Jump to content
ogi28b

Разделяне на дълги и къси светлини при светлинен клаксон

Recommended Posts

Преди 1 час, JHM написа:

За тези "фотони" ми разправяше служителката от фирмата,че са им правили адаптации и настройки в движение,както при минаване през сенчести места през деня за осъвършенстване на ефикастността на авто модула.Условието е датчика на светлина да не е под пряко и постоянно слънчево греене,а някъде ,примерно до предната лява колона на предното стъкло.Пък и цената беше 70лв.,а обикновенния ми го даде за 25лв. и приятел ми го монтира.

Модула не е 70лв., няма нужда от допълнителна адаптация, освен ако крайния потребител не е изключително капризен. Моят си е с фабричните настройки, и да точно до колоната е близо до ВИН-а и нямам проблем. Просто при ксенона е по-сложно изпълнението, и ми се размрънкаха там където ми го монитраха.

Относно, сенчести места и прочее, не знам как ще решие този "проблем", това е фотон все пак. Ако го направиш по-малко чувствителен ще се включва по-бавно и на по-тъмно, което не е идеята на този Авто ДРЛ. Аз очаквам, при смрачаване да се пуснат светлините автоматично, а не да чакам да стане пълен мрак.

 

Относно коменари, които съм срещал, че ставало дискотека в къси тунели и като минаваш под мост (в определен момент от деня, когато сянката е голяма) светва и гасне, това му е работата. И все пак имаш опцията да го изключиш, ако не ти харесва така, но обезмисля Автоматизацията.

 

Мое лично мнение е това и мои лични наблюдения, не ангажирам никого с тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не настройваш ти,имах предвид,че при разработката като продукт те са тествали и доизкусурявали в движение,чувствирелността му през различни светлинни обстоятелсва по пътя,като сенчести места и др.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, JHM написа:

Нищо не настройваш ти,имах предвид,че при разработката като продукт те са тествали и доизкусурявали в движение,чувствирелността му през различни светлинни обстоятелсва по пътя,като сенчести места и др.

Така да, аз друго разбрах.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление моят е CarDRL5S, тоест орязана версия на CarDRL5 и има само 5 групи настройки, а 1 от липсващите е именно управление през него и на габаритите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, ceco_accord написа:

За съжаление моят е CarDRL5S, тоест орязана версия на CarDRL5 и има само 5 групи настройки, а 1 от липсващите е именно управление през него и на габаритите.

Еми освен да ги смениме, Цецо :D

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, ceco_accord написа:

Що бре? :)

 

Базикам се, като работи няма да пипаме, просто ще им звънна на тези да ги питам дали моят има възможност и за габаритите...не искам да ми пипат повече по инсталацията, че японските коли почти никой не ги е разгадал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен също си ме устройва и работи. Просто искам да светна 2-те големи "кръгчета" на 5-ата врата. Може дори да светят само към ДРЛ-а.

На фарове не са необходими, понеже габаритите са дублирани и в стоп светлините и изглежда странно вечер -светят 2 правоъгълника и до тях 2 кръгчета. :( Само някой да докопа ел. схема и да видимк къде се разделят кабеляците за калниците и 5-ата врата, за да се знае къде да се разтапицира. Ясно е че няма да е във вратата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, ceco_accord написа:

Мен също си ме устройва и работи. Просто искам да светна 2-те големи "кръгчета" на 5-ата врата. Може дори да светят само към ДРЛ-а.

На фарове не са необходими, понеже габаритите са дублирани и в стоп светлините и изглежда странно вечер -светят 2 правоъгълника и до тях 2 кръгчета. :(

Така е, може и да има идея зад това, но не се сещам каква може да е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я, каква интересна тема имало тук и все още няма развитие... Ами да я развием малко , преди да е навършила 3 г. :)

 

high_beam_schematic_view.thumb.png.f088d20adf6bc5237d746606bc00fb97.png

 

Ето така работят дългите светлини на Акорда фейслифт. Ако на някого му се работи - да действа. Трябва да се вземе управляващия сигнал от лоста за светлини (5 В) и с него да се захрани ново, външно реле (5 В намотка, 15 А контакти), чиято верига да захранва дългите директно в някой от бушоните. Това е решението. Мен понеже ме мързи, ще го направя най-рано след 2 седмици и ще пиша като съм готов. 

 

(Добре, че сложих LED на дългите, та да се захвана и това да довърша...  :D )

 

Ако приемем условно, че по синята жичка идва сигнал за включени дълги светлини / светлинен клаксон, фактически ето това трябва да стане после:

 

 

high_beam_schematic_view_NEW.thumb.png.423d0e726811cbcd01e5a84f7d703ea5.png

 

Преди малко го пробвах при мен така набързо и работи, само че трябва да намеря време да го направя по-културно.

 

 

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре ще се получи. Малко в страни от темата ти но, имаш ли идея къде се намира релето за дългите светлини и кое е то? Питам защото на мой познат след ползване на дълги светлини или светкавицата дългите продължават да сетят а на таблото няма индикация за това. Даже и на загасен автомобил продължават да светят. Мисля че релето му залепва, но не сме се заровили още да го намерим кое е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам. Тук, в тази безумно запечатана кутия вляво от бушоните са всички релета за светлините и вероятно някаква платка да си приказва по CAN с главния мозък. 

 

Лош късмет има твоят приятел. Ще трябва да се ровичка за отваряне на тая кутия. Някъде имаше описано как се отваря - много внимателно с ножовката, прави се каквото се прави и после силиконче, и така. Освен ако не намери супер-евтино такава кутия от съвсем същата кола като неговата. Трябва да е напълно 1:1 модел, защото има разлика в кутиите, бушоните, окабеляването спрямо бензиновите. Може и според нивата на оборудване да има някои разлики, но това е само предположение. 

 

4_IMG_20180527_184405_HDR.jpg.b89e329790e572be20d91696c1019fec.thumb.jpg.d6a8fdc7e4f339fcdc52f3652951da2a.jpg

 

Фактически в тая кутия ще ръчкам да разделя светлините, ама не точно в нея, а отдолу в куплунга за лоста. 

 

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахааа това обяснява защо като чукнахме по капака на бушоните и релето изключи и лампите изгаснаха. Пича няколко месеца кара със свалени бушони на дългите. Аз му слагах DRL модула на дългите  на процент и ми направи впечатление, че залепват. На мен там не ми се рови. Благодаря все пак за инфото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, ogi28b написа:

Имам. Тук, в тази безумно запечатана кутия вляво от бушоните са всички релета за светлините и вероятно някаква платка да си приказва по CAN с главния мозък. 

 

Лош късмет има твоят приятел. Ще трябва да се ровичка за отваряне на тая кутия. Някъде имаше описано как се отваря - много внимателно с ножовката, прави се каквото се прави и после силиконче, и така. Освен ако не намери супер-евтино такава кутия от съвсем същата кола като неговата. Трябва да е напълно 1:1 модел, защото има разлика в кутиите, бушоните, окабеляването спрямо бензиновите. Може и според нивата на оборудване да има някои разлики, но това е само предположение. 

 

4_IMG_20180527_184405_HDR.jpg.b89e329790e572be20d91696c1019fec.thumb.jpg.d6a8fdc7e4f339fcdc52f3652951da2a.jpg

 

Фактически в тая кутия ще ръчкам да разделя светлините, ама не точно в нея, а отдолу в куплунга за лоста. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак ако искаш да отваряш показаната кутия не трябва да се реже нищо по пластмасата. 

Откачат се всички кабели (които са на болтове от алтернатора и акумулатора като предварително се откача минуса на акумулатора) , след това  се развиват болтовете които държат кутията към шасито и се изключват всички кабелни щекери отдолу като цялата кутия се изважда. Взимаме кутията в къщи и спокойно на масата се започва с "дисекцията". Изваждат се релетата и предпазителите от гнездата им, кутията се обръща обратно с дъното нагоре и с една или две отвертки се откопчават щипките (8-10бр.) които държат капака към дъното, към дъното са захванати всички пластини и метални проводящи пътеки за предпазители и релета, както и въпросния електронен модул за релета. След отделянето на капака от дъното всичко става ясно как се разглобява, няма нужда от никакво насилие, няколко болта за силовите предпазители и един или два болта за споменатия модул.

Може и да бъркам малко защото го правих преди няколко месеца но в общи линии е това и като се започне всичко става ясно как е събрано.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А иначе отвътре такова ли е, каквото си мисля - има ли някаква платка с някакъв чип, който да мисли вместо шофьора или е по-обикновена схема? Аз имам притеснения дали тия 5 В, които там излизат към лоста за светлини, ще има достатъчно ток да захрани бобина на реле, 40-50 мА ми трябват без да изгори нещо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, сериозна платка си е, многослойна с няколко чипа и доста елементи SMD, има и няколко релета.

Трите контактни щекера които са под нея са директно запоени на платката, за това е добре да се внимава при тяхното вмъкване/измъкване. Подобна платка има и в другата кутия с предпазители която се намира до левия крак в купето. 

И според мен това е част от CAN комуникацията в колата.

За съжаление не съм чел цялата тема нагоре и не мога да се включа по същество.

Въпросната платка не съм я разглеждал много подробно, на мен ми трябваше да разбера през какъв елемент влиза сигнала за обратна връзка от релетата за къси и дълги (бях тръгнал да монтирам DRL модул с ШИМ модулация и се страхувах да не замине електрониката в платката), като разглобих почти всичко намерих схема в един руски форум и реших да пробвам преди да разглобя до самия край всичко и да се ровя по платката, нещата се получиха и всичко разглобено се събра наново без по нататъшно обследване и ровене по платката.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, мерси за инфото. То в темата нагоре няма почти нищо по същество, така че не си изпуснал много като не си я чел. Искам да разделя късите и дългите, така че като цъкнеш дълги (св. клаксон), късите да не светват. То няма начин да не стане, но дали ще е по лесния начин - с едно реленце или по трудния - с повечко реленца... надявам се да е първото. Ако имаш някоя свежа идея - споделяй. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да оставя тези рускоезични картинки тук, да има движение в темата.... 

 

Подчертавам, че това е схема на пре-фейс (липсва AUTO-то и сензора за светлина)!

 

Лостът подава маса по отделни кабели. Отделно е дори постоянното светене на дългите от светлинния клаксон. 

 

Capture1.thumb.PNG.5c3298f9aaf35a18217ca16b1c3d7754.PNGCapture2.thumb.PNG.67324166568fb727859cd992e4df8b7f.PNGCapture3.thumb.PNG.282a296d8d2540b63ebeb6e7ea40e354.PNG 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тялото на лоста за светлини излиза един сноп кабели, опаковани в черен шлаух. Този сноп преминава над кормилния прът и завършва с букса, която влиза на гърба на лоста за чистачки. Засега не е ясно от там нататък кой кабел накъде и как продължава. Ако тази букса се откачи, изглежда така:

 

IMG_20200426_192902.jpg.1c7465bccc0c321f5520004c4dbd989e.jpg

 

Както казах в предното си мнение - лостът подава само маса към управляващия модул. Ето каква му е схемата:

 

Untitled1.thumb.png.71de5f5df9baf31577762b353771c620.png

 

Да се има предвид, че това са контактите всеки поотделно, без оглед на положението на останалилте контакти. 

 

Също така открихме, че лампата на таблото, която съобщава на водача, че дългите светлини работят, се контролира от управляващия модул за светлини отделно, т.е. като захраним дългите с новата верига, която ще служи само за светлинния клаксон (лоста назад, Flash-To-Pass), лампата за дълги на таблото няма да светва. Все пак, при нормална работа и включване на дългите за постоянно (лоста напред), лампата си работи нормално. 

 

Малко се бавим с реализацията, защото при мен има допълнителна инсталация за дневни светлини и искам да си добавя нещо допълнително към нея, освен разделянето на къси и дълги, и всичко да монтирам на една платка. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам за поредните мнения, но времето за редакция не ми стигна. :( 

 

Ето го тоя лост вътрешно какви ги върши: 

 

 

Untitled3.thumb.png.cfc780c07970572e75f97d43d45e5bd7.png

 

Ще видя другата седмица да сваля кутията с бушони и релета при двигателя и да видя дали ще го намеря там този кабел, който излиза от лоста на номер 3. Ако стига до там тоя кабел, ще е чудесно и супер лесно да се направи всичко.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скапана работа! Ще става по трудния начин. Кабелчето, което подава маса, като цъкнеш светкавицата, влиза през една букса на гърба на лоста за чистачки и това явно е някакъв по-сериозен модул, защото комуникира с кутията с релета и бушони (отпред при двигателя) по CAN-a. Нещата ще станат с прокарване на ново кабелче от двигателния отсек към купето. 

 

Колеги, моля за помощ: откъде е най-лесно да премине тънко кабелче през стената и да стигне до кормилния прът? По него ще има 12 В, 50 мА. Честно - не съм поглеждал стената как изглежда откъм педалите, а откъм двигателя - още по-малко. Ако някой има готов отговор, ще ми е от голяма полза. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Щях да ти пиша още снощи че за мен управлението е по CAN (поне от схемите които аз имам) и лошото е че при подадена команда от ключа за управление модула изпълнява командата за включване на съответните релета и в силовите им вериги има обратна връзка към същия изпълнителен модул което ще рече че той винаги си "търси" отговор на заданието.  Доколкото разбирам искаш да изкараш директен сигнал от пин 3 на ключа към допълнително реле за дългите, ще стане но трябва да се елиминира "оригиналния" сигнал.

За преодоляване моторната преграда нямам отговор, от скоро карам Хонда и не съм имал опити в тази насока.

Ето ти и жокер ако решиш да разглобяваш кутията с предпазители > 

Ще следя развитието и ако намеря време сигурно и аз ще се заема с реализацията на екстрата.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекарването на кбел от купето към моторния отсек е работа за 15 мин. Оги ти си с дизел и имаш кора под волана. Пробвай без да я махаш но едва ли. Та в ъгъла в ляво и отгоре на педала на съединителя има гумен маншон през, който съм прекатвал няколко кабека вече а и от там газаджиите прекарват кабелите за газовата. На клипа съм ти снимал в двигателния отсек къде е маншона.

Редактирано от Ivan_Ch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От купето с парче стоманена тел пробиваш маншона през, който минава гофре с кабели и гледаш за телта в двиг отсек. На снимката маншона е ограден а със стрелката мисля че е релето с мигачите. Да добиеш представа къде се намира.

IMG_20200427_213722.jpg

Редактирано от Ivan_Ch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодара ви, колеги! 

 

@CCord, да си говорят колкото искат, ич не ме интересуват! :) Аз няма да им се бъркам в диалога, освен това, че ще пресека на модула в купето достъпа до информация, че съм задействал светлинния клаксон. Другият пък няма да знае, че дългите светят и така - чиста работа. 

 

Мисля направо да ги заобиколя - захранвам си едно реленце от акумулатора, режа кабела, по който от лоста се подава маса на дългите при светлинен клаксон и тази маса я подавам към новото реленце. За това ще ми служи новото кабелче, което ще пробия. Така модулите излизат от играта и все едно никога не присветвам с дългите. Самите дълги - захранвам ги през веригата на релето директно на изходящите кабели от кутията. По веригата ще добавя и бушон 15-20 А, защото ще заобиколя оригиналните (поне единия) и да не остава без бушон. Това е принципно, но при мен не знам дали казах, ще правя малко по-сложна платка, а не само за дългите, за да захраня през нея и дневните евентуално чак след запалване, ще добавя и 2-3-5 контролни светодиода, абе ще си стане цял нов модул почти, в една малка кутийка там някъде. Сега малко кабели стърчат навсякъде, че каквото и да правя - уж времнно, за проба, и така с години... 

 

Ето така: 

 

 

 Capture4.thumb.png.1cef6ad0c5912e999a111bf0479d73b8.png

 

Ето я глупавата кутия, погледнато отдолу. Ляво на снимката е откъм левия калник. На трите пина, оградени в оранжево, излизат дългите. От трите - левия и средния пин са свързани заедно и по тях излиза към единия фар (май бяха за десния дълъг), а десния пин е за левия дълъг.

 

Не е трудна за сваляне, по инструкциите на @CCord, гледа се внимателно и се разединяват щипки, куплунзи... Откъм двигателя само се демонтират двата захранващи кабела, чийто болтове се развиват с вложка 8 мм. Ако някой ги развива - задължително с вложка или гаечен ключ, а не с кръстата отвертка! Много здраво са стегнати.  Обаче като е свалена - наистина ми се видя невъзможно за отваряне, без да се разкърти. Не съм и опитвал повече. 

 

 

 

IMG_20200427_190702.thumb.jpg.47bceac450aba00b831232a65091a7a0.jpg

 

Горе вдясно на снимката, бялата букса с 3 пина - ELD-модула. Някой ден и той ще мине под ножа. Аз съм си олд-скул, предпочитам алтернатора да вади 14.0 постоянно. 

 

IMG_20200427_191513.thumb.jpg.b3f002a1c0986124445812158e987a0d.jpg

 

@Ivan_Ch перфектен е клипът, благодаря ти за отделеното време! 

 

 

---------

 

Всъщност някой има ли интерес от тая интервенция да я направи също, или май само се занимавам с щуротии? 

 

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ogi28b написа:

 

 

 Capture4.thumb.png.1cef6ad0c5912e999a111bf0479d73b8.png

 

 

Всъщност някой има ли интерес от тая интервенция да я направи също, или май само се занимавам с щуротии? 

 

Заинтересовани ще се намерят, особено между тези които разбират че със стандартния светлинен клаксон включващ и късите, живота на ксенона (не само крушките) се скъсява значително. При наличие на време и аз ще го реализирам, при мен даже ще е плюс това че крушките на дългите ми са винаги загрели заради включен DRL там.  

За някой са щуротии, за други си е нормално хоби и реализация на творчески идеи. И аз от време на време залитам по такива шукарийки като го правя по-скоро "за спорта" отколкото от някаква неотложна необходимост, ама пусто време не достигащо! 

 

Редактирано от CCord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, CCord написа:

ама пусто време не достигащо! 

 

 

Е така е... ей я и тая тема - докато ѝ дойде редът - близо 3 г. минаха. Нищо, сега ни сложиха "пу*ка рантина" и време да искаш... 

 

Егати и грозната картинка горе... пак я качвам, същата е, само завъртях новото реле, да не се оплетат кабелите. :D 

 

Capture4.png.20454c1251a3dbf569aa44de29cd9e95.thumb.png.1224fe29b8be89f0f1ef31aaa612cf92.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, Ivan_Ch написа:

 Оги ти си с дизел и имаш кора под волана.

Е това като някакво проклятие се оказа - кората под волана я остави, ами имам и съединител там, дето ти имаш маншон. През тоя отвор минава помпата му. Там където бъркаш да снимаш откъм двигателя, при мен стои казанчето за течност на съединителя. 

 

Имам един огромен сноп кабели, който влиза някъде в средата на стената под сензора за светлина, но леко вляво от него, и друг, по-малък сноп, който влиза леко вдясно от сензора. Фактически 2 снопа влизат, по един вляво и вдясно на централната конзола. Реших да се пробвам през левия и след само 1 час псуване и обиколки - от купето към двигателя и обратно - успях да го промуша тоя кабел. 

 

Който е с печка - много, много неприятно място за работа. За сам човек е изключително гадно. Ако са двама вероятно ще е къде-къде по-лесно. Както и да е, станаха нещата, имам нов кабел от волана до кутията с бушони и релета при двигателя. 

 

Тази вечер ще си подготвя едно реленце с кабелчета за проба и утре ще го тествам да ви кажа работи ли, не работи ли. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нема кой да чака до утре... 

 

Първи тест, на клипа пускам къси, дълги и снимам фара как изглежда. После спирам всичко и свързвам само масата на новото реле, което е същото като светлинния клаксон. Пак снимам фара за да се види как светва само дългата светлина. 

 

 

И така както съм го направил времнно и за проба, кой знае още колко ще карам така... 

 

То в тая тема всичко си пише, но тия дни ще заформя едно ръководство за по-ясно разбиране кое къде какво и защо и как. 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На горния клип не става много ясно какво се случва и как изглежда, но ето един малко по-смислен клип: (и спирам да пиша в тая тема най-накрая)

 

 

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа колега не се отказвай от писането в темата. Чакам да споделиш кой точно цвят кабел си прекъснал за да пуснеш от него маса към релето. После за светкавицата на дългите в кутията с буксите ли я присъединяваш или преди фасунгата на фара. Диоди слагал си си? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Ivan_Ch Аз имам предвид, че вече е досадно сигурно, за останалите - все тая тема виси отгоре напоследък. Ако ти се чака - изчакай няколко дни да си направя темата-ръководство и там ще обясня подробно всичко, със снимки клипове, за да е ясно за всеки модел, а ако не ти се чака - прочети пак втора страница от тази тема, от мнение 59 насам. Мисля, че сравнително добре се вижда по схемите и снимките какво и къде съм правил. На буксата присъединявам към кабел номер 3 (по моята номерация, както съм дал снимка и обяснителни записки в мнение 60). Цвят - не разчитай! Все пак - бяло-синьо на тази кола - Акорд печка седан фейслифт, със светлини за мъгла. Имай предвид, че на схемата, която изрових от руското ръководство, кабелите са дадени с различна подредба и различни цветове, затова - не гледай цвета, а разчитай на уреда. 

 

Във всички случаи, задължително се прави измерване с мултицет между ЧЕРНИЯ кабел и някой от другите кабели при светлинен клаксон - този кабел се реже (не черния, а другия). Новият кабел (маса на новото реле) се присъединява към отрязъка, който отива към лоста, а не който стърчи от буксата. Иначе - виж в мнение 61 пълна схема на лоста и начина му на работа. Там номерацията пак е моя, имай предвид.

 

По принцип, буксата, която е завършека на лоста за светлини, може да се разглоби, но трябва много, много,много, много, много, много да се внимава, защото счупи ли се... и като се разглоби, може само да се извади въпросният кабел с все пина. Така няма да се наруши нищо от фабричната инсталация и ще може да се възстанови (макар че не виждам смисъл от това). Аз лично успях да разглобя буксата, но пина при мен така се беше законтрил, че се мъчих над 1 час да го извадя, неуспешно. Накрая просто срязах кабела и за 10 минути нагласих всичко. 

 

Ред.: Добавям - в момента, понеже при мен е временно, тъй като ще прекарам нещото през една друга, комбинирана платка, която ще командва и дневните, затова и приисъединяването към дългите също е временно - със забодени кабели в самите бушони. Имам един изходящ кабел от релейния изход, 1.5 мм2, който съм разделил през една клема-шина WAGO на 2 по-тънки кабела 0.75 и всеки от тях влиза в по един от бушоните, като е забоден така че да е ПРЕДИ бушона по пътя на тока, т.е. бушоните остават в сила. Това става, като кабелът се забоде в дясното краче на бушона, което е към двигателя (вход на бушона). Лявото краче вече е изход към дългите. Самите дълги са успоредно свързани преди бушоните в изхода на оригиналното реле, така че дори само един кабел да се забоде, на някое от десните крачета на бушоните, пак ще са захранени и двата. Кабелът съобразен с мощността на лампите задължително. 1.5 мм е твърде дебел и много разширява цокъла, затова го направих на 2 по 075.  

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давам обратна връзка. Всичко описано от ogi28b работи. Днес воден от скуката а и от това, че не ми допада при светлинен клаксон да ми пали и ксенона се захванах. Колата е Акорд 2.4 автомат фейслифт и явно инсталацията са сетлините е същата като на дизела на колегата. За целта съм ползвал реле като това.

 

.1588931929265..thumb.jpg.65c85ae06d9cb67a62f6baa3ce8c3ec9.jpg

Малка кутийка, в която да го затворя и държач с предпазител.IMG_20200508_130114.thumb.jpg.fbe7468bd212bf7bed266e534fd712c5.jpg

Така, че на който не му допада начина на работа на светлинния клаксон, вече има решение.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да ми допада идеята, не мога да разбера в какви ситуации ви се налага да го ползвате модула. Ние нямаме фабрични дневни, тоест така или иначе трябва да сме с къси пуснати при всяко палене на колата. Може би аз нещо изпускам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропускаш инсталиран модул за дневни светлини, което означава, че ксенонът не се използва постоянно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но до колкото знам, масово тези модули са просто някакви, но не и тези, които са уж сертифицирани спрямо стандарта, който закона изисква. За тези, които са с правилния модул, ясно... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Преди 1 час, smirky написа:

Колкото и да ми допада идеята, не мога да разбера в какви ситуации ви се налага да го ползвате модула. Ние нямаме фабрични дневни, тоест така или иначе трябва да сме с къси пуснати при всяко палене на колата. Може би аз нещо изпускам?

Това за мен е най-удачния вариант за дневни светлини на този автомобил. Светлина е в самия фар и покрива изискванията доколкото знам. От 2 години карам така и нито на техническия преглед нито полицай на пътя ми е правил проблеми.

Постнал съм клип на ogi28b, дано няма нищо против.

Редактирано от Ivan_Ch
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно този DRL модул в темата на ogi28b си спомням че той изрично каза, че не покрива изискванията и че той е наясно с това и кара на собствена отговорност по този начин. Ако споделиш иначе някакви документации по темата, което успорва това, всички ще сме благодарни :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега аз не агитирам никой, не ме рзбирай погрешно. Според текста по-долу тези светлини покриват изизкванията за отстояние. Осветителното тяло т. е. фара е сертифициран и след като узаконяването става с минаване на технически преглед аз лично не виждам, къде е проблема. Когато се включват късите секцията на мигача гасне. Това е извадка от нета за изискванията към дневните светлини.

 

Дневни светлини – изисквания към монтажа

Дневните светлини трябва да са поне две на брой. Изискванията към местоположението им се определят, както следва:

по широчина: точката от видимата повърхност по направление на базовата ос, която е най-отдалечена от средната надлъжна равнина на превозното средство, не трябва да се намира на повече от 400 mm от най-крайния външен ръб на превозното средство; разстоянието между вътрешните краища на двете видими повърхности по направлението на базовите оси не трябва да е по-малко от 600 mm; това разстояние може да е намалено до 400 mm, когато цялата широчина на превозното средство е по-малка от 1300 mm;

по височина: на не по-малко от 250 mm и на не повече от 1500 mm от земната повърхност;

по дължина: на предната част на превозното средство. Това изискване се счита за изпълнено, ако излъчваната светлина не причинява неудобство на водача, пряко или непряко, чрез огледалата за обратно виждане и/или чрез други отразяващи повърхности на превозното средство.

Те трябва изцяло да са видими в хоризонталната равнина: 20° навън и 20° навътре; във вертикалната равнина: 10° нагоре и 10° надолу,като са насочени напред.

Дневни светлини – използване

Дневните светлини трябва да се включват автоматично, когато устройството, което пуска и спира двигателя, е в положение, при което двигателят може да работи.

Дневните светлини трябва да се изключват автоматично, когато:

устройството, което пуска и спира двигателя, е в положение, при което двигателят не може да работи;

когато предните фаровe против мъгла или фаровете са включени, освен когато фаровете се използват за подаване на периодични светлинни предупреждения през кратки интервали.

Когато дневните светлини са включени:

не трябва да са включени предните и задните габаритни светлини;

светлините за обозначаване на най-външния габарит (ако има такива);

осветителят на задния регистрационен номер.

Дневни светлини – Узаконяване

В заключение е важно да се отбележи, че узаконяването на допълнително монтираните дневни светлини за движение през деня е приоритет на  Контролно техническите пунктове и техническите специалисти, извършващи периодични прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства по реда на Наредба № Н-32 от 16.12.2011 г. за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства.

В практиката е доказано, че пред органите на КАТ за законосъобразност на допълнително монтираните дневни светлини се приемат следните доказателства:

Дневните светлини са от одобрен тип;

Дневните светлини са монтирани от лицензиран автосервиз;

След монтажа на светлините МПС е преминало успешно периодичен технически преглед по реда на Наредба Н-32/2011 г.

 

Може би съм в грешка, но кое според теб е незаконното в случая? Сега се сещам че тази година на ГТП хората се изненадаха, че е фабрично и мнението им беше, че е по-удачен вариант от това да добавяш някакви чудесии.

Редактирано от Ivan_Ch
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...