Jump to content
vladomin_

Вписване на алтернативно гориво в талона - документи

Recommended Posts

Ако знаете що за глупост направих. Някой може ли да ми каже какво ми предстои. Купих си Хонда FR-V нов внос. Обслужих я, днес ми слагат АГУ. Само, че изглупих, не съм я регистрирал до сега, тъй като транзитните номера са до 14 декември 2016г. В деня на регистрацията на колата, могат ли от КАТ направо да ми пишат в талона бензин-газ и затова дали ще създадат проблем. Иначе сервиза е официален, всички необходими документи по газовата уредба е ми издадат за регистрация в КАТ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ако знаете що за глупост направих. Някой може ли да ми каже какво ми предстои. Купих си Хонда FR-V нов внос. Обслужих я, днес ми слагат АГУ. Само, че изглупих, не съм я регистрирал до сега, тъй като транзитните номера са до 14 декември 2016г. В деня на регистрацията на колата, могат ли от КАТ направо да ми пишат в талона бензин-газ и затова дали ще създадат проблем. Иначе сервиза е официален, всички необходими документи по газовата уредба е ми издадат за регистрация в КАТ.

Няма глупост. Спокойно. След монтажа на АГУ отиди в ГТП пункт където минават първоначален преглед на АГУ с документите от монтажа (във всеки град има 1/2 пункта с лиценз за АГУ преглед) приготви за там 50 лв и като отиваш в КАТ им предоставяш протокола от ГТП-то за монтажа. Това е.

По темата - смених масло и филтри.

 

Редактирано от frizzante

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Frizzante, защо пращаш човека да дава грешни пари като е нужно в КАТ да предостави само документите от монтажа ...

 

По темата - и аз така :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Frizzante, защо пращаш човека да дава грешни пари като е нужно в КАТ да предостави само документите от монтажа ...

По темата - и аз така :)

 

Амм...а ся де. На мен у КАТ баш си ми поискаха е те тоя протокол заедно с документите дето ми даде Маркони. Ходих, питах...казаха ми къде е пункта и първо там, после при тях. Сега ако са ме засилили по надолнището е друг въпроса...говоря за неща които правих преди 2/3 месеца.

 

Редактирано от frizzante

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, отделих коментарите в тази нова тема, че тръгна към дискусия и избягахме малко от "Какво направи днес по колата" :)

 

По темата:

По закон комплектът документи (паспорт/удостоверение/протокол), издавани от монтажника на газовата/метановата уредба са единственото, което се изисква за вписване на горивото в талона на автомобила.

Друг е въпросът, че КАТ си тълкуват закона както искат...

Документацията се представя на канала :)

 

http://kat.mvr.bg/Saobshtenia/gazovi+uredbi.htm

 

vladomin_, честита придобивка и даже по-добре си направил, че ще я регистрираш СЛЕД като си монтирал уредбата, за да не ходиш 2 пъти

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа ми казаха, че е нужно да мина пункт в който правят ПЪРВОНАЧАЛЕН преглед на АГУ и го констатират с един лист на който пишеше нещо относно промяна на конструкцията на МПС. Ей тоя протокол искат в КАТ освен документите от монтажника. Тоя протокол може да бъде издаден не от всички пунктове. Струваше 50 лв. С него в КАТ и сега пише petrol/lpg. От тук нататък преглед се минава където и да е с някакво доплащане заради това, че има газ колата. Това го правих скоро и съм убеден, че ми искаха тоя протокол. Сега вече по различните градове и КАТ-ове кой какво иска и какви съчинения пише е друга тема. Отделно, че да пише lpg в талона май няма много смисъл в България, но виж навън има някой бонуси...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си в заварено положение демек си взел кола с монтирана ГИ, за която много често няма и документи може да потрябва такъв протокол.

Единственото, което ги интересува е бутилката. По принцип на всеки 5 години трябва да минава водна проба, а експлоатационният й живот е 10... Дали се спазват тея норми е според зависи.

Продължавам да твърдя, че за нов монтаж на нова уредба документите от газаджията са достатъчни :)

А колегата в най-лошия случай ше му загубят времето и едни 50 лв.

 

КАТ Хасково - 2 пъти, нова и заварена от Италия - няма проблем

КАТ Пловдив - заварена от Италия - няма проблем. Цитирам момчето:

"Казаха че ако я има в италианския талон ше я впишат.Имаше я и я вписаха."

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И точно излиза, че всеки си прави каквото си иска. То всичката ни работа такава де. Аз за КАТ Сливен говоря. Е там без тоя протокол те връщат. Снимат го и го вкарват в досието на колата. И на канала и на гишето и началника го иска. Пък гражданина ако иска да им обеснява, че не трябва. Както и да е - продължаваме напред! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И реално това вписване задължително ли е, има ли срокове и тн... Аз когато поставях моята преди почти 2г. газaджията ми каза да не се занимавам с глупости. Нямало такова изискване, дори и стикери не ми даде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И реално това вписване задължително ли е, има ли срокове и тн... Аз когато поставях моята преди почти 2г., газaджията ми каза да не се занимавам с глупости. Нямало такова изискване, дори и стикери не ми даде.

Значи, аз като питах там в КАТ ми казаха, че е задължително (то и какво друго да кажат, нали се плаща), защото има изменения по конструкцията на МПС според еди кой си член и т.н.т. Реално обаче кой къде и как проверява и как ще санкционира не ми е ясно. Освен да почнат да правят проблем, като минаваш преглед или ако я продаваш в друг град и съответно нова регистрация и видят, че има газ, а не е вписано в талона. Чичо полицай на пътя едва ли ще гледа това. А тея стикери ти ги дават именно с тоя протокол, не ги дава газаджията. Те са с номер на тях, който е заведен в протокола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София е по различно, аз миналата година купих на жена ми кола нова от Хюндай, питах ги какви документи им трябват за да впишат в талона бензин/газ, казаха ми точно какви и колата стана с АГУ .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около мен пак е така с КАТ. Коли от Попово, Разград, Шумен са безкрайно изненадани, като видят моя протокол, пък камоли да искат розовия....В Русе не искаха да регистрират моята кола на газ, защото не го пише в италиански талон. Първо ще я регистрираме на бензин, казаха, а после ще си платиш да я обърнем на газ :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе тия малоумни ли са или да ? 
По новия закон, така ми казаха март месец, можело и сам да си сложиш газовата. Разликата е, че отиваш с един документ по- малко и вместо да даваш 30лв стават 50, че пишели двата листа. Мен от КАТ ме върнаха с колата, обадихме се и отидохме на преглед. В общи линий гледаха дали е закрепен правилно изпарителя и дали изпуска гориво и това е. После беше лесно- газ бензин и готово. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе я си карайте и не се занимавайте с глупости!

В цялата Плевенска област има само един пункт дето прави първоначален преглед на АГУ-то,и този пункт е в Червен Бряг.Цената на този преглед е 40лв.

Повечето Плевенчани казват "40 лв. ще дам ама до Червен Бряг няма да отида".То си е един загубен ден!

А още по-тъпото е,че на такъв преглед трябва да минат и коли които са слезли от конвейра на производителя с газова!

Редактирано от ivan_pop

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, това е ново 20. 
До колкото знам, като си купуваш нова кола не се занимаваш с глупости- отиваш и я взимаш. Къде ще я карат си е тяхна работа. 
Това на лизинг де. Тя дефакто не е твоя де. 

 

Поредната малоумщина е това. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пресен пример от тея дни. За КАТ Сливен става дума. Отива човека с кола на транзитни номера на която е монтирал АГУ след закупуването тук със нужните документи за монтажа. Сервиза е голям и са издали нужното. Обаче съответно в чуждия талон НЕ пише газ/бензин и на канала отварят капака, виждат изпарителя и му искат тоя протокол за първоначален преглед на АГУ. Човека няма такъв в момента и тук става интересно, защото е поискал да я пишат тогава само бензин, че не му се занимавало, време, разходки, опашки...и тея са ОТКАЗАЛИ да я регистрират изобщо в този вид, защото има изменение на конструкцията на МПС. Следва висене отново на опашка в КАТ след като е взел протокола и е платил 50 лв. След това е нямал проблем с регистрирането и бензин/газ в талона. Аз бях решил, че явно само аз съм тоя лудия да гоня Михаля и да давам едни пари, но явно това нещо ще се наложи занапред което е добре все пак да има един вид контрол върху монтираните АГУ, защото има е*ати франкенщайните. Лошото е тоя вид монопол с определеното място където да идеш за тоя преглед и от друга страна дали и какво изобщо проверяват там...

 

Редактирано от frizzante

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек, малко офф но няма как:

Нагледал съм се на коли пред разпадане, вървят и кадят, не знам как минават преглед (всъщност знам). Ние за газови сме се закахърили:D

За емисии да не говорим.

Не може турбодизелчето да плаща тройно по-малко от мене, щото е под 100 коня, а да бълва петорно повече гадости.

Все едно...

 

А по темата:

Всеки КАТ пункт си е мини-държава, правят буквално КАКВОТО СИ ИСКАТ. Пренебрегват се законови и подзаконови нормативни уредби за сметка на обичая/практиката (за каква правна система говорим тогава).

Ще цитирам от линка по-горе:

 

При представяне в пунктовете на пътна полиция на регистрирани ППС за промяна в регистрацията и същите са дооборудвани с уредби, които позволяват работата на двигателя с втечнен нефтен газ (LPG) или сгъстен природен газ (CNG), се извършва промяна в регистрацията на ПС по реда на чл. 15 от Наредба № I-45/2000г. като в изпълнение на т. 8 се приема представянето на паспорт, протокол или друг документ удостоверяващ монтирането на газова уредба на представеното ППС.

 

Друг е въпросът, че нямаме читав механизъм да протестираме и обжалваме тея своеволия или рискуваме да останем без кола за дълго време и затова предпочитаме да им играем по свирката...

 

Поне колегите ще знаят от темата в кой КАТ как си тълкуват нормативната уредба :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×