Jump to content
Sign in to follow this  
dolf

Търся схема на климатроник на Accord 2.2

Recommended Posts

2006г.   Проверени бушони,релета и фреон. Компресора не включва.

Edited by dolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

А управление до компресора има ли?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема най-вероятно ще е от самият компресор и най-вече от ролката /съединител.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Антоне благодаря ти за линка.

Сменихме пресостата. Проблема си остава.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пробвахте ли компресора дали му се върти оста? Защото може да е блокирал, а оттам прегрява съединителя и термозащитата прекъсва веригата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Антоне благодаря ти за линка.

Сменихме пресостата. Проблема си остава.

Аз ти казах къде да отидеш да ти оправят колата...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема е решен. Пресостат.

Написах доста за проблема но изведнъж изчезна. 

Благодаря на всички които ми отговориха.

Много благодаря и на майсторите.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Колеги, ще използвам темата, за моя проблем.

При закупуване на колата от Германия, са обяснили, че климатроника не работи, заради някакъв датчик/клапан (така е разбрал човека, който я купува).

Тук са проверени релето, което работи.

Компресора включва на директен плюс.

От сервиза, където само пълнят климатици обясниха, че има 2 връзки, които изпускат и, че трябва да си отстраня проблема с включването на компресора и тогава да им я закарам, за да я напълнят.

Проблем може би е въпросния пресостат.

Един приятел има тази част, която можем да сменим.

https://www.megaparts.bg/product/581628297?brand=17&model=518

Въпроса ми е, ако се окаже, че този клапан е дефектирал, при празна система ще тръгне ли компресора?

Или да търся такъв датчик за проба.

https://www.autodoc.bg/rezervni-chasti/oem/80450s7s003

 

 

Edited by dakatash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доколкото знам, при празна система не тръгва компресора, без значие дали клапана е здрав.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В такъв случай, да сменям и клапана и датчика и тогава да я закарам, да надуят системата и да видим дали ще тръгне?

При така изброените елементи, които са проверени, може ли да е нещо друго?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Сервиз за климатици, в който не могат и не знаят как да разберат къде е проблема, е всичко друго, но не и сервиз. Все едно да идеш в сервиз за спирачки и да ти кажат - "Маркучите може да са запушени, смени ги и ни я докарай да сменим ние накладките". 

 

Трябва да я напълнят там с каквото пълнят, да е под налягане и да видят дали изпуска. Ако изпуска - да се подмени каквото трябва, за да спре да изпуска. След това се пълни пак и ако не изпуска - пълни се с фреон. С фреона вече се проверяват изходните сигнали на пресостата. Това е елементарна работа за всеки, който се занимава с климтици. 

 

При празна система и правилен сигнал от пресостата, няма как да тръгне компресорът, защото налягането е = 0.

Edited by ogi28b
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прав си за сервиза. По-скоро са едни пълначи, защото ми обясниха, че проблема не е в тяхната юрисдикция и ме пратиха в сервиз, който се слави с добра репутация. Там липсата на внимание и арогантното държане на персонала ме отказа да чакам. Точно поради тази причина реших да попитам тук, дали има смисъл да правя това, което съм описал по-горе. Нямам време да ме размотават от сервиз на сервиз и да ми вдигат рамене, при положение, че си отиваш с парите, без пазарлъци и очакваш най-малкото някакво по-нормално отношение. Затова реших да ви искам мнението дали ще тръгне компресора, ако е празна системата.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не, иска минимално налягане, например 1.5 бара манометрично. Тя като ти е празна - сменяй каквото можеш, но само ако си напълно убеден, че новите работят. Да не се окаже, че махаш здраво и слагаш повредено. 

 

Жалко за "добрата репутация" на сервиза, в който са те пратили. Сякаш отиваш не да им оставиш пари, а да им вземеш...

 

Успех!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само за протокола - при саждите няма пресостат, като при бензиновите агрегати, а има датчик за налягане. Датчикът за налягане пуска компресора, както и в зависимост от налягането пуска перките на първа, или втора степен, за да не вземе да настине мотора. надува се системата с азот примерно и се гледа дали ще тръгне компресора, ако не тръгне се почва по веригата - датчик, кабели, релета, модули разни и т.н, нищо крайно сложно за сервиз на, който му се занимава с ремонт на климатици/автомобили.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пиша за развръзката на проблема. Препоръчаха ми читав сервиз, в който бяха любезни да ми обяснят стъпка по стъпка всичко и вече климатика работи.

Оказа се това реле за налягане, което не работеше.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 36 минути, dakatash написа:

Пиша за развръзката на проблема. Препоръчаха ми читав сервиз, в който бяха любезни да ми обяснят стъпка по стъпка всичко и вече климатика работи.

Оказа се това реле за налягане, което не работеше.

което се намира долу зад бронята пред самия радиатор на двигателя

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 20 минути, benjamin4o написа:

което се намира долу зад бронята пред самия радиатор на двигателя

Точно!

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 4 минути, dakatash написа:

Точно!

употребяван ли взе или даде над 100 лева

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 5 минути, benjamin4o написа:

употребяван ли взе или даде над 100 лева

Момчето от сервиза каза, че били над 100 лева, но имал отстъпка и щял да дойде на 70лв.

Share this post


Link to post
Share on other sites

те такива датчици са трудни за намиране преди време имаше в интернет се продаваха калпавите около 35 евро а хубавите бяха на 60 евро полско качество,да върви там да върши работа и да не смъква много касичката,чее стане ли така просто не си струва ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.autodoc.bg/rezervni-chasti/oem/80450s7s003

Тук има по 40-50 лева.

Нямам идея, този който е сложил, колко е читав, нито от къде е поръчван, но му се доверих напълно и каквото стане.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Off Topic

Даката, кажи сервиза в който установиха проблема. Може и на лично.

 

Edited by goga

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Goga имаш ЛС.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги,

И аз имам проблем с компресор или по точно с управляващото реле, още по точно токът който контролира релето е 9 волта и съответно неможе да задейства релето. Пробвах да направя мост вместо реле и компресорът тръгна и почна да охлажда фриона. Някакви идеи защо не достигат 12 волта до релето.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Mr_Kolev написа:

9 волта

 

Това е напрежение, а не ток. Как направи измерването? Коя сонда къде допря? 

 

Самото реле тествано ли е извън колата дали работи правилно?

 

Релето се е захранва при контакт и контролерът му дава маса когато получи команда за задействане на компресора. А тя може и да не идва по различни причини, като например налягане извън нормата.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

прочутото "реле" реално не е реле а сензор за налгане,релето за климатика си е в ел.кутията до въздушния филтър на Митсуба

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 6.06.2020 г. at 15:30, benjamin4o написа:

прочутото "реле" реално не е реле а сензор за налгане,релето за климатика си е в ел.кутията до въздушния филтър на Митсуба

Да говоря именно за релето в ел.кутията и да тествано е извън колата и работи.20200611_213805.thumb.jpg.fdc754e7ee12be0c4a848944646b04a2.jpg

Въпросът е че НАПРЕЖЕНИЕТО което му се подава за да сработи (съответно да подаде напрежение на компресорът) е 9 волта а не 12 волта както би трябвало, вероятна причина аз мисля че може да е или загуба по кабелите или неправилно подаване от контролният панел на климатроника 

Share this post


Link to post
Share on other sites

пробвай да размениш мястото му с друготоподобно на митсуба и същия цвят и кажи какъв е резултата.Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 13 часа, Mr_Kolev написа:

Да говоря именно за релето в ел.кутията и да тествано е извън колата и работи.20200611_213805.thumb.jpg.fdc754e7ee12be0c4a848944646b04a2.jpg

Въпросът е че НАПРЕЖЕНИЕТО което му се подава за да сработи (съответно да подаде напрежение на компресорът) е 9 волта а не 12 волта както би трябвало, вероятна причина аз мисля че може да е или загуба по кабелите или неправилно подаване от контролният панел на климатроника 

 

Колега, не искам да прозвучи обидно, но според мен не мериш правилно. Моля да отговориш на въпросите от предишното ми мнение. 

 

Релето е в общата шина и няма как да е захранено с 9 В. В общи линии колкото е напрежението на акумулатора, толкова е и на шината. За бобината на релето са достатъчни 7-8 волта, за да премине ток, който да създаде необходимото магнитно поле за превключване. 

 

Имаш същото реле в тази кутия, смени двете за проба.Имаш такива релета и долу вляво над бушоните, зад кората. Можеш да размениш за проба. 

 

А системата ти пълна ли е? Ако да - може някой от другите сензори да подава грешен сигнал и затова компютърът да не подава маса към релето. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разбирам критиката и не се обиждам!

Релето е тествано на друг автомобил и работи, след редица измервания и проби установих че вероятно е друг сензор който не сработва коректното и вероятно това е причината и до релето да не достига коректно информация/напрежение. Относно фреона, след като настъпи проблема  ходих на специализиран сервиз и след проверка на системата ме увериха че е перфектна, смениха фреон и казаха че проблемът е от "тоците" на колата :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въпросът ми е как да замеря сензорите дали работят?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...