Jump to content
Dachev

Не ми работи управлението на вентилаторите само при загряване на двигателя

Recommended Posts

Привет! Днешните жеги ме вкараха в як филм. Както си карам безгрижно по магистрала Тракия на криуз с 140 в един момент с ужас установявам, че стрелката на температурата е силно над половината скала. Външната температура бе 36 градуса по показанията на термометъра на таблото. Включих си обд четеца. Показа 111 градуса. Изключих климатика. Температура малко падна до 105. И почна да си ходи нагоре надолу в този диапазон в зависимост от наклона на терена, като и аз го регулирах чрез изключване на климатика и дори включване на отоплението, което така ефективно не съм виждал никога да топли. Така карах 60 км. Сега съм в Сливен. Не ми е показвал грешка чека. Нито друга индикация за прегряване, ако изобщо има. На място установих, че вентилаторите не работят въпреки високата температура. А когато включа климатроника се включват и двата. Т.е. нещо което ги управлява при загряване на двигателя не сработва правилно. Въпроса ми е: какво е? Датчик (най ми се иска) или компютър е проблема и къде се намира този датчик ако има смисъл да го окася с цел да задействам вентилаторите постоянно докато се прибера утре във Варна. Моля за съвети! Благодаря за вниманието!

 

Изпратено от моят SM-N9005 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Размърдай куплунзите на вентилатора. Вода предполагам си видял дали има и няма. Вариант е и самата капачка на радиатора или термостат. Грешка за висока температура или повреден датчик няма да ти изпише.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вентилаторите (двата) работят. Само когато е пуснат климатроника. Охлаждаща течност е в норми като количество. Явно е датчика който определя температурата на включване на вентилаторите. Само че явно има и друга причина за самото загряване. Високата външна температура и може би запушени с мухички радиатори. Не ми се иска да вързвам директно вентилаторите към акумулатора, но нещата на там отиват.

 

Изпратено от моят SM-N9005 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата отвори на 90 градуса.

 

Изпратено от моят SM-N9005 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато карах този модел, веднъж съм сменял термостат, но при повреда той остава отворен и зиме мотора изстиваше, та преди да го сменя покарах с картон пред радиатора. Случаи като твоя имах веднъж, пак в голяма жега, но катерех стръмен проход на 1-ва и 2-ра, с пълна кола и скоростта (съответно обдухващия насрещен поток) бе твърде ниска. Последици не съм имал, но при последваща щета смених радиатора с нов и вече не съм имал ядове. Вътре не го знам как беше, но източения антифриз леко ръждавееше, а външно имаше позадръстена челно пита и поизкривени ламели от миене с водоструйка (зоната под рег. номер). От ударчето не беше повреден, но ползвах оценката по каско и изписахме нов.

При магистрална скорост насрещният поток е по-силен от осигуряваният от перките, а и ДВГ на 4-та работи на средни обороти, което не е много натоварен режим. Там перките може и да не работят, но на място ми се вижда странно да не се включват. Циркулацията на антифриза се осигурява от въртенето на помпата, а ако е карана някога с вода и там картинката няма да е приятна, както и в цялата система де.

Пиши като се прибереш и като разрешиш кардинално случая с греенето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифриза е предполагам оригиналния. Аз поне го търкалям вече 9 години. Едва ли е сменян преди това. Като го мерих преди първата зима, беше - 55 градуса. Радиатора на климатика изглежда кофти - както описваш твоя Ceco. А сега намерих две релета които управляват вентилаторите по отделно. Намотах един многожичен кабел 1.5 кв/мм на силовите крачета на едното реле. Не намерих едножичен. Смятам така да пътувам.

 

Изпратено от моят SM-N9005 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прибрах се. Сложно. Установих, че датчика за задействане на вентилаторите работи, но за да отчита, трябва да има съприкосновение с охлаждаща течност. В моя случай се оказва, че в разширителния съд има антифриз, но в радиатора липсваха около 350 мл, които са фатални за датчика. Не разбрах къде е датчика, но явно е в главата на високо и остава на сухо при липса само на тези 350 мл охлаждаща течност. За мен лошата новина е, че имам теч на охлаждаща течност. Най вероятно е гарнитура на главата. Утре ще тествам за херметичност на системата. Сякаш ми е рано за нов ремонт, защото преди 8000 км смених две бутала. Едното беше се отчупило малко, а в другото сегментите задържаха в каналите.

 

Изпратено от моят SM-N9005 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ориентировъчно датчика за включване на перките е в близост до втек клапана, отляво. Не е на главата. По спомен имаше нещо зелено по него. Съжалявам че колата не е при мен за да съм по точен.

Редактирано от _pileto_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си мисля, че датчика за вентилатора е на термостатното тяло :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, и аз имах този проблем, погледни капачката на радиатора дали уплътнява хубаво, също погледни да не прокапва от водната помпа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де ама водната помпа е покрита от кожуха на ремъците. Има три датчика, един до термостата и два под разпределителната капачка. Първият е със зелено и от него виждаш информация за температурата на таблото. Някъде имах схема, ще я изровя и пусна тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами може да клечи под колата и да гледа (неудобно) или да подложи нещо и след 5-10 минути работа на колата да провери дали има капки. Поне при мен си капеше директно на земята.

Редактирано от Knoxville

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги и аз имам същият пролем с температурата и вентилаторите. Имам и теч някаде но не съм сигурен дали е от втек клапана или от термостата защото и маслото ми е губи от скоро....Също така когато стисна маркучите който излизат от радиатора се чува сртанен шум от към термостата нещо като местене на пластмасов маркуч!?!? Свързвам се с компютъра на калота и без всключен климатроник температурата ми стига до 100°.

 

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен нещата стигнаха до сваляне на глава. Има признак, че е духала на 1-и цилиндър. Стигнахме до извода, че болтовете са се разтеглили. Мерихме главата. Няма изкривяване. Утре надявам се ще затваряме. Имам избор от две гарнитури - 6 или 7.6 мм. Още не знам коя да избера. Цената на новите болтове ме разболя. Някой да даде съвет дали се притяга глава след определен пробег!? Защото след предния ремонт не съм я притягал. А болтовете определено бяха хлабави.

 

Изпратено от моят SM-N9005 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема при мен се реши след слгане на скоба на маркуча на преливното казнче. Програмката показва над 90 градуса но перките включват на 95 ° 96 и майстора ми каза че програмата не е ок и вичко е наред

 

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...