Nikito82 61 #1 Публикувано 16 Юли, 2017 Здравейте, колеги. Били могъл някой да разясни как точно работи тази система. Какво прави например при рязко подаване на газта, при което тръгват да буксуват колелата? Отнема ли автоматично газта и т.н.? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesivanova 1069 #2 Отговорено 16 Юли, 2017 Добър въпрос. Ще добавя темите, в които е коментирано. http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=103914 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=103566 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=99860 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=99189& Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #3 Отговорено 16 Юли, 2017 Да, системата при превъртане на колелата отнема газ от колелото, което превърта. Също така при поднасяне, без значение на предни или задни колела, или на някое колело ти набива спирачките автоматично или просто не ти позволява да ускоряваш. Зимно време помага страшно много, за да ти подсказва да внимаваш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AtsokOld 18 #4 Отговорено 16 Юли, 2017 Как отнема газ от колелото, което превърта? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #5 Отговорено 16 Юли, 2017 Като му набива спирачка, как. И затваря дросела, така че колкото и да настъпваш газта - кел файда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #6 Отговорено 16 Юли, 2017 (Редактирано) Гугъла изплю едни файлове, които не знам как да изтегля в цял вид, май са платени, и са на английски. Нямам време да ги преведа сега. http://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/om/md0404/MD0404O00183B.pdf http://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/OM/RL0000/RL0000O00189A.pdf Най-общо - компютърът не подава газ така, както водачът очаква това да стане, според това колко е натиснат педала, а ако има нужда - прилага и спирачно усилие върху някои колела. Изводът е, че ако системата се активира - значи водачът трябва сериозно да си помисли за стила на шофиране при текущите условия. Кратко обяснително видеоклипче, без да се навлиза в подробности (на английски език): Ето и клип как се нулират системите и гаснат лампите, обяснено е доста добре (на английски): Редактирано 16 Юли, 2017 от ogi28b 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pln 61 #7 Отговорено 14 Август, 2017 Значи отнема газ, като набива спирачка. Добра система! Тя системата си е добра, само обяснението по-горе е .... да кажем, че някой пише по-бързо отколкото мисли Очевидно не се отнема газ на колелото, най-малкото защото на колелото не се подава газ! При прибоксуване на колело/а се отнема газ на двигателя и се прилага спирачка на приплъзналото колело, като така се прехвъря въртящия момент на колелата със запазено сцепление. Същата тази система помага колата да преодолее закантарване на диагонал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #8 Отговорено 17 Август, 2017 VSA e комплексна система за сигурност и включва спирачки,ABS,тракшън контрол и асистент по време на движение. Спирачките и АБС...предполагам са ясни. Тракшън контрола се задейства при потегляне, това е софтуер,работещ чрез дросела ,но взимащ информация от АБС. Асистента поема всички други ситуации по време на движение,ускорение и спиране посредством двигателя като теглителна сила и АБС,като инструмент за спиране. VSA работи различно на различните модели Хонда -предно предаване, 4х4 AWD,4х4 SHAWD. Предполагам,че въпроса е за Акорда на питащия,в противен случай отговора не е еднозначен. Самия алгоритъм на работа е доста сложен и неразбираем за човешкия мозък,но иначе всяко едно действие е взето от основата на управление на рали автомобил. Системата далеч не е съвършена,тъй като не може да върти волана,но с помощта на спирачки и дросел/газ/ успява да укроти топката при неразумно каране. За знаещите и незнаещите най-умния компютър е в главата на задкормилното устройство. В случаите на затъване-пряспа/кал бутона VSA OFF изключва системата ,защото тя /системата VSA/ събира данни от датчици,но не може да чете мисли... 2 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове