AeronTM 308 #1 Публикувано 18 Април, 2017 Здравейте. Преди 2 дни установих, че при студен двигател, нивото на антифриз в разширителното казанче е паднало почти до минимум. Долях до максимум и след като запалих двигателя, нивото в казанчето се вдигна. След известно каране и после пак престой нивото отново падна до минимум... Колата не ми загрява, стрелката забива до средата и не мърда. Парното е ок, сменях термостата преди 2-3 месеца. Смених 2 вида капачки на радиатора. Няма признаци за антифриз в маслото. Свещите са бели. При запалване колата изкара бял дим, но като загрее двигателят се нормализира ( до колкото може, не дими като някой парен локомотив). Горният маркуч, идващ от главата към радиатора ми е топъл, а долния беше студен ! Маркучите не са твърди, като загрее колата. Днес източих всичкият антифриз, свалих и радиатора, за да го огледам и промия. Напълних всичко на ново и обезвъздуших. Вече и долният маркуч се стопли.! Оставих колата да изстине и след това пак запалих, но нивото на антифриза си остана колкото беше. Въпросът ми е .. Какъв е бил проблемът ( който не знам дали е решен) ? Приемам всякакви предложения и помощ, за да избегна по-голям проблем ( гарнитура на глава и т.н).. ,ако не е късно.. Ако е за гарнитура, какви симптоми да търся ? :cry: Колата е Сивик D14Z2 , хеч 6 ген. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #2 Отговорено 18 Април, 2017 Ако е за гарнитура какви симптоми да търся ? :cry: Ами колега, мисля че си си отговорил сам вече. При запалване колата изкара бял дим Покарай още след интервенцията и следи антифриза - ако продължава да пада нивото и вади бял пушек като запалиш, значи няма съмнение, че имаш пробив в гарнитурата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AeronTM 308 #3 Отговорено 18 Април, 2017 Преди малко на студен мотор, си отбелязах с маркер нивото но антифриз. Запалих и нивото се покачи. Забелязах само, че като стисна долният маркуч, се чува едно леко припукване / прилопване, идващо от термостата.Иначе покарах малко - 5-6км. и утре ще гледам пак нивото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #4 Отговорено 18 Април, 2017 Това леко припукване/прилопване, идващо от термостата, е една малка сачмичка, закачена на него, май играеща роля да уеднаквява налягането на антифриза пред и зад термостата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #5 Отговорено 19 Април, 2017 Съчмата е за пълнене на системата. Пука само като има въздух вътре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #6 Отговорено 19 Април, 2017 Преди малко на студен мотор, си отбелязах с маркер нивото но антифриз. Запалих и нивото се покачи. Забелязах само, че като стисна долният маркуч, се чува едно леко припукване / прилопване, идващо от термостата. Иначе покарах малко - 5-6км. и утре ще гледам пак нивото. Нормално е като поработи колата и загрее, нивото да се вдигне малко, то за това се нарича разширително казанче, течността /за разлика от пържолите/ , като се нагрява, се разширява .Следи си нивото, след като изстине, дали пада по-ниско, от колкото е било и чак тогава се притеснявай, може просто да е имало въздух в системата . Само този бял дим при палене, малко ме притеснява, може да имаш наистина проблем с гарнитурата . Ако имаш някоя стара капачка, махни й клапанчето в долния край и запали мотора, като наблюдаваш какво се случва в разширителя, ако излизат балончета, работата не е добре . Ако нямаш друга капачка, може да опиташ и с тази, която е в момента, просто издърпай клапанчето и подложи една скобичка от кламер, примерно, за да остане клапана отворен . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AeronTM 308 #7 Отговорено 19 Април, 2017 Сутринта погледнах антифриза в казанчето и нивото беше паднало с 50-100мл. от отбелязаното снощи. Течността не ври и няма балончета. За течове съм гледал само отгоре и не намерих такива. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AeronTM 308 #8 Отговорено 19 Април, 2017 Преди час долях антифриз до максимума. И отново я покарах, за да загрее хубаво. Като се върнах в гаража , вдигнах капака и открих теч. Горният маркуч, който отива към стъпковото моторче, се беше сцепил. Маркучът не беше заводския! Сега сложих оригинален. Възможно ли е този маркуч да е бил проблема и да се е правил вакум? Затова и да се е сцепил... Съжелявам за тъпите въпроси, но не съм толкова в час с нещата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #9 Отговорено 19 Април, 2017 ....Горният маркуч, който отива към стъпковото моторче се беше сцепил.. Колега, извинявай, но не ми е ясно за какво стъпково моторче говориш. Нали проблемът беше с антифриза? Там, доколкото знам, няма стъпкови моторчета. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AeronTM 308 #10 Отговорено 19 Април, 2017 В ляво на всмукателният колектор (до рейката), има един голям маркуч и един малък. Малкият маркуч отива в стъпковото моторче. Ето една примерна снимка на моторче. Оградено е за кой маркуч става дума. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #11 Отговорено 19 Април, 2017 Ако имаш теч е естествено да губиш антифриз.Сега остава да наблюдаваш дали само това е била причината. Огледай отдолу, все пак, за други течове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DOXATA 102 #12 Отговорено 20 Април, 2017 В ляво на всмукателният колектор(до рейката), има един голям маркуч и един малък. Малкият маркуч отива в стъпковото моторче. Ето една примерна снимка на моторче. Оградено е за кой маркуч става дума. Това не е ли подгрева на дросела?При мен маркуча се беше раздул и цепнал в последствие, струята беше малко по-дебела от игла и спокойно след час каране, липсваше 200мл. антифриз. Сменяй го и дано е от загубата на антифриз. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #13 Отговорено 20 Април, 2017 Точно подгрева на дросела е, но човека казва към стъпковото моторче, понеже и то е монтирано на дросела . Не приемайте всичко буквално, не всички могат да се изразяват технически грамотно, важното е, че се разбира за какво иде реч . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DOXATA 102 #14 Отговорено 20 Април, 2017 Просто попитах. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AeronTM 308 #15 Отговорено 20 Април, 2017 След смяната на маркуча вчера, днес нивото в казанчето беше под минимума. Сега, на студен мотор, долях до максимум. Забелязах, че се наложи да долея вода в радиатора, около 100-150мл. А до преди проблемите, като махнех капачката, нивото на водата беше до горе, в радиатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #16 Отговорено 20 Април, 2017 Кофти, кофти, някакво бълбукане да чуваш докато караш? Колата прегрявана ли е някога (ако знаеш де)? Капачката на радиатора и на разширителния съд, ако не са ок и не е обезвъдушено правилно, може да пускат антифриз навън, като се вдигне налягането в системата... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FreddyGunner 24 #17 Отговорено 20 Април, 2017 Колега, махни дунапрененото уплътнение между радиатора и скобата, където се хваща отпред за гредата. Виж дали е мокра връзката между питата на радиатора и горната му част, пластмасовата. Същото важи и за долната част на радиатора, там е същото. Проблемът идва от там, че с годините уплътненията вътре се спичат и протича радиатора точно от там. Аз, тоя филм го гледах посред зима с мистериозната загуба на антифриз и всички мъки свършиха с нов радиатор. /Лепенето на фугата с горещ силикон/лепило, временно оправят проблема, но не е препоръчително!/ Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AeronTM 308 #18 Отговорено 20 Април, 2017 Карам колата от Септември и от тогава, поне при мен, не е прегрявана. Не се чува бълбукане при каране или когато е спряна. Това с радиатора ще го пробвам, когато се прибера от работа. В интерес на нещата, забелязах, че кората под радиатора е на петна. Но си мислех, че е от дъжда. Колата спи в гараж и след като изсъхна, само под радиатора има следи от вода. Ако беше от дъжда, трябваше да изсъхне, както под радиатора за климатика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AeronTM 308 #19 Отговорено 20 Април, 2017 Това исках да кажа, че стига до нормалното ниво. Точно на първата вълничка. Тъй като имам още един такъв сивик и на него стрелката спира на първата вълничка. Сега тръгвам от работа и нивото в казанчето от макс. беше малко над минимума. А съм карал едва 3-4км. Заради което си мисля, че има теч, а не е от главата. Поне така смятам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AeronTM 308 #20 Отговорено 20 Април, 2017 Ето показанията на уреда : Като се прибрах забелязах леко сълзене от тук : Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DOXATA 102 #21 Отговорено 21 Април, 2017 Според мен стрелката ти е по-нагоре от нормалното.При мен стрелката седи на същото място, като при колегата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 58 #22 Отговорено 21 Април, 2017 При ремонт на таблото тез стрелки се вадят, слагат където поискаш. Не разчитайте на тях. Ако може с диагностика да се проследи температурата, ще е по-точно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #23 Отговорено 21 Април, 2017 Според мен, докато не се отстранят всякакви течове и сълзенета, не трябва да го плашите за гарнитура на главата. Аз например имах теч от водната помпа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #24 Отговорено 21 Април, 2017 А според мен трябва да го плашим, защото тези външни течове, които постоянно открива, няма как да причинят белия дим при палене . По скоро "белия дим" може да е причина за появата не тези течове, защото при избила гарнитура, налягането търси от къде да излезе . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AeronTM 308 #25 Отговорено 21 Април, 2017 Сутринта смених скобата на маркуча, който сълзеше. Долях до макс. в казанчето и сравнявах, така на око с бащата, коя от двете хонди как пуши. На око са еднакви. Преди месец-два на един колега хондата изби гарнитура и знам кави пушеци вдигаше, след като запали. Ако караше след него, трябаша да си на поне 10метра , за да виждаш пътя.. При мен, при палене, пушеците може да се дължат на конденза, от скапаният бензин. И този облак да е пара , след като загрее мотора го няма. Пуши си нормално, като за кола със спортно гърне (тип пура/право). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AeronTM 308 #26 Отговорено 21 Април, 2017 Гледах клипове в Youtube, какви симптоми се появяват при избила гарнитура и нямам нито един от тях. Загряване, смесване на масло и вода, бълбукане в радиатора и т.н . Няма мирис на антифриз никъде... Освен загубата на антифриз в казанчето, друго няма.. Мисля си че е от радиатора, затова подложих бяла хартия под него. Ако се намокри от антифриз, след като изсъхне трябва да останат петна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AeronTM 308 #27 Отговорено 21 Април, 2017 Има резултат от листа, който сложих. Остано петно с големина ф60-70мм точно под кранчето за източване на радиатора. Сигурно о-пръстените са заминали и при запален двигател, от налагането изпуска. Ще го наглеждам още няколко дни, докато изляза в почивка. И ако е от, там ще видя дали се продава само кранче или ще сменям о-пръстените. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FreddyGunner 24 #28 Отговорено 24 Април, 2017 Колега, ако не си намерил кранче, на мен ми остана от стария радиатор като го сменях. Всичко му беше точно. Кажи къде и ти го пращам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AeronTM 308 #29 Отговорено 24 Април, 2017 Не съм търсил все още, утре съм почивка и ще погледна моето. Сигурен съм, че ще има нужда само от нови О-пръстени. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #30 Отговорено 25 Април, 2017 А дано! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове