Jump to content
pikaso906

Електрифициран трабант,симбиозата между бъдеще и минало

Recommended Posts

Дойде панела,днес го монтирах.Показва,че зарежда дори в гаража.

IMG_20180428_151555.jpg

IMG_20180428_151609.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления колега за невероятния проект! 

 

Съумял си да постигнеш същите конски сили като на оригинален Трабант, но същевременно си преместил тежестта зад предния мост и си свалил центъра на тежестта, което няма как да не се отрази ползотворно на управлението и динамиката на колата. Надявамсе, че и теглото е останало същото или близо до оригиналното, но каквито и да са характеристиките на тази кола, това си остава един много серозен и за мен невероятен проект.

 

Здраве  и успехи ти желая!

Благодаря и за линка на fb.

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления колега.

Сега монтирай една газова турбина, която произвежда ток и удължаваш пробега.

Технологията е TREV (turbine-recharging electric vehicle)!

Колата АТ96 /GT96 /   е 768kW!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно!
За двигателя и батериите разбрах, но не разбрах нищо за инвертора и управлението. Изгледах видеото, но без звук, не знам там нещо  казал ли си по въпроса. Как си направил педала за газта например също ми е любопитно.

Също ми е интересно зареждането. Този панел на покрива е определено атрактивен, но едва ли сериозно разчиташ за зареждането само на него. Не видях щепсел, кабел. Контролер за заряда.

Интересно ми е сменяш ли скорости като я караш, и как се усеща, при положение, че нямаш маховик както е при ДВГ.

Редактирано от movx2000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.07.2018 г. at 16:15, darius написа:

Сега монтирай една газова турбина, която произвежда ток и удължаваш пробега.

Газовата турбина ще отделя СО2 и др., а идеята тук е за нулеви емисии! ;)

Поздравления за идея и реализацията на колегата pikaso906 ! Супер е проектът! :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала, това показва, че човек е способен на невероятни постижения и когато някой си науми нещо, никой физичен закон неможе да го спре!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега, моите поздравления, когато гледах епизода от предаването ''Да продадеш колата си" по Дискавъри, там Ед и Майк електрифицираха едно класическо Мазерати се изкефих здраво, сега се кефя двойно, че такъв проект се прави и в България 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

За повече информация се абонирайте за страницата и канала.

Редактирано от pikaso906
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.08.2018 г. at 9:53, west bam написа:

Браво колега, моите поздравления, когато гледах епизода от предаването ''Да продадеш колата си" по Дискавъри, там Ед и Майк електрифицираха едно класическо Мазерати се изкефих здраво, сега се кефя двойно, че такъв проект се прави и в България 

Преди време имаше едни ентусиасти от Варна, които също електрифицираха автомобили...

 

Към колегата pikaso906... Какъв пробег изминава Трабанта с едно зареждане?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100 км без системата спомената в репортажа. С нея за сега 120. На пролет започваме още тестове с друг, по-аеродинамичен дизайн.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, аз съм човекът, който преди време ти беше писал в един друг форум, на който изгибух координатите, че също преди 10-тина години бях на твоята вълна с проект за ел.автомобил с регенеративна система и претенции за патент, които се изпариха сблъсквайки се българското патентно ведомство. 

Радвам се, че и тук споделяш това, което правиш, едва сега го виждам. Докъде стигна с патента. Вотоволтаична ли е регенеративната система? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е фотоволтайчна. Свързана е с перката отпред. Иначе за ведомството и аз ударих на камък, но не се отказвам, ще опитвам пак и пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, още от сега ти казвам, че нямаш шансове, ако просто си закачил един генератор за нея. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, pikaso906 написа:

100 км без системата спомената в репортажа. С нея за сега 120. На пролет започваме още тестове с друг, по-аеродинамичен дизайн.

Адмирации за ентусиазма и постижението.

Системата е любопитна и на теория има "хляб в нея", просто трябва да е по-компактна и лицеприятна. Може да сложиш 2 по-малки перки -  примерно от моргите да си харесаш някои комплект заедно с кожуха от тези за водния радиатор. Добре би било около тях да е затворено, така че насрещният поток въздух да минава само през тях, а след тях да се извежда нагоре, през отвор в предния капак. За Трабанта ще свърши работа.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използването на вентилатори от този тип не е ефективно, нужна е друга концепция, която да концентрира и трансформира кинетиката на въздушния поток в механична енергия, която да създава нужната сила да върти генератора и да устоява на съпротивлението създавано от самия генератор, също така е препоръчително използването на мултипликатор, който да поддържа оборотите на генератора в оптималния диапазон. На това се основаваше и моята първоначална идея, но в последствие се породи и друга, която не е зависима от природните сили и скоростта на автомобила, тъй като при този модел се изисква пределна скорост, за да се постигне нужната ефективност, но при дълги трипове с висока скорост има голям потенциал, стига да е направена грамотно, може да се постигне феномена перпетум мобиле. Колегата Цецо е на прав път с кожуха и отвеждането на въздушния поток, но аз бих го прекарал отдолу с извод отзад по протежение на цялата броня, разполовен от крило, така хем се създава линейност, хем се неутрализира съпротивлението от турбината, хем създава и притегателни сили. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си че ефективността ще дойде от извънградско с висока (или поне крейцерска) скорост, но тук това е почти неприложимо, понеже Трабито не е стабилно, а и с този пробег си е чисто градска колца.

Притискателната сила идва от разреждането под купето (при определена форма), но пак е функция на скоростта, а и тук не е нужна, понеже акумулаторите са отзад. Предницата обаче е по-лека и заради това смятам че е по-добре потокът след перките да се отвежда нагоре (през предния капак). С тях ще трябва да се експериментира (като форма и брой на лопатките), понеже е трудно в такъв проект да се направят с променлив ъгъл на атаката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което споделям е на база моите виждания за подобна система, не го адаптирам към проекта на колегата, тъй като все пак аз съм целял заводски проект с всичките му аеродинамични и практични особености, и разбира се ефективност, но определено твърдя, че този тип вентилатори не се подходящи, един прост поглед върху класическата турбина дава насоки към какъв модел трябва да се насочат разработките. Относно милтипликатора, вчера ми хрумна един доста евтин и работещ модел, може да се ползва задвижване от велосипед, обтегач и касета, като контрола може да бъде чрез стъпково моторче и адруино, което да следи скоростта на автомобила и да качва и сваля предавки. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя случай е по-добре да се ползва задна главина с вътрешни скорост. Те биват 3, 7 или 8, а управлението е пак с издърпване на жило.

Вътрешните скорости са необслужваеми и по-компактни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и такъв, стига да предлага достатъчен диапазон от предавателни числа с малка стъпка и да включва плавно, не съм имал досег до такава трансмисия и не знам как работи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...