Jump to content
ROCKONOFF

Големия студ и пропан-бутана -15/-25

Recommended Posts

Тия дни минусовите температури доста паднаха през нощта.Тука опират до -13 , у Севлиево чак до -20.

Идния уикенд ни чакат по прогноза пак сериозни минуси от -15 до -25 уж ...

Та , лафим си вчера с един френд за студа и газта и той, като дългогодишен ползвател на пропановата субстанция ми сподели , че е имал 2-3 случая на проблеми с газовата при големи минуси / над -15 да речем/.

От големия студ му изпускала системата , де от клапан , де от други места.Филтъра му се пукал .. и т.н екстри.

Явно газовите системи , хеля италанските, не са проектирани, може би за такива студове чак.

Та чеша си умната тиква и си мисля , дали не е по добре в такива периоди , човек да си "врътне кранчето", да избръмчи каквото е останало в системата докато не угасне и после да си перка само на бенз няколко деня , дока премине ледената епоха ?! Няма да е кефещо , насред -20 клинч, да ти "фъсне" ГИ или АГУ !!

Па за 4-5 деня и 100на км градско , нема да изхарчи чиляк кой знае колко бенц , а може и по-икономично да му доде .....

Апропо , някой спира ли си газЪ при сериозен клинч ?!

Споделете вашия опит ?!

ЧНГ !

:bye:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакви ядове няма - карал съм много пъти на -15, -18.

 

Иначе то си е ясно, че доста повече бръмчиш на бензин, когато караш на по-кратки разстояния.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен ниско налягане в бутилката друго не ми се е случвало, но ако я държиш постоянно пълна - драми няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Акорда нямам газ, но на другите две коли газово (едната с обикновена газова уредба, другата е ГИ) - никакъв проблем и с двета. Единствено малко по-трудното палене, но като си я включиш от вечерта на бензин, не го мислиш. В студовете повече ме притеснява акумулатора, отколкото вида гориво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години!!! Нормално има проблеми с всички сглобки при големи температурни разлики.Руснаците ,даже споменават за маслени филтри,течащи на -30.

В газовите уредби се ползват материали алуминий,бронз,мед,които позволяват големи разширения/свивания без проблем.Естествено монтажника трябва да има усет къде колко се стяга.Иво споменава много важен момент.Зимата в бутилката има ниско налягане,,,съответно фитингите не са натоварени.При наполовина пълна бутилка нещата са нормални и са си в норми като налягане.

 

Наистина маслото и акумулатора са по-важни отколкото ГИ...при големи студове.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tomasetto Artic - изпарител и пластмасови пътища!

Никакви ядове, поне засега!

Пали на бензин и след 40градуса минава на газ!

Превключването изобщо не се усеща, нито придърпва, нито се дави! :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда Сивик 6 с ГИ и Хонда Лого с АГУ никакъв проблем.Палят на бензин и след 4-5 мин. на газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда ЦРВ 1998г. с ГИ Фобос, пали съвсем малко по-трудно, но след 4-5 мин. си минава нормално на газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги поради "големите" студове се сдобих със зимна настройка в начина и температурния праг за обръщане на бензин-газ. Доволно и без проблеми си пали и превключва старата машина ЦР-В 128к.с. Единствено, което забелязвам на трета поредна лична газифицирана кола е намаленият обем събрана газ при зареждане на газстанцията. Нормално лятото събирам 24-25л., а зимата повече от 17л. не могат да я напълнят...Мисля поради ниската температура не може да изкара при съответното налягане на изпарение цялата газ и винаги в студено време остава някакво количество...Вие имате ли подобни наблюдения?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разход 11/100 газ в студовете, извънградско с К24А3!

Вдигна ли оборотите рязко, често минава на бензин!

Явно изпарителя не смогва на големия студ!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да добавя за статистиката - CR-V 128hP 1999г. BSM никакви проблеми с паленето и карането на газ поне до -18. Толкова видях на термометъра отвън.

 

Може би с една идея завишен разход, защото с една бутилка си изминах обичайното разстояние, но времето на загряване при големите студове е повече, и повече съм минал на бензин.

 

Поправих марката на газовата уредба.

Редактирано от Shreek
Грешка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×