Jump to content
SkyrunneR

Избор на първа кола - Honda Civic

Recommended Posts

Здравейте на всички,

 

много се радвам да се присъединя към вашия форум. Сигурен съм, че ще науча доста нови неща тук, тъй като все още съм млад шофьор, с една година стаж, от както взех свидетелството. Близо година по-късно, вече съм се ориентирал към купуване на първия си автомобил. След дълго търсене се спрях на няколко коли. Това, на което съм се спрял е Honda Civic 1.4 i S (90hp) 6-та генерация. Харесал съм конкретно две коли, едната е от 1998-а, а другата - от 2000-та година. Предстои в близкия месец да ходя на оглед и ще се види и на живо какво представляват. Има едно нещо, което обаче ме поставя в дилема - а именно дали да не се спра на Honda Civic 1.4 i S (90hp), само че 7-ма генерация. По сайтовете за продажби на коли, видях една от 2001-а и още една - от 2003-та година. Техните цени са горе-долу еднакви с тези на 6-та генерация - до 3000 лева. Гледам коли без газов инжекцион, предпочитам да са само на бензин, а пък в бъдеще, евентуално, може да сложа газово. Моля ви да споделите мнение относно това, на коя генерация да се спра. Благодаря предварително на всеки отзовал се на помощ - оценявам го! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и добре дошъл! Ако не робуваш на чуждото мнение, като това от коя година е колата ти, препоръчвам 6-та генрация - в повечето отношения за мен старият модел е по-добър и неслучайно, и цените им се застъпват.

 

Предимствата му за мен са:

- визия;

- возия;

- поддръжка;

- по-ниски застраховки и данъци;

- произведено в Япония.

 

Предимствата на 7-ма бих обобщил като:

- (вероятно) по-добра в извънградско шофиране;

- сигурност (два еърбега повече).

 

И да добавим малко нюанс към дилемата ти - аз ти препоръчвам да разгледаш и 6-та 1,5i VTEC. Върви повече и гори по-малко, като насреща имаш само по-голям данък и ГО.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Гледай също откъде е внос.  Ако е от Германия или  Австрия, задължително погледни за ръжда. Колегата над мен ти е написал много правилно.

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Още един глас за 6-та, много по-безпроблемен модел от 7-ма, като предимство на по-новата генерация бих добавил и по-добрия (визуално) съвременен интериор. Също бих заложил и на моделите до 1999г., които са с една ламбда сонда.

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Знаеш , че лоша дума за Хонда, няма да кажа, но редно да се кажат и недостатъците.

При проектирането на 6 генерация , Хонда има свит бюджет и "вадят" доста хубави неща от старите модели, с цел да извадят конкурентен "евтин" втомобил на пазара. Отделно са притиснати от току що измислените евро норми и почват да осакатяват мотора. Трето, спират да ползват дизайнерски услуги от външни италиански гении и оставят дизайна на някои, дето са си повярвали.

 

Фактите:

Изчезва невероятното задно окачване на 5 генерация и се заменя с бюджетна греда.

Развалят аеродинамиката.

Дизайнът, отрязан кашкавал и предница на умряло куче....Цитирам медии, е пак, бюджетен колапс.

Скопяват мотора с катализатор, като резултат, мощността не стига за климатика даже.

 

Така де...Като си говорим, да си казваме истината.

Сивик 5 та , хеч е най-красивия дизайн, правен някога. Прелюд 4 та - също.

Сивик 6, е и Прелюд 5та са, абе ... :)

Оттам традицията повелява, сивик 7, същата работа. Да се чудиш как не са уволнили целия дизайнерски екип.

Същата грешка после, с джаза.

 

Мисълта ми беше, да не се подвеждат новите потребители. Извинявам се за намесата.

Редактирано от vesivanova
Колкото си прав за всичко това, толкова и нищо общо няма с въпроса на колегата, който търси паралел м/у 6-та и 7-ма.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един глас за 6-та, но съм напълно съгласен с колегата над мен, че 5-та генерация е най-добрата измежду всички сивици. Колкото и надъхани фенове да има, които си мислят, че карат най-здравата и бърза кола, Хонда не е това, което беше. 7-ма не може да се мери с 6-та по много показатели, но аз избрах 7-ма, единствено защото ме кефи визуално, с ясното съзнание, че ще е едно неспирно наливане на пари в отстраняването на проблеми. Следващите 8 - 9-та, въобще не ме впечатляват с визия, така че предпочетох 7.

SkyrunneR, ако се ориентираш към по-старите, ще се бориш с ръжда. Ако избереш 7, ще наливаш пари за други нещица, които също хич не са за пренебрегване. В крайна сметка избери каквото ти е кеф и не се съобразявай с чужди мнения. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, дизайнът е въпрос на вкус. Аз избрах 6-та, именно заради визията и 5-та не може да се сравнява въобще с излъчването на 6-та, не само според мен. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На баща ми сивика е точно 1.4 90 коня, 6-та, 5врати. Кара я вече 6-та година. Ама той кара малко и колата стои в гараж. Няма abs и вентилацията й е слаба работа. 1.4, с повече хора и не става за изпреварване. Обаче с 140 по магистралата си върви, без проблеми. Икономична е, около 7/100 газ.

 

Това мога да кажа, иначе аз бих избрал 7-ма генерация, но по-новата кола си има по-скъпа поддръжка.

 

Успех!

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнението на всеки един от вас беше от голяма полза. Благодаря на всички отзовали се!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко се разми кой за коя 6-ца говори - японската или английската.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще е добре, авторът все пак да сподели на какво се спря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Markony, нещо бъркаш моделите. 6та генерация е със същото окачване като на пета. Не знам за каква греда говориш, явно бъркаш генрациите, 7ма е с греда. :)

Към колегата: Ако си се спрял на 6та, търси задължително да е след 98ма. Т.е с големите дискове отпред и предна стабилизираща щанга и задължително да е хечбек, 2врата или седан 4-ри врат (те са японци).

Също така, за твоя джоб, гледай да е 75 коня ( по-малък данък), за 15 лева става 90. :)

Най-вече, гледай да няма ръжда, ( което много трудно ще се случи ), успех в избора ти. :)

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей! Не знам на коя от двете си се спрял, но и моят съвет е хондата от 98 година. Има нещо в старите хонди... Моята първа хонда е все още в семейството и е с 1.4 90к.с., но англичанка. Това е перфектен автомобил. Няма да го продам, докато не се разпадне. Пък и това няма да стане. Жадна ръжда няма ( от Италия е), двигателят е супер. Обслужваш го с добри консумативи и ще ти е верен дълго. Никога не съм се притеснявал, че ще ме остави на пътя или нещо подобно. Ремък, водна помпа и ролка, не са скъпи.

Разходът на комбито се въртеше около 7 с климатик.

А седма, да ме извиняват колегите, ама е грозна, без type R и S. Taм някак си има живот.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за протокола, след притежавани 1 бр Сивик 5, 3 броя Сивик 6 "англичанка" и 2 бр CR-V 1 JDM.

 

Сивик 5 е ... върхът на сладоледа, kakто и CR-V 1. ;)

Всичко след тях е ... компромис, меко казано.

Е, чисто новата 9-ка (от подписа ми), си е ... чисто нова 9-ка. Перфектна е. ;)

 

Защо намесих и CR-V? Защото 1-ва генерация е на платформа Сивик 6 "англичанка". Двоен носач отпред и многоточково независимо окачване отзад. За мен това е най-доброто, което може да се желае, е поне е по-добро от макферсона и задната греда.

 

После - така недолюбваната тук 6-та "англичанка".

Било Ровър!? Някой източници (фенове на Ровър) твърдят, че това окачване е дело на Ровър. Може и така да е, но това не го прави по-лошо. В същото време, факт е, че купето на "англичанката", съответно Ровър 400 от тези години, е копие на JDM-ката Домани.

 

Както казах, притежавах 3 англичанки, които всъщност си бяха англичани - Ровър 400 (два седана и един хеч автоматик, с двигател D16Y3). Седанът на Ровър 400, за мен, е изключително красива кола. Като изключим калпавите дръжки на вратите и отлепващата се тапицерия, за мен 6-та англичанка по нищо не отстъпва на 6-та японка. Е, бой-рейсърите мислят другояче, ама ...

 

Нещо друго - 9г работех в център за ГТП и смело мога да заявя, че 6-та англичанка гние в пъти по-малко от 6-та японка. Това, при едни и същи условия - климат, пътища, пробег и възраст.

Единият ми Ровър седан (420 дизел, който двг се монтира и на Сивик, и Акорд) изкара 3 зими в България (около 30К МИЛИ) и беше продаден на 13-тата си годишнина, и 230К МИЛИ без една дупка от ръжда. В същото време 13-годишната ми Сивик 5-а и двете ми 19-годишни CRV-та бяха "дроб" от гнилоч.

 

п.п. Извинявам се за дългия, лиричен офтопик. ;)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда + Ровър е това, което направиха Опел със Сааб. Дадоха им готов продукт, за по-лесно. А Ровър умря поради същата причина, както и Сааб: да продаваш един евтин продукт скъпо на грешните хора.

Англичанката е здрава и перфектна за първи автомобил. Има две въздушни възглавници, базово 98 няма АБС, но пък следващите, до 2001, имат. Задължително, ако е такава след обновяването 98 година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Значи, казваш, англичанка 98 е без АВС?

Англичанка 98 , без АВС , интересно !!! Явно, обновяването почва кога? След или от 98, bobchoo ?

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брат ми кара англичанка 05.98г 1,5 vtec E, отзад с барабанни и без abs.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

04. 98г първа регистрация, по талон,  1,5  vtec E, е моята англичанка. 4 диска. АВС !!!!  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...