Jump to content
AeronTM

Нужда от помощ.

Recommended Posts

Здравейте.

Преди 2 дни установих, че при студен двигател, нивото на антифриз в разширителното казанче е паднало почти до минимум. Долях до максимум и след като запалих двигателя, нивото в казанчето се вдигна. След известно каране и после пак престой нивото отново падна до минимум...

Колата не ми загрява, стрелката забива до средата и не мърда.

Парното е ок, сменях термостата преди 2-3 месеца.

Смених 2 вида капачки на радиатора.

Няма признаци за антифриз в маслото.

Свещите са бели.

При запалване колата изкара бял дим, но като загрее двигателят се нормализира ( до колкото може, не дими като някой парен локомотив).

Горният маркуч, идващ от главата към радиатора ми е топъл, а долния беше студен !

Маркучите не са твърди, като загрее колата.

 

Днес източих всичкият антифриз, свалих и радиатора, за да го огледам и промия. Напълних всичко на ново и обезвъздуших. Вече и долният маркуч се стопли.! Оставих колата да изстине и след това пак запалих, но нивото на антифриза си остана колкото беше.

 

Въпросът ми е .. Какъв е бил проблемът ( който не знам  дали е решен) ? Приемам всякакви предложения и помощ, за да избегна по-голям проблем ( гарнитура на глава и т.н).. ,ако не е късно..

 

Ако е за гарнитура, какви симптоми да търся ? :cry: :cry:

 

Колата е Сивик D14Z2 , хеч 6 ген.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е за гарнитура какви симптоми да търся ? :cry: :cry:

 

Ами колега, мисля че си си отговорил сам вече.

 

При запалване колата изкара бял дим

 

 

Покарай още след интервенцията и следи антифриза - ако продължава да пада нивото и вади бял пушек като запалиш, значи няма съмнение, че имаш пробив в гарнитурата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко на студен мотор, си отбелязах с маркер нивото но антифриз. Запалих и нивото се покачи. Забелязах само, че като стисна долният маркуч, се чува едно леко припукване / прилопване, идващо от термостата.
Иначе покарах малко - 5-6км. и утре ще гледам пак нивото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това леко припукване/прилопване, идващо от термостата, е една малка сачмичка, закачена на него, май играеща роля да уеднаквява налягането на антифриза пред и зад термостата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съчмата е за пълнене на системата. Пука само като има въздух вътре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко на студен мотор, си отбелязах с маркер нивото но антифриз. Запалих и нивото се покачи. Забелязах само, че като стисна долният маркуч, се чува едно леко припукване / прилопване, идващо от термостата.

Иначе покарах малко - 5-6км. и утре ще гледам пак нивото.

Нормално е като поработи колата и загрее, нивото да се вдигне малко, то за това се нарича разширително казанче, течността /за разлика от пържолите/ :D , като се нагрява, се разширява .

Следи си нивото, след като изстине, дали пада по-ниско, от колкото е било и чак тогава се притеснявай, може просто да е имало въздух в системата .

Само този бял дим при палене, малко ме притеснява, може да имаш наистина проблем с гарнитурата .

Ако имаш някоя стара капачка, махни й клапанчето в долния край и запали мотора, като наблюдаваш какво се случва в разширителя, ако излизат балончета, работата не е добре .

Ако нямаш друга капачка, може да опиташ и с тази, която е в момента, просто издърпай клапанчето и подложи една скобичка от кламер, примерно, за да остане клапана отворен .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутринта погледнах антифриза в казанчето и нивото беше паднало с 50-100мл. от отбелязаното снощи. Течността не ври и няма балончета. За течове съм гледал само отгоре и не намерих такива. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди час долях антифриз до максимума. И отново я покарах, за да загрее хубаво. Като се върнах в гаража , вдигнах капака и открих теч. Горният маркуч, който отива към стъпковото моторче, се беше сцепил. Маркучът не беше заводския! Сега сложих оригинален. Възможно ли е този маркуч да е бил проблема и да се е правил вакум? Затова и да се е сцепил...

 

Съжелявам за тъпите въпроси, но не съм толкова в час с нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Горният маркуч, който отива към стъпковото моторче се беше сцепил..

Колега, извинявай, но не ми е ясно за какво стъпково моторче говориш. Нали проблемът беше с антифриза? Там, доколкото знам, няма стъпкови моторчета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ляво на всмукателният колектор (до рейката), има един голям маркуч и един малък. Малкият маркуч отива в стъпковото моторче.

Ето една примерна снимка на моторче. Оградено е за кой маркуч става дума.

post-23844-0-31823200-1492631615_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш теч е естествено да губиш антифриз.Сега остава да наблюдаваш дали само това е била причината. Огледай отдолу, все пак, за други течове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ляво на всмукателният колектор(до рейката), има един голям маркуч и един малък. Малкият маркуч отива в стъпковото моторче.

 

Ето една примерна снимка на моторче. Оградено е за кой маркуч става дума.

Това не е ли подгрева на дросела?

При мен маркуча се беше раздул и цепнал в последствие, струята беше малко по-дебела от игла и спокойно след час каране, липсваше 200мл. антифриз.

Сменяй го и дано е от загубата на антифриз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно подгрева на дросела е, но човека казва към стъпковото моторче,  понеже и то е монтирано на дросела .

Не приемайте всичко буквално, не всички могат да се изразяват технически грамотно, важното е, че се разбира за какво иде реч . :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто попитах. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След смяната на маркуча вчера, днес нивото в казанчето беше под минимума. Сега, на студен мотор, долях до максимум. Забелязах, че се наложи да долея вода в радиатора, около 100-150мл. А до преди проблемите, като махнех капачката, нивото на водата беше до горе, в радиатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти, кофти, някакво бълбукане да чуваш докато караш?

Колата прегрявана ли е някога (ако знаеш де)?

Капачката на радиатора и на разширителния съд, ако не са ок и не е обезвъдушено правилно, може да пускат антифриз навън, като се вдигне налягането в системата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, махни дунапрененото уплътнение между радиатора и скобата, където се хваща отпред за гредата. Виж дали е мокра връзката между питата на радиатора и горната му част, пластмасовата. Същото важи и за долната част на радиатора, там е същото. Проблемът идва от там, че с годините уплътненията вътре се спичат и протича радиатора точно от там. Аз, тоя филм го гледах посред зима с мистериозната загуба на антифриз и всички мъки свършиха с нов радиатор. /Лепенето на фугата с горещ силикон/лепило, временно оправят проблема, но не е препоръчително!/

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам колата от Септември и от тогава, поне при мен, не е прегрявана.

Не се чува бълбукане при каране или когато е спряна.

Това с радиатора ще го пробвам, когато се прибера от работа.

В интерес на нещата, забелязах, че кората под радиатора е на петна. Но си мислех, че е от дъжда. Колата спи в гараж и след като изсъхна, само под радиатора има следи от вода. Ако беше от дъжда, трябваше да изсъхне, както под радиатора за климатика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това исках да кажа, че стига до нормалното ниво. Точно на първата вълничка. Тъй като имам още един такъв сивик и на него стрелката спира на първата вълничка. Сега тръгвам от работа и нивото в казанчето от макс. беше малко над минимума. А съм карал едва 3-4км. Заради което си мисля, че има теч, а не е от главата. Поне така смятам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето показанията на уреда :

9100593J.jpg

 

Като се прибрах забелязах леко сълзене от тук :

9100594I.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен стрелката ти е по-нагоре от нормалното.

При мен стрелката седи на същото място, като при колегата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При ремонт на таблото тез стрелки се вадят, слагат където поискаш. Не разчитайте на тях. Ако може с диагностика да се проследи температурата, ще е по-точно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, докато не се отстранят всякакви течове и сълзенета, не трябва да го плашите за гарнитура на главата.

Аз например имах теч от водната помпа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А според мен трябва да го плашим, защото тези външни течове, които постоянно открива, няма как да причинят белия дим при палене .

По скоро "белия дим" може да е причина за появата не тези течове, защото при избила гарнитура, налягането търси от къде да излезе .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутринта смених скобата на маркуча, който сълзеше. Долях до макс. в казанчето и сравнявах, така на око с бащата, коя от двете хонди как пуши. На око са еднакви. Преди месец-два на един колега хондата изби гарнитура и знам кави пушеци вдигаше, след като запали. Ако караше след него, трябаша да си на поне 10метра , за да виждаш пътя..

 

При мен, при палене, пушеците може да се дължат на конденза, от скапаният бензин. И този облак да е пара , след като загрее мотора го няма. Пуши си нормално, като за кола със спортно гърне (тип пура/право).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах клипове в Youtube, какви симптоми се появяват при избила гарнитура и нямам нито един от тях.

Загряване, смесване на масло и вода, бълбукане в радиатора и т.н . Няма мирис на антифриз никъде... Освен загубата на антифриз в казанчето, друго няма.. Мисля си че е от радиатора, затова подложих бяла хартия под него. Ако се намокри от антифриз, след като изсъхне трябва да останат петна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има резултат от листа, който сложих. Остано петно с големина ф60-70мм точно под кранчето за източване на радиатора. Сигурно о-пръстените са заминали и при запален двигател, от налагането изпуска. Ще го наглеждам още няколко дни, докато изляза в почивка. И ако е от, там ще видя дали се продава само кранче или ще сменям о-пръстените.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако не си намерил кранче, на мен ми остана от стария радиатор като го сменях. Всичко му беше точно. Кажи къде и ти го пращам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм търсил все още, утре съм почивка и ще погледна моето. Сигурен съм, че ще има нужда само от нови О-пръстени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дано!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...