Jump to content
Mu6o

Динамото ми умря…? Honda Civic 1,7 CDTI 4EE2 мотор

Recommended Posts

Паля, тръгвам за работа и след 10 метра ми светва лампата за акумулатор(динамо) на таблото. Отивам там, замерваме и гледам, че не подава нищо от динамото.

Евентуално се сещам за това, че исках миналата седмица да си купя акумулатор, защото си мислех, че е стар и умира. 

Гледам блокови схеми, виждам, че има и хидравлика. Престрашавам се да се прибера и сервото на волна беше кофти, таблото ми се изключи и изобщо интерестна история(карах без фарове, радио и т.н. за 2-5км до у нас.)

 

Та колеги, някаква информация освен блок диаграмата и точно какво да гледам и търся из динамото, че е умряло? Някой сблъсквал ли се е с това?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, прочети в темата "Всичко за сивик 7ма генерация" има дискутирано по проблем. Аз лятото го свалях моя алтернатор. Точи се антифриза, сваля се водния радиатор. Цялата процедура я има описана със снимки в сервизното ръководство. Сваляне, необходими замервания - всичко.

 

post-26717-0-05168000-1487347625_thumb.png

post-26717-0-89918900-1487347644_thumb.png

 

По спомени диоден блок и реле-регулатор бяха към 60-70 лв.

Ако не си го сваляш ти и за труд си приготви 80-100 лв., че си е гадна работата.

Редактирано от kotarankat
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... сервото на волна беше кофти, таблото ми се изключи и изобщо интерестна история(карах без фарове, радио и т.н. за 2-5км до у нас.)

 

Та колеги, някаква информация освен блок диаграмата и точно какво да гледам и търся из динамото, че е умряло? Някой сблъсквал ли се е с това?

Да не е скъсан ремък?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами така, като гледам,по блок схема е нормално, всъщност, сервото да не работи. Хидравликата е на динамото. То спря когато и таблото ми умря.

А по-рано, като гледах не мисля, че има, но като се стартира колата(запали) се чуваше някакво свирукане.

Редактирано от vesivanova
Предходно мнение не се цитира и др.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата правилно е попитал за ремъка да не е скъсан.

Този мотор не е ли опелския исузо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, той е. Но сменях ангренажен и обтяжен преди 1800 км. Правих ѝ пълно обслужване.

Редактирано от vesivanova
Предходно мнение не се цитира!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, прочети в темата "Всичко за сивик 7ма генерация" има дискутирано по проблем. Аз лятото го свалях моя алтернатор. Точи се антифриза, сваля се водния радиатор. Цялата процедура я има описана със снимки в сервизното ръководство. Сваляне, необходими замервания - всичко.

 

attachicon.gif1.png

attachicon.gif2.png

 

По спомени диоден блок и реле-регулатор бяха към 60-70 лв.

Ако не си го сваляш ти и за труд си приготви 80-100 лв., че си е гадна работата.

Защо си се занимавал с толкова глупости??? За динамо не се сваля нищо, освен самото динамо. Излиза много лесно отдолу. По-точно отстрани под десния рог, се запрята подкалника и кората на мотора.Естествено, не е за всеки, но радиатор?

 

пп. Имам работещо динамо, ако допреш дотам.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен динамо не ми трябва, аз моето го ремонтирах. А относно свалянето, в темата за 7ма генерация някой беше писал, че "майсторите" са му кривили някаква ламарина отдолу, за да изкарат динамото. Аз също пробвах да го изкарам отдолу, как ли не го въртях и изгубих повече време , отколкото да източа антифриза. Ако имате някоя снимка, за това как излиза отдолу, ще е добре да я споделите, понеже, явно, това е един от проблемните и кофти ремонти по този двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм го свалял на моята кола няколко пъти отдолу, без да кривя каквото и да било. Не знам какви са били тези майстори. Проблемът на тази кола е, че не са сложили фрайлайф ролка на динамото. Затова се прецаква. След като се сложи, всичките удари при гасене изчезват. Успешно се ползва фрайлайф от корса Д със същия мотор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е фрайлайф и има ли го този проблем при бензиновите, при мен просвирва лагера му в студа.

Щ

 

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не успях да го сваля сам, явно ще занимавам Marкony. Ремъка си се върти, запалихме я със стартова количка… Но все така сметката я плаща само акумулатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди седмица и на мен ми се прецака динамото. Наистина е доста "забавно" да караш без фарове, да ти се запотяват прозорците и да ти изключват системите една по една. Понеже не е на най-достъпните места, реших да отида в сервиз. Свалиха носача и извадиха динамото за поправка. Оказа се изгоряла диодна плочка (била е поправяна преди, незнайно къде и доста некадърно) и спукан маркуч. Не знам това ли е най-лесният начин за свалянето на динамото, но колата стоя един ден в сервиза, като се има в предвид, че за да го поправят, трябва да го закарат при друг майстор (а и беше Трифон Зарезан и хората празнуваха).

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мене лятото ми се прецака динамото. Отидох в един сервиз под Парадайса, взеха ми 105 за ремонт и 85 за сваляне / махане (сами си го закараха до някакви техни хора, които правят алтернатори).

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи в кой град и в кой сервиз, какъв е точно проблемът. При мен цената беше 125лв. - 80лв. за демонтаж/монтаж и 45лв. поправка. Поразпитах из моргите и в Мегапартс, цената на втора употреба динамо беше над 100лв. (може би има и по-евтини), а състоянието му - незнайно. А за ново ме беше страх да проверя. Все пак колега, стискам палци, дано да не е сериозен проблема и да го решиш бързо :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес, като закарах колата за турбото, ми светеше лампата за подгрева (явно някоя свещ е сдала багажа).

После, като я оставих, след 2 минути ми звъни майстора и вика, колата не иска да запали. После ѝ дал малко ток и стигнала 13.4, след 5 минути работа паднал акумулатора на 12.4... Вика, че сигурно е динамото, само дето не свети лампата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При мен интерестно, седмица преди да се случи това, зареждах акумулатора, щото мислех, че от студа се е очесал и мислех да купувам нов, но уви по-гадния вариант е - динамото. Светна горе-долу една седмица след като колата почна да примира.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен акумулатора беше паднал, но лампата не светеше. Зареждане -> палене и докато работи напрежението пада. На следващия ден започна да свети и лампата. Оказа се, че един от диодите се е развалил и трябва да се смени диоден блок. Динамото започва да подава 2фазов вместо 3фазов ток и за това има някакъв ток, който отива към акумулатора, ама не достатъчно (за това и може в началото да не свети лампата).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Може би това е един от признаците, че динамото заминава. Около месец, преди да се прецака тотално беше паднал акумулатора, но лампата не светеше. Понеже е 6 годишен и беше доста студено, си помислих, че е от студа. Преди да свалят динамото за поправка го замериха и както казва колегата по-горе, отива ток, но доста слаб.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Признак, че динамото заминава е примигването на фаровете на празен ход. При мен също си замина динамото и лампата не светна веднага. Ето и случката преди 4 години: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=44905&p=1057374626

Кривенето леко на подкалника е най-долу ръбчето, като свалите предна дясна гума (необходим е и канал). После го изправяш и изобщо не личи.

Между другото, със стария акумулатор покарах още една зима преди да го сменя.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз както повечето имах проблем с динамото. При мен беше дразнещо виене, постоянно! Но не от лагери. Монтирано ми е ново динамо, рециклирано някъкво, с щампа 07,09,2015г., работи си нормално, но ме дразни този шум! Посъветвах се и реших да си намеря 2-ра употреба оригинално, сам си го смених и стана доста бързо, и без кривене на ламарини, сваляне и точене на радиатори и тнт. Сваля се дясна гума, откачат се подкалниците и с малко въртене да се напасне, за да излезе си пада. Карах с него 3 месеца, нямаше шум както предишното "ново" и един ден... умря без признаци, диоден блок и реле. Както и да е върнах предишното и сега си карам с него, но чакам да се постопли, за да оправя оригиналното и да го монтирам, че дразнещото виене ме побърква. Надявам се да не се появи и при него, понеже друг колега със Сивик му сменят вече 2-ро динамо (нови) и едно ремонтирано, и в последствие започват да вият и те!

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Същата работа ... И аз нямам кора, и след 4-5 месец , след нов лагер, почна да вие . Явно се мокри и от водата заминават лагерите . 2 пъти съм ги сменял и все от скъпите слагам.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, при мен проблема не е от лагерите, както бях казал, или че нямам кори, получава се от някакви паразитни токове, които издават (?) шума. Разговарял съм с доста монтьори и ел. техници като консултация, за да установя от какво може да е, но никой няма отговор, конкретно какво може да го поражда. Много от тях са се сблъсквали със случаи, получава се от некачествени компоненти, диоден блок, реле, статор, все работещи части, но.... В момента съм с някакво рециклирано (така взех колата), за оригинални части не може да става въпрос, понеже не са достъпни цени, излизат от сорта на 500лв реле и диоден блок, за момента карам така и притеснението ми е да не хвърля пари на вятъра, за да оправя оригиналното и то да почне да вие, понеже няма голям избор на части за него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално ли е година след смяна на ротора на алтернаторът, пак да ми светне лампата? Да ходя ли пак в същия сервиз да се разправям. Взеха само 40 лв за смяна и 140 бил ротора. Вчера лампата в града светваше само във високи обороти и изгасваше в ниските. Но тръгнах извънградско и вече светна за постоянно. Карах 25 км със светеща, докато се прибера. Нямам проблем с фаровете в празните обороти. Мисля да сменям тия виещи лагери и фрайлайф да сложа, ако може. Имам кора под двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Тъй като ми предстои сваляне на алтернатора за ремонт, искам да попитам като се достигне през предния подкалник (както е описано по-горе), за него е закачена вакуум помпа. Тази помпа се откача само от болтовете, с които е захвана за алтернатора или е необходимо да се откачат и маркучите, водещи до самата нея, което ще доведе и до обезвъздушаване след това на системата (ако е необходимо, как се обезвъздушава?). Моля, ако някой е правил тази процедура, да сподели мнение.

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откачаш всичко .. Сама ще се обезвъздуши.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×