Jump to content
DMZ

Проблем с парното!

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

 

От миналата година имам проблем с парното, който е следния- когато колата работи на място дори когато е загряла струята е хладка, а не топла. Когато вкарам колата в обороти вече идва топлото и колкото повече обороти развие толкова по- топло идва, пускам газта и отново духа хладко.

Някъде четох, че проблема може да идва от не правилно поставяне на ГИ. Колата /2.0- бензин/ съм я закупил миналата година на 1ви юни и не знам тогава дали е работило парното като малко след това поставих и газовата /Романо/. Миналата зима я избутах, но тази е по- студено и определено искам да я оправя. Климатроника също духа студено независимо от зададените градуси.

Моля ви помагайте! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобен проблем имах на едно Ауди. Извадих маркучите за антифриза от радиаторчето което е за парното в купето (намираха с ДВГ отсега) в единия отвор напръсках яко с Меглио и я оставих за 5 мин. След това набих маркуча от чешмата от входния канал и с максимална сила надух радиаторчето с вода. От другатастрана с друг маркуч изкарвах мръсната вода до колата в кофа. Нямаш си на идея каква тиня излезе. Парното тръгна моментално. Процедурата правих 2-3 седмици подред докато се изчисти окончателно. Това е добрия случай.

Лошия случай с който също съм се сблъсквал е гарнитура на главата. Буташе компресия в антифриза, и понеже радиаторчетата за парното са една от най-високите точки, там се събира въздуха. Това обаче се проверява лесно. Като я озфорсирсш трябва да прави балончета в капачката на радиатора и да мерише на ауспух.

 

Пробвай с промивката. Почти съм сигурен че е от там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква тиня в Хонда?Термостат е първия виновник.ГИ няма нищо общо,освен ако монтьора не прави ЦРВ за сефте...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя ще загрее ли въобще на това време ако е запекъл отворен ??? И ако загрее няма ли все пак да си тръгне топлото.....?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на отзовалите се!

 

Днес разговарях с един майстор, тъй като аз не разбирам от тези неща и му казах какво искам да се направи, но той не ме отрази тъй като било много трудоемко и ще опитам с някой друг като ми се отвори малко свободно време. Иначе си загрява нормално и никога не е минавала 8 чертички от скалата на таблото /не знам дали това са 90 градуса/, както и да съм карал. Когато се пътува на дълъг път не е проблем тъй като се поддържат и обороти, но определено не е жегата, която съм правил при предишните ми Хонди. Заработи ли на празен ход въпреки, че е загряла, веднага идва хладкото, подавам газ да вдигне оборотите и веднага идва и топлото и т.н. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква тиня в Хонда?Термостат е първия виновник.ГИ няма нищо общо,освен ако монтьора не прави ЦРВ за сефте...

"...когато колата работи на място дори когато е загряла..."

Що па термостат? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казвам ,че е виновен термостата,а че е първия заподозрян.8 годишна кола...антифриза се сменя на 10,абсурд е да е запушен радиатор за тия години.Естествено може и да е температурен датчик на радиатора,но това вече си е за диагностика.Отнема 20-на минути всъщност..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата зима за същия проблем ходих при ОМБРЕ, но ми казаха, че всичко с парното е ок и на тези ЦР-Вета толкова си топлело :D Тези дни ще опитам процедурата с почистването и ще пиша какъв е резултата. Благодаря на всички за съдействието :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам колко си топли, но при мене след 4-5 мин вътре вече не се стои. Започва леко да ти изсъхва физиономията от жега.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе има си кахъри и то ама за съвсем друга тема.В mode режим някой път бърка % на клапите..Радиаторчето за топлото си е наред.Колкото коли да съм газифицирал, вътре няма грам наклеп и антифриза е кристален.Докато се кара с Хонда оригинал няма проблеми с утайка и тем подобни.А термостата си е тъп консуматив...от време на време като ти стане студено се сменя :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега идвам от майстор, който ми обясни, че маркучите на газта не са свързани правилно с някакви трипътници, поради което водата минава през изпарителя, но трудно отива до парното и за това в ниските обороти духа хладно. От тези снадки има и изтичане на антифриз /от време на време доливах по малко, тъй като мислих, че се губи от капачката на радиатора/. След ремонта ще пиша дали наистина е бил от там проблема, но предполагам, че е така, тъй като за такъв проблем бях чел някъде преди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави е писал по проблема.Мисля, че твоя е бил същия.Неправилно вързана АГУ .Дано всичко е наред сега.

Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

тъй като ГИ-то ми е в гаранция днес колата ми ходи до газаджиите, за да я оправят. Впечатленията ми след като я докараха /не ходих лично/ са, че вече колата има нормално парно, но отново като я вкарам в обороти се засилва и направо пари на ръката. Другото което забелязах е, че като работи на място, температурата на водата пада /за около 5 мин. с 2 чертички/, което не се случваше преди. Загряването на водата, също като че ли е много по- бавно. Днес достигна оптималната температура, след като работи 5мин. на място и след това изминах около 3-4км със скорост между 60-80км/ч, но може би е и от ниските температури /-12 градуса/. Утре ще разбера със сигурност, след като я изкарам от гаража и ако не загрее до работата, значи пак имам проблем. Газаджиите са казали, че имало някакъв автоматичен клапан на парното, който не работи /въобще не разбирам за какво става на въпрос/.

Възможно ли е от там да идва проблема или пак е объркано нещо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето така обяснено вече ми мяза на термостат. Щом не може да държи температура и загрява бавно, значи има вероятност термостата да е запекъл отворен и да не смогва при ниски обороти да поддържа цялата вода топла. Ама как пък така от веднъж се появи този симптом?

Другия вариант е газаджийте да са от онези майстори, дето едно оправят, друго развалят.

 

Времето за загряване обаче ми се струва нормално за тези ниски температури.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като отстраниш течовете от снадките, покрай няколко дни само на бензин (няма да фалираш предполагам) и тествай как работи парното. Ако всичко е нормално, търсиш причина свързана с газовата. Ако проблема още е на лице -гледаш термостат, капачка, кранчета или запушване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента навън е -9 градуса и си направих един тест. За около 1,5 км градско каране температурата на водата достигна 5 черти. Оставих я 5 мин. да поработи на място /на газ/ и си остана на 5те черти, не ги свали. Врътнах още съвсем малко, докато достигна 8те черти и я оставих за около 6-7мин и температурата не падна. Това, което не знаех, че трябва да кажа вчера е, че когато ми падаше температурата на водата парното беше на макс. Днес го оставих на 2 черти и мисля, че вече всичко е нормално. Не знаех, че ако парното е на макс и оставиш колата на място ще охлади и температурата на водата. Надявам се вече всичко да е нормално :).

Благодаря за помощта на отзовалите се!

 

 

 

 

П.С. Дано тема да бъде полезна за нови колеги, които са си взели бензиново ЦР-В и са решили да слагат газ :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема се оказа, не в АГУ-то, ами в управлението на кранчето на парното.

 

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Умишлено не съм споменавал майстори и сервизи, тъй като съм доволен от ГИ-то /въпреки този проблем/ и понеже не разбирам, не искам да обвинявам някой излишно. Написал съм каквото ми е казано от майсторите. На последния ремонт не ходих лично аз и ми беше предадено, че маркучите са преправени, както и че, ако не се управи кранчето, съм щял да имам проблеми лятото и реших, ако имам проблеми, тогава да го мисля. Тъй като сега всичко си е ОК и прави баня в колата. Не знам дали е от значение, но лятото със студеното нямам проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В теченията на дискусията възникна наличието на кранче за парното.Според личната ми кола и документациите ,които имам такова няма в ЦРВ3. Иво е ремонтирал такова кранче и аз му вярвам. Следва въпрос за окомплектацията по години и от къде идват разликите. Според Иво, кранчето е на двигателя в изходната тръба. Интересно ми е дали някой е виждал това нещо. Личният ми опит от 4-5 ЦРВта е , че не съм забелязал такъв кран, но не съм го и търсил..

Простото ми обяснение е, че климатроника с dual mode не може да има кранче за парното. Но пък в резервните части го има: 79710-SWC-G01.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, с дизеловия двигател си има кранче, но с номер /79710-SWY-G03/,но е монтирано на маркуча към радиаторчето, а климатроника също си е - dual mode.

Не виждам причина при бензиновия двигател да няма.

Най-вероятно не си го забелязал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логиката ми беше ,че assy temp L и съответно дясната клапа не могат да работят, ако няма топла вода. Инженерно се получава дублиране на задачи, което е рядко срещано в Хонда. Естествено ще проверя 3-те Црв-та в Русе, които поддържам, но моето няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×