dolf 1 #1 Публикувано 3 Септември, 2017 (Редактирано) 2006г. Проверени бушони,релета и фреон. Компресора не включва. Редактирано 3 Септември, 2017 от dolf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 177 #2 Отговорено 3 Септември, 2017 А управление до компресора има ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ATMV 108 #3 Отговорено 4 Септември, 2017 Погледни тук, дали няма да има нещо от полза. http://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/00/SEA3E00000000000000EBRT00i024.HTML Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ВесКо 139 #4 Отговорено 5 Септември, 2017 Проблема най-вероятно ще е от самият компресор и най-вече от ролката /съединител. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dolf 1 #5 Отговорено 5 Септември, 2017 Антоне благодаря ти за линка. Сменихме пресостата. Проблема си остава. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ВесКо 139 #6 Отговорено 5 Септември, 2017 Пробвахте ли компресора дали му се върти оста? Защото може да е блокирал, а оттам прегрява съединителя и термозащитата прекъсва веригата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 177 #7 Отговорено 6 Септември, 2017 Антоне благодаря ти за линка. Сменихме пресостата. Проблема си остава. Аз ти казах къде да отидеш да ти оправят колата... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dolf 1 #8 Отговорено 12 Септември, 2017 Проблема е решен. Пресостат. Написах доста за проблема но изведнъж изчезна. Благодаря на всички които ми отговориха. Много благодаря и на майсторите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #9 Отговорено 13 Май, 2020 (Редактирано) Колеги, ще използвам темата, за моя проблем. При закупуване на колата от Германия, са обяснили, че климатроника не работи, заради някакъв датчик/клапан (така е разбрал човека, който я купува). Тук са проверени релето, което работи. Компресора включва на директен плюс. От сервиза, където само пълнят климатици обясниха, че има 2 връзки, които изпускат и, че трябва да си отстраня проблема с включването на компресора и тогава да им я закарам, за да я напълнят. Проблем може би е въпросния пресостат. Един приятел има тази част, която можем да сменим. https://www.megaparts.bg/product/581628297?brand=17&model=518 Въпроса ми е, ако се окаже, че този клапан е дефектирал, при празна система ще тръгне ли компресора? Или да търся такъв датчик за проба. https://www.autodoc.bg/rezervni-chasti/oem/80450s7s003 Редактирано 13 Май, 2020 от dakatash Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #10 Отговорено 13 Май, 2020 Доколкото знам, при празна система не тръгва компресора, без значие дали клапана е здрав. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #11 Отговорено 14 Май, 2020 В такъв случай, да сменям и клапана и датчика и тогава да я закарам, да надуят системата и да видим дали ще тръгне? При така изброените елементи, които са проверени, може ли да е нещо друго? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #12 Отговорено 14 Май, 2020 (Редактирано) Сервиз за климатици, в който не могат и не знаят как да разберат къде е проблема, е всичко друго, но не и сервиз. Все едно да идеш в сервиз за спирачки и да ти кажат - "Маркучите може да са запушени, смени ги и ни я докарай да сменим ние накладките". Трябва да я напълнят там с каквото пълнят, да е под налягане и да видят дали изпуска. Ако изпуска - да се подмени каквото трябва, за да спре да изпуска. След това се пълни пак и ако не изпуска - пълни се с фреон. С фреона вече се проверяват изходните сигнали на пресостата. Това е елементарна работа за всеки, който се занимава с климтици. При празна система и правилен сигнал от пресостата, няма как да тръгне компресорът, защото налягането е = 0. Редактирано 14 Май, 2020 от ogi28b 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #13 Отговорено 14 Май, 2020 Прав си за сервиза. По-скоро са едни пълначи, защото ми обясниха, че проблема не е в тяхната юрисдикция и ме пратиха в сервиз, който се слави с добра репутация. Там липсата на внимание и арогантното държане на персонала ме отказа да чакам. Точно поради тази причина реших да попитам тук, дали има смисъл да правя това, което съм описал по-горе. Нямам време да ме размотават от сервиз на сервиз и да ми вдигат рамене, при положение, че си отиваш с парите, без пазарлъци и очакваш най-малкото някакво по-нормално отношение. Затова реших да ви искам мнението дали ще тръгне компресора, ако е празна системата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #14 Отговорено 14 Май, 2020 Не, иска минимално налягане, например 1.5 бара манометрично. Тя като ти е празна - сменяй каквото можеш, но само ако си напълно убеден, че новите работят. Да не се окаже, че махаш здраво и слагаш повредено. Жалко за "добрата репутация" на сервиза, в който са те пратили. Сякаш отиваш не да им оставиш пари, а да им вземеш... Успех! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 453 #15 Отговорено 14 Май, 2020 Само за протокола - при саждите няма пресостат, като при бензиновите агрегати, а има датчик за налягане. Датчикът за налягане пуска компресора, както и в зависимост от налягането пуска перките на първа, или втора степен, за да не вземе да настине мотора. надува се системата с азот примерно и се гледа дали ще тръгне компресора, ако не тръгне се почва по веригата - датчик, кабели, релета, модули разни и т.н, нищо крайно сложно за сервиз на, който му се занимава с ремонт на климатици/автомобили. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #16 Отговорено 21 Май, 2020 Пиша за развръзката на проблема. Препоръчаха ми читав сервиз, в който бяха любезни да ми обяснят стъпка по стъпка всичко и вече климатика работи. Оказа се това реле за налягане, което не работеше. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #17 Отговорено 21 Май, 2020 преди 36 минути, dakatash написа: Пиша за развръзката на проблема. Препоръчаха ми читав сервиз, в който бяха любезни да ми обяснят стъпка по стъпка всичко и вече климатика работи. Оказа се това реле за налягане, което не работеше. което се намира долу зад бронята пред самия радиатор на двигателя 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #18 Отговорено 21 Май, 2020 преди 20 минути, benjamin4o написа: което се намира долу зад бронята пред самия радиатор на двигателя Точно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #19 Отговорено 21 Май, 2020 преди 4 минути, dakatash написа: Точно! употребяван ли взе или даде над 100 лева Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #20 Отговорено 21 Май, 2020 преди 5 минути, benjamin4o написа: употребяван ли взе или даде над 100 лева Момчето от сервиза каза, че били над 100 лева, но имал отстъпка и щял да дойде на 70лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #21 Отговорено 21 Май, 2020 те такива датчици са трудни за намиране преди време имаше в интернет се продаваха калпавите около 35 евро а хубавите бяха на 60 евро полско качество,да върви там да върши работа и да не смъква много касичката,чее стане ли така просто не си струва 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #22 Отговорено 21 Май, 2020 https://www.autodoc.bg/rezervni-chasti/oem/80450s7s003 Тук има по 40-50 лева. Нямам идея, този който е сложил, колко е читав, нито от къде е поръчван, но му се доверих напълно и каквото стане. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #23 Отговорено 21 Май, 2020 (Редактирано) Off Topic Даката, кажи сервиза в който установиха проблема. Може и на лично. Редактирано 21 Май, 2020 от goga Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #24 Отговорено 22 Май, 2020 Off Topic Goga имаш ЛС. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr_Kolev 0 #25 Отговорено 2 Юни, 2020 Здравейте колеги, И аз имам проблем с компресор или по точно с управляващото реле, още по точно токът който контролира релето е 9 волта и съответно неможе да задейства релето. Пробвах да направя мост вместо реле и компресорът тръгна и почна да охлажда фриона. Някакви идеи защо не достигат 12 волта до релето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #26 Отговорено 2 Юни, 2020 Преди 1 час, Mr_Kolev написа: 9 волта Това е напрежение, а не ток. Как направи измерването? Коя сонда къде допря? Самото реле тествано ли е извън колата дали работи правилно? Релето се е захранва при контакт и контролерът му дава маса когато получи команда за задействане на компресора. А тя може и да не идва по различни причини, като например налягане извън нормата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #27 Отговорено 6 Юни, 2020 прочутото "реле" реално не е реле а сензор за налгане,релето за климатика си е в ел.кутията до въздушния филтър на Митсуба Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr_Kolev 0 #28 Отговорено 11 Юни, 2020 На 6.06.2020 г. at 15:30, benjamin4o написа: прочутото "реле" реално не е реле а сензор за налгане,релето за климатика си е в ел.кутията до въздушния филтър на Митсуба Да говоря именно за релето в ел.кутията и да тествано е извън колата и работи. Въпросът е че НАПРЕЖЕНИЕТО което му се подава за да сработи (съответно да подаде напрежение на компресорът) е 9 волта а не 12 волта както би трябвало, вероятна причина аз мисля че може да е или загуба по кабелите или неправилно подаване от контролният панел на климатроника Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #29 Отговорено 11 Юни, 2020 пробвай да размениш мястото му с друготоподобно на митсуба и същия цвят и кажи какъв е резултата.Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #30 Отговорено 12 Юни, 2020 Преди 13 часа, Mr_Kolev написа: Да говоря именно за релето в ел.кутията и да тествано е извън колата и работи. Въпросът е че НАПРЕЖЕНИЕТО което му се подава за да сработи (съответно да подаде напрежение на компресорът) е 9 волта а не 12 волта както би трябвало, вероятна причина аз мисля че може да е или загуба по кабелите или неправилно подаване от контролният панел на климатроника Колега, не искам да прозвучи обидно, но според мен не мериш правилно. Моля да отговориш на въпросите от предишното ми мнение. Релето е в общата шина и няма как да е захранено с 9 В. В общи линии колкото е напрежението на акумулатора, толкова е и на шината. За бобината на релето са достатъчни 7-8 волта, за да премине ток, който да създаде необходимото магнитно поле за превключване. Имаш същото реле в тази кутия, смени двете за проба.Имаш такива релета и долу вляво над бушоните, зад кората. Можеш да размениш за проба. А системата ти пълна ли е? Ако да - може някой от другите сензори да подава грешен сигнал и затова компютърът да не подава маса към релето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr_Kolev 0 #31 Отговорено 27 Юни, 2020 Разбирам критиката и не се обиждам! Релето е тествано на друг автомобил и работи, след редица измервания и проби установих че вероятно е друг сензор който не сработва коректното и вероятно това е причината и до релето да не достига коректно информация/напрежение. Относно фреона, след като настъпи проблема ходих на специализиран сервиз и след проверка на системата ме увериха че е перфектна, смениха фреон и казаха че проблемът е от "тоците" на колата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr_Kolev 0 #32 Отговорено 27 Юни, 2020 Въпросът ми е как да замеря сензорите дали работят? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове