Jump to content
Kissman

Колко литра масло ми трябват за смяна на автоматик?

Recommended Posts

Юзърските мануали се пишат на "достъпен език" и без задълбаване в обясненията, - просто правиш това и получаваш резултат. И по този казус е както с меренето на маслото в двигателя.

На трансмисията и е необходимо достатъчно масло само в работен режим. Когато е в покои -не и дреме. :) Работещият мотор постоянно върти помпата и пълни системата. Тоетс -пълен е конверторът, охладителят, работните и контролните магистрали. При това положение маслото трябва да е в нормата по щеката. Количеството което се мери всъщност е това от картера и служи за охлаждане, тоест е няколко пъти повече от необходимото за функциониране на механизма, но без него не може заради високата работна температура. При гасене на мотора, помпата спира и маслото още достатъчно време си стои по местата, преди да почне да се стича. Та простичко казано е в мануала - топъл мотор = на пълна система и адекватно допълнително ниво за охлаждане. Няма значение дали ще се мери на работещ или угасен току що двигател. Вече ако мериш след повечко време, логично е нивото да е повече. За това са и разминаванията в опреснителното количество. Логично е при качване на канала в сервиз и започване на процедурата веднага, нивото до пробката да е по-малко отколкото ако го точиш в гаража -без да палиш колата. Така в сервиза (и според мануала) ще ти опреснят под 3 литра, а ако го правиш ти на студен мотор -ще отлееш над 3л.

Преди време бях качил 1 видео в тази http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=103878 тема, което показва що за птица е хондовият автомат и как работи. Предполагам ще ти е полезно.

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Здравейте,

някой имали идея дали има някаква разлика между тези две масла:

 

http://www.coxmotorparts.co.uk/genuine-honda-atfdw1-automatic-transmission-fluid-1-litre-p-1264.html

 

https://www.ato24.de/de/honda-atf-dw-1-0-946-l.html

Маслата са еднакви. Едното е в разфасовка за EU, а другото за US. Това за EU е точно литър, а за US по-малко. Сметни си кое ти е по-изгодно.

Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юзърските мануали се пишат на "достъпен език" и без задълбаване в обясненията, - просто правиш това и получаваш резултат. И по този казус е както с меренето на маслото в двигателя.

На трансмисията и е необходимо достатъчно масло само в работен режим. Когато е в покои -не и дреме. :) Работещият мотор постоянно върти помпата и пълни системата. Тоетс -пълен е конверторът, охладителят, работните и контролните магистрали. При това положение маслото трябва да е в нормата по щеката. Количеството което се мери всъщност е това от картера и служи за охлаждане, тоест е няколко пъти повече от необходимото за функциониране на механизма, но без него не може заради високата работна температура. При гасене на мотора, помпата спира и маслото още достатъчно време си стои по местата, преди да почне да се стича. Та простичко казано е в мануала - топъл мотор = на пълна система и адекватно допълнително ниво за охлаждане. Няма значение дали ще се мери на работещ или угасен току що двигател. Вече ако мериш след повечко време, логично е нивото да е повече. За това са и разминаванията в опреснителното количество. Логично е при качване на канала в сервиз и започване на процедурата веднага, нивото до пробката да е по-малко отколкото ако го точиш в гаража -без да палиш колата. Така в сервиза (и според мануала) ще ти опреснят под 3 литра, а ако го правиш ти на студен мотор -ще отлееш над 3л.

Преди време бях качил 1 видео в тази http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=103878 тема, което показва що за птица е хондовият автомат и как работи. Предполагам ще ти е полезно.

Точно в б'трако изчакаха около 25мин. преди да завият и свалят колата от крика.

 

Точно, че е хондаматик е мн важно да няма по-малко масло и да е точно хондовското, защото загрява и е нужно добро охлаждане, което зависи от колипеството и качеството на маслото.

 

На П и на Н маслото не се върти и съответно не се охлажда, затова не се препоръчва в задръствания да се стои дълго време на Н или П.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А трудно достъпно ли е мястото откъдето се долива при нужда?Аз лично незнам къде е,понеже не ми се  е налагало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мястото е лесно за намиране, но фуния там е приключение да вкараш, трябва да е тясна или с много дълга и тънка опашка.

 

Щеката е долу вляво от акумулатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,гледах клипче как се сменя и долива и доливането става от същото място където стои мерителната щека,маха се и с дълга и тънка фуния се налива новото масло.А източването е отдолу от пробка и се видя че много малко литри излизат оттам,както вече стана ясно до 3л,което всъщност е достатъчно за опресняване и за смазването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пречи на фунията да сложиш парче шлауха и така да спестиш малко неудобство.

За протокола: вчера мернах нивото след като колата не бе палена 24 часа. Беше 6мм над горната граница.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята я проверих и студена как е,не след 24 часа,но 4-5 часа бяха минали и нивото беше над горната черта,но въпроса е че се мери на работещ двигател и тогава ми е много ниско , това е което ме притеснява.Днес отивам при моя майстор и ще искам да долеем и ще пиша какво е казал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се,че не съм гледал добре,всичко е наред с нивото при мен :-) Майстора ми каза,че най-вярното мерене е когато колата е загряла,загасва се и до минута трябва да се премери, защото след това може да покаже по-високо налягане.При мен си беше по средата,явно не съм го водял добре понеже е доста тънко това масло и трудно се вижда.Колкото до смяната на външния филтър на кутията-метален и продълговат е, може да не се прави толкова често,той каза на 100 000 км веднъж.Потвърди също,че се източват по-малко от 3 литра и това е достатъчно,следващото опресняване трябва да е на 60 000 км, но понеже ми се вижда много като километри аз ще го правя на 40 000 км.,а някои го правят и по-често доколкото чета от коментарите.Ориентира е цвета на маслото- да е розов,а не кафяв и миризмата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 2.11.2017 г. at 16:36, crown_bg написа:

 

Стана дума да, и обясниха че е доста агресивно за самите уплътнения и по малките елементи, и не го правят не защото не могат да си го позволят, а защото по-бързо се скапва кутията, и ремонта всеки предполага и е наясно струва много.

Не разбирам по какъв начин смяната на 90+% от маслото е агресивно за уплътненията. Каква е идеята? 

Визирам този тип смяна:

 

 

На Грандиса, който имам процедурата е точно както във видеото (хидро с 4 скорости). Няма външен филтър, само вътрешен, който се сменя само при ребилд. Интервала е 60к. Точи се/помпи се обема в картера, долива се същото количество ново масло, разкача се изходния маркуч от охладителя и се пали мотора помпата да изплюе маслото в системата.

 

 

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При 90% смяна на масло амвтомат се води промивка,така ми обясниха в фирмата която исках да го сменя нацяло с машина.

Не било препорачително на кутии над 150хил км,можело да стане по-зле след тази процедура, можело да се появят хлабини и да стане зле автомата.

Аз направих 3 къси смени през 3000хил км и си е добре автомата.

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Машинната смяна вкарва ли някакво екстра напрежение в системата? Да не би забележката да важи само за машинна смяна? То вярно, че в тия ренУмирани серзиви едва ли някой ще залегне да вади маркучи. 

Иначе при ръчна смяна с откачане на маркучи кутията няма да изпита по-високи налягания от тези, които помпата в нея генерира при нормална експлоатация. Другото вече е новото масло да прецака уплътненията, ама не виждам логиката - нали и без това се къпе в същото маслото 20 години подред, как като сипеш 7-8л ново масло изведнъж ще се прецакат. 

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с машинната смяна е че налягането може да вдигне отложилата се мизерия и да я набие в маслените магистрали.

Не съм, а и не бих опитал таквоз нещо. Нормалното гравитачно опресняване с 3 литра през 40 000 км върши работа. Отделно при пълна смяна кутията си прави адаптация заради чистак новото масло, а опресняването приема за нормално.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С налягане от машина съм съгласен, че може да разбута разни неща вътре...изглежда агресивна манипулация. Обаче за ръчния метод?

Относно адаптацията - как ще разбере, че е сменено цялото, а не е опреснено?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи малко старо масло (примерно от мотора) и го разтрий между пръстите си.

Повтори това с чистак ново - същата марка и вискозитет.

Това "усеща" и автомата. Той не знае какво има, но работи с него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз, много зависи дали преди това е сменяно маслото що годе редовно, след три къси смени все едно ставаше по зле, все едно всяка следваща смяна, разкисваше натрупания стар клес и колата беше мудна. 3те къси смени бяха с ОЕМ масло,  на през 500-1000км и масло все миришеше на прегоряло масло. Накрая взех 9  литра Ревенол и го смених по метода, точиш отдолу, доливаш, после през филтъра точиш по литър, палиш колата и на всеки литър гасиш, доливаш. С Ревенола не мирише на изгоряло, за мен това масло не отстъпва на ОЕМа. 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 10/31/2017 at 9:23 AM, Kissman said:

Толкова малко?? това е само за освежаване....а за пълна смяна някои казват че трябват 10 литра.

 

Не се сменя изцяло наведнъж, а се опреснява. Защото може да прецакаш кутията поради ред причини. Има писано в нета по темата, може да прочетеш защо.

Ако и след смяната маслото не е малинено-червено на цвят, а по-тъмно след 500-1000км. отново опресняваш с колкото изтече от пробката, което е около 3 литра.

Ако държиш да е почти пълна смяната опресняваш 3-ти път след около 1000км. - по-този начин се смята, че си поменил цялото масло в кутията на 75-80% с ново.

 

Маслото се мери на загрял двигател - перката да се включи поне веднъж. Гасиш и изчакваш 60 секунди преди да провериш на щеката, но не повече от 90 сек.

Това е по книга. Но аз съм забелязал, че нивото няма разлика поне при мен дали ще е на загрял и по този начин или на изцяло студен двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих да опреснят маслото на колата на сина - Акорд 7 2006г. на 216 000.

Не съм гледал колко изтече. Налято около 3 литра до максимума на щеката. Пробката на кутията не беше отваряна и това беше първата смяна на масления филтър. Имаше много псуване защото бяха залепнали маркучите. По пробката нямаше стружки и налепи.

Майстора каза че, това е единствения автомат който се долива на студен двигател. Наля масло до максимума и затвори капака. После го проверих на топъл мотор след 35 кил. преход. Беше 2 мм над максимума. Преди да го сменя е минала около 11 хил. -нов внос като маслото беше бледо червено и бистро. Нивото му беше близо над сантиметър над максимума през това време. Мерено на студен, топъл и работещ  двигател. Нямаше видима разлика в нивото при отделните мерения.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...