note 401 #1 Публикувано 9 Октомври, 2017 Здравейте, От доста време чета форума, а отскоро шофирам CR-V III 2.0 i-vtec, автоматик. Имам въпрос относно правилната експлоатация на този двигател, тъй като тепърва се запознавам практически с Хонда! Чел съм, че при такъв високооборотен двигател не е проблем натискането до високи обороти, над 5000, дори спорадично опиране в червената зона. Знам, че има и ограничител, който спира подаването на газ. По принцип съм спокоен шофьор и не очаквам да ми се случва много често, но все пак искам да съм сигурен, че е безопасно! При досегашните ми автомобили такива обороти бяха немислими, но при Хондата усещам, че се достигат с лекота. Та интересно ми е вие как карате този двигател? В какви обороти влизате най-често при изпреварване и имали ли сте проблеми? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nix111 6 #2 Отговорено 10 Октомври, 2017 Сам ще се убедиш при изпреварване че не си ли над 4000 под капака няма никой ..... Иначе и аз бях свикнал с нафтовата печка да карам между 1000 и 2000. Трябваше ми малко време да свикна но вече нямам прблеми. С ръчка съм и свалям от 6та на 4 или 3та - 4000+ rpm и колата тръгва както при 1800 турбото на дизеляка. До 6000 съм вдигал безгрижно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #3 Отговорено 10 Октомври, 2017 Благодаря за отговора! Явно трябва да свикна, още повече, че е автоматик и обратната връзка с двигателя е малко по-различна. Няма да се плаша от оборотите, значи! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #4 Отговорено 10 Октомври, 2017 Натискай си спокойно, автомата си знае работата. Ако има нещо страшно той ще си превключи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #5 Отговорено 10 Октомври, 2017 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rasthayan 6 #6 Отговорено 14 Октомври, 2017 Колега, аз спрях да гледам оборотите. Както колегата jaccomo е казал - автомата си знае работата. Направи си няколко пробни изпреварвания като ползваш различни методи - натисни по-силно педала, изръчкай го яко до ламарината .. или пробвай D3. Поздрави! Лека и безаварийна! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #7 Отговорено 15 Октомври, 2017 Мерси, колега, Направих първото пробно пътуване - около 300 км. Впечатленията ми са много добри. При нормална скорост до 120 км./ч. и спокойно шофиране колицата има нужда от подаване на съвсем малко газ, оборотите са около 2-3 хил. При изпреварване с над 120 или изкачване на наклони се наложи настъпване на педала до дъно. Автоматикът превключва на по-ниски предавки и в повечето случаи от 4 до 5 хил. оборота успявах да извърша маневрата. Няколко пъти - при едновременно изкачване на наклон и изпреварване - се наложи да задържа за минутка между 5 и 5.5 хил. оборота. Засега D3 не съм пробвал. Следващият път не смятам да я напъвам така, но се радвам, че при нужда двигателят определено има достатъчно ресурс. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pln 61 #8 Отговорено 16 Октомври, 2017 Не знам защо смяташ двигателя за високооборотен, до 6500 е, което е "стандартно" за бензин. Това което знам е, че стандартно двигателя се "чувства най-добре" в средните обороти, това е около 3000 - 3500. Генерализирам разбира се, не говоря за конкретния двигател. Аз лично над 4000 не карам, просто защото не ми се налага. Двигателя си работи чудесно на 3000 и се чувства отлично. Не съм карал "спортни" коли за да го сравнявам. Влизам на 4000 инцидентно когато изпреварвам на сериозен баир (там наистина се налага!) или се включвам в натоварено кръстовище. П.П. Аз съм с ръчна..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #9 Отговорено 16 Октомври, 2017 Не знам защо смяташ двигателя за високооборотен, до 6500 е, което е "стандартно" за бензин. Това което знам е, че стандартно двигателя се "чувства най-добре" в средните обороти, това е около 3000 - 3500. Генерализирам разбира се, не говоря за конкретния двигател. Аз лично над 4000 не карам, просто защото не ми се налага. Двигателя си работи чудесно на 3000 и се чувства отлично. Не съм карал "спортни" коли за да го сравнявам. Влизам на 4000 инцидентно когато изпреварвам на сериозен баир (там наистина се налага!) или се включвам в натоварено кръстовище. П.П. Аз съм с ръчна..... Явно си зависи от маниера на шофиране. Автоматикът също оказва влияние. Засега впечатленията ми са, че ако планирам предварително маневрата и набера инерция не се налага да карам над 3000. Обаче на няколко пъти ми се наложи да ускоря по-рязко и там оборотите веднага скачаха над 4000. При следващи пътувания ще опитам да държа двигателя около 3500 оборота и ще споделя наблюдения. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rasthayan 6 #10 Отговорено 18 Октомври, 2017 Извинявам се за отклонението.. но искам да попитам... Когато тръгна да спирам примерно на светофар и моментния ми разход на борда се пълни до края. И вече, когато спра и пада на 0. И при вас ли е така? .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #11 Отговорено 19 Октомври, 2017 Спираш без да изключваш от скорост нали? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #12 Отговорено 19 Октомври, 2017 Да точно преди да спреш когато вече си натиснал педала на съединителя, започва да се пълни, и когато колата е в покой пада на нула. Разбира се това не означава че ти се качва разхода. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niko_ni 11 #13 Отговорено 19 Октомври, 2017 Колега ,натискай смело! Автомата е много добре програмиран по-мое мнение.Приспособява се бързо и към стила ти на каране.При изпреварваме 5000 + задължително. Едсинствено ме дразни когато започна да спускам след билото докато се пренастрои и отпусне .Затова на превала вземам засилка още на равното. Тази кола ме направи фен на автоматичните скорости. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rasthayan 6 #14 Отговорено 19 Октомври, 2017 Не изключвам от скорост.Колата е с Автоматична кутия. Карам си само на D. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #15 Отговорено 27 Октомври, 2017 (Редактирано) Не пипайте лоста с автомата. Само при мн големи наклони според скоростта на D3 или D2.При много завои и скорост до 60-70км пак на D3. Редактирано 28 Октомври, 2017 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kyna 33 #16 Отговорено 19 Декември, 2017 Здравейте, Гледам по коментарите, че не трябва да се изключва автоматика на N като се спира за кратко време. Правилно ли ви разбирам и бихте ли ми казали с 2-3 думи логиката да не се изключва. Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #17 Отговорено 19 Декември, 2017 Няма проблем да е на N но само когато е в покой. Когато колата се движи задължително трябва да е на D. Не си помисляйте да спускате наклони на неутрална защото тогава мазането на кутията и съответно охлаждането и е понижено и шанса от прегряване не е малък. Няма проблем да я държите на Д, нищо не държи под напрежение и нищо няма да и стане. Неудобно е само държамето на спирачката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
johnie 3 #18 Отговорено 8 Януари, 2018 Колеги имам два въпроса за автоматика, който коментирате: 1) Скоростната кутия има ли функцията да са приспособява към стила на каране на шофьора, и колко време е необходимо ако е възможно това? 2) В кои случаи се ползват D1, D2 и D3 предавките? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Deodriver 35 #19 Отговорено 8 Януари, 2018 За приспособяването не знам,но D1,D2 и D3 се използват при спускане,като ти избираш на коя скорост да стане това,1,2 или 3-та.Просто кутията включва до тази предавка,която избрал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове