Jump to content
Sign in to follow this  
vladomin_

Вписване на алтернативно гориво в талона - документи

Recommended Posts

Ако знаете що за глупост направих. Някой може ли да ми каже какво ми предстои. Купих си Хонда FR-V нов внос. Обслужих я, днес ми слагат АГУ. Само, че изглупих, не съм я регистрирал до сега, тъй като транзитните номера са до 14 декември 2016г. В деня на регистрацията на колата, могат ли от КАТ направо да ми пишат в талона бензин-газ и затова дали ще създадат проблем. Иначе сервиза е официален, всички необходими документи по газовата уредба е ми издадат за регистрация в КАТ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ако знаете що за глупост направих. Някой може ли да ми каже какво ми предстои. Купих си Хонда FR-V нов внос. Обслужих я, днес ми слагат АГУ. Само, че изглупих, не съм я регистрирал до сега, тъй като транзитните номера са до 14 декември 2016г. В деня на регистрацията на колата, могат ли от КАТ направо да ми пишат в талона бензин-газ и затова дали ще създадат проблем. Иначе сервиза е официален, всички необходими документи по газовата уредба е ми издадат за регистрация в КАТ.

Няма глупост. Спокойно. След монтажа на АГУ отиди в ГТП пункт където минават първоначален преглед на АГУ с документите от монтажа (във всеки град има 1/2 пункта с лиценз за АГУ преглед) приготви за там 50 лв и като отиваш в КАТ им предоставяш протокола от ГТП-то за монтажа. Това е.

По темата - смених масло и филтри.

 

Edited by frizzante

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frizzante, защо пращаш човека да дава грешни пари като е нужно в КАТ да предостави само документите от монтажа ...

 

По темата - и аз така :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Frizzante, защо пращаш човека да дава грешни пари като е нужно в КАТ да предостави само документите от монтажа ...

По темата - и аз така :)

 

Амм...а ся де. На мен у КАТ баш си ми поискаха е те тоя протокол заедно с документите дето ми даде Маркони. Ходих, питах...казаха ми къде е пункта и първо там, после при тях. Сега ако са ме засилили по надолнището е друг въпроса...говоря за неща които правих преди 2/3 месеца.

 

Edited by frizzante

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пичове, отделих коментарите в тази нова тема, че тръгна към дискусия и избягахме малко от "Какво направи днес по колата" :)

 

По темата:

По закон комплектът документи (паспорт/удостоверение/протокол), издавани от монтажника на газовата/метановата уредба са единственото, което се изисква за вписване на горивото в талона на автомобила.

Друг е въпросът, че КАТ си тълкуват закона както искат...

Документацията се представя на канала :)

 

http://kat.mvr.bg/Saobshtenia/gazovi+uredbi.htm

 

vladomin_, честита придобивка и даже по-добре си направил, че ще я регистрираш СЛЕД като си монтирал уредбата, за да не ходиш 2 пъти

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако не се лъжа ми казаха, че е нужно да мина пункт в който правят ПЪРВОНАЧАЛЕН преглед на АГУ и го констатират с един лист на който пишеше нещо относно промяна на конструкцията на МПС. Ей тоя протокол искат в КАТ освен документите от монтажника. Тоя протокол може да бъде издаден не от всички пунктове. Струваше 50 лв. С него в КАТ и сега пише petrol/lpg. От тук нататък преглед се минава където и да е с някакво доплащане заради това, че има газ колата. Това го правих скоро и съм убеден, че ми искаха тоя протокол. Сега вече по различните градове и КАТ-ове кой какво иска и какви съчинения пише е друга тема. Отделно, че да пише lpg в талона май няма много смисъл в България, но виж навън има някой бонуси...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако си в заварено положение демек си взел кола с монтирана ГИ, за която много често няма и документи може да потрябва такъв протокол.

Единственото, което ги интересува е бутилката. По принцип на всеки 5 години трябва да минава водна проба, а експлоатационният й живот е 10... Дали се спазват тея норми е според зависи.

Продължавам да твърдя, че за нов монтаж на нова уредба документите от газаджията са достатъчни :)

А колегата в най-лошия случай ше му загубят времето и едни 50 лв.

 

КАТ Хасково - 2 пъти, нова и заварена от Италия - няма проблем

КАТ Пловдив - заварена от Италия - няма проблем. Цитирам момчето:

"Казаха че ако я има в италианския талон ше я впишат.Имаше я и я вписаха."

Share this post


Link to post
Share on other sites

И точно излиза, че всеки си прави каквото си иска. То всичката ни работа такава де. Аз за КАТ Сливен говоря. Е там без тоя протокол те връщат. Снимат го и го вкарват в досието на колата. И на канала и на гишето и началника го иска. Пък гражданина ако иска да им обеснява, че не трябва. Както и да е - продължаваме напред! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

И реално това вписване задължително ли е, има ли срокове и тн... Аз когато поставях моята преди почти 2г. газaджията ми каза да не се занимавам с глупости. Нямало такова изискване, дори и стикери не ми даде.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И реално това вписване задължително ли е, има ли срокове и тн... Аз когато поставях моята преди почти 2г., газaджията ми каза да не се занимавам с глупости. Нямало такова изискване, дори и стикери не ми даде.

Значи, аз като питах там в КАТ ми казаха, че е задължително (то и какво друго да кажат, нали се плаща), защото има изменения по конструкцията на МПС според еди кой си член и т.н.т. Реално обаче кой къде и как проверява и как ще санкционира не ми е ясно. Освен да почнат да правят проблем, като минаваш преглед или ако я продаваш в друг град и съответно нова регистрация и видят, че има газ, а не е вписано в талона. Чичо полицай на пътя едва ли ще гледа това. А тея стикери ти ги дават именно с тоя протокол, не ги дава газаджията. Те са с номер на тях, който е заведен в протокола.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В София е по различно, аз миналата година купих на жена ми кола нова от Хюндай, питах ги какви документи им трябват за да впишат в талона бензин/газ, казаха ми точно какви и колата стана с АГУ .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Около мен пак е така с КАТ. Коли от Попово, Разград, Шумен са безкрайно изненадани, като видят моя протокол, пък камоли да искат розовия....В Русе не искаха да регистрират моята кола на газ, защото не го пише в италиански талон. Първо ще я регистрираме на бензин, казаха, а после ще си платиш да я обърнем на газ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе тия малоумни ли са или да ? 
По новия закон, така ми казаха март месец, можело и сам да си сложиш газовата. Разликата е, че отиваш с един документ по- малко и вместо да даваш 30лв стават 50, че пишели двата листа. Мен от КАТ ме върнаха с колата, обадихме се и отидохме на преглед. В общи линий гледаха дали е закрепен правилно изпарителя и дали изпуска гориво и това е. После беше лесно- газ бензин и готово. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

А бе я си карайте и не се занимавайте с глупости!

В цялата Плевенска област има само един пункт дето прави първоначален преглед на АГУ-то,и този пункт е в Червен Бряг.Цената на този преглед е 40лв.

Повечето Плевенчани казват "40 лв. ще дам ама до Червен Бряг няма да отида".То си е един загубен ден!

А още по-тъпото е,че на такъв преглед трябва да минат и коли които са слезли от конвейра на производителя с газова!

Edited by ivan_pop

Share this post


Link to post
Share on other sites

А, това е ново 20. 
До колкото знам, като си купуваш нова кола не се занимаваш с глупости- отиваш и я взимаш. Къде ще я карат си е тяхна работа. 
Това на лизинг де. Тя дефакто не е твоя де. 

 

Поредната малоумщина е това. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пресен пример от тея дни. За КАТ Сливен става дума. Отива човека с кола на транзитни номера на която е монтирал АГУ след закупуването тук със нужните документи за монтажа. Сервиза е голям и са издали нужното. Обаче съответно в чуждия талон НЕ пише газ/бензин и на канала отварят капака, виждат изпарителя и му искат тоя протокол за първоначален преглед на АГУ. Човека няма такъв в момента и тук става интересно, защото е поискал да я пишат тогава само бензин, че не му се занимавало, време, разходки, опашки...и тея са ОТКАЗАЛИ да я регистрират изобщо в този вид, защото има изменение на конструкцията на МПС. Следва висене отново на опашка в КАТ след като е взел протокола и е платил 50 лв. След това е нямал проблем с регистрирането и бензин/газ в талона. Аз бях решил, че явно само аз съм тоя лудия да гоня Михаля и да давам едни пари, но явно това нещо ще се наложи занапред което е добре все пак да има един вид контрол върху монтираните АГУ, защото има е*ати франкенщайните. Лошото е тоя вид монопол с определеното място където да идеш за тоя преглед и от друга страна дали и какво изобщо проверяват там...

 

Edited by frizzante

Share this post


Link to post
Share on other sites

Човек, малко офф но няма как:

Нагледал съм се на коли пред разпадане, вървят и кадят, не знам как минават преглед (всъщност знам). Ние за газови сме се закахърили:D

За емисии да не говорим.

Не може турбодизелчето да плаща тройно по-малко от мене, щото е под 100 коня, а да бълва петорно повече гадости.

Все едно...

 

А по темата:

Всеки КАТ пункт си е мини-държава, правят буквално КАКВОТО СИ ИСКАТ. Пренебрегват се законови и подзаконови нормативни уредби за сметка на обичая/практиката (за каква правна система говорим тогава).

Ще цитирам от линка по-горе:

 

При представяне в пунктовете на пътна полиция на регистрирани ППС за промяна в регистрацията и същите са дооборудвани с уредби, които позволяват работата на двигателя с втечнен нефтен газ (LPG) или сгъстен природен газ (CNG), се извършва промяна в регистрацията на ПС по реда на чл. 15 от Наредба № I-45/2000г. като в изпълнение на т. 8 се приема представянето на паспорт, протокол или друг документ удостоверяващ монтирането на газова уредба на представеното ППС.

 

Друг е въпросът, че нямаме читав механизъм да протестираме и обжалваме тея своеволия или рискуваме да останем без кола за дълго време и затова предпочитаме да им играем по свирката...

 

Поне колегите ще знаят от темата в кой КАТ как си тълкуват нормативната уредба :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×