Jump to content
dandilov

Иде "сибирски" студ! Заредихте ли акумулатора?

Recommended Posts

Днес, по обяд, запали от раз.

Ключалките бяха яко замръзнали.

Дистанционното не работеше, трудно отключих и заключих.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мии аз запалих от третия път, но след доливането на акумулатора онзи ден, нямам никакви проблеми :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Абе ще запали разбира се, ама виж ми табличката по-горе в темата и си прецени на колко % е зареден при 12.44V.

А не напълно зареденият акумулатор сулфатизира!

Другият проблем е, че при много ниски температури замръзва и "Сбогом Гергино"!

Най- добре е да се тества при товар алтернатора, палиш късите светлини, парното на 3 или 4та степен, подгревните реотани и подаваш газ на около 2500 оборота, показанията на скалата на мултицета трябва да сочат от 13.8V - 14,5-8V,  ако при този товар покаже тези показания ти е добре  зарядната система на автомобила, алтернатора винаги се мери при товар :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, довечера ще го тествам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз включвам всички консуматори, за които се сетя. Клима, отопления, радио, фарове и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измерих преди малко, на включен ксенон, халогени, климатик и мп3 плеър през АУХ, а показанията бяха 14.34В.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перфектен си, сега ако искаш да си сигурен в зарядната система на колата изцяло може да измериш и консумацията в покой (токовата утечка), ако не е над 40мА, зарядната система ти е в кондиция :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ми кажеш как да измеря това, ще съм ти благодарен. Не знам как да меря в мА :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес за трети път ме предаде акумулатора Gigavat ,на които на 07.01 му изтече гаранцията.Сутрин няма душа,след 10-тина км каране пали.Алтернатора зарежда на 14.5V,след два часа каране в градски условия(или след зареждане с лидълското зарядно) акулумулатора показва 12.68V.Обаче сутрин не пали.Може би има утечка,не съм проверил колко е консумацията в покой. С друг акумулатор(Exide)пали.След зареждане или каране за същото време показва 12.58V.

Ясно е че ще купувам нов акумулатор,въпросът е Gigavat-а какво да го правя.Може ли да се съживи?Да го пробивам,пълня и зареждам или да го занеса някъде където да го заредят?Нов е около 75лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж си стартера и токовата утечка, как са :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ми кажеш как да измеря това, ще съм ти благодарен. Не знам как да меря в 

Ако имаш мултицет сподели снимка да видя как сам му скалите и ще ти обясня н.п.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тока в покой е 10 мА.Електронен е мултицета от ученическите ми години- 2001-2002.Явно не е проблема в консумацията.Остана стартер  сваляне и почистване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ако ми кажеш как да измеря това, ще съм ти благодарен. Не знам как да меря в 

Ако имаш мултицет сподели снимка да видя как сам му скалите и ще ти обясня н.п.

 

Благодаря, довечера ще кача снимка. Бих искал да мога да си ги меря тези неща, за лично знание.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да консумацията почти я няма при теб, може да е за ревизия стартера, може да направиш опит ако акумулатора е нов, да видиш моментно колко дърпа стартера ако падне под 8V моментно при палене и акумулатора е продуктивен, си за рециклиране на стартера :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До час ще ми донесат акумулатор и ще пробвам на колко пада напрежението.Ако е от стартера не би ли трябвало да го прави при всяко палене,а не само сутрин?Аз при всички положения ще го разкостя,само да се стопли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително да го прави постоянно, най - вече се усеща когато е много студено и в много топло време :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На много топло не го е правила,днес сутринта беше -12 и сега е толкова и разликата е че сега пали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай ми тоя Gigawat да си поиграя с него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На много топло не го е правила,днес сутринта беше -12 и сега е толкова и разликата е че сега пали.

Нали ти казах, как да го пробваш с нов акумулатор, няколко пъти на къси интервали палиш гасиш палиш гасиш, и се гледа на скалата ако падне под 8V моментно при стартирането на двигателя, значи стартера е виновника, той е един от най-големите врагове на акумулаторите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай ми тоя Gigawat да си поиграя с него.

Замина 10 мин.преди да пишеш,иначе щеше да експериментираш на воля.Взех някакъв Tudor 45Ah 390A,пък дано съм уцелил,че е два пъти по-скъп от Gigawat.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5-6 години реших да си поиграя на реанимиране на старата ми Варта която беше тръгнала да сдава службата. Та намерих един соц метод който общо взето се състоеше в следното ако не се лъжа- заредих акумулатора със соц реликвата коментирана по-горе, след което изсипах киселината в съд и налях чиста дестилирана вода, после последва около 12 часов разряд през пробна лампа докато напрежението падна до към 9-10 волта мисля след което май наново зареждах ако не ме лъже паметта, след което изсипах дестилираната вода и си налях обратно киселината която предварително филтрирах през неметална цедка. Върнах акумулатора пробвах да врътна и  запали, но въртеше също така не много по-уверено от преди терапията. Та реших да го върна в магазина срещу отстъпка и да си взема нов.

Сегашния ми наследен с колата Billoxi от Метро който подозирам че е Еnхexy с други стикери също не е много уверен и реших да го сваля превантивно преди студовете, тъй като нямах намерение да карам в снеговете. Интересно че в колата го замерих и показа около 12,4-12,5 V а няколко часа след това на топло вкъщи се вдигна от самосебе си на 12,9 V.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че ще е така!

При ниски температури намаляват химическите процеси, а от там и напрежението на акумулатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се учудвам, че само на топло вкаран акумулатор без да му е правен освежаващ заряд с токоизправител може да си  вдигне до половин волт или повечко нагоре  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новият е такъв:
http://tudorbg.com/tudor-batteries-arhiv/akumulatori-leki-avtomobili/tudor-high-tech/tudor-high-tech-ta-457/

Някои да има наблюдение или мнение.

Колега dandilov  имам и един Bosch S4 45Ah 330A не е използван около 2 год.Преди да го сменя с въпросният Gigawat колата палеше тегаво зимата.Преди седмица го премерих без товар показваше около 10,5V.

Ако имаш желание ще ти го дам да експериментираш,на мен не ми трябва.

А пък някой път може да почерпиш по боза. :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Ако ми кажеш как да измеря това, ще съм ти благодарен. Не знам как да меря в 

Ако имаш мултицет сподели снимка да видя как сам му скалите и ще ти обясня н.п.

 

Благодаря, довечера ще кача снимка. Бих искал да мога да си ги меря тези неща, за лично знание.

 

Ето снимка колега:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ще гледам максимално разбираемо да ти го обясня, така значи черния кабел минуса го слагаш в дупката кадето пише COM 500V MAX, а червения плюса го слагаш в дупката 10ADC, голямото копче (врътката) с което сменяш принципите на замерване на мултицета го слагаш на прав ток 10А ( на снимката вдясно кадето се вижда на скалата 10А), откачаш минусовата клема като в колата всичко предварително е изключено като консуматори и са добре затворени вратите, багажник и т.н., черния (минусовия кабел) го слагаш на полюса на акумулатора, червения на разкачената клема и така замерваш, хубаво е да изчакаш около минута, минута и половина, защото има модули на колата които по - късно заспиват, след тази минута и половина ако на скалата се отчетат стойности от 0.03-0.05 значи всичко е в норма, надявам се да си ме разбрал нарочно го обясних малко дебилско, но исках да разбереш всичко, ако имаш въпроси още питай няма проблем :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да мери на 10А,при положение че няма как да има такава консумация?Според мен да го премери на 200мА,така ще е по-точно.Първоначалната консумация при мен за около 10сек.беше 135мА и после спадна на 10мА.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да мери на 10А,при положение че няма как да има такава консумация?Според мен да го премери на 200мА,така ще е по-точно.Първоначалната консумация при мен за около 10сек.беше 135мА и после спадна на 10мА.

Става и така също :), и двата метода на измерване са точни, при по - нова кола ще са нужни повечко от 10сек за да се измери точно консумацията :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ще гледам максимално разбираемо да ти го обясня, така значи черния кабел минуса го слагаш в дупката кадето пише COM 500V MAX, а червения плюса го слагаш в дупката 10ADC, голямото копче (врътката) с което сменяш принципите на замерване на мултицета го слагаш на прав ток 10А ( на снимката вдясно кадето се вижда на скалата 10А), откачаш минусовата клема като в колата всичко предварително е изключено като консуматори и са добре затворени вратите, багажник и т.н., черния (минусовия кабел) го слагаш на полюса на акумулатора, червения на разкачената клема и така замерваш, хубаво е да изчакаш около минута, минута и половина, защото има модули на колата които по - късно заспиват, след тази минута и половина ако на скалата се отчетат стойности от 0.03-0.05 значи всичко е в норма, надявам се да си ме разбрал нарочно го обясних малко дебилско, но исках да разбереш всичко, ако имаш въпроси още питай няма проблем :)

Благодаря, довечера ще го тествам - тази реплика стана ДежаВю :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от мен благодарности на west bam. Това обяснение ще ми е много полезно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да мери на 10А,при положение че няма как да има такава консумация?Според мен да го премери на 200мА,така ще е по-точно.Първоначалната консумация при мен за около 10сек.беше 135мА и после спадна на 10мА.

Започва се с по-голямото, за да не изгори инструмента. До 10А няма бушон. За по-малките стойности (vQmA - на средната дупка на инструмента) има бушон. Ако има забравен консуматор (или голяма утечка) като нищо може да изгори инструмента. Ако изгори бушона на инструмента не е проблем сменя се. И в двата случая няма да показва реални стойности или нищо няма да показва. Всеки път като се закача към акумулатора може да се събуди компютъра за известно време преди да заспи, тоест трябва да се изчака.

 И ако има аларма става по-сложно, защото ще е деактивирана и консумацията и ще е друга!

Редактирано от Vancho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от мен благодарности на west bam.

Моля колега, с каквото съм компетентен ще помагам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Защо да мери на 10А,при положение че няма как да има такава консумация?Според мен да го премери на 200мА,така ще е по-точно.Първоначалната консумация при мен за около 10сек.беше 135мА и после спадна на 10мА.

Започва се с по-голямото, за да не изгори инструмента. До 10А няма бушон. За по-малките стойности (vQmA - на средната дупка на инструмента) има бушон. Ако има забравен консуматор (или голяма утечка) като нищо може да изгори инструмента. Ако изгори бушона на инструмента не е проблем сменя се. И в двата случая няма да показва реални стойности или нищо няма да показва. Всеки път като се закача към акумулатора може да се събуди компютъра за известно време преди да заспи, тоест трябва да се изчака.

 И ако има аларма става по-сложно, защото ще е деактивирана и консумацията и ще е друга!

 

Съгласен съм колега,първо на 10А ако се предполага че има голяма утечка,после може да намали обхвата при положение че няма над 200мА.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Защо да мери на 10А,при положение че няма как да има такава консумация?Според мен да го премери на 200мА,така ще е по-точно.Първоначалната консумация при мен за около 10сек.беше 135мА и после спадна на 10мА.

Започва се с по-голямото, за да не изгори инструмента. До 10А няма бушон. За по-малките стойности (vQmA - на средната дупка на инструмента) има бушон. Ако има забравен консуматор (или голяма утечка) като нищо може да изгори инструмента. Ако изгори бушона на инструмента не е проблем сменя се. И в двата случая няма да показва реални стойности или нищо няма да показва. Всеки път като се закача към акумулатора може да се събуди компютъра за известно време преди да заспи, тоест трябва да се изчака.

 И ако има аларма става по-сложно, защото ще е деактивирана и консумацията и ще е друга!

 

Съгласен съм колега,първо на 10А ако се предполага че има голяма утечка,после може да намали обхвата при положение че няма над 200мА.

 

 Аз винаги си го меря на 10А, до момента не ме е подвело, хем точно хем сигурно за апаратурата :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като приключи измерването да не забравите да върнете червената клема обратно, че в някой следващ момент като пробвате да мерите напрежението на акумулатора ще се чуе БАМ!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, като цяло отиват и предпазителя и кабелите нагряват, запушват и се стопяват и след това може да не е продуктивен мултицета   :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Така ще гледам максимално разбираемо да ти го обясня, така значи черния кабел минуса го слагаш в дупката кадето пише COM 500V MAX, а червения плюса го слагаш в дупката 10ADC, голямото копче (врътката) с което сменяш принципите на замерване на мултицета го слагаш на прав ток 10А ( на снимката вдясно кадето се вижда на скалата 10А), откачаш минусовата клема като в колата всичко предварително е изключено като консуматори и са добре затворени вратите, багажник и т.н., черния (минусовия кабел) го слагаш на полюса на акумулатора, червения на разкачената клема и така замерваш, хубаво е да изчакаш около минута, минута и половина, защото има модули на колата които по - късно заспиват, след тази минута и половина ако на скалата се отчетат стойности от 0.03-0.05 значи всичко е в норма, надявам се да си ме разбрал нарочно го обясних малко дебилско, но исках да разбереш всичко, ако имаш въпроси още питай няма проблем :)

Благодаря, довечера ще го тествам - тази реплика стана ДежаВю :biggrin:

 

Снощи ни спряха тока за около 4 часа и не можах да измеря консумацията, но днес го направих:

5 мин. след разкачен минус, следвайки препоръките на Уест Бам, мултицета показа 0.02-0.03, и спря на 0.03. Погледнах гаранционната книжка на акумулатора, и там си пишеше 30мА консумация, още при измерването от фирмата, от която го закупих.

Акумулатора е на малко повече от година, БОШ S4 021 45Ah 330A.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам. Защо се откача -клемата на акумулатора при измерването? Питам, понеже не помня да са я откачали в сервиза като мериха при купуването на новия ми акумулатор. Моята беше 0.07А.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

crown_bg консумацията ти е точно в нормални номинални граници, Цецо, откача се защото за да се измери трябва да се направи мост между клемата и акумулатора и да се видят какви са стойностите на консумацията в покой, или накрадко казано като скожиш мултицета при откачената клема все едно закачаш клемата отново на полюса но минава през мултицета и виждаш стойностите на скалата, затова се разкача така с такива двупотопни измервателни уреди като мултицета така се практикува, ако имат по модрни тестери без да се откача клемата оки, но в домашни условия с ветерана мултицет без да се свали клемата няма как да се премери, при теб 0.07 е малко над номинала и не е много добре ако колата се кара на къси разстояни + рядко каране, ще почне да изпада в разряд акумулатора, за тази консумация причинител може да е или CD-то или алармата  :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За откачането -разбрах -логично е. Като взех колата беше 0.27А, но намерихме голямата утечка -блутута и го изключих. Останалите 0.07 не открихме, но и в наше село няма петимни майстори да ровят по надълбоко. Колата наистина се кара не редовно, за сметка на това градско. Вече 3 пъти съм дозареждал новия акумулатор (който е на почти 11 месеца), понеже зеленото оченце става бяло. Мерена е при изваден ключ и неактивирана аларма (както си стои в гаража). Ако дадеш по-конкретни насоки с които да помогна на себе си (или на някой спец) ще съм благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...