Jump to content
drejk

Ремонт на радиатор

Recommended Posts

Мараба пичаги!Откакто съм я зел тая кола имам едно постоянно подлизване на антифризец,отгоре при пластмасовата хуйня на радиатора.Не е фатално,ма си капвам по 2-300 мл в месеца,а тва дразни,постоянно да гледаш какво е нивото.Предишната хонда общо 2-300 мл съм налял за 6 години каране,т.е нашите коли не го пипат по принцип.Та на въпроса и каква ми е идята:

1. Свалям пластмасовия капак ,разхлабват се зъбите,които го държат и излиза.

2. Зачистване на гуменото у-ние и самото уплътнение.

3. Обилно термо силикон

4.Стягане с колан с тресчотка,че немам такива големи стеги,а и те могат да го повредят.

5. Съхнене колко требва,мисля 24 часа да стигнат.

6. Внимателно събиране обратно на зъбите.

Тук ако някой го е правил да даде некви подсказки.В БМВ форума някой беше писал,че тоя ремонт е 100% успешен.

Аа и друго да питам,понеже избягвам да силиконизирам ако може да се смени гарнитурата,та дали не се продават такива гарнитурки?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

човече купи си нов радиатор и си свиркай.Цените им са достъпни,около 80 лв струва чисто нов,а 2ра употреба също може да намериш на смешни пари.

Тоя силикон дето ще го мажеш струва около 10 лв, а труда ............да не говорим ,че само по себе си мазането е риск да си запушиш радиатора и после ще станат други красиви и скъпи неща.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък сега - нов радиатор? Кво толкова може да стане от тоя силикон? Най-много да прегрее мотора после, ама 80 лв са си 80 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми да ви кажа над 90 лв са ментетата,които са много по тънки от оригинала!В смисъл,по-добре да карам така и да доливам,отколкото да си купя менте.Одеве се разгледах в тубата и има клипове как се прави цялата работа.Ще рискувам,сега като изляза отпуска ще го разглобя и ще видя.Плюс това ме бъркате с някой,който клепа където му падне :),при най-малкото съмнение,че може да излезе силикон от жлеба,който гаранция го има на радиатора ще се преустановят дейностите.Отделно винаги съществува и варианта да се направи гарнитура по размер,не е някаква специална,а си е гума.Хубаво беше както написах по-горе ако се продава,ма не намерих такава.

Оп,даже се сетих вече от какво ще е гарнитурата,останаха ми два големи листа гумиран корк,който си е за гарнитури и ще си резна една нова.

Редактирано от drejk
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо му е да дава такива пари, като неговият си е съвсем поправим?! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де,защо сте толкова скептични аз не мога да разбера :).Мислете малко по-гъвкаво,тва не е СПУКАН РАДИАТОР в металната си част или да е спукана пластмасата.Просто една гарнитура скапана не държи вече както трябва,нали прочетохте горе,че наливам макс 300 мл в месеца,а карам секи ден.Се1 да си смениш целия картер щото ти е скапана гарнитурата и подлизва или пък да си бях зел ново делко,че течеше масло от о-пръстена,какъвто не успях да намеря,но направих гарнитура убиец.Плюс това тепърва ще го сваля,ще размонтирам и ще се види дереджето.Аре да не се заричам,че мое ме урочасате :),като сваля и преценя,че ремонта ще стане както трябва ще пусна снимки,щото май наизуст си говорите.То и аз леко теоритично ги мисля нещата,ма хората както видях май в неква латино държава беше,си имат сервиз точно за такива ремонти.Единственото което те могат да направят,а аз не,е да тестват системата след ремонта с надуване с компресор и потапят в една голяма вана.Аз ще си видя на място.

Редактирано от drejk
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ЗА такива DIY проекти, особено гарнирани със снимков материал и отзиви след манипулацията :)

Колега, чакаме.

Пък ако му гръмне мотора пак ще е полезно за форума, нали така?

Демек "не правете това у дома" :D

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2. Течове на границата между пластмасовата и алуминиевата части на радиатора

При такива течове , майсторите , занимаващи се с ремонт на радиатори ще ви кажат, че ремонта „не си заслужава” или , че изобщо не е възможно да се ремонтира. Причината за тези течове е деформацията на пластмасата и стареенето на гумената гарнитура , намираща се между пластмасовата и алуминиевата части.
В случая , за да се отстрани този теч е необходимо да се разкапсулова радиатора , тоест да се отдели пластмасовата от алуминиевата част. За целта е нужна само една права отверка с която внимателно да се изправят алуминиевите щифтове , които притискат пластмасата към алуминия. При изправянето им трябва да се внимава да не се наранят както палстмасата , така и самите щифтове. След като всички щифтове бъдат освободени пластмасата може да бъде изкарана.

Канала в който ляга пластмасата се почиства хубаво (без да се вади гумената гарнитурата) , обезмаслява се и на дъното на канала, върху самата гарнитура, се нанася силикон за гарнитури Виктор Рейнц – “REINZOSIL”.
След това пластмасовата част се притиска хубаво към алуминиевата , така че алуминиевите щифтове да могат да защипят пластмасата. Пластмасовата част много трудно влиза в канала на долу , за това е подходящо тя да бъде притисната с две или три стяги по дължина (в противен случай е невъзможно пластмасата да слегне достатъчно на долу , така че алуминиевите щифтове да я защипят ). След като пластмасовия капак е плътно прилепнал , щифтовете се зачукват с подхоящо дървено „длето” и гумен чук (не с отверка или какъвто и да било друг твърд инструмент). Описаната процедура гарантирано, трайно спира течовете в областа между пластмасовата и алуминиевата части на радиатора !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и снимки,ма тука се качват ......Стегнете се малко !!!Аз ше си бера грижата,моя си е колата нали,ма се изказвате неподготвени,тва да не е да си турим силикон на семеринга,тъп ремонт,като сипеш червен пипер или от скапаните добавки гърми ли колата,кво ше стане тука,освен да не спра теча и да подлизва пак толко?

Редактирано от drejk
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата си е твоя, прави каквото си искаш с нея. Но като питаш за мнения, не очаквай да чуеш само това, което на теб ти харесва.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, аз само не мога да разбера защо ще си играеш да разколачваш радиатора ? Течен метал или подобно лепило, мрежа за армиране, евентуално, после пак един слой лепило и караш. Ако не стане друг радиатор за 50-60лв и си в играта. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дрейки , подкрепям напълно твоя инат ... аз лепих 6 пъти радиатор с 3 различни лепила в период от 2 месеца.

Що пък да не ги изгориш на гориво тия 100 леа ... в моя случай са доста повече ! 

Давай смело .. тъй или иначе ако не стане ... си първа пушка на магазина.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, дай някоя снимка. на мен ще ми е интересно да снимаш етапите на работа.  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес взех колата след смяна на съединител и има промяна в теча на радиатора,вече тече и от долната пластмаса :).Та,утре ще сменям радиатора с китаец,евтинджос,55 лв с 6 месеца гаранция.Но,не съм се отказал да си поиграя с оригиналния,просто ще е напролет или лятото.Да използвам и да питам,механика ми каза,че предните тампони на носачите са за смяна.Намерих некви Yamato,цената е прилична,но не съм ги чувал.Ползвали ли сте?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно въпросче,каква е разликата между Denso и Toyo охладителна система ? Че излизат два вида радиатори.

Аз виждам една единствена разлика и тя е в размера на накрайниците за маркучите,Ф 28 за Denso и Ф 32 за Toyo. Ще премеря мойте колко са.

Редактирано от drejk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, относно радиатора - там където си го лепил, протекло ли е? Ако е протекло от другата страна след ремонта, е съвсем логично да избие там където е следващото слабо място. Трябваше да уплътниш всички други възможни места - пълно рециклиране :) Според мен, все пак е поправим теча. Просто не става как да е,  с какво да е и от кой да е.

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, относно радиатора - там където си го лепил, протекло ли е? Ако е протекло от другата страна след ремонта, е съвсем логично да избие там където е следващото слабо място. Трябваше да уплътниш всички други възможни места - пълно рециклиране :) Според мен, все пак е поправим теча. Просто не става как да е,  с какво да е и от кой да е.

Не е ремонтиран,ще слагам китайски сега,а като имам време ще разглобя тоя и ще видим кво може или не може да стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених радиатора за по-малко от час със се цигарите и кафето.ITN е бранда.С трима френдове говорих и те са с такива и немат ядове,та колкото изкара и по възможност ако текне да е леко и да няма демидж по моторя.Иначе стария като го свалих се видя,че е корозирала питата на едно място и се обезсмисля ремонта.Най-много да си сваля пластмасите двете (тука като габровския виц - "За нищо не стават ма може да потребват" :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ITN няма да охлажда като оригиналния ама мисля, че ще върши работа. На лято може да разбереш дали наистина върши работа или не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се разбере по перката в задръстванията,ако се включва много често....Иначе днеска си побръмчах градско и не усетих да има проблем,стрелката си е като нарисувана.

Истината е евтини части да се купуват за евтините ни коли,щото скъпото може и да е по-зле.Термостатът ми примерно е 13 лв и си бачка от половин година без грижи,иначе мненията ако се четат се препоръчват от по над 40 лв.Скъпите неща треа да са гуми (нови),масла и накладки.

Редактирано от drejk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостат!!! марка, откъде..евентуално спесификации?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостат!!! марка, откъде..евентуално спесификации?

Quinton Hazell е марката колега.Взех го случайно от Автохит,тръгнах един ден да търся,исках Vernet,щото на предната кола бях с такъв (20 лв беше),ма нещо май не правят вече за наще коли и взех този.Уж е датски,ма в Дания една бира е 3 евро в магазина :),та подозирам друга страна производител,но работи безупречно.Като се има предвид,че се сменя за 5 минути и 1-2 години да изкара.....

Иначе от радиатора немам оплаквания,само се наложи на накрайника от радиатора към преливника да сложа скобка,че явно е по-тънък и правеше по една капчица.Гледам вече и по-бързо загрява и парното е по-силно,т.е нормално,както ми беше на предната хонда.Та China Rulz :)

п.п Зет ми си купи Бер радиатор за неговата кола преди време,протече след 3-4 дни,без гаранция и кор.Сложи китаец ITN и те,3 години му навърте.Или казано така,мафията с авточастите е сериозна,цепат ни главите,за тва евтинджоси и те тава е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

Гледам интересна тема се е оформила. Преди 2 год., т.е. 2014г. ноември месец и аз смених водния радиатор тъй като и моя беше протекъл точно от горния пластмасов резервоар. И тогава станах собственик на радиатор ITN за 85лв. с 1 година гаранция. Бях твърдо против да взимам китаец, но така се случи, че в една седмица трябваше да купя акумулатор и радиатор и за капак тогава не работих и нямах друг избор. Китаеца го сложих за 30-40 минути и всичко точно. Обаче след около 4 месеца този китаец протече точно от същото място където и стария. И естествено се обадих където трябва и върнах китаеца, съответно ми уважиха рекламацията, защото имал фабричен дефект и ми изпратиха нов. И все пак смотания китаец през лятото не охлажда добре, често се пуска перката и даже стрелката леко мърда нагоре с 1-2мм. Просто тръбите са му по-тесни спрямо тези на оригиналния. Сега за този летен сезон мисля да го разкарам и да си купя един нов Nissens. Работя в Ауто Хит ООД в Ямбол и виждам всяка една част каква е и как е изработена и определено Nissens е в пъти по-добре от ITN, вярно и цената е 2-на около 150лв., но пък си заслужава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...