Jump to content
sttekata

Напрежение на акумулатора при подаване на контакт

Recommended Posts

Здравейте,

 

С настъпването на зимата започнах да си следя напрежението на акумулатора в студените сутрини, за да избегна лоша изненада.

В тази връзка искам да ви попитам какви са вашите показания на волтметъра при подаване на контакт (спрени фарове) и външна температура около +0С?

 

При мен при подаване на контакт ситуацията е следната:

- първа позиция на контакта имам 12,3V;

- втора позиция на контакта имам 11.5V;7

- трета - запалване....

 

Някой може ли да каже дали за 2.2 дизел и 140 кс двигател горните стойности са нормални или акумулатора е за смяна?

 

Предварително ви Благодаря !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора е за смяна - не трябва да пада под 13 до 12.8 волта без товар в студа.

При товар - не трябва да пада под 12.4 волта. 

При топла кола /30 минути след спиране/  и нормално зареждане /14.2 волта  до 13.8 волта лято/ стойностите му трябва да са 13.2 волта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колегата sttekata препоръчвам да иде при ТЕМА Пенчо или Тенчо Манасиев, нещо такова беше. Да ти тестват акумулатора под товар с load tester. На бул. България са.

kokodaf, не че нещо ама страшна дезинформация... само едно ще кажа - под товар (все едно стартер) не трябва да пада под 9,5 - 10,5 волта.

Ако се водех по написаното от теб щях да се замисля за Yuasa-та ми дето няма и година :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dindin, Благодаря!

 

Принципно един 100% зареден акумулатор трябва да поддържа 12.6В, ако е 12.3В е на 50%. Проблема ми е, че по плътност на електролита изглежда ОК, защото на окото се вижда зеленото топче, но ако плочите са сулфатизирани или раздробени няма да държи на товар и студ. Точно затова исках да питам какво е напрежението при вас.

Не ме бърка да си купя нов, но искам да съм сигурен, че е за смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вържи читав мултицет и някой да пали, ти гледаш. Ако падне под 10.5в не е добре. Виж си и зареждането. 
Другия вариант е да ходиш да ти го проверят в магазин за акумулатори. Обикновенно не взимат кеш или искат 5лв, но няма да е първо палене, което не е много страшно де. Рано или късно ще се скапе, но защо да го хвърляш здрав ? За 10г се убедих, че е добре да имаш кабели за ток. Уж ги закачам през 6-8м, проверявам ги преди това и пак току някой ме издъни. Последния го зареждах преди месец и половина-  докато пиехме по бира с майстора е така за спорта стоя 3ч и все зелено светеше и пак преди 2седмици рязко нямах ток ... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Barsi, прав си..... - хубаво е да имаш кабели - преди 2 г си купих и стоят в склада ми за всеки случай :).

Значи и твоя свети зелено и се гъне, т.е. е за смяна...

Относно показанията на акумулатора имам волтметър в запалката и постоянно виждам какво се случва с акумулатора....

Зарежда си супер просто според мен започва да се гъне в студа.

Днес сутринта беше +7С и напрежението при контакт пред запалване беше 11.7В иначе напрежението на акумулатора без натоварване е 12.3В.

Редактирано от sttekata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи нямаш проблем. 

А моя се огъна, нямаше око стария, гледах зарядното. А той не се огъна като на предишната кола да върти бавно, а умря отраз. Е сега вече е сменен с нов. 

А кабелите по- добре в багажника.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен оригиналният ми направи сечено баш зимата :) Мериха го под товар - 8 волта => за моргата.

Сметките за 100% зареждане на акумулатора идват от 6 клетки по 2,1V = 12,6V.

Сложи го на зарядно да се дозареди на макс.

Друго се сещам - дизелаците искат по-сериозни акумулатори, примерно аз на бензиново ЦРВ съм с 45Ah и 400А стартов, твоят какъв е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят е 74Ah, имам и зарядно (импулсно от Lidl) с волтметър (дисплей) и го зареждах, но ми прави впечатление, че твърде бързо стига до пълно зареждане, което ми говори за намален капацитет.

Дано греша , но ми намирисва на смяна...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато, някоя сутрин се качиш в колата, започнеш да въртиш на стартер, а тя не иска да запали - значи вече си за смяна на акумулатор. Стартера ще си върти ,но колата няма да иска да запали. И лошото е , че става изведнъж и не е задължително да е много студено, просто си му идва времето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-доброто зарядно според мен е ,трансформатор ,диод и лампа от мигач след него .Колега ,пробвай да го заредиш на макс-да остане напрежението постоянно ,после го разреди с лампа от фар до 10.5 волта ,след това го зареди отново .При каране основно градско ,това има голям ефект .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една тайна..всичкото компютър бачка на 10в,но АБС и еърбъг се сърдят на напрежения под 12в.Колите с електрическа рейка имат най-голям проблем,че там вървят до 60 А.

Дефакто прага за Нормална работа е 12,1 В.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах си нов Gigawatt 74Ah , за да няма изненади и някоя студена сутрин да не мога да запаля.

Благодаря на всички за мненията!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sttekata

Да не те разочаровам колега с избора, но моя Gigawat се предаде 15 дни след като му изтече гаранцията....

2 седмици преди да изтече ходих да го проверяват по гаранцията и уж всичко беше наред... Да, ама не!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tanas4o_ от къде е купен твоя че и аз май имам ядове с Gigawat?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Прилагам линк на интернет магазина с атрактивни цени (поне според мен), дано са читави....

 

http://avtochastibg.bg/index.php?route=product/category&path=315_316

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това беше акумулатора с който купих колата. По спомен май беше ТЕХ-КО София. В интерес на истината бяха много любезни като отидох да го замерят. Тестваха го с някакъв електронен тестер, а не с товарна вилка, и уж всичко беше ок. След няколко седмици насред лято вдна сутрин се предаде. Колата я провериха за отечки по ел. Системата и не откриха такива. Просто акумулатора беше куча марка. За почти същите пари взех Yasa, който между другото го дават за първоначално вграждане. Възможно е и моят да е излязъл кофти бройка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така , да споделя наблюдения - с новия акумулатор при контакт с подгряване напрежението спада до 12,2V, а само на контакт на 12,8V.

Стария ми при контакт с подгряване падаше до 11,2V ,  а не ми се мислеше какво щеше да е като стане при Т=-10С => V=+10V.

Редактирано от sttekata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...