охладителната течност и разбира се от генерирания от маслената помпа поток на масло през двигателя – образно казано: колко бързо обемът на маслото от картера се завърта през двигателя, смазва и охлажда двигателя и се връща в обратно в картера.

Маслата с по-голям вискозитет, както кинематичен (този при 100 С), така и HTHS (при 150 С), генерират повече топлина в мотора. Това се дължи на по-голямото „съпротивление“, което тези масла оказват на движещите се части на мотора, поради по-голямата им „гъстота“, което рефлектира в повече отделена енергия от „триене“ (масло-движеща се част на мотора), което води до по-висока температура в мотора, респ. и на маслото. Обратно, маслата с по-нисък вискозитет (0w-30, xW-20) са по-течливи и по-добре охлаждат мотора, но пък може да създадат проблеми е налягането на маслото, респ. да не могат да формират необходимия маслен филм за защита на мотора.

Ние търсим златната среда: достатъчно течливо масло, което да преминава лесно през мотора и да го охлажда ефективно, пазейки по този начин и самото масло от “ thermal breakdown”, което масло същевременно искаме да гарантира и достатъчно „дебел“ маслен филм, пазещ мотора от задиране.

П.С. Май това не е за тая тема, а за масларската :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В допълнение, ето и малко графики, касаещи потока и температурата на маслото от оборотите (източникът е Mahle):

Oil_T_rpm.thumb.png.45862d2b554e2faf4a7254ee3d188c9e.png

За яснота: Plain = гладки лагери, т.е. без маслен канал по средата; Part. Grv. = частичен канал (обикновено на едната черупка; 180 градусов); Full Grv. = канал по целия лагер.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...